הסתלקות מירושה לטובת נכדי בן הזוג המנוח, האם יש דרך חוקית?
הסתלקות לטובת
אני רוצה להסתלק מחלקי בעיזבון הדודה שלי לטובת הנכדים של בעלה שנפטר לפניה.
הדודה שלי הייתה אשתו השנייה של סבא שלי.
אני יורשת אותה משום שלא היו לה ילדים משלה ולכן אבא שלי יורש אותה ואני יורשת אותו לאחר שנפטר.
אני יודעת שיש מגבלה על הסתלקות ולא ניתן להסתלק לטובת בעלה המנוח.
כיצד בכל זאת אפשר להסתלק באופן שיהיה חוקי? אני עושה זאת משום שאני יודעת שדודה שלי מעולם לא עבדה. היא חיה על חשבונו של בעלה. ואין סיבה שאני אהיה זכאית לרשת במקרה כזה.
האם ישנה דרך לעשות זאת?
תודה
הסתלקות מירושה לטובת נכדי בן הזוג המנוח, האם יש דרך חוקית?
שלום דנה,
יש להבחין בין הסתלקות לבין העברה או הענקת מתנה.
לפי חוק הירושה, הסתלקות לטובת אדם מסוים אפשרית רק לטובת בן זוגו, ילדו או אחיו של המוריש. לכן לא ניתן להסתלק באופן ישיר לטובת בעלה המנוח של הדודה, וגם לא לטובת נכדיו, אם הם אינם נמנים עם הרשימה הזו ביחס לדודה המורישה. הסתלקות שלא לפי הכללים עלולה להיות לא תקפה.
הדרך החוקית האפשרית היא לא לקרוא לזה “הסתלקות”, אלא לבחור באחת מהאפשרויות הבאות:
לקבל את החלק בעיזבון ולאחר מכן להעביר אותו במתנה למי שאת מבקשת; או, לפני חלוקת העיזבון, לערוך הסכם בכתב להעברת חלקך בעיזבון. פעולה כזו אינה הסתלקות, אלא עסקה בזכות היורש, ויש לבחון אותה בזהירות, במיוחד אם יש מקרקעין, מיסוי, חובות או יורשים נוספים.
בנוסף, מאחר שאת מתארת ירושה שעברה דרך אביך, חשוב לבדוק האם את מסתלקת מעיזבון הדודה או למעשה מטפלת בזכות שנכנסה לעיזבון אביך.
את מוזמנת לפנות בכל שאלה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
