פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
לגיטמציה בלרדת באחוזי משרה בתקופת ההריון
אין לך זכות כזו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מועד הגשת תצהיר עדות ראשית – שאלה
ברצוני לדעת מהו מועד הגשת תצהיר עדות ראשית במסגרת תביעה בדיני עבודה הן בסדר דין רגיל והן בסדר דין מהיר, כאשר לא הייתה קביעה מפורשת של ביה"ד לכך.
מעיון בתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) - לא מצאתי דבר המצביע על מועד ההגשה, ובחוק בית הדין - מצויין כי בכל הקשור לתביעה בסדר דין מהיר - ביה"ד אינו כפוף לסדרי דין.
אודה לתשובה.
מה שקובע בית הדין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מסרב לשלם פיצויים
1. האם אני זכאי לתשלום פיצויים ?
2. האם אני זכאי לתשלום דמי הבראה (עבדתי שנה פחות שבוע וקיבלתי תשלום על הודעה מוקדמת מבלי לעבוד בפועל) ?
3. נמעסיק מסרב לפדות את ימי החופשה הרשומים בתלוש השכר האחרון בטענה כי, הרישום איננו נכון ?
4. מה עלי לעשות על מנת שהמעסיק ישלם לי את המגיע לי ?
הפרת זכויות
1. כן. אלא אם המעסיק יוכיח שלא פיטר רק כשי למנוע ממך להגיע לשנה.
2. לא. כאן המקרה שונה מפיצויייםץ יש להשלים שנה בעבודה.
3. מה השאלה?
4. להגיש תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת שכר רטרואקטיבית
עקב בעיות בחברה קבלנו הודעה על כך שיבוצעו שיחות עם העובדים לגבי הורדת השכר של כל אחד.
השיחות החלו אתמול 1.9 אבל למרות התאריך נאמר לכל אחד בשיחה שההורדה היא החל ממשכורת חודש אוגוסט..
האם חוקי להוריד משכורת רטרואקטיבית?
תודה
הפחתת שכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איכות והספק בעבודה
אני עובדת בחברה בסביבה פיננסית. התפקיד שלי הוא לתרגם לאנגלית מסמכים כספיים (מחשבוניות פשוטות ועד סיפורים מורכבים עם התנהלות ארוכה). אצלנו ההספקים נמדדים באמצעות יעד מספרי (מספר פעולות ליום). היעד הזה נקבע עי"י מנהל צוות לפי שיקול דעתו. אין סטנדרט מובנה.
היעד שלי נקבע לפני 4 שנים. מאז היו שינויים בעבודה (אובייקטיביים) שגרמו לכך שאני לא מצליחה לעמוד ביעד הזה במלואו. המנהלת שלי טוענת שעבודה שלי היא טכנית בלבד ושזה לוקח לי יותר זמן ממה שצריך.
ברצוני לברר:
1. איך אם בכלל אמורים להעריך את עבודת התרגום. האם מנהלת שלי יכולה להגיד שתרגום של מסמך מסויים אמור לקחת 3 דקות ולי לוקח 6.
2. האם יש זכות למנהל לשבת ולמדוד כמה זמן לוקח לי לעשות כל דבר. האם יש סטנדרטים של מדידה של עבודות שונות.
תודה,
רעיה
כן, וכן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה המאפשר אי תשלום פיצוי פיטורין ואי הודעה מוקדמת
אחותי עובדת בתור מטפלת במעון.מנהלת המעון שבו עובדת אחותי כ 11 חודשים החליטה להחתים אותה על חוזה עבודה שעדיין לא נחתם על ידה מחשש שמא היא מתנה לעשות דין לעצמה.החוזה קובע שכמט כל התנהגות יכולה להחשב הפרה יסודית.מצד אחד מעסיקה לכאורה שמגיעה לעובד עם חוזה עבודה לאחר 11 חודש נראה הדבר כחיובי.אך אחותי מכירה תקדים בו עובדת אחרת חתמה על חוזה כזה .ואז לאחר מספר חודשים המעסיקה פיטרה אותה בטענה שהוציאה דיבה על הגן וזו הפרה יסודית של הסכם ולא שילמה לה הודעה מקודמת ולא פיצוי פיטורין?
האם התניה כזו היא חוקית?
האם המעסיק יכול להתנות על הוראת קוגנטית של החוק?הרי אין זו הוראה דיספוזטיבית לדעתי שאפשר להתנות עליה כפי שמורה למשל חוק החוזים הכללי.בדיני העבודה יש הוראות שאי אפשר להתנות עליהן.האם פיצוי פיטורין הודעה מוקדמת הן הוראות כאלו?
בנוסף ניסחתי נספח לחוזה העבודה שעליו תידרש המעסיקה לחתום בו רשמתי שאי תשלום פיצויים והודעה מוקדמת יכול להיות מוכשר רק ע"י אישור ביהמ"ש כלומר המעסיקה צריכה לשלם ואחר כך לפנות לביהמ"ש במידה והיא חושבת שיש הפרה יסודית .
מחכה לתשובה.רב תודות
לאיזה תשובה אתה מחכה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לימי חופשה ופנסיה
אני עוסקת כשכירה החל מחודש פברואר 2009 ורציתי לדעת האם אני זכאית לימי חופשה?
יש לציין כי אני עובדת על בסיס שעות ולא חודשי.
במהלך תקופת עבודתי עד אוגוסט כולל עבדתי 94 ימים (לא רצופים) שזה 721.5 שעות. האם מגיע לי ימי חופשה וכמה? ומה קורה במידה ואני עוזבת את עבודתי לפני מימוש הימים הללו? האם ישלמו לי את הפדיון עבורם?
שאלה נוספת, בקשר לזכאות לפנסיה חובה:
הנני בת 24.5 ואין ברשומי הסכם פנסיוני קודם. כאמור, התחלתי לעבוד בפברואר 2009, כלומר, אני עובדת יותר מחצי שנה וטרם הפרישו לי לטובת הפנסיה. האם אני זכאית לקבל גם את זה? איך הדבר ישפיע במידה ואני עוזבת באופן מיידי ולאחר מכן מתחילה לעבוד במקום אחר?
במידה ואני נמצאת זכאית, בכמה אחוזים מדובר (אחוז הפנסיה של העובד ושל המעביד) והאם יכולים להחזיר לי את זה רטרואקטיבית?
חופשה ופנסיה
פנסיה: חובה על המעסיק להפריש לך לפנסיה אחרי 6 חודשים בעבודה. השיעורים: 1.66% מעביד ועובד, ו-1.66% פיצויים. יש לך עילת תביעה נגד המעסיק על ההפרשות ועל ההפסד האקטוארי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה בתשלום
תודה על תשובתכם המהירה .
ספק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין ופרישה לפנסיה
המעביד רוצה לפטר אותי לאחר 30 שנות עבודה רצופות,ואני בת 62,7 ולאחר גיל הפרישה שעל פי הטבלה לנשים. בהתאם לדו"ח הקופה המשכורת המבוטחת:14260 שח
חלקי בתגמולים :990 שהם 7%
המעביד לתגמולים 1060 שהם 7.5%
והמעביד לפצויים 850 שהם:6% סה"כ 2900 ש"ח המהוים 20.5% מהמשכורת המבוטחת.
האם כאשר המעביד מפטר אותי עקב צמצומים ,אני זכאית למלוא פיצויי הפיטורים-משכורת חודש לכל שנת עבודה-ו? וכמובן את הפנסיה המגיעה לי וכן ימי מחלה ופדיון ימי חופשה כחוק?.
שלום! ואני שמחה גם לברך את כל משתתפי הפורום בשנה טובה ומאושרת
דבורה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי אבל = חופשה
לא, זו חופשה רגילה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לתשלום שכר עבודה.
להלן עובדות המקרה: התפטרתי מעבודתי לאחר ימי עבודה (בחלקן התלמדות), לאחר שהתפטרתי נאמר לי ע"י המעסיק כי חתמתי על חוזה שבו כתוב כי אם אתפטר בחודש הראשון 3 ימי העובדה הראשונים לא יהיו בתשלום. האם הסעיף בחוזה זה תקף? או שאוכל לדרוש את התשלום שמגיע לי?
תודה רבה,
אמיר
3 ימי עבודה ראשונים.
זכאות לימי חופשה – והיקף משרה מפוצלת .
אני עובדת מפוצל - 8 שעות ביום
למעט יום ג ' 5 שעות
ויום שישי פעם בחודש .
בתחילת עבודתי קבעתי עם המעסיק כי זה משרה מלאה עקב הפיצול
אך רואה החשבון מתעקש שלא מדובר במשרה מלאה למרות הפיצול
אני עובדת 186 שעות חודשיות .
לתשובתך אודה
ימי חופשה
הפיצול לא רלוונטי.
186 שעות לחודש הן משרה מלאה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים עקב מצב החברה- שאלה דחופה
1) האם מותר לא לעשות זאת?
2) אם אסכים לכך עכשיו האם אוכל בעתיד לבקש בבית משפט רטרואקטיבית את כל הסכומים המקוריים שהייתי אמורה לקבל?
3) איך יחושבו הפיצויים שלי למשל עוד שנה לאחר שאפוטר לפי המשכורות הנמוכות שיהיו או לפי המשכורות הקודמות הגבוהות שקיבלתי.?
4) האם לחתום על ההסכם החדש שהוא מציע ? בסך הכל אני רוצה לעבוד בחברה
תודה על הכל אתם לעזר רב
הרעת תנאי העבודה
2. לא. אם הסכמת - הסכמת.
3. תלוי איך תבוצע ההפחתה. אם אפשר לקבוע שהיא זמנית, לפי המשכורת הקבועה. אם ההפחתה קבועה - לפי המשכורת האחרונה.
4. זו לא שאלה לעורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות רגילות ושעות נוספות לעובד יומי
קיימת מחלוקת ביני ובין מעסיקי לגבי כמות השעות הרגילות (אני טוען שמדובר ב-8 ואילו המעסיק טוען על 9) אשר מעליהם סופרים את השעות הנוספות.
אציין שאני עובד יומי בחברת כ"א ולמיטב הבנתי חוק שעות העבודה והמנוחה מציין שעובד כמוני אמור לעבוד 8 שעות. זאת, לעומת (כנראה הפירוש של המעסיק) עובד חודשי שאמור לעבוד 43 שעות שבועיות שבתוספת להפסקה נגיע ל-9 שעות ביום.
אודה על תשובתך.
שבוע עבודה
המעסיק צודק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים
הודעת פיטורים
2. לפי חודש העבודה המלא האחרון.
3. החובה היא על המעסיק, לתת את מכתבי השחרור בתוך 15 יום מיום סיום יחסי עובד-מעביד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אובדן כושר עבודה
פנסית נכות
ככלל התביעה היא נגד המעסיק, על כל הפסק הפנסיה, אבל יש לבדוק את תקנון קרן הפנסיה שמא יש תקופת המתנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
המשכורת המלאה האחרונה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה חדשה
ביום הראשון לעבודתי לקראת סוף יום העבודה, המנהלת ביקשה ממני לא להגיע יותר לעבודה עד שמנהל הכספים יחזור מחו"ל בטענה שמצאו בעיות עם התקן של המשרה (אני מחכה כבר כמעט שבועיים לתשובה).
השאלה שלי היא: האם זה חוקי לפטר אותי כעת לאחר שלחצו עליי כי דחוף להם שאתחיל את עבודתי כמה שיותר מוקדם ועזבתי מקום עבודה אחר? האם זה חוקי לתת לי לחכות שבועיים מבלי לדעת אם תשובתם תהיה חיובית או לא?
תודה מראש על העזרה,
ליאת
הפסקת עבודה חדשה
מותר לפטר אותך אחרי שבועיים מסיבה שאינה מפלה. אבל ייתכן שיש לך עילת תשיעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיצויי פיטורין
אני הפסקתי את עבודתי בחברת כח אדם לאחר שהחברה הפסידה במכרז והציעה לי לעבור למקום אחר, אשר תנאי העבודה בהם לא ברורים. כמה ימים לאחר מכן התחלתי לעבוד בחברת כח אדם אחרת באותו מקום העבודה אך ללא שהוותק שלי והזכויות שלי שלי מהחברה הקודמת נשמרו ( לאחר עיון בתלושי השכר ושיחה על מנהל העבודה) שאלתי אם כן האם אני זכאי לקבלת פיצויי פיטורין מהחברה הקודמת?? אבקש לציין כי אינני עובד שמירה או עובד ניקיון (לכן פסק דין דינמיקה לא תקף לגביי)
לא, אינך זכאי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות
הנני עובד בחברה באזור המרכז מזה כשנתיים. כעת בחרתי לעבור דירה הרחוקה מעט מהמרכז (מרחק של 25 ק"מ) ולצערי גם מגדילה משמעותית את הוצאות הנסיעות שלי.
נאמר לי כי מאחר ובחרתי לעבור דירה בעצמי וכי אני רווק, אינני זכאי להגדלת תשלום ההוצאות בגין הנסיעות.
אני בעל רכב פרטי, אולם אינני מצפה שהמעסיק ישלם לי את ההוצאות, אלא רק השלמה של נסיעות בתחבורה ציבורית במסגרת המותר בחוק. מבדיקה שלי, המעסיק מחוייב להשתתף בסכום של עד 25 ש"ח ליום ויתר ההוצאות יחולו עלי.
אשמח לעזרתכם, מהי עמדת החוק ? כיצד עלי לנהוג?
תודה
אורי
החזר הוצאות נסיעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה ביותר
לא. לא חוקי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין – האם המעביד יכול שלא לשלם מה שכבר
האם המעסיק יכול שלא לשלם את פיצויי הפיטורין ולמשוך אותם חזרה מחברת הביטוח?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
ספק רב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי הבראה ושעות נוספות
דמי הבראה ושעות נוספות
כן. מדובר ככל הנראה בשבוע עבודה של 5 ימים, ובניכוי הפסקה החישוב נכון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה חדשה
התקבלתי לעבודה חדשה אך בטרם חתמתי על חוזה העסקה עיינתי בו בביתי. יש כמה דברים שלא נראים לי ואשמח אם כאן אוכל לקבל תשובות מלומדות. תחת כותרת נהלי עבודה כתוב כי יש לבצע מטלות ומשימות על הצד הטוב ביותר וכי יוטלו עלי תחומי אחריות ולחילופין, אם נעשו ע"י אחרים לדאוג במידת הצורך להשלמתם. - הדבר הרי ידוע, מדוע הוא נכתב בחוזה? אני מפרשת את זה כאילו לקיחת אחריות על מעשי אחרים גם כן במידה ואני ממשיכה עבודתם ולהם הייתה טעות. האם עלי לבקש להוריד סעיף ברור מאליו זה?
תקופת ניסיון של 10 חודשים- תוך תק' ניסיון זו, המעביד יכול להתפטר או העובד יכול להתפטר.יש לי חשש מסעיף זה משום שאיני יודעת מה טיב העבודה ויתכן כי לא תמצא חן בעיני ולכן לא הייתי רוצה לכבול עצמי לעשרה חודשי נסיון- האם הסעיף חוקי והאם 10 חודשי ניסיון הינם פרק זמן סביר??
חופשות חג - עפ"י חוק הם 10 ימים??
חופשה שנתית - כמה ימי חופשה מגיעים בשנה לעובד סה"כ?
תנאים סוציאלים - מס' פנסיונית ע"י עשיית ביטוח מנהלים. - יש עוד כמה תנאים שעפ"י חוק המעביד חייב בהם?
בחוזה אין התייחסות לנסיעות אלא רק לשכר שהוסכם ברוטו בינינו. איך מחשבים נסיעות?
ברצוני לציין כי מדובר בחוזה העסקה אישי.
אנא תשובתכים המרגיעה.
תודה ויום טוב
רחב מדי
את יכולה לעשות שימוש באופצית הייעוץ האישי שבפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




