פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעת הלנת פיצויי פיטורין כנגד חברת הביטוח
פיטרו אותי מהעבודה לאחר 3 שנים. מילאתי טופס 161 וידוע לי בוודאות שגם החברה בה עבדתי שלחה את הטופס לחברת הביטוח ישר לאחר פיטוריי (דהיינו במועד לפי החוק) אולם רק לאחר ארבעה חודשים קיבלתי את הפיצויים מחברת הביטוח, השאלה שלי האם אני יכול לתבוע את חברת הביטוח על הלנת פיצויי הפיטורין או שעלי לתבוע את המעסיק חרף העובדה שהוא העביר את המסמכים בזמן לחברת הביטוח. אודה על תשובתכם המהירה.
הלנת פיצויי פיטורים- דיני עבודה
שעות עבודה
אני עובדת שעתית כ- 5 שעות ביום. באחד מימי השישי עבדתי משעה 09:00 בבוקר ועד 01.00 בלילה.
איך אמור להיות החישוב עפ"י האחוזים?
כי יש כאן גם שעות נוספות וגם כניסת שבת (שהייתה באיזור חמש).
ממש הסתבכתי.
תודה מכל הלב
שעות עבודה- דיני עבודה
האם מעסיק חייב לתת למלצר מלבד שכר העבודה גם טיפים
זכויות מלצרים- דיני עבודה
או תשלום יום הדרכה והוצאותיו והורדת שעות ממה שנעשה
בהגיעי ליום ההדרכה נאמר לי כי לא ישולם לי כל שכר על יום ההדרכה,אלא אם כן אעבוד לפחות 100 שעות באותה המשרה. באותו המעמד אף הוחתמתי על מסמך שאומר כן.
אותו המסמך שעליו הוחתמתי לא ציין את הסכום שאותו אקבל גם במידה ואעבור את אותן 100 השעות.
בנוסף,עלות הנסיעה שלי ליום ההדרכה היה 29.5 ש"ח לכל כיוון(דהיינו 59 שקלים סך הכל).
בתאריך 3.6.09 יצר איתי קשר מנהל אזורי מטעם החברה ואמר לי להגיע לאחת מרשתות השיווק בשעה 15:00.
הגעתי לרשת השיווק בשעה 15:15. בשעתיים וחצי הראשונות היתה נציגה נוספת במקום שעסקה במכירות ותוך כדי הסבירה לי מה היא עושה.
בשעה 20:46 התקשר אליי אותו מנהל אזורי ואמר לי "סגור את העמדה,ותרשום לעצמך בדף המסכם שעבדת מ16:00 עד 20:00". שאלתי אותו מדוע לא לרשום מהשעה שבה הגעתי (15:15) ואת השעה שבא אני מסיים בפועל,והוא אמר "לקח לך זמן להיכנס לעניינים ונציגה ב' הסבירה לך באותו הזמן.אני 'מפרגן' לך 4 שעות במקום שתרשום שעתיים".
בפועל כתבתי בדף המסכם את השעות האמיתיות שבהם התחלתי וסיימתי.
-האם הייתי צריך לעשות כן או לכתוב מה שהמנהל האזורי אמר?
- אם בכלל חוקי מבחינתו לומר לי לכתוב פחות שעות ממה שעבדתי בפועל כי לדבריו "לקח לי לזמן להיכנס לעניינים"?
-האם מותר להם שלא לשלם לי על יום ההדרכה או לפחות על הנסיעות של אותו יום?
-הנני חייל משוחרר ואיני בקיא בדינים ובחוקים,ואשמח לדעת מה אמורים לשלם לי.
אשמח ליעוצכם.ישר כוח.
אביחי
תשלום יום הדרכה- דיני עבודה
2. טוב שעשית שרשמת את השעות שעבדת בפועל. זה מה שהיית צריך לעשות ואסור היה להם להנחות אותך אחרת.
3. הם חייבים לשלם לך גם על הנסיעות אבל רק עד המקסימום הקבוע בצו ההרחבה בעניין החזר הוצאות נסיעה.
הגדרת שעות עבודה
כמו כן, התפקיד אינו משייך אותי לצמרת הניהול של החברה(אינני חבר הנהלה) והשכר הברוטו הוא קצת מעל 12000 ש"ח (לא כולל הרכב והטלפון) אך השעות שאני משקיע בעבודה לעיתים עולות על 14 שעות ביום בממוצע(החישוב כולל עבודה בשישי- שבת במידת הצורך). האם זה הזמן להגדיר את היקף המשרה לעתיד ? כמה מצפים ממני להשקיע או על כמה שעות מוכנים לשלם?.
האם למושג "גלובלי"יש בכל זאת גבול עליון שמעליו זה הופך ללא חוקי?
ולביכום, כיצד כדאי לנהוג במקרה כזה?
שעות עבודה- דיני עבודה
2. לא ניתן להתנות על חלותו של חוק שעות עבודה ומנוחה אם החוק אינו מאפשר זאת.
3. כדאי להסדיר את עניין השעות בכל מקרה, ודאי בסיטואציה שלך כרגע.
4. שכר גלובלי אסור שכן יש להפריד בשכר בין שכר היסוד לשעות נוספות לתשלומים סוציאליים וכו'.
יציאה לגימלאות
בתודה מראש עבור התשובה
שירי
יציאה לפנסיה- דיני עבודה
תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה
לפני כשנתיים עברתי תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה. פונתי באמצעות אמבולנס של מד"א לבית חולים.
מאז ועד היום שולחים לי תשלום חוב על הנסיעה באמבולנס שכבר מטופל ע"י העו"ד של מד"א (סכום של כ- 700 ש"ח).
לא הגשתי שום תביעה לביטוח לאומי וגם לא תביעה לחברת ההסעות המסיעה את העובדים במקום בו אני עובד.
שאלתי היא: מי אמור לשלם את הנסיעה באמבלונס? (מקום העבודה, ביטוח לאומי).
תודה רבה.
פנה לפורום נזיקין
פיטורים
האם לאחר שיגיע מועד סיום יחסי עובד מעביד יש לי עילה לתביעה פרטית בדרך שבה נהג בי המעסיק או שהתביעה צריכה להיות מיוצגת דרך הוועד בלבד.
פיטורים-דיני עבודה
פיטורים
כיום אני עובדת במסגרת עמותה, ברור לשני הצדדים שאמשיך גם בשנה הבאה, האם הפיטורים חוקיים, האם אין איזה תשלום שניתן לתת לי על חודשיים ללא עבודה?
שאלה נוספת- ישנם חוקים שהמעביד שלי אינו פועל לפיהם, לא קיבלתי הסכם עבודה כל השנה למרות שביקשתי, לא יידעו אותי לגבי פנסיה וניסו להתחמק מכל מיני חובות שלהם. הצלחתי לעמוד על כמה מזכויותיי אך ישנן עוד. החשש הגדול שלי הוא שהם עלולים שלא לאשר את המשך עבודתי בשנה הבאה אעפ"י שאני יודעת שהם היו רוצים עוד עובדים מסורים כמוני. האם להמתין עד סוף החופש הגדול או לפעול עכשיו?
תודה ושבוע נפלא
אשמח למענה
פיטורים- דיני עבודה
סיום עבודה
לפני כשבועיים הודעתי בכתב על סיום עבודתי במקום בו אני עובד במשל כשלוש שנים.מאז, מנהל המחלקה לא משבץ אותי למשמרות, בטענה שאין הרבה עבודה. כל זאת, למרות שעובדים אחרים משובצים ל-4 עד 6 משמרות בשבוע.
1) האם באפשרותי לעשות משהו בנושא? האם מותר להשאיר אותי בחופש, לאחר שהודעתי על סיום עבודה,בניגוד לרצוני?
2) במידה ולא השלמתי את שנת העבודה השלישית-האם אני זכאי לדמי ההבראה?
תודה מראש,שמעון
סיום עבודה - דיני עבודה
באשר לדמי הבראה- עליך לקבל את החלק היחסי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר מטפלת
כמה שכר אני אמורה לבקש.
שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים וביטוח לאומי
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיצויים ודמי הבראה
האם המעסיק צריך לשלם פיצויי פיטורים ו דמי הבראה סה"כ עבדתי עם ההודעה המוקדמת 11 חודשים ו-22 יום
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת עובדת משק בית ופיצויים
התפטרות - דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות ?
בדוחות שאני מקבלת אני רואה את ההפרשה לפיצויים רק מחצי המשכורת בתוכנית הפנסיה (למה שהמעסיק יפריש לי מחצי שכר הפרשה לפנסיה?) האם זה תקין
הפרשות -דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בחופשת לידה
התפטרות בחופשת לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14 המשך
הסוכן ביטוח היה חברים טובים של הבעלים כך שחתמנו בעצימת עינים והאמנו להם ולא קראנו על מה אנחנו חותמים .
האם יש עילה לתביעה? האם עדיף תביעה ייצוגית דרך הוועד או פרטית עובד עובד.
יש לציין שכל השנים הללו כול העובדים שפוטרו קיבלו פיצויים מלאים רק שנמכרה החברה המעסיק החדש עושה בעיות עם הנושא ומתייחס לחתימות האלה כוטו .
תשובה
פיצויים
אף אחד לא יכול לדעת
אם יהיו לך הוכחות לקשר בין המצב הרפואי לבין תנאי העבודה יתכן וישנה כאן גם עילה להכיר במחלה כמחלת מקצוע/תאונת עבודה, רצוי לשאול על כך בפורום ביטוח לאומי.
מה הפרוצדורה להגיש כתב ההגנה בבית הדין לעבודה ?
בתודה מראש!
תגובה
ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן פיטורין
תשובה
חישוב פיצויי פיטורין
פוטרתי מעבודתי לאחר כ-7 שנים, בשנתיים הראשונות שולמה לי משכורת שעתית ב-5 שנים האחרונות השכר גלובלי,
האם חישוב פיצויי הפיטורין נשעה ע"פ 2 תקופות?
אני ציפיתי שהחישוב ייעשה לפי השכר הגלובלי
תודה
תשובה
קיצוץ בשכר העבודה
אני עובדת במשרד רו"ח במשך 10 שנים. כל השנים עבדתי במשך חמישה ימים 4 שעות כל יום. המשכורת שלי היתה 2,000 ש"ח לא כולל נסיעות. מאחר והמשרד בשנים האחרונות חדל לעבוד בימי שישי, אני נותרתי עם ארבעה ימי עבודה בשבוע וכתוצאה מכך המעביד מקצץ משכרי 400 ש"ח בחודש. במשך 10 שנים קיבלתי העלאה במשכורת של 200 ש"ח בלבד. נכון להיום, עקב הקיצוצים אני מקבלת רק 2,000 ש"ח בחודש כולל נסיעות בסך 250 ש"ח. שאלתי היא, האם מותר למעביד לקצץ 400 ש"ח משכרי כשהקיצוץ בימי עבודה הוא לא באשמתי. האם מותר למעביד לא להעלות את השכר במשך 10 שנים? ומה באפשרותי לעשות בנדון?
אני בת 60 ובעוד שנתיים אני אקבל קצבה מבטוח לאומי. הבוס לא מוכן לפטר אותי ומחכה שאני אתפטר בעצמי. בינתיים אני מפסידה כל חודש 400 ש"ח ואין לי עם מי לדבר. מה עושים?
נראה שנזכרת מאוחר מדי
מותר למקום עבודתי לחייב אותי לרכוש ממרכולתו?
האם לבנק מותר לחייב את עובדיו לפתוח בו חשבון?
האמת היא שגם אם אקבל תוספת שכר שגבוהה מעלות ניהול החשבון, מבחינה עקרונית זה נראה לי לא תקין. האם יש חוק שמגן עלי מפני כפיה זו?
תודה,
ליאן
חיוב עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת דרוג שכר לאחר עשרות שנים האם זה חוקי?
האם זה חוקי?
לתשובתכם אודה.
הורדת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום יחסי עבודה
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




