מה מס הרכישה בקבלת דירה במתנה ?

|

העברת דירה במתנה לילדים

חוגר מאחור 15/11/17
שלום רב, ההורים מעוניינים לי ולעוד ארבעת אחיי דירה במתנה מטעמי מיסוי
הבנתי שזה מהלך מאד נפוץ
1. רכשתי דירה מקבלן ונקבעה לי שומה של 0% ובשלב זה טרם יש טופס 4 (צפי בחודש הבא) וכמובן שהדירה טרם נרשמה על שמי - האם יש משמעות לכך? האם ייתכן שהשומה תשתנה בעקבות קבלת 20% מדירה נוספת?
2. האם כאשר ארצה בעוד X שנים למכור את דירתי שלי ולקנות חדשה יש משמעות לבעלות ב20% הנוספים?באופן כללי הבנתי שמבחינת רשויות המס בעלות של פחות מ30% מדירה אינה נחשבת לבעלות על דירה לצרכי מיסוי - אם אפשר להסביר ולהפנות למקור 
תודה לעונים

מה מס הרכישה בקבלת דירה במתנה ?

עו"ד יוסי קורן מנהל 19/11/17
חוגר מאחור שלום,
אם יש לך דירה, בהעברה ללא תמורה מהוריך תשלם 1/3 מ- 8% - מס רכישה.
מה יהיה בעוד שנים...רק לאלוהים פתרונים.

בברכה,



יוסי קורן, עו"ד ורו"ח

מנהל פורום דיני מיסים



כינור 14, ראש העין

נייד: 054-3134250; מייל: yossi.koren.adv.cpa@gmail.com 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן