פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מס על ארוחות
פני לפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוזב את הארץ
מעבר לחו"ל- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי הבראה
כולל גם עובדים זרים.
בתודה מראש רפי
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הגעה לעבודה בזמן הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת- הגעה לעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת למעסיק חוק או הסכם העסקה
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת פיצויים?
הלנת פיצויים- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בהתפטרות
התפטרתי לצורך טיפול בילדה. מה הזכויות שמגיעות לי בעקבות ההתפטרות (אני יודעת על פיצויים, חופשה והבראה, אולי יש עוד דברים....?) ואילו צעדים ניתן לנקוט באם אלו לא משולמים לי בזמן?
תודה רבה
התפטרות לטיפול בילדה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאת לפגרה בבתי המשפט – דחייה אוטומטית לכתב הגנה?
המעסיק הקודם שלי אשר לא שילם לי 4 חודשים משכורת היה אמור להגיש עד היום כתב הגנה עבור תביעה שהגשתי, נכון לאתמול לא הוגש כתב הגנה והבנתי שהיום בתי המשפט יצאו לפגרה וזה אומר שהוא קיבל חודש וחצי אוטומט דחייה בפגרה? האם הנושא נכון? האם אני לא יכולה להגיש בקשה למתן פסק דין מיידי? אודה לכם על עזרתכם כל כך חיכתי להיום שהוא לא יגיש ופתאום חברה שהיא עו"ד סיפרה לי את הבשורה המרה.
פגרת בית המשפט- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חידוש בביטוח מנהלים במקום עבודה חדש
ביטוח מנהלים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
אני עובד במקום עבודה מסודר מזה שנה וחצי
בזמן האחרון מזמן המילחמה שהיתה היו לנו גנבות במקום העבודה וחוסרים מקופות שבעיקרון עבדו על אותה קופה מיספר עובדים
ובניהם אני שגם אני עובד רוב הזמן על הקופה אבל יש לעוד עובדים גישה לקופה ולכסף.(בזמן המילחמה היתי בחופש במשך 4 חודשים שאז התחילו כביכול הגנבות והחוסרים ולפני כן לא היו דברים כאלו וזה המשיך גם כשחזרתי)
היה חוסר אחד שלא היתי ביכלל בקופה ואחר כך חיבו אותי לשלם
יש לציין שרק באותה מישמרת עם עובדת .... יש חוסרים ואם שאר העובדים אין שום בעיה גם כשאני עובד איתם על אותה הקופה.
גם כשהי עובדת על אותה קופה היא מיתחמקת וטוענת שלא עבדה ובורחת מהתשלום.
לפני יומיים עבדנו על אותה קופה והיה חוסר של 70 ש"ח שלי אין מושג מאיפה זה נובע כי היה לה גישה חופשית לקופה גם כשאני נמצא בהפסקה.
מנהל המקום בא בתלונה כאילו זה אני ואני יודע שלא שאני חף מפשע ולא מסוגל לגעת בגרוש של מישהו אחר וכך אמר "זה בא רק ממך" זה דבר שגרם לי ליבכות ולריב איתו
יום למחרת הוזמנו קב"טים ראשיים לתחקר את מי שנימצא בסניף כי באותו יום שהיה חוסר של 70 ש"ח ניגנבו 2 מוצרים שבסך הכללי עולים יחד 3000 יש לציין שאותו יום לא התקרבתי ביכלל למחלקה שמימנה היתה הגנבה וחושדים שזה אני אני לא יודע מה לעשות היתברר שאין מצלמות במקום אלא דמו ככה שאין להם הוכחה לכלום
אתמול הגעתי למקום עבודתי ברגע שיצרו עימי קשר ותיחקרו אותי ואפילו חתמתי על זה שאני מסכים לעלות לפוליגרף בלי שום בעיה ומיצידי שיקחו אותי בזה הרגע
מה שכן שאם אותה עובדת שעבדה איתי אף אחד לא מעוניין לעבוד ביכלל ובמיוחד לא על אותה קופה
שאלתי היא כזו
1. יש מצב שפוליגרף טועה?
2. האם לאחר הפוליגרף שיראה את חפותי בעניין אני יוכל ליתבוע את הממעסיק שלי על קריאתו לעברי גנב וביזיון ועוגמת נפש וביזבוז זמן ואיום על פיטורים?
3. האם יש משהו שאני צריך לידרוש מהם לפני שאני עולה על פוליגרף?
4. האם אני ביכלל צריך לחתום ולענות להם 6אם אין להם כלל הוכחות?
אשמח אם תעזור לי בנושא
מיצטער על השאלה הארוכה ומקווה שתעזור לי
פוליגרף- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה -משכורת- טיפים
אני עובדת כברמנית והמשכורת שלי היא הטיפים בלבד. (יוצא יותר משכר מינימום).
ישנה משמרת 1 של שעות אחה"צ, שבמשמרת זו אין הרבה אנשים ולכן המעביד משלים לנו ל35 לשעה במשמרת זו.
יצא שבחודש האחרון היו לי השלמות בסך של 400 ש"ח והמעביד הוריד לי מסכום זה סביבות ה250 ש"ח על ניכויים.
(המעביד מחשב את הניכויים מסה"כ הטיפים שקיבלתי באותו חודש- סביבות ה 5000)
הבנתי שהמעביד מחשיב את הטיפים כאילו הם שלו ובעצם זו גם הוצאה שלו, והתלוש משכורת רשום על כל סכום הטיפים.
מה שיוצא שלא באמת משלמים לנו על אותה משמרת אחה"צ ומורידים מאותם השלמות.
מה אומר החוק?
האם לא צריכים לשלם כלום חוץ מהטיפים?
תודה
דליה
תשלום טיפים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התראה העולה על המתחייב בחוק
בתחילת יולי הודעתי שאני רוצה להתפטר בסוף החודש (התראה של חודש כדי להקל על המעביד למצא לי מחליף)
אחרי שבוע וחצי החליט המעביד להפסיק את עבודתי בגלל סיכסוך.
המעביד לא מוכן לתת לי מכתב פיטורים למרות שסוכם שאני אעבוד עד סוף החודש. הוא טוען שברגע שהודעתי שיש לי רצון להתפטר הדבר נחשב כהודעה מיידית "(למרות ההסכם של המשך עבודה עד סוף החודש) האם זה חוקי?
תודה מראש ברק
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פידיון ימי חופשה
הייתי רוצה לדעת האם אני יכולה לפדות ימי חופש?
במיוחד שאני לא מעוניינת לחזור לעבודה לאחר שפוטרתי 12/08 והוחזרתי ע"י החברה -פרטית) ובאישור משרד התמת כי אני בהריון ועומדת ללדת בכל יום.יצאתי לחופשה לפני לידה בתאריך 1/7/09
בעיקרון אני עובדת בחברה מ 11/07 אני אפילו לא יכולה להגדיר את סוג המשרה אבל היא העיקרית - בתוך מדריכה למספר מועט של שעות אבל 3 פעמים אני מגיעה לעבודה (פעמיים בשבוע מפוצל) סה"כ 5 פעמים.
בגלל כל נושא הפיטורין מערכת היחסים שם מעורערת ועושים בכוונה כל דבר! ואני לא חתומה שם על שום חוזה....
ביקשתי מהם בגלל שאני יוצאת לחופשה אוטוטו לפני הלידה להוסיף לי את ימי החופשה לתלוש וזה ממש לא משנה אם זה לתלוש של יוני או יולי רק שיביאו! אבל במקום זאת הם הביאו לי פתק שאני צריכה להתחיל מהחודש להגיש להם ח-ן ולגביי ימי החופשה אני לא יכולה לפרוע אותם וזה לא חוקי...
לפי בדיקה חוקי וחצי רק שהם לא רוצים ...
מה לעשות.....
תודה ממתינה לתשובהדחופהההההההההה
שאלתך לא ברורה
ואולי לא הבנתי את השאלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכות להפסקה בזמן עבודה
הפסקות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לשאלתי- אודה להבהרה
לא!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת פיצויים ממעביד עקב הרעת תנאים לאשה בהריון
למה רק עכשיו?
אולי מטעם זה תוכלי לזכות בפיצויי פיטורים, כי זכותך להתפטרות עקב הרעת תנאים חלפה מזמן. כדי לקבלה יש לפעול מיידית ולא להמתין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בתום חופשת לידה
התפטרות בחופשת לידה
שאלות על דמי אבטלה הפני לפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שבועות ראשונים של היריון
ובתחילת חיפוש עבודה .
האם אני חייבת לומר שאני בתחילת היריון בריאיון עבודה ?
במידה ונניח ולא אמרתי ובמשך הזמן ידעו שהייתי בהיריון כשהתקבלתי האם זו עילה לפיטרים ?
לא ולא!
ואסור לפטר אותך עקב היותך בהריון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לחתום בלישכה
תודה.
לא כאן.פורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימת חוזה כמאבטח בחברת שמירה שוללת ממני אפשרות
עבדתי מספר שנים במקצועי, פוטרתי, ניצלתי את דמי האבטלה והעבודה החידה שמצאתי היא בחברת שמירה.
בהציגי את מועמדותי דרש ממני המעביד לחתום על חוזה הכולל קנס המתבטא בהורדת שכר על כל איחור או העדרות.
כמו כן כלול בחוזה סעיף שאם אעזוב את העבודה לפני תום 10 חדשים (ואפילו יום אחד לפני) ינוכה משכרי סך 1400 ש"ח ששילם המעביד לדבריו עבור 4 ימי הכשרה ועוד 500 ש"ח על מטווח ששילם המעביד כדבריו לצורך קבלת רישיון לנשק. את 150 ש"ח דמי אגרת רשיון נשק עלי לשלם מכיסי.
בנוסף, סרב המעביד לתת לי עותק מהחוזה עליו אני חתום. כמו סרב המעסיק להוסיף סעיף הדן באי תשלום עבור נסיעות לעבודה או באי תשלום עבור כל השעות אותן אני אמור לעשות במשך החודש (העבודה היא לפי שעות). כמו כן מאן המעסיק לרשום בחוזה את גובה השכר לשעה.
האם כל האמור לעיל חוקי וכשר ?
אין באפשרותי לוותר על עבודה אחר שתמו זכויותי לדמי אבטלה.
מישהו יכול לעוץ לי עצה ? לעבוד אצל המעסיק הזה (כבר חתמתי על החוזה כי זה היה תנאי להמשך תהליך קליטתי בעבודה), האם במקרה ואאחר והוא יקנוס אותי אני יול לעשות משהו ? הרי אם אתפטר הקנסות יהיו גבוהים עשרות מונים ! ומה אם הוא יפטר אותי ממקום עבודה בו נשללה זכותי לחפש אלטרנטיבה ? גם ישלם לי קנס של 2000 ש"ח ?
לא חוקי ולא כשר
ההמלצה הטובה ביותר היא להימנע מלעבוד שם.
יש גם אפשרות בתום העבודה לטעון כנגד התניות הבלתי חוקיות, אם כי בית הדין עלול לתת משקל לעובדה שידעת עליהן עוד בטרם תחילת העבודה ולא הגבת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת השכר
עבדתי שלוש שנים ו - 9 חודשים במקום מסוים תמורת משכורת של 7000 ש"ח. עקב צמצומים פוטרתי והיה צורך לשלם לי פיצויי פיטורים בגובה 28,000 שקל. המעביד הבטיח לשלם לי ישירות אבל דחה אותי שוב ושוב. רק לאחר שלשה חודשים הוא העביר לי חצי מהסכום ואחרי חודש עוד חצי.
האם נכון שאני יכול לתבוע פיצויים על האיחור הזה? האם מדובר בסכום רציני או הצמדה של אחוז? כמה זה צריך לצאת בערך?
תודה מראש
אופיר
אין טעם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס בעבודה.
לפני כחודש לערך העברתי עגלה עם כוסות לחדר מסויים ,גלגל העגלה נתקע בניקוז המטבח, העלגה נפלה ונשברו כוסות.
היום לאחר חודש לערך הופיע לי בתלוש המשכורת קנס של 200 שקל בגלל הכוסות.
את הקנס קיבלתי ללא ידיעתי. מה עושים במקרה כזה?
האם ניתן לצאת לתהליך משפטי אפילו בשביל סכום כזה??
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חודש התראה וחופשה צבורה
במהלך העבודה צברתי חודשיים ימיי חופש שלא ניצלתי.
שאלתי היא:
האם אני רשאי לבחור לנצל את ימי החופש שצברתי לצורך חופשה ולחייב את המעביד לשלם לי משכורת ותנאים סוציאליים באותה תקופה (קרי שתי משכורות במשך חודשיים נוספים)?
האם אני רשאי להתנגד לפדיון ולבקשם בחודשיים משכורת בפועל? ?
כבר שאלת. כבר נענית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בשכר רטרו
ביקשתי לדעת על מה מדובר, אך הוא טען שהוא עוד לא יודע שכן הדרישה לקיצוץ מגיעה "מלמעלה". באמצע החודש הודיע לי שהקיצוץ הולך לקרות בקרוב ואילו הוא יחול על החודש הנוכחי (כבר עברו שבועיים!). חוקי?
לא חוקי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה על שם אמא שלי
למה להסתבך?
הרי ברור שיש כאן ניסיון להסתיר משהו ממישהו.
אם השכר שולם בסופו של דבר, ררק באיחור, אין טעם בתביעה, בית הדין לא פוסק פיצויי הלנה גם במקרים חמורים יותר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





