פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה דחופה
אני עובדת כ שישה חודשים במשרד עורכי דין עד היום לא קיבלתי אף תלוש שכר , כמו כן לא קיבלתי תשלום על נסיעות לבתי משפט ברכבי , לפני שבועיים יצאתי לחופשה בת שבועיים .
שאלתי מה מגיע לי ומה לא ?
אני לא יכולה להגיד כלום כי אחרת אפוטר ולקח לי שנה למצוא עבודה בתחום.
והאם כאשר אפוטר ואגלה שרשמו לי דברים לא נכונים בתלוש אני אוכל לטעון שלא נתנו לי תלוש . אני עובדת 5 ימים משרה מלאה וכשהתחלתי לעבוד מילית טופס לרואה חשבון?
מה אעשה?
העצה הטובה ביותר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבראה- מגיע למתמחה מעל שנה.. שעשה טרום סטאז'?
רציתי לדעת האם אני זכאית לדמי הבראה היות ואני מעל שנה במשרד. אולם בטרום סטאז' שלי עבדתי במשך חצי שנה.. חצי משרה דהיינו 5 שעות ביום ימים א' - ה'. סה"כ שעות בחודש - 100 שעות.
וכבר 11 חודשים אני עובדת 8 שעות ביום. האם מגיע לי ואם כן מתי?
טרום מתמחה הוא עובד
ושאלות כאלה עדיף תמיד להפנות לפורום מתמחים וסטודנטים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיונות עבודה בתקופת ההודעה המוקדמת שלאחר הפיטורין
2. אני מגיעה כל יום למשרד, אך יוצאת לראיונות באמצע היום. האם יכולים להוריד לי שכר?
תודה
חיפוש עבודה
נראה שאין מקום לניכוי שכר על יום שהוקדש לראיונות עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צום תשעה באב
יום רגיל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
את מתפטרת ואינך זכאית בנסיבות אלה לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה ומנוחה
1. מה מתוך השעות הללו נחשב שעות עבודה? האם שעות הנסיעה מהמפעל לאתר וחזרה הם שעות עבודה?
2. מה מתוכם נחשב לשעות נוספות, אם בכלל ומאיזה שעה?
3. כמה זמן ניתן להוריד בגין הפסקה/ות?.
שעות עבודה ומנוחה
2. בהנחה ששבוע העבודה בן 5 ימים, יום העובדה בן 8.5 שעות ומעבר לכך הפסקה.
3. שלושת רבעי שעה מתוכן חצי שעה רצופה. ההפסקה על חשבון העובד רק אם הוא רשאי לעזוב את מקום העבודה בעת ההפסקה. אם עליו להישאר - ההפסקה על חשבון המעביד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פצוי פיטורין
לא החזרי הוצאות ולא שעות נוספות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי עבודה
האם המעביד יכול להכריח אותי לצאת לשטח?מאיים בפיטורין ללא פיצויים?האם אני צריך ללכת לרופא תעסוקתי?במידה והוא מפטר אותי האם אני זכאי לפיצויים?
האם יש הרעה בתנאי העבודה לאחר שתפקדתי בתפקיד ניהולי במשרד יותר משנה וחצי ועכשיו רוצים שאחזור להיות טכנאי בשטח בעבודה פיזית?
תודה רבה
פגיעה בעבודה
ועוד: לאחר כשנה וחצי בתפקי ניהולי המהווה ככל הנראה קידום, החזרתך לתפקיד הקודם היא פגיעה והרעה מוחשית בתנאי העבודה, שגם היא יכול הלהקים עילה להתפטרות בזכאות לפיצויים. זה יותר מסובך מהעניין הרפואי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
אבי בן 72 ועובד כקצין בטיחות תעבורתי בחברת גז.
באם הוא מתפטר - האם עקב גילו הוא זכאי לקבל פיצויים בכל מקרה או שחל עליו החוק ככל עובד שכיר שמתפטר ואינו זכאי לפיצויים?
מדובר בפיצויים רגילים שכן מבטחים הוא מקבל כבר מגיל 70.
תודה רבה
בגילו הוא זכאי בכל מקרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה חלקית – סוציאליות על שעות נוספות
בעיקרון לא, אלא אם החוזה קובע משהו אחר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כדין פיטורין
לפני כארבעה חודשים חוויתי הורדת שכר של כ- 7.5% בשכר ונאמר לעובדים ע"י המעסיק שיש להם כחצי שנה להתפטר כדין פיטורין (לא נדרשה חתימה על שום מסמך).
מהרגע הראשון התנגדתי להורדה באופן פומבי ואף ניהלתי כמה שיחות בנושא עם המעסיק, אך נאמר לי שלא ניתן לעשות דבר וההורדה בתוקף.
ברגע שהבנתי שהנושא סופי התחלתי לחפש עבודה ואני נמצא בשלבים מתקדמים עם חברות אחרות ובמקביל המשכתי בדרישתי מול המעסיק להעלאת שכרי בחזרה.
ברגע שנודע למעסיק שאני מחפש עבודה ומתכוון לעזוב הוא החליט להעלות את שכרי בחזרה בכדי למנוע את עזיבתי, אך לא מיידית אלא רק מבעוד חודש (החל מספטמבר) וזאת ללא מתן הפרשי שכר אחורה.
כעת אני במצב שמבחינת חובת תום הלב ניסיתי את כל אשר ביכולתי בכדי להתריע על אי הסכמתי להורדה ורק שנוכחתי שהנושא סופי פניתי לחיפוש עבודה אחרת וכעת שאני בשלבים מתקדמים מאוד (בתנאים טובים הרבה יותר) עם חברות אחרות, אז המעסיק מתחרט ומעוניין להחזיר את שכרי.
מבחינתי הייתי מעוניין לעזוב ולשפר את תנאיי.
האם אני זכאי במקרה מורכב זה להתפטר כדין פיטורין ?
אני עובד שנים רבות בחברה ולא הייתי מעוניין לעזוב ללא פיצויי הפיטורין.
אודה לתשובתכם.
לא פשוט
על פניו נראה שאתה זכאי לפיצויי פיטורים אם תתפטר על רקע הנסיבות שתיארת, אך קשה להעריך מה יפסוק בית הדין לנוכח נכונות המעסיק לחזור בו. הכף נוטה במקצת לטובתך אך אין ודאות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סכסוך בין עובדים
האם יש משהו שבאפשרותי לעשות ? ( אגב, אני לא מתכוונת להישאר בעבודה זו ) .
סכסוך בין העובדים
אם הוא אינו עושה זאת, יווצרו נסיבות שיאפשרו לך להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.
יש להתריע בפניו שעליו לדאוג לכך.
וזאת מבלי להיכנס לשאלה מי צודק, וודאי שלא לשאלה הלאומית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב בתקופת חופשה
על פי החוזה ובפועל ברשותי רכב חברה.
1. האם בתקופת חופשה בחו"ל רשאית החברה לקחת את רכבי.
2. אם קיבלתי רכב מקבוצה נמוכה יותר ממה שרשום בחוזה אני זכאי לתבוע את ההפרש?
רכב צמוד
2. בעיקרון כן, השאל היא אם אתה רוצה להכינס לזה, ואיך תכמת את ההפרש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מחושבים דמי לידה אם קודם ללידה היתה שביתה?
אנא עזרתכם... +הפניה לסעיף חוק/תקנות רלוונטים.
תודה
עומר
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרד התמ"ת מתן היתר פיטורין לאישה בהריון
האם ביטוח לאומי או גורם כל שהו מטעם המדינה משלם לי הכנסה בזמן הזה עד הלידה?
לתשובתכם אודה.
לא אבל
אם את בשמירת הריון יש גימלת שמירת הריון מהביטוח הלאומי. מעבר לכך שאלי בפורום ביטוח לאומי. אולי יש דמי אבטלה, אולי הבטחת הכנסה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
2. האם ניתן לצבור ולהעביר 7 ימי חופשה שלא נוצלו משנת 2007?
תודה
ימי עבודה
2. כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עדיף? שכר יומי או שעתי?
זו לא שאלה לעורך דין
משכורת חודשית יותר קלה לבדיקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה חוקי?
לא חוקי, לא מותר, לא משנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטרין במהלך חופשת הלידה שלי
ברצוני לשאול מספר שאלות:
לאחר חודשיים של חופשת לידה שלי, קיבלתי הודעה מהמעסיק שלי כי פוטרתי.
שנינו יודעים שזוהי עבירה חוקית, וגם שוחחנו על כך.
המעסיק שלי אמר לי שהוא מוכן לשלם לי פיצויים+ כמה שמקובל לשלם על פיטורין ללא הודעה מראש.
רציתי לברר מהו החוק לגבי זה וכן מהי הפרוצדורה שאני אמורה לעשות במידה ואני רוצה לקבל ממנו פיצוי כספי.
בתודה מראש.
פיצוי על פיטורים שלא כדין
הוא נקבע ביחס לוותק בעבודה, נקבע כמכפלה של משכורות.
אם הכוונה להגיע להסכמה אין פרוצדורה. יש להגיע להסכמה ולחתום על הסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק 9 חודשים
תודה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות יולדת
בנוסף רציתי לשאול במידה ויש לי ביטוח מנהלים ואני מתפטרת מגיעים לי פיצויים?
כן וכן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכיר-דחוף!
עבדתי כשכירה במשכורת חודשית גלובלית במשרתי כשנה וחודשיים ולאור נסיבות שונות במקום העבודה החלטתי להתפטר בהתראה של יומיים וללא מתן הודעה מוקדמת.
להלן מס' עובדות רלוונטיות:
- משכורתי הורכבה בכל חודש כ5000 ש"ח +500 נסיעות.
- מעולם לא קיבלתי דמי הבראה.
- נותר לי יום חופש אחד שלא נפדה.
- משכורתי האחרונה שהתקבלה הייתה על חודש יוני.
- עבודתי בחודש יולי הייתה בן התאריכים 1-19/7
כאשר ב-18/7 הודעתי על התפטרותי, ב-19/7 התיצבתי ליום עבודה אחרון וב-20/7 כבר לא הגעתי לעבודה.
שאלותיי:
1. הודעה מוקדמת:
- מהי כמות הימים אותה היה עלי לתת לו הודעה מוקדמת?
- במצב שלא נתתי, לפי כמה ימי עבודה יחושב הסכום שעלי לפצותו (אם
בכלל) כוונתי היא 30 ימים מלאים או 22 כפי שמחושב שכר כל חודש
במידה ותקופת ההתראה אמורה להיות כחודש?
2.משכורת יולי
- האם בגין אי הודעה מוקדמת מצידי מעבידי לשעבר יכול על דעת עצמו
לעכב או לקזז מהמגיע לי על יתרת הפדיונות, דמי הבראה ממשכורת
חודש יולי?
- אם כן מה סכום המשכורת לאחר הקיזוז עלי לקבל בהתאם לנתונים
שפירטתי?
- או שמא עליו להעביר לי במועד (עד ה10 לחודש) את כל תשלומי
המשכורת המגיעים לי ורק במידה ויקבע בהליך משפטי שיגיש כי החוק
לצידו אאלץ לפצותו בסכום הכספי??
3.דמי הבראה
- האים חובה עליו להביא בשכרי את דמי ההבראה שמעולם לא שולמו לי
גם אחרי שהתפטרתי מבחירתי?
- ואם כן דמי הבראה לפי כמה ימים ועל איזה סכום (בהתאם ל14 חודשי
עבודתי עד רגע ההתפטרות)?
- והאם קיזוזו יכול להבצע גם על תשלום הבראה זה?
צמודה מראש על הסיוע והההכוונה
שירה
התפטרות
2. יש לשלם על מה שעבדת. אין חובה לשלם על ימי ההודעה המוקדמת שלא נתת, וזה הפיצוי.
3. 5 ימים לפי 340 ש"ח. אגב, התחלת להיות זכאית לדמי הבראה לפני חודשיים. לא קודם. משולם במסגרת המשכורת האחרונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
הודעה מוקדמת היא בכתב על פי החוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבל לפי מה שכתוב כאן
***צונזר ע"י מערכת - הפנייה לאתר מסחרי בניגוד לתקנון האתר***
ימי מחלה
מחלה - הוא צודק. אין פדיוןן ימי מחלה בלתי מנוצלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
קשה לענות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




