פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה על פיטורין
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בעקבות עבירה פלילית
רציתי לשאול אם כאשר עובד מבצע עבירה פלילית (שלא כנגד מעסיקו וללא כל קשר למקום עבודתו) ובעקבות העבירה עליו לבצע עבודות שירות שבגינן הוא אינו יכול להגיעה לעבודה במשך מספר חודשים.
האם למעסיק מותר לפטר אותו?
במידה ופוטר, האם המעסיק חייב בפיצויי פיטורים?
אודה מאוד על תשובתך
דיני עבודה - סיכול חוזה העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תעודת מאבטח
עברתי קורס אבטחה קורס מתקן בסיסי מטעם חברת השמירה בה עבדתי
לאחר 7 חודשים פוטרתי מעבודתי בחברת השמירה
כאשר ביקשתי מהם את תעודת סיום הקורס הם סירבו לתת לי אותה
האם הם יכולים לסרב או שהם חייבים לתת לי את התעודה?
פנה למי שאצלו עברת את הקורס. וזה לא קשור לדיני עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כספים שהמעסיק לא משלם לי
אני סטודנט העובד כמאבטח בחברה פרטית (כ-50% משרה) כשנה ושמונה חודשים ואמור לסיים את תפקידי בקרוב.
במהלך התקופה, השכר החודשי שקיבלתי כלל רק את שעות העבודה שעבדתי + נסיעות + הפרשות לקופת פנסיה.
השכר שלי לשעה עומד על 24 ש"ח, ומשמרת ממוצעת אורכת 8 שעות.
מכיוון שחברת כח האדם שמעסיקה אותי אינה משלמת במהלך תקופת העבודה עבור ימי חג ושבתון, ימי חופשה ודמי הבראה,
נהוג במקום עבודתי לבקש ולקבל את הסכומים עבור הנ"ל שהצטברו רטרואקטיבית בסיום תקופת העבודה.
העניין הוא שעל סמך תקדימים, אני חושב שחברת כח האדם מנצלת את חוסר הידיעה של המאבטחים שסיימו את תפקידם בחברה
ומשלמת להם סכומים נמוכים בהרבה ממה שהם אמורים לקבל בפועל.
לכן, אודה לך מאוד אם תוכלי לעזור לי להגיע לבסיס החישובי של הכסף המגיע לי.
א. ימי חג ושבתון (כ-15 ימים שנצברו על פני התקופה) - כיצד אדע כמה אני צריך לקבל עבור כל יום שבתון ?
ב. ימי חופשה (14 ימים ע"פ תלוש השכר) - כיצד נעשה החישוב עבור כל יום חופשה ? ע"פ השכר היומי שלי ?
ג. דמי הבראה - למיטב ידיעתי אני זכאי ל 50% מתוך סך הימים שנצברו על פני שנה ושמונה חודשים כפול 332 עבור כל יום.
אם יש צורך, אשמח לתת פרטים נוספים
תודה מראש על הסבלנות! :)
עקרונית - לפי השכר
ב. כן.
ג בשנה הראשונה 5 ימים, בשניה 6 ימים, יחסית לשיעור המשרה ותקופת העבודה במהלך השנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחריות
האחריות של המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העובד עשה נזק מנסיעה על האופנוע
מי אמור לשלם על הנזקים?
חברת הביטוח. ואתה.
אתה יכול להגיש נגדו תביעה לפיצוי על ההשתתפות העצמית או הנזק, ויהיה עליך להוכיח את אחריותו לנזק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם בת זוג שלי יכולה לעבוד כמטפלת באימא שלי ?
תודה מראש על ההסבר.
אין כאן שאלה של דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר לפטר בזמן שנודע למעסיק על ניתוח
עניין בעייתי
אולם מצד שני, רק לאחרונה ניתן פסק דין שקבע שיש לאפשר לעובד כזה למצות קודם כל את כל ימי המחלה העומדים לרשותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות – עידכון
המעסיק שלי מאלץ אותי להישאר שעות נוספות בעבודה
על פי טענתו הוא משלם לי שעות נוספות על פי חוק
בתלוש משכורת אני רואה סעיף של שעות נוספות 160 ש"ח קבוע ללא קשר לכמות שעות נוספות שאני עושה (התשלום הזה מופיע רק כאשר עשיתי יותר מ 186 שעות חודשיות)
האם זה חוקי? אני לא רוצה לעשות את השעות הללו (גם עם תשלום) האם אני יכולה לסרב? לטענתו אני חייבת לעשות כמה שעות נוספות שהוא מבקש ממני האם זה נכון? כי זה לא נשמע הגיוני
אשמח לתשובה
בתודה מראש
לא, לא ולא...
לא חוקי להעסיק יותר מ-12 שעות ביום עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
לציין שעכשיו אשתי עקרת בית.
מה לגבי טיפול בילד יש לי ילד בן 5 חודשים.
נ.ב.כבר התפטרתי חודשיים מראש.(ב1.8 זה נכנס לתוקף)
דיני עבודה - מעבר מגורים
התפטרות עובד לצורך טיפול בילד מותנית בכך שהאם עבדה לפחות 6 חודשים לפני ההתפטרות או הייתה עצמאית לפחות 12 חודש לפני הלידה. שני התנאים אינם מתקיימים בעניינך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
השאלה האם אני יכול לתעון להלנת שכר בגין אותם 10 ימים שאני מקבל תשלום עבורם באיחור של חודש? והאם זה רלוונטי אחרי 11 חודשים?
לדוגמא: המשכורת שנכנסת לבנק ב01 ביוני הוא בגין עבודתי בין 21/04 עד ה20/05
תודה קובי
זו הלנת שכר!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב ממקום העבודה?
האם זה נכון?
חשוב לציין שלא החתימו אותי על שום מסמך שמאשר כי הרכב הינו רכב פרוייקט.
בברכה קובי
רכב לצרכי עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי התפטרות לצורך טיפול בתינוק
תשובת מאחת שמבינה...
פיטורים
בתודה מראש
דיני עבודה - פיטורים
המעסיק חייב לפדות את ימי החופשה שנצברו לך.
אחרי 11 חודש את זכאית לפיצויי פיטורים, אלא אם יוכיח המעסיק שלא פיטר אותך רק כדי שלא תשלימי שנה בעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסית חובה
העברת תגמולים בתאונת עבודה
מומלץ להפנות את השאלה גם לפורום ביטוח לאומי, שמא יש בחוק הביטוח הלאומי התייחסות לנושא. .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורין
הערת מערכת: לקריאה נוספת:חישוב פיצויי פיטורין
אם הבונוס קבוע ואינו מותנה בתנאים - כן, יש לכלול אותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי מחלה ?
אשמח לקבל תשובה
בברכה,
איציק
מספר שהוא חולה?
אני לא הייתי רוצה לעבוד אצל מעסיק כמוך.
דיני עבודה - דמי מחלה
הספירה נעשית לפי ימי מחלה ולא לפי ימי עבודה.
זכותך לדרוש אישור רפואי על כל ימי המחלה כתנאי לתשלום דמי מחלה.
אם אינך נותן אמון באישור הרפואי, זכותך להעמיד את העובד לבדיקת רופא מטעמך.
ואם יש לך ראיות טובות שהוא עובד במקום אחר שעה שהוא מדווח על מחלה, הוא אינו זכאי לדמי מחלה ולך יש עילה לפטרו עקב מעילה באמון.
שאלה
ומה לגבי עובד שעובד 8.5 שעות כמה שעות צריך לעבוד בערב חג?
בערב חג יום העבודה הוא בן שעה אחת פחות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה ימי הודעה מוקדמת?
תודה.
דיני עבודה - הודעה מוקדמת
חישוב דמי ההבראה הוא לפי החלק היחסי של השנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היקף שעות עבודה וחופשות
מה היקף השעות של משרה וחצי משרה והאם ניתן לכפות על עובד את היציאה לחופשה בזמני חגים (חול מועד למשל).
תודה.
דיני עבודה - שיעור משרה וחופשה
המעסיק קובע את מועד החופשה והוא רשאי להוציא עובדים לחופשה בת פחות מ-7 ימים, לרבות בחול המועד, בלי הודעה מוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
שאלתי - האם המעביד צריך לשלם לי שכר חודשי כפול שנות ותק שהם (הצבירה בביטוח המנהלים +השלמה לשכר החודשי כפול שנות הותק)
תלוי בחוזה העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיה דחופה
מה אני יכול לעשות כדי להפסיק את התופעה של הענישה הזאת?
שכר מינימום!
אם אתה טוען שהשבתתך היא מלאכותית ואינה נובעת מבעיה טכנית ברכב, אתה יכול להגיש בקשה לצו שיחייב את מעסיקך לתת לך עבודה, ולנסות להוכיח שהטענה בדבר צורך בתיקונים היא כוזבת.
בכל מקרה יש לשלם לך או שכר מינימום או דמי חופשה בגובה שכר מינימום על התקופה בה אתה מושבת מעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לעבור עיר
אני גרה בבאר שבע ורוצה לעבור לחצי שנה לטבריה.
אמרו לי שבגלל שאני עוזבת את באר שבע(
היא איזור פיתוח בעצמה)אז לא יגיע לי פצויים
. אני רוצה לעזוב את באר שבע לחצי שנה לטבריה בכדי לקבל את הפיצויים , האם אני זכאית לפי החוק?
את מבקשת סיוע לא ראוי
הפורום אינו מיועד לכך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד להוכיח עלות נסיעות ???
לפני כשנתיים לערך עבדתי בחברה אשר לא שילמה לי נסיעות בצורה מלאה...
הנני ניגש לתביעה בבית משפט -ושאלתי היא:
כיצד הנני מציג בבית המשפט הוכחה בדבר עלות הנסיעה מלפני שנתיים?
בתודה מראש
חן
בדוק את צו ההרחבה
תבע את המקסימום, ותן למעסיק להוכיח שהסכום היה נמוך יותר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה- האם יש עילה לתביעה?
סמוך למועד זה נערך לי השנה (כנוהל חדש בארגון ) מבדק אמינות בחברה חיצונית ולאחריו תשאול, אותם לא עברתי.
הוחלט ע"י כ"א בארגון שלא להאריך את תקופת עבודתי חרף ניסיונותיי להסביר כי הושפעתי מתקופה לא טובה אותה אני עוברת (מבחינה נפשית ובריאותית) כמו גם על אף התנגדות מנהלי ומחאתם לצעד זה (מכיוון שרואים בי מקצועית ואמינה)
בקשתי למבדק חוזר / בדיקת פוליגרף נדחתה, משיקולים שאינם ידועים לי.
רבים מסביבי ובפרט מנהליי טוענים כי עליי לתבוע את הארגון על הליך לא תקין ובנוסף ל"תבוע את טיהור שמי"
חלקם אף הביעו נכונותם "להעיד" לטובתי..
האם יש כאן Case? מה דעתך?
תודה מראש!
ספק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




