פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מדוע לא קיבלתי תשובה על שאלתי מה 26/5 על עמלות
עכשיו קיבלת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה-בנושא הרעת תנאים בעבודה
דבר זה ניתן בע"פ לכולם, ולא רשום בתלוש משכורת, ואין לי חוזה מתחילת עבודתי.
שאלתי היא: האם זה הרעת תנאים ?
אודה על תשובה, תודה וחג שמח !
תשובה
שעות תורנות
העובדים שבהסכם הקיבוצי נהנים משכר נוסף בעבור התורנות,וכן הם מקבלים שכר בעבור שעות כוננות והמתנה בבית.
האם אני זכאי לשכר בעבור עבודה בשבת וחג?
האם מגיע לי שכר עבור שעות המתנה בבית כמו ליתר העובדים?
תודה
תשובה
אבל, יתכן שהקביעה שאתה מקבל שכר גלובאלי איננה חוקית ואתה זכאי לשכר בגין שעות נוספות ו/או תשלום של 150% בגין עבודה בשבת וחג.אם תפקידך זהה או דומה לתפקיד של עובדים שכן מקבלים תשלומים אלו, גדל הסיכוי שתקבל את ההפרשים הללו.
*הערת מערכת: לקריאה נוספת אודות הסכם עבודה
הטרדה מינית במקום העבודה
תשובה
פיצויים?
גל 29/05/2009 22:52
אני עובדת במוקד שירות לקוחות שנותן שירות משעה 7 בבוקר עד 23 בלילה .
עיקר המשמרות שלי הן בערב כי אני סטודנטית. בעקבות שינוי שעות הפעלת המוקד לא אוכל להמשיך את עבודתי במקום . האם אני זכאית לפיצויי פיטורין למרות שבעת קבלתי לעבודה החתימו אותי על מסמך המסמיך אותם להעביד אותי בימים ובשעות שנוחות להם.
שכחתי לרשום דבר חשוב -
לתת חודש לא לתת חודש? לא יודעת מה לעשות.
document.write ('');
} else {
document.write ('');
}
אני עובדת במקום שלבוס אין כבוד כלפי העובדים שלו
אבל כולנו ממשיכים לעבוד
לא פעם ולא פעמים ספגתי בעצמי עלבונות וחוסר כבוד
אבל השבוע זה כבר עבר כל גבול.
אני עובדת במקום כמעט 3 שנים, ואני פשוט לא מסוגלת לחזור לשם
מה אני עושה עם החודש שאני "חייבת" לתת מבחינת החוק?
איך לסגנן את מכתב ההתפטרות שהוא כביכול תוצאתי מיחס ועלבונות?
אני כן רוצה את הפיצויים שלי, אני כן רוצה שתהיה לי האפשרות
לחתום אבטלה מאחר והמצב קשה בחוץ בימים אלו (למרות שאני מקווה שזה לא יקרה ושאמצא עבודה חדשה מהר)
אבל אני רוצה לכסות את הכל.
אשמח לייעוץ בנושא.
אני ממש חייבת תשובה רוצה לדעת אם ללכת מחר לעבוד
מה קורה אם אני לא נותנת את החודש של ההודעה מראש על התפטרות.
תודה.
העסקת קטין
אני מבקשת לדעת מה עלינו לעשות בעניין.
בברכה
אל תוותרי
7 מי עבודה
האם החישוב הוא שבועי ? היינו האם ניתן להעסיק עובד 7 ימים בשבוע מסויים מכיוון שבשבוע שלפני עבד 5 ימים בשבוע? אולי חודשי, שאם לא עבד שבועיים אח"כ ניתן יהיה להעסיקו 14 ימים ברציפות?
כיצד כל העניין נבדק?
ימי עבודה-דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר לשכר שעתי – המשך הסיפור
אז כמו שכתבתי ליפני כחודשיים עברנו להחתים שעות כניסה ויציאה כחלק ממעבר וביטול השכר ה "גלובלית".
מצרף שני דפים ובהם ההודעה על השינוי, לטענת המעסיק התנאים לא יפגעו אני ח ש ד ן
מבקש את דעתכם המלומדת ואם ישמה לעשות
תודה רבה מראש
מעבר לשכר שעתי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע להרעת תנאי עבודה ושכר
לפני כחודש בקבלת השכר ראיתי שהורידו לי מעמ על העמלות של המכירה (...כאילו שאני פרילנסר שמוציא קבלות...) האם זה חוקי ?
לטענתם כן למרות שאני עובד פנימי של החברה!
שאלה שניה האם זה נחשב כהרעה בתנאי שכר ?
לצורך פיצויים כמה זמן מתחילת ההרעה אני יכול להתפטר על סמך ההרעה ?
תשובה- דיני עבודה
לא ניתן לטעון כי זוהי הרעת תנאים. אם רשום לך בחוזה בפירוש שהתשלום הוא נטו בגין העמלות והתחילו לחשבו כברוןטו אז ניתן . אין זמן קבוע עליך להודיע מייד כי אתה לא מוכן להרעה ובאם לא ישונו הדברים אז תתפטר בדין מפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
והאם עליהם להפריש לי מייד בתחילת חודש העבודה הראשון או שעליי להמתין כמה חודשים? אני שואלת כיוון שבין העבודות הייתי בטיול של שנה במזרח ולא ברור לי אם הרצף קובע בעניין זה
תודה וחג שבועות שמח
תגובה
עבודה בבחירות
הסיפור התחיל לפני יותר מחצי שנה בנובמבר 2008 לפני הבחירות העירוניות.
פניתי למפלגת הירוקים כדאי לעבוד עמם לקראת הבחירות, והציעו לי לעבוד בתור ראש צוות. לפני תחיללת העבודה אמרו לי לבחור בין שני מסלולי תשלום: 1.לפי הצלחה(כל מנדט מוסיף כ1000 שקל), 2. לפי שעות במשכורת של 25 שקל לשעה.
בחרתי במסלול הראשון כי נשמע לי לי משתלם יותר. ושאלתי מה קורה במקרה שלא עוברים את אחוז החסימה והבחור אמר לי שמקבלים שכר מינימום לפי שעות. אבל להפתעתי לא דובר על כך בחוזה.
בנוסף לזה שעבדתי 23 שעות ברציפות ביום הזה, היו לי הוצאות של 200 שקל דלק ו50 שקל טלפונים. ועוד עבדתי לפני הבחירות בכמה מוקדים.
עד יום זה לא קיבלתי שקל מהמפלגה כי כך פעם שמעתי תירוץ אחר, אבל בסוף הסבירו לי שאני חתום על הצלחה לפי מנדטים והמפלגה לא עברה את אחוז החסימה.
מה אני יכול לעשות, מגיע לי הרבה כסף, זה היום שעבדתי הכי קשה בכל החיים שלי.
תודה
עמנואל
תגיש תביעה לבית הדין לעבודה
פיטורי עובדים באמצע סכסוך עבודה של וועד העובדים
שני אנשים שפוטרו ועברו שימוע אך טרם קיבלו מכתב פיטורין ביד ,
הוועד התקשר למנכ"ל ואמר שיקפיאו להם את הפיטורין עד גמר חתימת ההסכם בין הוועד להנהלה- הפיטורין הוקפאו ויצא מכתב על ההקפאה (יש לציין שעובדים אילו משלמים להסתדרות מידי חודש דרך המשכורת ורואים זאת בתלוש השכר . המנכ"ל הבטיח שלא יהיה פיטורים בלי ידיעת הוועד ואחרי חתימת ההסכם הפיטורין של העובדים האלו יעמדו שוב על הפרק לבחינה מחודשת .
לאחר חודש פוטרה המזכירה שהיא גם חברה בהסתדרות וחתומה לוועד אך טרם ירד לה השכר לוועד מהמשכורת וטרם דווח עליה למעסיק ע"י הוועד , הוועד התקשר למנכ"ל , המנכ"ל אמר שהוא מצטער כי לא ידע שהמזכירה חברה בוועד ויבדוק זאת שנית .
שאלותיי :
איזה אפשרויות עומדות למזכירה , היא כבר בניגוד לשתי העובדים האחרים קיבלה מכתב פיטורין ביד , האם היא רשאית לממשו ?
הוועד טוען שהיא זכאית לחזור לעבודה ופיטוריה יכולים להיות מוקפאים ג שאלה נוספת:
האם זה תלוי ברצונה לממש את פיטוריה או כרגע היא נתונה לאישורו של הוועד בענין תוקף מכתב הפיטורין שיצא בניגוד לאישור הוועד.
אך על המזכירה להתייחס לנושא .
סכסוכי עבודה - דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש לי זכויות?
מה הקשר בין החתונה להרעת התנאים?
הרעת תנאים- דיני עבודה
פידיון ימי חופש
אני קצת מבולבלת אם ניתן לצבור ימי חופשה עד 3 שנים,אז זה בעצם מנוגד לחוק חופשה שנתית-" אין החופשה ניתנת לצבירה; ואולם רשאי העובד בהסכמת המעביד, לקחת רק שבעה ימי-חופשה לפחות ולצרף את היתרה לחופשה שתינתן בשתי שנות-העבודה הבאות".
חשוב לי להדגיש כי צברתי את ימי החופש לא רק מהשנה הזו אלא משנה קודמת כי לא ניצלתי אותם האם מעביד יכול לבוא אליי בטענות?
פדיון ימי חופש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תצהיר
האם לכתב התביעה שמגישים בבית דין לעבודה (תביעה לפיצויי פיטורין) צריך לצרף תצהיר ?
תצהיר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות לגבי יחסי עובד מעביד
1) ביום עבודה שלם מכריחים להדפיס הפסקות ומוציאים את זה מכספינו.
2) מורידים לנו מהמשכורת כל מיני חוסרים שלא היו לעולם ולא היו מוכנים הסביר שום דבר.
3) הכריחו אותי כמה פעמים לשבת בהסעה שלנו מרעננה לאשקלון על רצפת המיניבוס כי לא היו מקומות.
4) מאיימים כל הזמן שבגלל כל מיני שטויות יורידו לנו שעה מהשכר היומי.
5) מזלזלים באופן נוראי בעובדים, פוגעים בכבודו כאדם.
6) והכי גרוע, בתלוש האחרון, עבדתי נגיד 2 ימי חמישי, ערבים, בחודש, אז הם פיצלו לי את הימי חמישי כאילו שהיו 4 משמרות והייתה עוד משמרת נוספת ביום שישי כששלחו אותי הביתה בי שהייתה לי הפסקה, והמנהל חייב אותי, כעונש, על 5 שעות הפסקה (103 ש"ח).
7) הם לא נותנים מענה לשאלות.
8) בעניין הנסיעות, הם מספקים לנו הסעה הלוך וחזור ומשלמים 7.60 ש"ח ליום על הנסיעות בתוך העיר. השאלה היא האם במרחק כזה, רעננה-אשקלון, הם לא אמורים לשלם גם את שעות הנסיעה הארוכה הזאת?
9)בתלוש הקודם שלי, שילמו לי 80 שעות, ניצול חופש שהיה מגיע לי, ואז המנהל עוד פעם כתב בתוך התלוש לחייב הפסקות על הימים של החופש. האם זה לגיטימי?!
תודה רבה, מראש, אלה
תשובות
מה הזכויות של מעסיק עובדת זרה שנכנסה להריון?
תשובה
למה כל הזמן מדלגים על השאלה שלי!?
תשובה
ערב חג ויום שישי
אין שום קשר ביניהם
התפטרות
תשובה
תנאי העסקה
אני עובדת כרגע בבנק. לפני יומיים עשו הערכה לעובדים וההערכה עליי הייתה לא טובה. מיותר לציין שאני גם מרגישה את היחס הנחות כלפיי מצד הממונים לעומת עובדים אחרים.
שאלתי היא האם אני יכולה לבקש העברה לסניף אחר כתוצאה מחוו"ד? במידה ואני אבקש לעבור למחלקה או לסניף אחר האם הארגון יכול לפטר אותי אם לא יימצא עבורי מקום אחר והממונים שלי לא מרוצים מעבודתי כפי שהיא מתבצעת כיום?
בנוסף, אני אמא לשני ילדים קטנים ועליי להוציאם מצהרונים וברצוני לבקש להוריד אחוזי משרה - האם על הארגון להעתר לבקשתי?
תודה
תנאי העסקה- דיני עבודה
הודעה למעסיק
הודעה למעסיק- דיני עבודה
שאלה לעו"ד רענן קריב
כן. דמי חופשה. ולחייב את יתרת החופשה ביום אחד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





