האם אני זכאית לקבל כספים רטרואקטיבית מביטוח לאומי לאחר ערעור?

|

קבלת כספים רטראוקטבית

שי 18/07/10
שלום רב.
אני חולה במחלת הסרטן. לאחר הגשת בקשות לביטוח לאומי נקבע לי נכות וקבלת גימלה. אולם לאחר שלושה חודשים הפסקתי לקבל בטענה שהוועדה הרפואית קבעה אחרת. עברו 5 חודשים וכעת אני מגישה ערעור. במידה ואזכה האם אני רשאית לקבל רטראוקטיבית את הכספים (כלומר את ה- 5 חודשים שלא קיבלתי.) והאם אני רשאית גם לקבל פיצוי וכיו"ב
תודה מראש

ערעור על ביטוח לאומי וקבלת כספים רטרואקטיבית

עו"ד חני דקל אלבז מנהלת 18/07/10
ראשית, תוך הנחה שהגשת ערעור לבית הדין האזורי - יש להבין שבערעורים על קביעת נכות, בית הדין בוחן אם יש טעות משפטית, ואם כן - מחזיר בחזרה התיק לוועדה הרפואית כדי שתתייחס להערותיו. לכן, יש לבחון המסמכים בתיק. לגבי פיצוי - בתי הדין לא פוסקים פיצוי אך אם את מצליחה ניתן לבקש מבית הדין שיפסוק לך הוצאות. רצוי לגשת לבית הדין עם עורך דין העוסק בתחום - בהצלחה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן