מהי האחריות במקרה של תאונה בחניון בין רכב לרוכב אופנוע?

תאונה בחניון

אפרים 23/06/26
היי,
 

 
רציתי להתייעץ לגבי תאונה שהייתה לי בחניון.
 

 
מדובר בחניון שיש בו נתיב אחד לכניסה ונתיב אחד ליציאה, עם חיצים ברורים שמכוונים את כיוון הנסיעה. בזמן שנסעתי בנתיב שלי, רוכב אופנוע הגיע מהצד, חתך לתוך הנתיב שלי בלי להאט ובלי לתת זכות קדימה, ונגרמה פגיעה.
 

 
במצב כזה, האם אני בכלל אמור לשאת בנזקי האופנוע, או שהאחריות היא על רוכב האופנוע שנכנס לנתיב שלי?
 

 
תודה מראש על העזרה. 🙏

מהי האחריות במקרה של תאונה בחניון בין רכב לרוכב אופנוע?

עו"ד איתמר קורן מנהל 23/06/26

שלום רב, תקנה 64(ב)(2) לתקנות התעבורה קובעת כי נהג היוצא ממקום חניה "יאט וייתן זכות קדימה לכלי הרכב המתקרבים באותו כביש לפני שייכנס לכביש". כאשר רוכב אופנוע נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הכביש ושלא בנתיב, בניגוד לכללי התנועה, באופן שיצר סיכון על יתר הנהגים והוביל להפתעה ולחוסר היכולת להבחין בו, הדבר מגדיל משמעותית את אחריותו לתאונה. בהצלחה!

מנהל פורום דיני נזיקין

דרך דוד בן גוריון 182, גבעתיים

054-4339778

itamarkoren7@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן