פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הפחתת שעות עבודה בהריון

אלין 24/06/09
אני בשבוע ה 35 להריון ועקב מצב בריאותי הרופא המליץ לי להפחית את שעות העבודה ל 50%, ברצוני לדעת האם על ה 50% האחרים עלי לדווח כשעות מחלה ע"מ להגיע למשכורת מלאה ? דמי המחלה משולמים לי ע"פ חוק כלומר מהיום השני מגיע לי 37% החזר ומהיום הרביעי מגיע לי 75% החזר.כיצד עלי לדווח את 50% הנותרים ? ומה חובת המעסיק?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 25/06/09
זו שמירת הריון חלקית, ועל המוסד לביטוח לאומי לשלם גימלה עבורה. יש פסק דין מפורש בענין, גם אם המוסד נסה שוב ושוב להתחמק מממנו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה במשמרות

אנה 24/06/09
שלום,
אני עובדת במפעל מוכר, והמשמרת צהריים בו נחשבת בין השעות 16:00 ל 24:30.
בשבוע שעבר עבדתי בשמרת צהריים כל השבוע, אם מחייביםאותי שוב לעבוד צהריים שבוע אחרי, האם זה מותר למעביד שלי?

לא,

עו"ד רענן קריב מנהל 25/06/09
מכיוון שהשעות אחרי 22:00 נחשבות שעות לילה, ואסור להעסיק עובד רק במשמרת לילה, מתכונת ההעסקה המתוארת אינה חוקית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבת

אבי 24/06/09
אני רוצה לעבוד בשבת במכירות.האם מותר להעסיק אותי או חייב רק לא יהודי ?
אשמח לדעת.

עבודה בשבת

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
אם יש למעסיק היתר עבודה בשבת מותר להעסיקך בשבת. אם אין לו היתר כזה, יהיה לא חוקי להעסיקך בשבת והמעסיק מסתכן בקנס.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשתי תביעה מול המעסיק הקודם שלי והתחרטתי

גיא 24/06/09
שלום , לאחרונה הגשתי תביעה מול מעסיק קודם שלי לגבי הלנת שכר , אך התחרטתי ואני לא מעוניין להמשיך עם התביעה , האם הנתבע יוכל לדרוש ממני הוצאות אם אני אבטל את התביעה??אם התביעה תתבצע בבית משפט ואני אפסיד , בכמה כסף אני עלול להיות מחויב לנתבע על הוצאות ??

הפסקת תביעה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
יש אפשרות שתחוייב בהוצאות, בעיקר אם הוגש כתב הגנה ונעשו על ידו או על ידי עורך דינו עוד פעולות. אם בכלל, מדובר בכמה מאות שקלים, וסביר שגם זה לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויים

גיא 24/06/09
פוטרתי ממקום עבודתי לאחר 7 שנות עבודה, בהן עבדתי כ 3 שנים לפי שכר שעתי וכ- 4 שנים עם שכר גלובלי.
תהליך הפיטורין היה ללא הודעה מוקדמת אך המעסיק שלים י עבור חודש עבודה, את הפיצויים המעסיק חישב ע"י חלוקה ל-2 תקופות:
חלק ראשון - משכורת אחרונה של התקופה בה עבדתי לפי שכר שעתי כפול 3 שנים והחלק השני לפי משכורת גלובלית כפול 4 שנים בהם הייתי גלובלי.
החישוב הנ"ל גרם להפרש של מעל 10,000 ש"ח אם החישוב היה מבוצע לפי משכורת אחרונה (גלובלית) כפול תקופת העסקה.

האם תהליך הפיטורים הנ"ל תקין ? האם חישוב הפיצויים תקין ?
כמו כן חשוב לציין כי פוטרתי ללא סיבה אלא מטעמי החברה.

דיני עבודה - פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
אם לא קויים לך שימוע לפני ההחלטה על פיטוריך - הפיטורים נעשו שלא כדין. אם לא חלף זמן מאז הפיטוירם ביכולתך להביא לביטולם, ואם חלף זמן יש לך עילת תביעה לפיצוי על פיטורים שלא כדין.
אם בתקופת העבודה בשכר שעתי עבדת משרה מלאה, יש לחשב את הפיצויים לפי המשכורת האחרונה. אם לא עבדת משרה מלאה בתקופה הקודמת, יש לחשב את השכר האחרון לפי יחסיות המשרה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומים בגמר עבודה

אורית 24/06/09
אבי, עבד כשלוש שנים, לאחר יציאתו לגימלאות, קיבל גימלה מביטוח לאומי ומשכורת מותרת בהתאם לזה. כיום, הודיעו לו על פיטורין. מה זכויותיו ? פיצויים, הודעה מראש, פדיון חופש, הבראה ?

כן. הכול.

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה במשרה חלקית

ריטה 24/06/09
עובד המועסק חצי משרה בשכר 2000 ש"ח לחודש .(שנה ראשונה )
לכמה ימי חופשה זכאי בשנה ומה הוא התעריף ליום .

חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
קודם כל, אחנו עונים על שאלות עקרוניות ולא עושים חישובים.
בשבוע עבודה של 5 ימים - החלק היחסי מ-10 ימי חופשה לשנה. התעריף -תעריף של יום עבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה נוספת

שי 24/06/09
האם לעובד בנק ישנה אפשרות לפתוח עסק / להיות בעל מניות בחברה במקביל לעבודתו בבנק ???

לא דיני עבודה. בנקאות ופיקוח על הבנקים.

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה זמן מהודעת פיטורין לקבלת המכתב?

cid 24/06/09
שלום ברצוני לדעת תוך כמה זמן המעביד צריך לתת לי את מכתב הפיטוריןמרגע הודעת הפיטורין ואם הוא עובר את הזמן הזה האם ניתן לתבוע אותו ואיך זה משפיע על ביטוח לאומי

הודעת פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
על פי החוק, מכתב הפיטוירם הוא הודעת הפיטורים. כלומר, הודעת פיטוירם צריכה להינתן בכתב. אתה יכול לטעון שכלל לא פוטרת ולהמשיך להתייצב לעבודה עד שתקבל הודעת פיטורים בכתב.
על ביטוח לאומי שאל בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה באותו מקום

אבנר 24/06/09
שלום
אני איש תחזוקה בבית חולים
האם אישתי יכולה לעבוד כמזכירה באותו בית החולים?
תודה

עבודת קרובים אצל אותו מעסיק

שיר ורד 24/06/09
החוק איננו אוסר העסקת קרובים אצל אותו מעסיק.
בחלק מהארגונים , כולל מוסדות ציבוריים קיימים כללי אתיקה שקובעים האם קרובים יכולים להיות מועסקים אצל אותו מעסיק , איזו קרבה מותרת או אסורה, ומידת הממשק המשותף ביניהם.

השהיית עובד,קניסת עובד

מתעניין 24/06/09
שלום רב,
ברצוני חדעצ כמה דברים...
*האם מותר להשהות עובד מבחינה חוקתית ממקום עבודתו על עבירת משמעת?
*האם מותר לקנוס עובד ולנקות סכום מסוים ממשכורתו?
*הטבה מסוימת שניתנה לעובדים שעובדים בהסכם קיבוצי במשך עשרות שנים,יכולה להתבטל או לחלופין לקצץ אותה?

הסכמים קיבוציים

שיר ורד 24/06/09
החוק מאפשר להעניש עובד באמצעות ועדת משמעת שהוקמה מכח הסכם קיבוצי שנחתם בין ועד העובדים לבין המעסיק.
בהתאם להסכם נקבעות הסמכויות של ועדת המשמעת שיכולות להיות קנס, השעיה, פיטורים, העברה לתפקיד אחר וכדומה.
שינוי של הסכם קיבוצי צריך להעשות באמצעות עדכון של ההסכם הקיבוצי, השינוי יכול להיות לטובת העובדים או לרעתם.

קנס על התפטרות מוקדמת

יוס 24/06/09
במקום העבודה החדש שלי נדרשתי לחתום על התחייבות לשנה כאשר אם אתפטר לפני תום השנה אאלץ לשלם קנס של 1000 ש"ח. האם חוזה כזה הוא חוקי בכלל? מדובר בעבודה פשוטה של מענה טלפוני שדורשת הכשרה של מקסימום יום אחד.

דיני עבודה - "קנס עזיבה"

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
"קנס עזיבה" יכול להיות תקף אם העובד עבר הכשרה מיוחדת וממושכת, ואם היו למעסיק עלויות כבדות להכשרתו לתקידו. על פי הנתונים שמסרת "קנס העזיבה" אינו חוקי ואינו תקף, ואסור יהיה למעסיק לגבות אותו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי מהמשכורת הקבועה

מרינה 24/06/09
בעלי עובד בחברה מסויימת בה הוא מתכנן ריהוט לצורך התקנת מערכות שמע וקולנוע ביתי. לטענת המנהל, התכנון באחד הפרוייקטים, היה לקוי והרהיט לא מתאים למערכת. האם המנהל רשאי לנכות את סכום תיקון הרהיט מהמשכורת של בעלי?

לא.

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויותי לגבי חזרה לעבודה אחרי לידה

יפעת 24/06/09
אני אמורה לחזור בקרוב למקום עבודתי שבו אני עובדת כבר כ-4 שנים אחרי לידת תאומים.
בנוסף לחודשי חופשת הלידה שהגיעו לי על פי חוק בחרתי להאריך את חופשתי ללא תשלום עוד כ-3 חודשים נוספים.
אני הייתי גם מעוניינת לקצץ את שעות העבודה שלי
רציתי לדעת מהם זכויותי לגבי חזרה למקום העבודה? מהי התקופה שבה אסור על מעבידי לפטר אותי? מה בנוגע לשינוי בשכרי? שעת הנקה? משרת אם?
איפה אפשר למצוא תשובות?
תודה רבה

חזרה לעבודה אחרי לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
ראי את הקישור לחוק עבודת נשים. שם תוכלי למצוא תשובות.
אין לפטר אותך במשך 60 יום לאחר חזרתך לעבודה, ויש להחזירך לעבודה בפועל.
קיצור שעות העבודה (בלי קשר לשת הנקה) יכול להיעשטות רק בהסכמה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיפוש עבודה במהלך הריון

דנה 24/06/09
שלום,אני בהריון בחודש השלישי. ידוע לי שעד החודש החמישי אין חובה להודיע למעסיק על ההריון. הוזמנתי לראיון עבודה ומראש התבקשתי להתחייב לחצי שנה לפחות. אני מעוניינת להתחייב ולהמשיך לעבוד במקום גם לאחר חופשת הלידה , אך כמובן אצטרך לצאת לחופשת לידה בעוד חצי שנה... האם במקרה כזה כן עליי לדווח שאני בהריון? תודה, דנה

חיפוש עבודה בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
אין לשאול אותך על הריון, אין לקבל החלטות בעניין קבלתך לעבודה או אי קבלתך עקב ההריון. מצד שני, איסור פיטורי עובדת בהריון מתחיל רק לארח חלוף ששה חודשים בעבודה.אם תתחילי לעבוד ותפוטרי אחרי שתדיעי על ההריון תוכלי לטעון לאפליה לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אך האיסור לפטר בלא היתר לא יחול.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשמח לתשובה מהירה

אני 24/06/09
אני אמורה לחזור לעבודה לאחר חלד.
אני יודעת שיש שינויים במשרד, ואת המשרה הקודמת שלי רוצים לפצל ביני לבין מחליפתי ולהשאיר את אותם התנאים והשעות והכל.
מה שרוצים לשנות ממה שהבנתי זה שבמקום שאהיה אחראית על שני קהלי יעד אהיה אחראית על קהל יעד אחד - אחראית מבחינה אדמיניסטרטיבית. ממה שהבנתי בעקיפין ככל הנראה יוסיפי לי גם את עניין המכירות.
אני לא רוצה מכירות בשום אופן.
יש לי כמה שאלות בעניין:
1 - הבוס שלי לא מוכן להגיד לי מראש במה יהיה שונה תפקידי, "נדבר כשתחזרי". איך אני יכולה להכריח אותו להגיד לי?
2 - אם מוסיפים לי מכירות, זה לא למעשה שינוי התפקיד? הם לא יכולים לעשות זאת, לא?

דיני עבודה - חזרה מחופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
1. יש רק דרך אחת להכריח מעסיק לעשת דבר מה שהוא אינו מוכן לעשותו. הגשת תביעה. אנילא בטוח שיש לך עילה, ועוד פחות מזה בטח שזה מה שאת רצה לעשות כעת.
2. אין איסור לשנות תפקיד. יש איסור לפגוע בהיקף המשרה או בהכנסה, ללא היתר. אינני יודע אם מעבר לתפקיד מכירות הוא הרעה או פגיעה כזו, אבל העובדה שאת לא רוצה לעסוק במכירות אינה מספיקה כדי לקבוע שיש פגיעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות שדינה כפיטורין

אורי 24/06/09
שלום רב,

הנני תושב המרכז ועובד בת"א. בכוונתי לעבור לגור בירושלים ורציתי לדעת מה הסטטוס שלי במצב כזה.

לפי מיטב הבנתי, המעביד מחוייב לשלם לי עד 20 ש"ח ליום בגין נסיעות, כאשר מדובר בסכום גדול פי - 3 בפועל. האם במקרה כזה אני יכול לעזוב את מקום העבודה והנושא ייחשב כפיטורין ? הרי מדובר בהוצאה עודפת שלי של מעל 1000 ש"ח נטו בחודש מעבר לתגמול מהמעסיק.

האם בכלל באופן כללי, מעבר דירה יכול להחשב כפיטורין? באילו תנאים ?

אודה לתשובה,
אורי

מעבר דירה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
המעבר הוא ביוזמתך. ירושלים אינה ישוב שעל פי החוק מעבר אליו מזכה בפיצויי פיטורים.
מעבר דירה יכול לזכות בפיצוי פיטורים כשהוא קשור לבן הזוג: נישואין, גירושין, עבודת בן הזג.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מספר ימי עבודה לאחר הודעה על התפטרות

חיים לוי 24/06/09
שלום רב!
הודעתי על התפטרות ממקום עבודתי. בחוזה שלי מצוין כי ההתרעה שעלי לתת הינה 03 ימי עבודה לא כולל חופשה, מילואים ומחלה.
שאלתי היא האם החוק אומר משהו אחר או שמה שמופיע בחוזה בהכרח קובע?
במבט לאחור זה נראה לי סעיף דרקוני ומוגזם...זה כמעט חודש וחצי...
בקיצור - האם יש משהו באפשרותי לעשות על מנת לקצר זמן זה?

תשובה

עו"ד מירית ארביב ליא 24/06/09
למעשה הסעיף בחוזה מעגן את האמור בחוק הודעה מוקדמת. התכלית היא דו סטרית היינו יש פעמים שהמעביד נהנה מזה ויש פעמים שהעובד נהנה מזה.

ימים קלנדאריים

עו"ד רענן קריב 24/06/09
על פי החוק, הודעה מוקדמת היא ימים קנדאריים ולא ימי עבודה. לא ציינת אם החובה היא הדדית, כלומר האם גם המעסיק מחוייב להודעה מוקדמת לפי ימי עבודה, שזו הוראה מיטיבה לעומת החוק.
ככלל אם ההוראה בחוזה העבדוה מיטיבה לעומת החוק, היא גוברת, ואם היא נחותה לעומת החוק, החוק גובר.

שאלה דחופה בנוגע לקיצוץ בדמי ההבראה

אורי 24/06/09
בוקר טוב,

יש לי שאלה בנוגע לנושא מאוד "חם". הקיצוץ בדמי ההבראה ותוספת מענק חד פעמי. הנושא מאוד ברור לי, אבל לאור מצבי בעבודה, אבקש לקבל את עזרתכם.

מזה כשנה וחצי, אני עובד בחברה בבעלות המדינה ועובד ע"פ חוזה אישי. במקום העבודה ישנם עובדים רבים בעלי חוזה קיבוצי.
לפי מה שהבנתי מהנה"ח שלנו, הקיצוץ בדמי ההבראה תקף לכל העובדים ללא קשר לסוג החוזה שלהם, אך המענק יינתן רק לבעלי החוזה הקיבוצי וכך יווצר מצב בו אשאר גם אאבד את דמי ההבראה וגם לא אזכה למענק.

האם זה נכון ? האם יש לי מה לעשות בנושא ?

אודה לעזרתכם,
אורי

תתחיל בזה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
הפנה את השאלה קודם כל להנהלת המוסד בו אתה עובד. . עם תשובתו שאל שוב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק שעות עבודה ומנוחה

אני 24/06/09
שלום, אני עבדתי במקום עבודה בתפקיד ניהולי ומתוקף תפקידי בהסכם העסקה צויין כי לא חל עליי חוק שעות עבודה ומנוחה.
במהלך עבודתי הורידו לי על שעות שנעדרתי בהן מהעבודה, למרות שהמשרה שלי הוגדרה בשכר גלובלי- האם זה קשור לחוק? האם זה חוקי להוריד שכר על השעות הללו?
תודה

לא חוקי

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
בלי להיכנס לשאלה אם לפי תפקידך לא חל עליך חוק שעות עבודה ומנוחה (מנכ"ל או סמנכ"ל), הרי שאם קיבלת שכר גלובלי אתה זכאי לקבלו בין אם עבדת ובין אם נעדרת. אם מחשבים שעות יש לחשב גם שעות נוספות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשובה

עו"ד מירית ארביב ליא 24/06/09
על מנת להשיב לך יש לבדוק את חוזה ההעסקה ולראות אם את עונה על החריגים של החוק. למשל- משרה ניהולית וכן משרה שלא ניתן לפקח על שעות העבודה מבחינה אוביקטיבית- הם חריגים וככאלה לא נית יהיה להפחית לך

נסיעות

אנה 24/06/09
מה החוק אומר לגבי דמי נסיעות? אם אני עובדת בעיר מגורי, ומרחק הנסיעה לעבודה הוא כ-8 ק"מ, אני מגיע ברכב פרטי שלי. האם יש סכום קבוע או שזה נקבע עפ"י כרטיס אוטובוס. ואם המעסיק חייב לשלם לי נסיעות למרות שאני עובדת בעיר מגוריי.
תודה.

כן, חייב

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
לא חשוב איך את מגיעה לעבודה. הזכאות נגזרת ממחיר נסיעה באוטובוס, עד לתקרה יומית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה בעסק פרטי

אנה 24/06/09
שמעתי שיש שינוי בדמי ההבראה ונותנים רק 50% ממה שמגיע בפועל - האם זה נכון???

רק במיגזר הציבורי. לא הפרטי.

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שווי ימי חופשה במשרה חלקית

עדי 24/06/09
שלום רב, בחודשים האחרונים אני עובדת במשרה חלקית- בערך 120 שעות חודשיות 35 שקלים לשעה. בתלוש המשכורת נצבר לי בכל חודש בערך 0.6 יום חופש. שאלתי היא: במידה ואני לוקחת יום חופש בתשלום מהו התשלום על כל יום חופש? האם הוא לפי חלקיות המשרה שלי (כשש שעות בכל יום) או שמדובר ביום עבודה שלם של 9 שעות שכן גם ככה כבר ימי החופשה שצברתי הם חלקיים בשל חלקיות המשרה. אשמח לתשובה. תודה

כשווי יום עבודה רגיל שלך.

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לצורך טיפול בילד

דינה 24/06/09
שלום רב!
עבדתי באותו מקום במשך חמש שנים. בדצמבר אשתקד ילדתי ובחודש מרץ, כשבועיים לפני תום חופשת הלידה הודעתי למעביד כי אני מתפטרת לצורך טיפול בילד. שאלתי היא כזו:
מהו תאריך סיום העסקה שהמעביד צריך לציין באישור העסקה? האם זה תאריך בו יצאתי לחופשת לידה או התאריך בו הסתיימה חופשת הלידה ולא שבתי לעבודה?
שאלה נוספת היא לגבי תשלום פיצויים: במידה וחלק מתשלום הפיצויים מבוצע ע"י חברת ביטוח, תוך כמה זמן חייב המעסיק לשלם את הפיצויים?

תודה רבה על תשובתכם!

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
1. מועד סיום חופשת הלידה ממנה לא שבת.
2 על המעסיק לשלם בתוך 15 ימים מיום סיום יחסי העבודה. אם מדובר בהעברת מכתב שחרור לחברת הביטוח - יש לעשות זאת בתוך המועד הזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור רפואי מרופא תעסוקתי

גיא 24/06/09
היני עבדתי עד שלשום בעבודה פיזית בלילה, מכל מיני סיבות רפואיות שנגרמו לי והיו לי קיבלתי מרופא תעסוקתי מכתב אשר מציין כי איני יכול יותר להמשיך לעבוד בתפקיד זה ודומים. במקום עבודתי עובדים אנשים עם "ראש קטן" ולכן משם אין תגובה למכתב ששלחתי (אבל איני מגיעה לעבודה יותר). שאלתי היא, מהם זכויותי מהיום ,מה צריך לעשות . האם זה כמו הודעת התפטרות, או שאולי הם צריכים להשלים לי את הימים עד סוף החודש כמו אי מתן הודעה מוקדמת מצידם ? מה עושים מכן ואילך. תודה רבה מקווה שתוכלו לעזור לי.

התפטורת עקב מצב ראפואי

עו"ד רענן קריב מנהל 24/06/09
אם יש בידך אישור מרופא תעסוקתי לפיו אינך יכול לבצע את עבודתך, אתה יכול לשלוח מכתב התפטרות עקב מצבך הרפואי ולצרף את האישור. במקרה כזה אתה זכאי לפיצויי פיטורים.
פיטורים והתפטרות אינם קורים מעצמם ואינם משתמעים מדברים אחרים. יש להודיע עליהם במפורש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן