פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שעות נסיעה להשתלמות
לא. בשני המקרים.
את זכאית לתשלום על שעות הנסיעה החורגות מזמן הנסיעה הרגיל לעבודה. למשל, אם את נוסעת בדרך כלל חצי שעה ולהשתלמות שעתיים וחצי, את זכאית לשעתיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת עובד
העסקת עובד סיעוד ישראלי
אם אחיך במצב שאינו מאפשר לו לקבל החלטות, אולי צריך לפעול לקביעתו כפסול דין ולמנות לו אפוטרופוס. הפני את השאלה גם לפורום דיני משפחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת תשובה
לעצם העניין, העסקת עובד ישראלי בחצי משרה, כנראה לא תחסוך לכם בהוצאות לעומת העסקת עובד זר במשרה מלאה, כי קשה למצוא היום עובדים ישראלי שיסכימו לעבוד בסיעוד בשכר מינימום או קרוב לכך. אם מדובר בליווי בלבד, כלומר ללא עבודות בית, האכלה, רחיצה , וכו,אז יש סיכוי למצוא מישהו כזה לתקופה קצרה, למשל צעיר שחוסך כסף לנסיעה לחו"ל ורוצה לבלות בחלק משעות היום.
בניגוד להעסקת עבוד זר, אין חובה לחתום על הסכם, אך רצוי להכין הסכם כזה, שיגדיר את תפקידיו של העובד, שעות עבודתו ותנאי השכר שסוכמו עימו. רצוי לרשום כל תנאי החורג מהזכויות המוקנות לעובד ולמעביד בחוק.
יש לשלם על העובד ביטוח לאומי וכן לבטח אותו בקרן פנסיה (לאחר תקופה של 3 או 6 חודשים). אין חובה לעשות ביטוח צד ג ואין צורך בביטוח רפואי. אפשר לשלם במזומן או בצק. יש לשריין עתודות כספיות לדמי הבראה, דמי מחלה, חופשה ופצויי פיטורים. עליכם למצוא פתרונות בימים בהם יעדר בגלל מחלה או חופשה.העסקה לפי שעות מצריכה רישום מדוקדק של שעות העבודה ועשויה לגרום לויכוחים מיותרים אם לא נעשית כראוי. לכן, אם אתם מעריכים שתצטרכו לשנות את שעות העבודה במקרים רבים (למשל בגגל אירועים משפחתיים, בדיקות בבתי חולים וכו) אז אולי עדיף לשלם לפי שעות, אם מדובר בשעות וימים קבועים אז יותר פשוט לשלם שכר חודשי קבוע.
פיטורים בזמן ההריון
אישה שעבדה בחנות בגדים כחמישה חודשים ופוטרה בחודש שלישי להריונה(לפני זה עבדה באותו מקום אך הבעלים ושם החנות התחלפו)קיבלה מכתב פיטורים(סיבה לא מצויינת)ומיד שמו מודעה שדרושה עובדת,הבחורה סיפרה שהיא בהריון לאחר הודעת הפיטוים.
השאלה היא האם זה חוקי?מה עלי לעסות?לכתוב אלהם מכתב בקשה שיחזירו אותי,לתבוע אותם?אם כן מה לדרוש מהם? אך לנסך את התביע? פניתי לכמה עורכי דין ,נאמר לי שהסיכוים קלושים בגלל שעבדה
בחנות פחות מחצי שנה,האם זה נכון?
מודה מראש
עזרתך חשובה לי
פיטורים בזמן הריון
במידה ולא חלפו 6 חודשים, יש לברר מדוע פוטרת, במידה ופוטרת בשל הריונך, ניתן לתבוע בגין אפליה.
מחיקת תביעה
תבעתי מישהו בבית דין לתביעות קטנות. בזמן שהדיון נקבע שהייתי בחו"ל לתקופה מה ולכן שלחתי חברה שתייצג אותי.
השופטת פסקה כי אינה מוצאת מקום לדחות את הדיון ולכן מחקה את התביעה. האם זה אומר שאני לא יכול להגיש תביעה מחדש (חזרתי לארץ) ? תודה
תביעות קטנות זה לא דיני עבודה. לא כאן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מגיע לי לחתום בזמן הריון
פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבודה בגין קורס
בתחילת ההעבודה חתמתי על חוזה האומר הנני מחוייבל10 חודשיי עבודה ובהפרת ההתחייבות עלי לשלם קנס של 2000 שקל עם זאת נאמר כי אם אעשה זאת במהלך קורס העבודה לא ידרש לשלם.
השאלה האם החברה לא יכולה לומר לי אנחנו לא משלמים לך ותגיד תודה שאנחנו מוותרים לך על קנס?
הם יכולים. זה לא אומר שמותר להם. אתה זכאי לשכר על תקופת הקורס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
התחלתי עבודה חדשה ובחוזה מגיע לי תשלום על שעות נוספות.
בחוזה ישנו סעיף: "המשכורת תורכב משכר חודשי ומתוספת המורכבת מרכיבים כדלקמן(באופן שהיחס יהיה 30:70 בין השכר החודשי והתוספת) התוספת כוללת את התשלומים הנוספים המגיעים לעובד על פי ההגדרות בחוק."
כיצד מחושבים כאן התוספות(שעות נוספות,ביטוח מנהלים) לפי יחס זה ? אפשר לענות בדוגמא מספרית.
תודה
אי אפשר להשיב
אולי רצוי לפנות לאופציית הייעוץ האישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאי עבודה
האם המדינה יכולה להרע את תנאי העסקתי? ברכיבי השכר שהיו לי עד כה? באחוז המשרה שלי? באחזקת הרכב שהיתה לי עד כה?
האם המדינה מחוייבת לתת לי את אותם תנאים שהיו לי בעמותה.
אני עובד 18 שנים דרך העמותה במקום עבודה ששיך למדינה
ומנוהל ע"י המדינה.
תודה על תשובתך
גידעון
מי המעסיק?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה אני אמורה לקבל?
כמה שתסכמי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבודה
במידה והנך עובדת שעתית - שכר לשעה הינו 20.70 ש"ח לשעה.
הוצאות נסיעה - 22.70 ש"ח ליום, או כרטיס חופשי חודשי - המוזל מבין שניהם.
שכר עבודה בגין ימי קורס?
לצורך הכשרתי לעבודה , החברה קיימה קורס באורך של 6 ימים.
במהלך הקורס, נתגלע לי כי העבודה אינה מתאימה לי ובנוסף מדריך הקורס גם כן לא היה בטוח אודות התאמתי לתפקיד.
בסופו של יום, לאחר 3 ימים עבודה בלבד הגענו אני ומדריך הקורס להחלטה משותפת כי דרכנו ייפרדנו.
כעת, שאלתי היא האם בהתאם לחוק על החברה לשלם לי בגין 3 ימי הקורס בהם הייתי?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר לילה
אני עובדת בהוסטל לנפגעי נפש בירושלים. העבודה היא לפי שעות כשמקבלים 22.5 ש"ח לשעה.
בנוסף לכך יש משמרות לילה, משעה 22:00 ועד 8:00 למחרת. על השעתיים משעה 22:00 עד 24:00 ומשעה 6:00 עד 8:00 משלמים כרגיל, אך על 6 שעות הלילה (מ24:00 ועד 6:00) משלמים סה"כ 91 ש"ח לכל 6 השעות.
רציתי לדעת האם זה חוקי. כביכול אני אמורה לישון, אך כשאחד הדיירים זקוק לי- עליי לקום ולהיות לרשותו באיזו עזרה שהוא צריך.
רציתי לדעת האם זה חוקי או לא (אם אפשר אשמח לקבל סימוכין לכך), ומה אפשר לעשות בנידון כרגע, כשאני עוד עובדת שם ולא רוצה לאבד את מקום עבודתי.
תודה,
יעל
דיני עבודה - שעות לילה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מורידים לי ביטוח של הפניקס
זה אומר שהמעסיק לוקח לי סתם כסף?
ייתכן מאד
התחל בכך שפשוט שאל את המעסיק.
אם הוא אכן מנכה ולא מעביר זו עבירה חמורה שבצידה קנסות כבדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי כספים
במידה ומעבידך מנכה משכרך אך לא מעביר את הכספים לחברת הביטוח, ממליצה לך לפנת ליעוץ.
מהם דמי הטיפול שמורידים מהמשכורת?
1.האם אני חייב לשלמם?
2.האם זה שייך להסצדרות העובדים?
3.ואם זה כן שייך האם אפשר לוותר על התשלום הזה?
דמי טיפול ארגוני מקצועי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי טיפול מקצועי
פיטורים וימי חופשה
תודה מראש, מנחם.
הודעה מוקדמת
המעסיק יכול לוותר על נוכחותך בעבודה במשך 30יום שכן הוא מחוייב בכל מקרה לשלם לך בעבורם.
אבל, שים לב!!!!!!! אינך יכול על דעת עצמך לא להגיע במשך 30יום לעבוד ולקבל עליהם שכר- לפיכך תוודא שהמעסיק אכן מוותר לך על נוכחתך בעבודה (שכן ביקש להחזיר ציוד).
בהצלחה
ימי הבראה וחופש במהלך הודעה מוקדמת
ימי הבראה וחופש במהלך הודעה מוקדמת
במידה וימי החופשה הינם מעבר לימים הסטטוטוריים מעבידך יכול להוציאך לימי חופשה בימי ההודעה המוקדמת - תלוי במוסכם בניכם בחוזה העבודה.
בנושא דמי הבראה וימי חופשה בתקופת ההודעה המוקדמת - במידה והנך עובד התשובה חיובית - זכויותייך תחושבנה עד ליומך האחרון בעבודה.
ימי הבראה
האם מחשבים בעבור שנה- 5 ימים + בעבור שנה שניה- 6 ימים + בעבור שנה שלישית- 6 ימים בעבור שנה רביעית- 7 ימים ובעבור 1/2 שנה 3 ימים?
בדיוק כך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה/מחלת עבודה
אני כמעט חודש בחופש מחלה מילאתי טפסים לתאונת עבודה/מחלת עבודה אבל הבעייה שהמעסיק שלי לא מעוניין לחתום על זה הוא אומר שאין לזה כל קשר,יש לציין שבאותו שבוע שזה קרה לי הלכתי המון בזמן העבודה ואף היו לי ימים ששעות העבודה היו 12 שעות,את הכאבים ברגל הרגשתי בזמן אחד מהסיורים שלי,ולכן אני טוענת שזה בגלל עבודתי שההליכה בה היא מרובה מאוד. מה עליי לעשות במצב כזה שהוא לא רוצה למלא לי את הטופס,הוא עצמו יודע שהעבודה שלי היא בעצם הליכה מרובה ,וטוען שמבחינתו זה קרה לי לא בגלל העבודה.
אודה על תשובה.
שייך לפורום נזיקין ופורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים אשה בהריון
פיטורי אישה בהריון
האפשרות העומדת בפניך היא לפעול עפ"י החוק ולפנות לקבל היתר לפיטוריה.
האם המעביד יכול לדרוש מהעובד כספים שקיבל בטעות
תשובה
פיצויים
רכיבי שכר לתשלום פיצויי פיטורים
דחוף!!!
ילדתי ב 5.4.09, יום אחרון לעבודה היה 2.4.09
משמע כמעט חצי שנה.
האם עדין המעסיק חייב להחזיר אותי לאותה משרה ל 60 יום?
חזרה לעבודה
עזרתכם הדחופה!!
עברתי תאונת דרכים בזמן העבודה כשנפלתי עם הקטנוע. המעביד מסרב לתת לי את תעודת הביטוח של האופנוע וטוען שאני משקר. מה עליי לעשות? האם אוכל להוציא אישור משטרה רק עם מספר הרישוי של האופנוע או שאני חיבב את תעודת הביטוח? המעביד לא מוכן לתת לי-מה עליי לעשות?
למה נוגעת השאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה בשל טיפוך בילדי
היום אנחנו בבית והחלטתי להיתפטר ולגדל אותה בעצמי בבית.
כדי להוציא את הביטוח מנהלים שיש לי נמסר לי שאצטרך לשלם מס של 35 אחוז מהסכום .האם יש הקלה במס לאם יולדת?
הפני את השאלה לפורום מיסים. מזל טוב והרבה בריאות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להערכתי, אין הקלות במס בגין פידיון ביטוח מנהלים
שווה לשאול את הגוף המוסדי שמחזיק בידיו את ביטוח המנהלים שלך - אם הוא מכיר איזושהי הקלה לאמהות. אני די מסופקת אבל זה שווה בדיקה. בהצלחה!
שווה לבדוק מול הגוף המוסדי
פיטורין
שעליהם ישולמו לי או אני כבר יראה את התשלומים בתלוש הבא כפי שנמסר לי האם זה תקין או עליהם להעביר לי עוד מסמך?
פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית הדין המוסמך
מקום העבודה וביצוע העבודה הינו בשטחים. כתובת החברה המעסיקה ומרכז פעילות החברה הינו בישראל (עיר בצפון).
לאחרונה תבע אותי עובד פלסטיני בבית הדין האזורי בת"א.
ורציתי לשאול - האם הסמכות המקומית אכן נתונה לבית הדין האזורי בת"א? ואם לא, להיכן יש להעביר את הדיון?
כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




