פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שאלה דחופה

ר 29/07/09
שלום
אני עובדת כ שישה חודשים במשרד עורכי דין עד היום לא קיבלתי אף תלוש שכר , כמו כן לא קיבלתי תשלום על נסיעות לבתי משפט ברכבי , לפני שבועיים יצאתי לחופשה בת שבועיים .
שאלתי מה מגיע לי ומה לא ?
אני לא יכולה להגיד כלום כי אחרת אפוטר ולקח לי שנה למצוא עבודה בתחום.
והאם כאשר אפוטר ואגלה שרשמו לי דברים לא נכונים בתלוש אני אוכל לטעון שלא נתנו לי תלוש . אני עובדת 5 ימים משרה מלאה וכשהתחלתי לעבוד מילית טופס לרואה חשבון?
מה אעשה?

העצה הטובה ביותר

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
היא לפנות לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. זה לא יבטיח את המשך עבדותך, אבל הוא יקבל הערה לא נעימה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבראה- מגיע למתמחה מעל שנה.. שעשה טרום סטאז'?

קרן 29/07/09
שלום רב,
רציתי לדעת האם אני זכאית לדמי הבראה היות ואני מעל שנה במשרד. אולם בטרום סטאז' שלי עבדתי במשך חצי שנה.. חצי משרה דהיינו 5 שעות ביום ימים א' - ה'. סה"כ שעות בחודש - 100 שעות.
וכבר 11 חודשים אני עובדת 8 שעות ביום. האם מגיע לי ואם כן מתי?

טרום מתמחה הוא עובד

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
טרום מתמחה אינו מעמד מוכר בחוק (בניגוד למתמחה). לכן חלים עליו דיני העבודה הרגילים. על מתמחה חלים כל הכללים למעט פיצוי פיטורים.
ושאלות כאלה עדיף תמיד להפנות לפורום מתמחים וסטודנטים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיונות עבודה בתקופת ההודעה המוקדמת שלאחר הפיטורין

לאה 29/07/09
1. מה החוק מאפשר מבחינת חיפוש עבודה לאחר פיטורין? מה אם יש לי ראיונות עבודה במשך יום שלם אשר לא מאפשרים לי להגיע למשרד? האם אני צריכה לדווח היכן אני מתראיינת? האם הבוס יכול לנקות לי יום חופש על כך?
2. אני מגיעה כל יום למשרד, אך יוצאת לראיונות באמצע היום. האם יכולים להוריד לי שכר?

תודה

חיפוש עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
החוק לא עוסק בכך. הפסיקה קבעה שיש לאפשר לעובד לחפש עבודה, אבל אין כללים ברורים וחדים כפי שמתבקש מהשאלה. הכל בגבולות הסביר. רצוי מאד להסדיר מראש את הנושא, למשל היעדרות של יום שלם.
נראה שאין מקום לניכוי שכר על יום שהוקדש לראיונות עבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צום תשעה באב

כהן 29/07/09
רציתי לשאול לגבי צום תשעה באב, האם זהו יום חופש על חשבון העובד, או חצי על העובד חצי מעביד מהן זכויות העובד לגבי יום צום זה?

יום רגיל

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
אין שבתון, אם העובד בחופשה - זהו יום חופש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

judy 29/07/09
שלום,אני עובדת בחברה שנה ו-8 חודשים. אני צריכה לעזוב היות ובן זוגי ואני עוברים לארה"ב בעקבות relocation שלו. האם אני יכולה לדרוש פיצויי פיטורין בשל עזיבתי "המאולצת" או שזה נתון בידי טוב ליבו של המעסיק האם לפטר אותי או לדרוש מכתב התפטרות?

את מתפטרת ואינך זכאית בנסיבות אלה לפיצויי פיטורים.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה ומנוחה

ראובן 29/07/09
אני מעסיק עובדים אשר מגיעים למפעל בשעה 06:00 בבוקר (מחתמים כרטיס בכניסה) אוספים חומר ויוצאים לעבודות חוץ. חוזרים למפעל להחתים כרטיס בסוף יום עבודה נניח בשעה 18:00. מס' שאלות בבקשה:

1. מה מתוך השעות הללו נחשב שעות עבודה? האם שעות הנסיעה מהמפעל לאתר וחזרה הם שעות עבודה?
2. מה מתוכם נחשב לשעות נוספות, אם בכלל ומאיזה שעה?
3. כמה זמן ניתן להוריד בגין הפסקה/ות?.

שעות עבודה ומנוחה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
1.כל השעות מההגעה לעבדוה עד לעזיבת העבודה בסוף היום, כולל הנסיעה לאתר. נסיעה מהבית למפעל ומהמפעל הביתה אינן שעות עבודה.
2. בהנחה ששבוע העבודה בן 5 ימים, יום העובדה בן 8.5 שעות ומעבר לכך הפסקה.
3. שלושת רבעי שעה מתוכן חצי שעה רצופה. ההפסקה על חשבון העובד רק אם הוא רשאי לעזוב את מקום העבודה בעת ההפסקה. אם עליו להישאר - ההפסקה על חשבון המעביד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פצוי פיטורין

נתי 29/07/09
האים יש לחשב פיצויפיטורין גם על מרכיב שכר קבוע?כמו שעות נוספות גלובלי,כלכלהת,וכיוצ"ב.תודה

לא החזרי הוצאות ולא שעות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
אלא אם מדובר ברכיב הנקרא שעות נוספות גלובליות שעה שבפועל כלל לא נעבדו שעות נוספות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאי עבודה

ברק 29/07/09
שאלה 1.אני עובד בחברה למעלה מ4 שנים,הייתי עובד בשטח בעבודה פיזית,נפצעתי ברגלי כולל ניתוח וחזרתי לעבודה לאחר כ שבועיים אך נתנו לי עבודה משרדית עקב בעיה רפואית לא יכולתי לחזור לשטח,מאז קידמו אותי לתפקיד עוזר מנהל תפעול וגם במחלקת האיכות.כיום לאחר יותר משנה המעביד רוצה להחזיר אותי לעבודה פיזית בשטח למרות שבפועל איני יכול לבצע זאת,יש לי מסמכים מרופא של קופ"ח.
האם המעביד יכול להכריח אותי לצאת לשטח?מאיים בפיטורין ללא פיצויים?האם אני צריך ללכת לרופא תעסוקתי?במידה והוא מפטר אותי האם אני זכאי לפיצויים?
האם יש הרעה בתנאי העבודה לאחר שתפקדתי בתפקיד ניהולי במשרד יותר משנה וחצי ועכשיו רוצים שאחזור להיות טכנאי בשטח בעבודה פיזית?
תודה רבה

פגיעה בעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
עליך להביא אישור מרופא תעסוקתי לפיו אינך יכול לבצע את העבודה הפיזית. אם תפוטר תהיה זכאי לפיצויי פיטורים. גם אם תתפטר בנסיבות אלה תהיה זכאי.
ועוד: לאחר כשנה וחצי בתפקי ניהולי המהווה ככל הנראה קידום, החזרתך לתפקיד הקודם היא פגיעה והרעה מוחשית בתנאי העבודה, שגם היא יכול הלהקים עילה להתפטרות בזכאות לפיצויים. זה יותר מסובך מהעניין הרפואי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

פניקס 29/07/09
שלום רב,

אבי בן 72 ועובד כקצין בטיחות תעבורתי בחברת גז.
באם הוא מתפטר - האם עקב גילו הוא זכאי לקבל פיצויים בכל מקרה או שחל עליו החוק ככל עובד שכיר שמתפטר ואינו זכאי לפיצויים?
מדובר בפיצויים רגילים שכן מבטחים הוא מקבל כבר מגיל 70.
תודה רבה

בגילו הוא זכאי בכל מקרה.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה חלקית – סוציאליות על שעות נוספות

רוני 29/07/09
במידה ומשלמים לי תנאים סוציאלים סטנדרטיים (%8.3 פיצויים, 5% תגמולים, 7.5 קרן השתלמות) על 35 השעות שאליהן אני מחויבת במסגרת המשרה החלקית, האם אני אמורה לקבל גם על השעות העודפות את אותן הפרשות? או שזה תלוי במה שכתוב בחוזה?

בעיקרון לא, אלא אם החוזה קובע משהו אחר.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כדין פיטורין

נדב כהן 29/07/09
שלום רב,
לפני כארבעה חודשים חוויתי הורדת שכר של כ- 7.5% בשכר ונאמר לעובדים ע"י המעסיק שיש להם כחצי שנה להתפטר כדין פיטורין (לא נדרשה חתימה על שום מסמך).
מהרגע הראשון התנגדתי להורדה באופן פומבי ואף ניהלתי כמה שיחות בנושא עם המעסיק, אך נאמר לי שלא ניתן לעשות דבר וההורדה בתוקף.
ברגע שהבנתי שהנושא סופי התחלתי לחפש עבודה ואני נמצא בשלבים מתקדמים עם חברות אחרות ובמקביל המשכתי בדרישתי מול המעסיק להעלאת שכרי בחזרה.
ברגע שנודע למעסיק שאני מחפש עבודה ומתכוון לעזוב הוא החליט להעלות את שכרי בחזרה בכדי למנוע את עזיבתי, אך לא מיידית אלא רק מבעוד חודש (החל מספטמבר) וזאת ללא מתן הפרשי שכר אחורה.
כעת אני במצב שמבחינת חובת תום הלב ניסיתי את כל אשר ביכולתי בכדי להתריע על אי הסכמתי להורדה ורק שנוכחתי שהנושא סופי פניתי לחיפוש עבודה אחרת וכעת שאני בשלבים מתקדמים מאוד (בתנאים טובים הרבה יותר) עם חברות אחרות, אז המעסיק מתחרט ומעוניין להחזיר את שכרי.
מבחינתי הייתי מעוניין לעזוב ולשפר את תנאיי.
האם אני זכאי במקרה מורכב זה להתפטר כדין פיטורין ?
אני עובד שנים רבות בחברה ולא הייתי מעוניין לעזוב ללא פיצויי הפיטורין.
אודה לתשובתכם.

לא פשוט

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
משאלתך הובן שלא הודעת על התפטרות, למרות שעשית כל שעליך לעשות כדי להודיע על התפטרות תוך זכאות לפיצויי פיטורים.
על פניו נראה שאתה זכאי לפיצויי פיטורים אם תתפטר על רקע הנסיבות שתיארת, אך קשה להעריך מה יפסוק בית הדין לנוכח נכונות המעסיק לחזור בו. הכף נוטה במקצת לטובתך אך אין ודאות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סכסוך בין עובדים

rachel 29/07/09
אני עובדת בסביבת עבודה שכולה גברים , ישנו עובד אחד (ערבי) שכבר פעמיים התפרץ עליי קילל אותי ואף איים עליי , בפעם הראשונה מעסיקיי לא התייחסו למקרה ובפעם השנייה קראו אותי לשיחה וניסו לרכך אותי ולגרום לי להבין שאולי אני לא בסדר.
האם יש משהו שבאפשרותי לעשות ? ( אגב, אני לא מתכוונת להישאר בעבודה זו ) .

סכסוך בין העובדים

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
תפקידו של המעסיק לדאוג לסביבת עבודה סבירה.
אם הוא אינו עושה זאת, יווצרו נסיבות שיאפשרו לך להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.
יש להתריע בפניו שעליו לדאוג לכך.
וזאת מבלי להיכנס לשאלה מי צודק, וודאי שלא לשאלה הלאומית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב בתקופת חופשה

דור 29/07/09
תפקידי בחברה הוא חשב
על פי החוזה ובפועל ברשותי רכב חברה.
1. האם בתקופת חופשה בחו"ל רשאית החברה לקחת את רכבי.
2. אם קיבלתי רכב מקבוצה נמוכה יותר ממה שרשום בחוזה אני זכאי לתבוע את ההפרש?

רכב צמוד

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
1. אם הרכב משמש לעבודה אפשר לקחת אותו בתקופות בהן העובד אינו בעבדוה. אם הרכב הוא חלק מתנאי העבודה אין המעסיק רשאי לקחתו בתקופת היעדרות מהעבודה.
2. בעיקרון כן, השאל היא אם אתה רוצה להכינס לזה, ואיך תכמת את ההפרש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד מחושבים דמי לידה אם קודם ללידה היתה שביתה?

עומר 29/07/09
כיצד מחושבים דמי לידה לשכירה כאשר במהלך חודש וחצי שקדמה ללידה, פרצה שביתה (שנמשכה חודש וחצי) במקום העבודה של אותה שכירה.
אנא עזרתכם... +הפניה לסעיף חוק/תקנות רלוונטים.
תודה
עומר

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרד התמ"ת מתן היתר פיטורין לאישה בהריון

גונה 29/07/09
אני כרגע בהריון ובמקום העבודה שלי הפנו פנייה למשרד התמ"ת על מנת לפטר אותי. שאלתי היא, במידה ואכן ישנו היתר לפיטורים,
האם ביטוח לאומי או גורם כל שהו מטעם המדינה משלם לי הכנסה בזמן הזה עד הלידה?
לתשובתכם אודה.

לא אבל

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
הסיכוי שמשרד התמ"ת יתן היתר הוא קטן.
אם את בשמירת הריון יש גימלת שמירת הריון מהביטוח הלאומי. מעבר לכך שאלי בפורום ביטוח לאומי. אולי יש דמי אבטלה, אולי הבטחת הכנסה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

לאה 29/07/09
1. האם ערבי חג + חג + ימי מחלה נכללים במניין ימי העבודה בפועל?
2. האם ניתן לצבור ולהעביר 7 ימי חופשה שלא נוצלו משנת 2007?
תודה

ימי עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
1. לצורך מה? וותק? כן. משהו אחר? מהו?
2. כן.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה עדיף? שכר יומי או שעתי?

עדנה 29/07/09
אני עובדת בתפקיד ניהולי והמעסיק שלי שהוא קבלן פרטי הודיע כי אסור לו להעסיק אותי בשכר גלובלי ולכן עליו להעביר אותי לשכר שעתי או יומי. מה עדיף? יומי או שעתי?

זו לא שאלה לעורך דין

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
אינני יודע מה עדיף.
משכורת חודשית יותר קלה לבדיקה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה חוקי?

דושי 29/07/09
בסוף יום עבודה בחנות נתגלה חוסר בקופה של כמה מאות שקלים (עד 400) מנהל החנות דרש מהעובדים שעבדו באותו יום להשלים את החוסר מכספם, האם זה חוקי? ובנוסף-ביום עבודה של 6 שעות האם מותר למנהל לא לאפשר לעובד לצאת להפסקה?יש לציין כי העובדים בחנות לא שייכים לשום איגוד ולא חתמו על שום הסכם קיבוצי-אם זה משנה משהו. תודה על העזרה.

לא חוקי, לא מותר, לא משנה.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטרין במהלך חופשת הלידה שלי

רבקי 29/07/09
בקר טוב.

ברצוני לשאול מספר שאלות:
לאחר חודשיים של חופשת לידה שלי, קיבלתי הודעה מהמעסיק שלי כי פוטרתי.
שנינו יודעים שזוהי עבירה חוקית, וגם שוחחנו על כך.
המעסיק שלי אמר לי שהוא מוכן לשלם לי פיצויים+ כמה שמקובל לשלם על פיטורין ללא הודעה מראש.
רציתי לברר מהו החוק לגבי זה וכן מהי הפרוצדורה שאני אמורה לעשות במידה ואני רוצה לקבל ממנו פיצוי כספי.

בתודה מראש.

פיצוי על פיטורים שלא כדין

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
מדובר בפיצוי שאינו קבוע בחוק, ובתי הדין קובעים אותו לפי מכלול של נסיבות.
הוא נקבע ביחס לוותק בעבודה, נקבע כמכפלה של משכורות.
אם הכוונה להגיע להסכמה אין פרוצדורה. יש להגיע להסכמה ולחתום על הסכם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק 9 חודשים

שרון 29/07/09
התחלתי לעבוד ב25.11 - האם סופרים את נובמבר כחודש? כשאני מחשבת 9 חודשים (בהנחה שפוטרתי ב7.8).
תודה

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות יולדת

שירי 29/07/09
ילדתי את בני לפני כחודש והוא כרגע מאושפז בפגיה וכנראה הוא יצטרך להשאר לעוד חודש לפחות אם לא יותר. אני מבינה שמגיע לי להאריך את חופשת הלידה לתקופת האשפוז. האם בנוסף אני יכולה להאריך את חופשת הלידה על חשבוני לעוד זמן מסויים אני רוצה לציין שאני עובדת במקום העבודה כשנה ו5 חודשים.
בנוסף רציתי לשאול במידה ויש לי ביטוח מנהלים ואני מתפטרת מגיעים לי פיצויים?

כן וכן.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכיר-דחוף!

שירה 29/07/09
שלום רב,

עבדתי כשכירה במשכורת חודשית גלובלית במשרתי כשנה וחודשיים ולאור נסיבות שונות במקום העבודה החלטתי להתפטר בהתראה של יומיים וללא מתן הודעה מוקדמת.

להלן מס' עובדות רלוונטיות:
- משכורתי הורכבה בכל חודש כ5000 ש"ח +500 נסיעות.
- מעולם לא קיבלתי דמי הבראה.
- נותר לי יום חופש אחד שלא נפדה.
- משכורתי האחרונה שהתקבלה הייתה על חודש יוני.
- עבודתי בחודש יולי הייתה בן התאריכים 1-19/7
כאשר ב-18/7 הודעתי על התפטרותי, ב-19/7 התיצבתי ליום עבודה אחרון וב-20/7 כבר לא הגעתי לעבודה.

שאלותיי:
1. הודעה מוקדמת:
- מהי כמות הימים אותה היה עלי לתת לו הודעה מוקדמת?
- במצב שלא נתתי, לפי כמה ימי עבודה יחושב הסכום שעלי לפצותו (אם
בכלל) כוונתי היא 30 ימים מלאים או 22 כפי שמחושב שכר כל חודש
במידה ותקופת ההתראה אמורה להיות כחודש?

2.משכורת יולי
- האם בגין אי הודעה מוקדמת מצידי מעבידי לשעבר יכול על דעת עצמו
לעכב או לקזז מהמגיע לי על יתרת הפדיונות, דמי הבראה ממשכורת
חודש יולי?
- אם כן מה סכום המשכורת לאחר הקיזוז עלי לקבל בהתאם לנתונים
שפירטתי?
- או שמא עליו להעביר לי במועד (עד ה10 לחודש) את כל תשלומי
המשכורת המגיעים לי ורק במידה ויקבע בהליך משפטי שיגיש כי החוק
לצידו אאלץ לפצותו בסכום הכספי??

3.דמי הבראה
- האים חובה עליו להביא בשכרי את דמי ההבראה שמעולם לא שולמו לי
גם אחרי שהתפטרתי מבחירתי?
- ואם כן דמי הבראה לפי כמה ימים ועל איזה סכום (בהתאם ל14 חודשי
עבודתי עד רגע ההתפטרות)?
- והאם קיזוזו יכול להבצע גם על תשלום הבראה זה?

צמודה מראש על הסיוע והההכוונה
שירה

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
1. חודש קלנדארי מלא. לא ימי עבודה.
2. יש לשלם על מה שעבדת. אין חובה לשלם על ימי ההודעה המוקדמת שלא נתת, וזה הפיצוי.
3. 5 ימים לפי 340 ש"ח. אגב, התחלת להיות זכאית לדמי הבראה לפני חודשיים. לא קודם. משולם במסגרת המשכורת האחרונה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

שמרית 29/07/09
אני הודעתי על התפטרותי ורק יום לאחר מכן נתתי את מכתב התפטרות, האם הספירה של שלושים הימים היא מיום ההתפטרות בעל פה או רק מיום מסירת מכתב הפיטורים?

הודעה מוקדמת היא בכתב על פי החוק.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבל לפי מה שכתוב כאן

שמרית 29/07/09
אם תוכל לעיין בלינק הבא תראה שכתוב שבעל פה זה נחשב.

***צונזר ע"י מערכת - הפנייה לאתר מסחרי בניגוד לתקנון האתר***

ימי מחלה

רותי 28/07/09
שלום רב,אני זכאית ל25 ימי מחלה בשנה ונזקפו לזכותי 58 יום במהלך 4 שנים.ביקשתי לפדות את הימים אך המעסיק טוען כי אינני זכאית לפדות ימים שלא ניצלתי.האם אוכל לתבוע זאת ממנו? תודה מראש,רותי.

מחלה - הוא צודק. אין פדיוןן ימי מחלה בלתי מנוצלים.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה

אורי 28/07/09
כמה זמן מיום סיום עבודה אני מחוייב לא לעבוד כשכיר בחברה מתחרה (אני חתום על שנה)

קשה לענות

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
צריך יותר םרטים. ככלל שנה היא פרק זמן גבולי, 6 חודשים יותר מתקבל. ותוקף ההתחייבות מותנה בכך שהעובד קיבל תמורה מיוחדת תמורת התחייבותו זו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן