פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויי פיטורין ודמי אבטלה

מילי 10/06/09
התחלתי לעבוד במאי שנה שעברה, לאחר חודש וחצי נכנסתי להריון, עבדתי סה"כ חצי שנה ואז יצאתי לשמירת הריון ואחריה חופשת לידה. סה"כ כל התקופה היא שנה וחודש. הודעתי למעסיק שלי שבועיים לפני תום חופשת הלידה בכתב על התפטרותי לצורך טיפול בילד. אני זכאית גם לדמי אבטלה לפי החוק והמעסיק לא מעוניין לתת ליפיצויי פיטורין ולא נותן לי מכתב סיום העסקה. האם אני חייבת את האישור שלו לכך שהפסקתי עבודה לצורכי ביטוח לאומי? כיצד אוכל לאלץ אותו לשלם לי פיצויים המגיעים לי?

דיני עבודה - התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
בנוגע לדמי אבטלה - פני לפורום ביטוח לאומי.
המעסיק לא חייב לתת לך מכתב הפסקת עבודה. את התפטרת, לא הוא פיטר אותך.
אם המעסיק אמסרב לשלם לך פיצויי פיטורים את יכולה להגיש נגדו תביעה לבית הדין לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועד שכר

מיטל 10/06/09
תודה על תשובתך הקודמת.
עובד שמתחיל לעבוד מתחילת החודש ועד סופו, ידוע לי שהוא אמור לקבל את שכרו של חודש זה עד לא יאוחר מה9 לחודש שאחרי, עבדתי אצל מעסיק ששילם רק ב10 האם זה נחשב כתקין או כהלנה?!

תשלום - בראשון

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
לפי החוק, יש לשלם שכר בראשון לחודש העוקב לחודש בו נעשתה העבודה.
תשלום עד ה-9 לחודש לא ייחשב הלנה.
תשלום מה-10 ואילך הוא בגדר הלנהת שכר מהראשון לחודש.
הלנת שכר היא סיסמה ריקה שאין בה תוכן, כי בתי הדין כמעט לא פוסקים פיצויי הלנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף – אילוץ להתפטרות??? מבקשת תשובתכם בהקדם! תודה

אלמונית 10/06/09
ביום שני הגעתי למשרד בו אני עובדת חולה כי ידעתי שעובדת אחת חולה, שניה בהריון ומגיעה כשמתחשק לה והמנהלת בפגישה ולא תהיה במשרד. כשהגעתי למשרד התברר שהפגישה של המנהלת כנראה בוטלה ושההריונית כן הגיעה, לקראת אמצע היום היה לי ויכוח עם המנהלת בנוגע לעבודה ואז אמרתי לה אני לא מרגישה טוב אני הולכת הביתה, במהלך הויכוח חזרתי על המשפט 3 פעמים. אחה"צ היה לי תור לרופאת משפחה וקיבלתי 5 ימי מחלה. למחרת בבוקר - יום שלישי, דיברתי עם העובדת שיום קודם היתה חולה היא אמרה שהיא הולכת למשרד אז ביקשתי ממנה שתעדכן את בעל הבית שאני בחופשת מחלה ושניסיתי להשיג אותו ערב קודם אבל הוא לא היה זמין גם שלחתי לה תזכורת ב- SMS. המנהלת הגיעה למשרד באותו יום (שלישי) ושאלה את העובדת אם היא יודעת מה קורה איתי והיא אמרה לה שהודעתי שאני בחופשת מחלה. ואז העובדת עדכנה אותי ששמו לי מעטפה על השולחן. בסביבות השעה 15:30 משבעל הבית לא חזר אליי התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מתפלאה שהוא לא התקשר אליי לבדוק מה קורה איתי. מסתבר שהמנהלת לא אמרה לו שאמרתי שאני לא מרגישה טוב אלא רק שהלכתי באמצע העבודה בגלל ויכוח. סיפרתי לו את כל מה שהיה והוא אמר לי שהוא חשב שאני עזבתי לאור מה שהמנהלת החליטה לספר לו בגרסתה. אמרתי לו שלא הודעתי לאף אחד שאני עוזבת אז מי בדיוק מחליט בשבילי? ואז הוא אמר לי תשארי לנוח בבית מחר (רביעי) ושבבוקר הוא יגיע למשרד וידבר איתי. (לידיעה:אני עובדת במקום 4 שנים. ). באותו ערב העובדת הביאה לי את המכתב הביתה ומה שהיה כתוב בו: לאחר שהיה לך זמן ל"התקרר" ומשלא חזרת לעבודה אנו רואים בזאת שהודעת על סיום עבודתך.נכון לעכשיו הבוס שלי עדיין לא התקשר אליי. מה אני אמורה לעשות במצב כזה? כי אני יכולה לחזור אחרי החופש מחלה והם יכולים להגיד לי שהתפטרתי אבל אני לא התפטרתי! אמרתי לבוס שלי שיש לי חופש מחלה! עזרו לי בבקשה שלא ינצלו את תמימותי.

להגיב מייד!

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
אם יש לך דרך לשלוח הודעה בכתב _פקס, מייל, מכתב רשום), הודיעי מייד שלא התפטרת, שאת החופשת מחלה מאושרת ויש בידך אישור מחלה, ושתחזרי לעבודה כרגיל עם תום חופשת המחלה.
במקביל צרי קשר טלוי עם מי שחתום על המכתב והודיע שוב שלא התפטרת, שאת בחופשת מחלה, שיש לך אישור רפואי ושתחזרי לעבודה כשתסתיים חופשת המחלה.
הם עדיין יוכלו לפטר אותך, אבל בדרך הקבועה בדין (שימוע) ועם פיצויים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות

דוד 10/06/09
אני עובד בחברה 10 חודשים וחצי ויודע שבכוונתם לפטרני לאחר 11 חודש עקב סיום פרויקט.
מהן זכויותיי?)פיצויים,הבראה,חופשה?
האם אני יכול לקחת חופשה בת שבועיים דכי להאריך את משך עבודתי?

פיטורים אחרי 11 חודש

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
קודם כל, המעסיק צריך להסכים לתת לך חופשה. בכל מקרה אין לחפוף חופשה עם הודעה מוקדמת.
פיטורים אחרי 11 חודש מזכים בפיצויי פיטורים, אלא אם הוכיח המעסיק שהפיטורים לא בוצעו רק כדי להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים. לפי תיאורך, ייתכן שהוא יכול להוכיח זאת.
דמי הבראה מגיעים רק אחרי השלמת שנה בעבודה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה

לין 10/06/09
האם הסכם של סעיף 14 חייב להיות חתום עם חותמת וחתימת המעביד
בחוזה שלי יש חתימת החברה אבל חתימת המעביד היא לא אותה החתימה .
האם הסוכן ביטוח יכול לחתום במקום המעביד?
בחוזה שלי פעם רשום את שמי קודם ואחר כך את שם משפחתי
ובהמשך המסמך הפוך (האם זה תקין?)

קוסמטיקה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
אם החוזה חתום על ידי מי שמוסמך לחייב את המעסיק - הוא מחיב את המעסיק. אם את חתומה- הוא מחייב אותך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לאחר חופשת לידה

עינת 10/06/09
הייתי רוצה חידוד לתשובה שקיבלתי כבר..במהלך ההריון עבדתי עבודה פיסית המצריכה עמידה של שמונה שעות בתנאי חום ולכן ביקשתי לעבוד יום אחד פחות בשבוע ולא לעבוד בערבים וסופ"ש,משמרות בהן השכר גבוהה יותר.עקב כך ירדה המשכורצ החודשית שלי בכ 1500 ש"ח. לפי מה יחשבו את הפיצויים שלי?יש לציין שעבדתי במקום זה 7 שנים.

לפי המשכורת המלאה האחרונה ללא ההפחתה הזמנית עקב ההריון

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

לוי דוד 10/06/09
לכמה ימי חופשה שנתית זכאי עובד?האם יש הבדל בין נבחר ציבור לעובד רגיל?היכן ניתן למצוא בחוק את הזכאות לכך?

דיני עבודה - חופשה שנתית

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
ראה את הקישור לחוק חופשה שנתית. שים לב, הימים הם לשבוע עבדוה של 6 ימים, והם ברוטו, כולל מנוחה שבועית. בפועל יש להפחית יומים.
בשבוע עבודה של 5 ימים יש צו הרחבה. ראה קישור.
אין חוק כללי לנבחרי ציבור. כלל הם כלל לא נחשבים עובדים, אלא לצורך חוקים מסויימים ולתכלית מסויימת. הכללים הקובעים את כהונת נבחר הציבור (ח"כ, ראש עיר וכד') קובעים את תנאי העבודה שלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

מריה 09/06/09
שלום
בעלי התפטר בעקבות הרעת תנאים:ירידה בשכר. נאמר לו שהוא זקאי למלאו הפיצויים. היום קיבל פיצויים בסכום הרבה יותר נמוך מהמחושב לפי שנות העבודה וגובה המשכורת. כשפנה למעסיק נאמר לו שקרן הפסידה הרבה מהמשבר והעובד נוטל חלק בזה , מעסיק לא יפצה את העובד. האם צודקים? האם יש מה לעשות?

לא צודקים

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
אם המעסיק מכיר בחובתו להשלים את פיצויי הפיטורים מעבר למופקד בקרן - עליו להפקיד את מלוא ההשלמה עד לחודש לשנת עבודה.
יש לבעלך עילת תביעה נגד המעסיק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

liavera 09/06/09
אם אני ומטפתרת ממקום העבודה - אני יכולה לקבל פיצויי פיטורים?

ככלל לא

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
אלא אם ההתפטרות היא בנסיבות שעל פי החוק מזכות בפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בחופשת לידה

מיכל 09/06/09
אני מתכננת להתפטר מעבודתי ואני כרגע נמצאת בחופשת לידה. טרם מצאתי עבודה חלופית אבל אני מתכננת לחפש ולמצוא בקרוב. במפגש ההתפטרות אני מתכננת להודיע למעסיק כי אני מתפטרת, טרם מצאתי עבודה אבל אני מתכננת לחפש ולהתחיל לעבוד בהצעה האטרקטיבית הראשונה שתהייה. האם עדיין אני זכאית לפיצויים?
אשמח לקבל מענה בהקדם...

דיני עבודה - התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
את זכאית לפיצויי פיטורים אם התפטרת לצורך טיפול בילד. גם אם תעבדי בעבודה המקלה על הטיפול בילד - מיקום קרוב יותר הביתה, פחות שעות - עדיין זו התפטרות כזו. אם תתחילי לעבוד בעבודה שאינה מקלה עלייך בשום צורה, והיא או זהה או קשה יותר מעבודתך הנוכחית, והמעסיק יגלה זאת ויבחר לא לשלם לך פיצויים או יתבע את החזרתם - ייתכן שהוא יזכה. יהיה מעניין, כי אין תקדים למצב כזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה לאישור רישום פלילי

ניר 09/06/09
שלום, האם מותר לחברה כמו המתנ"ס לבקש אישור רישום פלילי ממטפלת ילדים שעובדת אצלם?

כל עניין לגופו

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
ככלל לא, אבל ייתכן שרישום פלילי הוא רלוונטי לגבי מטפלת של ילדים, ובנסיבות כאלה יתכן שהמקרה יוכר כחריג.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה לעוזרת בית

שרון 09/06/09
אשמח לדעת כמה צריך לשם עבור עובדת שעובדת שנה
כ-8 שעות חודשייות.

תודה מראש

באופן יחסי

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
כמות שעות העבודה החודשית היא 186. הזכאות היא באופן יחסי לשיעור המשרה. עשי את החשבון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד יודעים אם חל הסכם קיבוצי?

אירית 09/06/09
פוטרתי מעבודתי בחברה ייצרנית, אין לי חוזה אישי והחברה היא פרטית ככל הידוע לי היא לא חתמה על הסכם קיבוצי כלשהו, בכל זאת איך ניתן לדעת דבר כזה?

בקישור המצורף

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
חפש את שם החברה ברובריקת המעסיקים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בידי מכתב של החברה שמפרט את חובותיה לי

שגיא 09/06/09
הוגשה בקשה לפירוק החברה, נאמר לי שעלי להגיש את פירוט חובות החברה למפרק (האם מספיק המסמך שהחברה כתבה לי ?) או שעלי לגשת לבית דין לעבודה לקבל פסק דין ואז לגשת למפרק, אין לי מחלוקת על הסכומים, ונאמר לי שמהמפרק אני מקבל את הכסף מבטוח לאומי,

היום היה גישור ואף נציג מהחברה לא הגיע אז אמרו לי שהוצאות המשפט שיהיה על החברה, מה עלי לעשות ? (אני הייתי עובד החברה)

לא מובן

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
לא ברור אם יש כבר הליך בבית הדין או לא.
אם לא - באיזו מסגרת התקיים הגישור, ועל אילו הוצאות משפט מדובר?
אם כן - הודע מייד שהחברה בהליכי פירוק ובקש פסק דין.
אם אין הליך משפטי אתה יכול להגיש למפרק את פירוט החובות שקיבלת, בהנחה שהפירוט נכון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת לחל"ת

מירב 09/06/09
מקווה שאני מפנה את השאלה למקום הנכון...
אני מנסה להשיג את המעסיק שלי מזה זמן רב (כחודש) כדי להודיעו כי בכוונתי לצאת לחל"ת אבל אני ממש לא מצליחה. גם הושארו לו מס' הודעות והוא לא חוזר אליי.
מה קורה במקרה בו אני לא מצליחה לתפוס אותו לפני תום החופשת לידה? האם הוא יכול לבוא אליי בתלונות שלא הודעתי וכתוצאה מכך לחייב אותי להגיע מיד לעבודה או לחילופין לפטר אותי?

הודעות למעסיק

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
כמה מכתבים רשומים שלחת? עם אישור מסירה?
זו הדרך הנכונה למסור הודעות למי שהדרכים הרגילות של ימינו - טלפון, פקס ומייל, לא מצליחות.
שלחי מכת רשום עם אישור מסירה, ואז הוא לא יוכל לטעון שלא הודעת. גם אם המכתב לא נדרש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלת הרעת תנאים ללא הודעה מוקדמת

אורן 09/06/09
הרעת תנאים שאלות:
1. כמה זמן יש לחכות משליחת המכתב שבו אני מודיע שאני לא מסכים להרעת תנאים ועד לשליחת מכתב ההתפטרות והאם אפשר לשלב אותם ביחד?
2. האם התפטרות עקב הרעת תנאים דינה כמפוטר המאפשר קבלת דמי אבטלה?
3. האם זה חוקי להוריד משכורת ללא התראה מוקדמת (להודיע בסוף החודש שההורדה במשכורת החלה בתחילת החודש)? והאם ניתן לתבוע את הכסף (עו"ד יעלה יותר מהסכום שאני צריך לקבל)?

דיני עבודה - הרעת תנאים

עו"ד רענן קריב מנהל 10/06/09
1. יש לתת התראה עם זמן סביר. 14 יום הוא זמן כזה.
2. אינני יודע. שאל בפורום ביטוח לאומי.
3. לא חוקי וניתן לתבוע את הכסף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עבור כוננות

בנימין 09/06/09
אני עובד בחברה הנותנת שירות ואני מועסק בחוזה אישי.
לאחר שעות העבודה ישנה כוננות בבית כשכל שבוע טכנאי אחר כולל שישבת וחג.
בחוזה שחתמתי לא מוזכר כי עלי לעשות תורנות של כוננות וכן אני מקבל שעות נוספות גלובלי.
הטכנאים שבחוזה הקיבוצי נהנים משכר עבור יציאות לתקלות בשעות הערב, וגם אם אינם יוצאים כלל מהבית(שעות כוננות).
לשאלותיי
1.האם שעות הנוספות הגלובליות שאני מקבל מכסות תורנות?
2.האם ברגע שההסכם הקיבוצי מקבל שכר גם עבור שעות ההמתנה בבית, האם אני לא אמור לקבל כמותם ? האם חוזה אישי לא אמור להיות יותר טוב?
אני מבין כי כאשר אני נשאר לעבוד לאחר שעות העבודה הרגילות אזי אינני זכאי לשכר בעבור השעות הללו,אבל אם אני יוצא מהעבודה וקוראים לי לשוב בערב האם אני לא זכאי לתשלום?
תודה.

שעות נוספות גלובליות

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
שעות נוספות גלובליות מכסות הן עבדוה בפועל והן נכונות לעבוד בשעות נוספות.
1. כן.
2.לא.
3. אתה זכאי לשתלום על השעות הנוסות, אבל אה מקבל אותו במסגרת שעת נוספות גלובליות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

מור סימה 09/06/09
שאלה
האם עובדת שעבדה 7 חודשים ופוטרה מגיע לה דמי הבראה ?

לא. רק אחרי שנה.

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ענף הטקסטיל

ריטה 09/06/09
לכבוד עור דין רענן קריב :
אף אחד עדיין לא ענה לשאלתי אם מגיע יום בתשלום עבור הולדת הבן וגם עבור יום ברית
רק נשאלתי בפורם הקודם האם אנו משווקי מוצרי אופנה או מיצריים אותם ואם אנו משווקים עוד מוצרים . אז אני מחכה לתשובה בבקשה . יצויין כי אנו עסק המשווק אר ורק מוצרי אופנה

ענף הטקסטיל

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
כבת שאתם משווקים מוצרי אופנה ולא מייצרים.
לא מצאתי צו הרחבה בענף הטקסטיל ולדעתי אתם שייכים לענף המסחר ולא לענף הטקסטיל.
עובד שיש לו יתרת חופשה יכול לקחת יום חופש ביום הלידה וביום הברית. הוא כמובן זכאי לדמי חופשה בימים אלה.
לא ראיתי חובה לתת חופשה נוספת על החופשה הרגילה בימים אלה.
אולי כדאי להפנות שאלה ללישכת המיסחר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

ניב 09/06/09
א. האם מעביד מחוייב למסור לי העתק של חוזה העבודה (המקורי אבד לי) ועל פי איזה דין?ב. האם מעביד רשאי לנכות משכרו של עובד ששכרו מחושב לפי תפוקה "עבודות חוזרות/שכשלו"בתודהניב

דיני עבודה - וחוזה העבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
א. מאחר ואין בחוק חובה לעשות חוזה עבודה, אין חובה בחוק לתת עותק. אבל זו התנהגות בחוסר תום לב. וחובה למסור לעבוד הודעה על פי חוק בדבר תנאי עבודתו.
ב. צריך לראות איך מנוסח חוזה העבדוה. בעיקרון יכול להיות מצב שבו יהיה ניכוי של עמלות שהעיסקאות בגינן ניתנו בוטלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לפני יציאה לפנסיה

אמירה 09/06/09
יש לי עובדת שאמורה לצאת לפנסיה בעוד חצי שנה. אני רוצה לפטר אותה עכשיו. האם היא תיפגע מכך באיזה שהוא אופן?האם הזכויות שלה יפגעו?

תתאפק

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
תתאפק עוד חצי שנה ותן לה לפרוש לפנסיה במועד בלי זעזועים.
אלא אם היא עושה מעשים חמורים וגורמת נזק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני מסיים מרצוני לעבוד במקום עבודה לאחר שנתיים

רוני 09/06/09
האם יש באפשרותי לקבל פיצויים, לפני חודשיים הורידו לי את קרן ההשתלמות וחתמתי שאני מסכים לכך

תודה

רק אם המעסיק מסכים.

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על ימי חופש לאחר פיטורין

סיגל 09/06/09
שלום, פוטרתי מעבודתי לאחר שנה עקב צמצומים, עבדתי בחברת הייטק, ונהוג לקבל חודש הודעה מוקדמת, מאחר שאני אם חד הורית עם קשיים כלכליים, ביקשתי עוד שבועיים, כלומר חודש וחצי, ומנהלת כ"א לאחר התייעצות עם המנכ"ל הודיעה לי שהחברה החליטה לבוא "לקראתי" ואישרה לי חודש וחצי הודעה מוקדמת, במהלך ההודעה גם הגעתי לסגור חורים פה ושם ולעשות חפיפה, בסגירת החשבון גיליתי שלא שילמו לי על 12 ימי חופש שמגיעים לי, התקשרתי לחברה והחשב הודיע לי חגיגית שהארכת ההודעה המוקדמת התבצעה על חשבון ימי החופשה שלי, האם זה חוקי?
תודה רבה!

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
מה גם שעבדת במהלך התקופה המוארכת.
ההארכה מוסכמת. החופשה מקורה בחוק וחובה לשלם לך עבורה. אסור לחפוף את החופשה על ההודעה המוקדמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרות המעסיק

דני 09/06/09
המעביד חייב לי פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת, הפרשות לפנסיה,
כעת נאמר לי שעל הסכומים הללו ישנו חיוב במס (אין לי קופת פנסיה)
מה הדין?

נכון

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
א. נכון שיש מס.
ב. פנה לפורום מסים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שפוטר עקב חשד לגניבה

עו"ד 09/06/09
שלום, שאלתי היא האם עובד שפוטר עקב חשד לגניבה (יצויין9 כי נחשד בגניבת פריט אחד) הוא מכחיש מכל ומכל גם במשטרה וגם בשימוע שנערך לו, אין כתב אישום, האם החברה רשאית לשלול לו את פיצויי הפיטורין על דעת עצמה ללא צו ביהמ"ש או הרשעה?

דיני עבודה - שלילת פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 09/06/09
שלילת פיצויי פיטורים נעשית באופן שבו המעסיק שולל את פיצויי הפיטורים, העובד מגיש תביעה, ובית הדין מחליט אם היה מקום לשלול את הפיצויים שלילה חלקית או מלאה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן