האם ניתן לבקש אובדן כושר עבודה של 25% בעקבות הפחתת שעות עבודה?
הפחתת שעות ואובדן כושר
בתיה
24/05/26
עו"ד גיל קראוס שלום.
במידה ורופא תעסוקתי אישר יום עבודה של עד 6 שעות בגלל בעיה בריאותית.
האם זו סיבה מספקת לנסות לבקש אובדן כושר עבודה של 25% מקרן פנסיה מקיפה?
איך מחושב סכום הפיצוי כל חודש במצב שכזה?
אם אני מיוזמתי אעזוב את מקום העבודה ואעבוד במשרה חלקית כמנהלת חשבונות בשכר נמוך יותר מהעבודה העכשווית-האם זה יפגע בעתיד בגובה הקצבה אם אגיש תביעה בעתיד?
במידה ומאשרים אובדן כושר 25% והשכר המבוטח היה 6000, האם התגמול יהיה 6000 כפול 0.75 ואז מתוך זה 0.25?
האם יש חשיבות לגובה השכר כל חודש בעתיד? כלומר אם בעבודה חדשה עתידית אשתכר יותר מ6000 ש"ח, האם תבוטל הקצבה או שכל עוד יש אובדן כושר 25% ואני עובדת עד 6 שעות, אני אקבל את הקצבה?
אודה לעזרה כי הנושא מבלבל ואין מידע באינטרנט.
במידה ורופא תעסוקתי אישר יום עבודה של עד 6 שעות בגלל בעיה בריאותית.
האם זו סיבה מספקת לנסות לבקש אובדן כושר עבודה של 25% מקרן פנסיה מקיפה?
איך מחושב סכום הפיצוי כל חודש במצב שכזה?
אם אני מיוזמתי אעזוב את מקום העבודה ואעבוד במשרה חלקית כמנהלת חשבונות בשכר נמוך יותר מהעבודה העכשווית-האם זה יפגע בעתיד בגובה הקצבה אם אגיש תביעה בעתיד?
במידה ומאשרים אובדן כושר 25% והשכר המבוטח היה 6000, האם התגמול יהיה 6000 כפול 0.75 ואז מתוך זה 0.25?
האם יש חשיבות לגובה השכר כל חודש בעתיד? כלומר אם בעבודה חדשה עתידית אשתכר יותר מ6000 ש"ח, האם תבוטל הקצבה או שכל עוד יש אובדן כושר 25% ואני עובדת עד 6 שעות, אני אקבל את הקצבה?
אודה לעזרה כי הנושא מבלבל ואין מידע באינטרנט.
האם ניתן לבקש אובדן כושר עבודה של 25% בעקבות הפחתת שעות עבודה?
עו"ד גיל קראוס
מנהל
24/06/26
שלום רב,
מדובר בשאלות רבות שקשה להשיב עליהן במסגרת הפורום ומבלי לעיין במסמכים הרלוונטיים
בעיקרון, אם יש הפחתה של שעות לפי אישור רופא תעסוקתי, אפשר לקבל השלמה מחברת הביטוח באובדן כושר עבודה
לגבי כמה ואיך מחושב, זה תלוי בתנאים הספציפיים שלך ובין היתר אם מדובר בקרן פנסיה או ביטוח אכע, האם מדובר בפוליסה עיסוקית, האם יש בה כיסוי של אכע חלקי ועוד פרטים נוספים שצריך לבדוק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי
