פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות "הודעה מוקדמת"
לעבודה לאחר חופשת הלידה "הודעה מוקדמת" כלומר עוד שבועיים
מסיום חופשת הלידה.
השאלה לא ברורה
הודה מוקדמת- דיני עבודה
פיצויים
קיבלתי משכורת בחישוב על פי שעה.
על איזו תקופה מגיע לי פיצויים וכמה.
האם יש לשלם לי פיצויים גם על חופשת הלידה הראשונה שהיתה במהלך תקופת ההתמחות.
האם חישוב הפיצויים צריך להיות על פי משכורת אחרונה, גם על תקופת ההתמחות?
יש לצין כי לא היה כל שינוי באופן העסקתי בין התקופה של ההתמחותך לתקופה שאחר כך
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
עברתי תאונת דרכים לפני חצי שנה וכרגע חלה החמרה קיבלתי אישור מחלה של שבועיים במקום שבו אני עובד כ-4 חודשים??
ידוע לי שמגיע לעובד יום וחצי מחלה עבור כל חודש, מה קורה כאשר עובד בעל וותק של מספר חודשים חולה מעבר לימים המגיעים לו? האם הוא מקבל שכר?? האם ביטוח לאומי משלם על הימים שמעבר?? האם מותר לפטר עובד בגין מחלה ארוכה. תודה מראש
תשובה
פוטרתי וחוייבתי עבור תיקון נזקים ברכב
האם חברת הליסינג רשאית לחייב עבור תיקונים כאלה, והאם החברה שפיטרה אותי רשאית לחייב אותי במלוא הסכום כמעט?
תודה מראש.
תשובה
7 ימים בשבוע
יום בשבוע פיצול (9:30-14:00-17:00-22:00) ובימים רגילים 7-6 שעות כולל שישי ומוצש..כשאני מבקשת חופש בשבוע אומרים לי.."אין לנו כוח אדם ואת חייבת להישאר לעבוד כל השבוע עד שיהיה לנו צות מסודר"
אני כבר ממש מיואשת אין לי חופש ואין לי חיים ....יום אחד בשבוע אין לי חופש להיות עם הילדים שלי והמשפחה !
רציתי לדעת אם העניין חוקי....????? משלמים לי על שעות נוספות משלמים על מה שצריך .אבל האם העניין הזה של 7 ימים בשבוע חוקי לגמרי?!
לא חוקי לחלוטין
חישוב תקופת פיצויים ליולדת
התפטרות
העסקת עובד
העסקת עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת ואבטלה
שאלתי אתמול שאלה ומישהו הגיב עליה ושאל שאלה נוספת ולא קיבלתי תשובה ממך:
לאחרונה פוטרתי ממקום עבודתי וקיבלתי תשלום עבור תקופת ההודעה מוקדמת, ללא עבודה בפועל (אני נמצא בבית). האם במהלך תקופה זו אני יכול לקבל דמי אבטלה בתקופה זו שכן מצד אחד אני מקבל תשלום עבור ימים אלה אך מאידך אני בפועל מובטל.
דמי אבטלה בהודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש
מאז התחלתי ועדיין ממשיך , אני מקבל כל חודש רק 0.83 תוספת יום חופש לצבירה ולא יום אחד לחודש , אך כאשר לוקח יום חופש יורד לי יום אחד שלם . האם כך זה צריך להיות או שמא לפנות למעסיק ? במידה וזה לא בסדר - האם יכול לדרוש את זה רטרואקטיבי...?
תודה.
חישוב ימי חופש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עלי לעשות?
עזרה לאח- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומים לאחר זכיה במשפט
לפני מספר שנים בהיותי קטינה זכיתי בתביעה נגד המעביד שלי על הלנת שכר ומספר סעיפים נוספים, המעביד העביר צ'קים לזכות עורך הדין שלי (לאחר הליכי הוצל"פ נגדו) והעו"ד היה אמור להעביר שישה צ'קים עוקבים על שמי. אני יודעת בוודאות שהעו"ד קיבל את הצ'קים אך איני זוכרת אם הצ'קים הועברו אליי מאחר ולא היה לי חשבון בנק והם נרשמו לזכות אבי. איך אני יכולה לבדוק את זה והאם אני רשאית לדרוש היום את הצ'קים גם במידה ונשארו אצל אבי ולא הופקדו?
מקווה שהייתי ברורה, תודה.
תשלומים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם בגלל שהמטפלת שלי נעדרת הרבה זו עילה לפיטורין?
היא עובדת כבר שנה
העדרות מעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם תשלומי בונוסים עבור מכירות נחשבים לחישוב פנסיה
בונוסים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה כוחו של הסכם פנימי בעבודה?
תוקף הסכם פנימי
כמו כן, מה עם יתר העובדים במקום העבודה? היכן ממוקמת ההסתדרות? מה עם שאר חברי הועד? האם כל חברי הועד מסכימים לתוכן "ההסכם הפנימי"? מציעה לך לבחון משפטית ובצורה יסודית את משמעות ההסכם הפנימי, ואת יכולתו לפגוע בעובדים עתידית.
הסכם פנימי- דיני עבודה
שעות נוספות
תשלום בגין שעות נוספות
במידה ואין איסור על עבודה בשעות נוספות, הנך יכולה לתבוע את מעסיקך בגין השעות הנוספות.
אציין כי שעה נוספת הינה הינה משהעה ה - 8:36 ביום עבודה, לא כולל הפסקה.
יחסי עובד מעביד.
אני עובדת מזה כ-4 חודשים בחברה ציבורית, אני חייבת לציין שאני העובדת ה-6 שמתחלפת בתפקיד בשנתיים האחרונות בשל יחס קשה מהבוסית אליה אני כפופה, מאחר וגם אני ניתקלתי באותו יחס ומכיוון שמקום העבודה חשוב לי כמפרנסת יחידה פניתי במכתב למנכ"ל על היחס הקשה אותו אני מקבלת, האם כעובדת שלמדה את התפקיד בזמן קצר ואין תלונות כלפי מבחינה מקצועית ולאחר שפניתי בתלונה למנכ"ל (הבוסית שלי בתפיד ניהולי שמעליה ישנו רק מנכ"ל) מותר לפטר אותי על רקע זה. אני חוזרת מחר לעבודה לאחר 4 ימיי מחלה ואנני יודעת למה לצפות??? אודה לתשובה מהירה.
למה לצפות...
במידה ופיטוריך, יהיו על רקע מכתבך - תוכלי לתבוע בגין פיטורים שלא כדין.
בהצלחה.
הודעה מוקדמת
עבדתי כל החודשים יותר ממשרה מלאה . בהסכם העבודה האישי שלי חתמתי על הודעה מוקדמת של חודש מראש . האם אני מחוייב לכך וזה חוקי ? במידה ולא - מה ההודעה המוקדמת הנדרשת לכך והאם זה בימי עבודה או בימים קלנדריים ???
המון תודה.
הודעה מוקדמת
דמי הבראה
תודה רבה.
קבלת זכויות בסיום יחסי עובד ומעביד
עוד הנךזכאי, לפדיון ימי חופשה, וכן לשחרור קופות הגמל/ ביטוח מנהלים על שמך.
פיצויים- אינך זכאי לאור התפטרותך.
ימי חופש
מאז התחלתי ועדיין ממשיך , אני מקבל כל חודש רק 0.83 תוספת יום חופש לצבירה ולא יום אחד לחודש , אך כאשר לוקח יום חופש יורד לי יום אחד שלם . האם כך זה צריך להיות או שמא לפנות למעסיק ? במידה וזה לא בסדר - האם יכול לדרוש את זה רטרואקטיבי...?
תודה.
תשובה
ייצוג בבית משפט בנושאי דיני עבודה
הלנת פיצויים- תביעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
(העומד מופתע ונאלם, לא התכונן והשימוע הוא ב"תכלס" רק על הניר).
זימון לשימוע
התיישנות על תביעת גמול שעות נוספות
השאלה שלי האם אני יכולה לתבוע את תגמול שעות נוספות לאחר שנתיים, ואם כן, איך אעשה זאת?
תודה
שאלה נוספת היא, לגבי עבודה נוכחית.
אם אני עוברת לאזור פיתוח ובגין העברת מגורים מתפטרת, הרי שלעניין פיצויי פיטורים רואים אותי כמפוטרת. השאלה היא האם עדיין יראו אותי כמפוטרת אם באותו אזור פיתוח יש סניף החברה הנוכחית? האם אני חייבת להענות להצעת המעביד לעבור סניף, או שמא זה רק בגדר רשות ואני עדיין בדין מפוטרת לעניין הפיצויים?
תודה
התיישנות
בנושא המעביר לאזור פיתוח - במידה ולמעסיקך יש סניף, הוא יכול להעבירך, ולטעמי, לא תהיי זכאית לפיצויי פיטורים אם תסרבי.
פיטורין מחברת סטרט אפ
כל העובדים פוטרו אבל החברה לא נסגרה
הובטח לי בחוזה העבודה מניות אם החברה תגייס 5 מיליון דולר.
האם כעת שפוטרתי יש להבטחות אלה משמעות האם אוכל לדרוש אותן
כאשר החברה תגייס את הכסף/אם בכלל.
הענקת מניות
במידה וגיוס הכסף, נערך כשעבדת, אז אני מניחה שכן תוכלי לתבוע.
האם בכל מצב מקבלים פיצויים בפיטורים
האם בכל מצב שבו מפטר מעביד את העובד(,מסיבות צמצומים עקב המצב הכלכלי),הוא חייב לשלם פיצויי פיטורים לפי חודש לכל שנת עבודה?
האם הוא יכול לתת לי רק 28% ,שהם חלקי במרכיבי הפיצויים,ולא לשלם את המקובל כאמור-חודש לכל שנת עבודה-
תודה רבה רבה
גרגורי
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה
התראה מראש לצורך חתימת אבטלה
דמי אבטלה במהלך הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




