איך מחושבים תשלומי ימי מחלה לעובד בשכר שעתי?

|

תשלום ימי מחלה

מרגולה 14/06/16
שלום רב,
ברצוני לברר לגבי בעלי שהינו עובד לפי שכר שעתי של חב כח אדם. היה בחופשת מחלה כ 3 שבועות לאחר ניתוח, כמה עליו לקבל על ימים אלו, כאשר החל לעבוד  כ 3 וחצי חודשים לפני מועד הניתוח.
בתודה מראש

מרגולה

צבירת ותשלום ימי מחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/16

מרגולה שלום,

כל עובד צובר 1.5 ימי מחלה בגין כל חודש עבודה מלא.

משכך, בעלך צריך היה לצבור 4.5 ימי מחלה.

עבור יום המחלה הראשון התשלום הוא 0%.

עבור ימי המחלה ה-2 וה-3 התשלום הוא 50%.

עבור היום הרביעי ואילך התשלום הוא 100%.

לאור מספר ימי המחלה אותם צבר בעלך, עבור היום הראשון הוא אינו זכאי לתשלום. עבור הימים השני והשלישי זכאי ל-50%. עבור היום וחצי הנותרים זכאי ל-100%.

עבור שאר ימי מחלתו אינו זכאי לתשלום מהמעסיק.

בריאות איתנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן