פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

העסקת עובדת בהריון

הדר 23/07/09
שלום רב!
התקבלתי לעבודה בתפקיד ריכוזי חינוכי. בפגישה השניה עם המעסיק הוא דיבר על תכנון משפחה, וציין כי הוא מצפה שאסיים את השנה.
באותו מעמד התחייבתי כי איני בהריון אך ציינתי לו מפורשות כי אני לא מתחייבת לשום דבר בנושא!
כחודש וחצי לאחר אותה השיחה גיליתי שאני בהריון ועדיין לא חתמנו על חוזה. תחילת העבודה תהיה באמצע-סוף אוגוסט ואני עתידה ללדת באמצע מרץ.
מה המדיניות- האם אני צריכה להגיד לו לפני חתימת החוזה? ואם אגיד לו כדי שהיחסים בינינו יהיו כמה שיותר אמינים- האם הוא יכול להחליט שלא להעסיק אותי?

לתשובתכם אודה

העסקת עובדת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
אסור לו שלא להעסיק אותך בשל היותך בהריון. עפ"י חוק את מחויבת לודיע לו רק בחודש חמישי עצתי היא להתחיל ולאסוף וכחות כגון הקלטות וכו' ע"מ שבאם לא יעסיק אותך בשל סיבה זו יהיו לך הוכחות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב בעמלת קורס

מובטל 23/07/09
שלום רב,
עבדתי בחברת פרטנר, פוטרתי לאחר 10.5 חודשי עבודה. ולמרות שפיטרו אותי ולא התפטרתי מיוזמתי חייבו אותי בעמלת קורס בסך 2,500 ש"ח. בחוזה עבודה נכתב
בחוזה נכתב באופן ברור, ש"הפסקת עבודתי בחברת "פרטנר" בנסיבות שעינינם הם: אי מילוי תפקידי בנאמנות, במסירות ובמקצועיות או התנהגות שאינה הולמת את תפקידי מעילה באמון או מבלי לגרוע מכלליות האמור להעיל, בנסיבות אלו המצדיקות פיצויי פיטורין ע"פ הדין הנהוג בישראל באופן מלא או חלקי לפני חלוף 12 חודש מיום תחילת ההכשרה".
אך טענתם היתה שלו עמדתי ביעדי המכירה, נגנב לי מחשב נייד בגלל חוסר אחריות.
אבקש לדעת האם יש עילה לתביעה? האם הינם רשאים לחייב אותי בעמלת קורס בנסיבות הנ"ל?
בנוסף, ימי הודעה מוקדמת היו 16 יום אך הם שילמו לי בגין 13 ימים, בטענה ששישי שבת לא נמנים בתקופת ההודעה המוקדמת. האם זה חוקי?
תודה רבה

חיוב בעמלת קורס- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
לא. כל שתיארת אינו חוקי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרטנר חברה של ....

בר 23/07/09
בטח היית סוכנת שטח ???
פרטנר עשו לי את אותו הדבר ....

זקוקה לעזרה

גלית 23/07/09
עבדתי בחנות במשך שנתיים,הודיעו לי על סגירת הסניף 6 ימים לפני שהחנות נסגרה והחתימו אותי על מסמךשל העברה לסניף אחר רחוק יותר,ובעצם ביקשו ממני לחתום על זה ש"רק קיבלתי את המכתב".
לאחר שהבנתי שנעשתה טעות מצדי על זה שחתמתי, אני ובעלי יצרנו קשר עם בעלת הרשת וברוח טובה ביקשנו להיפגש לשיחה איתם לפני שבפועל החנות תיסגר.נפגשנו איתם וחרי שניסיתי להבין ולהוציא שאין משמעות למכתב הנ"ל,קיבלנו הבטחה בעל פה שאכן אקבל את מה שמגיע לי.קצת נרגענו ונאמר לי יומיים אחרי ,שאת מכתב הפיטורין והשאר אקבל ב10לאוגוסט.היום נתבקשתי על ידן לשלוח להן מכתב כתוב ממני וחתום בשמי שויתרתי על מקום העבודה שהוצע לי(הן אמרו שעורך דינם ביקש זאת מהן),אמרתי שאחזור אליהן אך אינני יודעת מה לעשות,מאחר ואין לי הסכם רשום והן גם לא מוכנות לעשות ומצפות ממני להאמין להן שלא אצא מקופחת.איך אני יוצאת מזה???הן לא רוצות לפטר אותי וזה נראה לי תרגיל למנוע ממני מלקבל את הפיצויים שמגיעים לי.

מעבר למקום אחר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
באם מדובר במעבר למקום אחר אשר ניתן לטעון כי מהווה הרעת תנאים אז את יכולה לרשום כי כפי שהודעת להם אינך מוכנה למעבר המהווה הרעת תנאים ומכיון שלא יכלו ליתן לך אפשרות אחרת את מודיעה על התפטרותך בדין מפוטר. בכל מקרה, לדעתי טרם את כותבת משהו ערכי עמם שיחה טלפונית והקליטי אותה והבהירי את כל שצריך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעה(חייב מענה מפורט)

סמי 23/07/09
אני גר בפקיעין ועובד באזור תעשיה נשר
אני נוסע באוטו פרטי שלי לעבודה ומקבל 50 שח דמי נסיעה ליום
אני מאד רוצה לדעת מה הסכום שאני אמור לקבל
לפי מה שהבנתי מהביקורים שלי באינטרנט ובפורומים השונים הסכום המקסימלי להשתתפות המעסיק בנסיעה הוא 22.70
אני נזקק ל 3 אוטובוסים בכדי להגיע למקום עבודתי
1.פקיעין עד נהריה
2.נהריה עד מפרץ חיפה
3 מפרץ חיפה עד אזור תעשיה נשר
האם אני אמור לקבל את ה 22.70 עבור כל נסיעה (22.70 כפול 3 )
אשמח אם תענו לי במדויק

נסיעה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
הסכום המקסימאלי ליום הוא 22.70 עבור כל הנסיעות ולכן מה שאתה מקבל הוא מעל ומעבר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת פיצויי פיטורין

אור 23/07/09
רציתי לשאול מהו לוח הזמנים לפי החוק ולוח הזמנים הסביר לתשלום פיצויי פיטורין ממועד הפסקת ההעסקה. האם ארבעה חודשים (מבלי שסוכם על כך מראש) הם איחור? איחור משמעותי? האם יש תקדימים משפטיים עבור תשלום על הלנת פיצויי פיטורין? תודה.

הלנת פיצויים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
יש לשלם פיצויים בתוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד לאחר 30 יום הם נחשבים כמולנים. יש לציין כי באם הכספים בקופה כלשהוי והמעסיק העביר מכתב על השחרור בתוך 15 יום הוא עמד בחובתו ויש לבדוק עפ"י תקנון הקופה מהו זמן לשחרור הכספים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעה לחו"ל במהלך חופשת מחלה עקב תאונת עבודה

בנדי 22/07/09
האם ישנה מיגבלה לעובד המצוי בחופשת מחלה עקב תאונת עבודה לצאת לחו"ל ? עקב שבר שנגרם מתאונת עבודה קיבלתי 30 ימי מחלה ומאחר שתיכננתי לצאת לחו"ל אני מעוניינת לעשות זאת זאת . האם משהו עלול להיפגע בזכויותיי?

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
ואם כל ימי המחלה אלו ימים שנצברו לזכותך, ייתכן והמעסיק יטען כי את לא זכאית לימים אלו הכל תלוי מה טיב עבודתך אם מדובר במשהו שאת יכולה לעשות אז טיסתך תפגע בך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיות בנוגע לאמינות של בעל דין

ישראל 22/07/09
שלום רב,
אני מנהל תיק בבית דין לעבודה. סכסוך בין עובד ומעביד. זכור לי במעומעם כי לעיתים ניתן להביא ראיות בענין חוסר אמינותו של בעל דין גם כאשר הראיות אינן רלבנטיות לסכסוך שבמחלוקת, אלא נוגעות בענין אחר. האם זה נכון? אם כן - מהם הכללים בענין זה? לפי איזה נושא או מילות מפתח ניתן לאתר חומר בענין זה? בתודה מראש.

אמינות בעל דין- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
מה שאתה זוכר נוגע לרוב לסדר הדין הפלילי, אם תוכל להראות רלוונטיות להליך שמתנהל אז יכול להיות ויאושר לך אבל אם אין כל רלוונטיות- אין סיבה שיינתן לכך אישור. אתה יכול לערוך חיפוש תחת מחיקת סעיפים מכתבי טענות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב התפטרות

גיל 22/07/09
אני עוזבת מקום עבודה 6 חודשים אחרי לידה. הודעתי למעסיק כי אני מבקשת פיצויי פיטורין. האם יש ניסוח למכתב שעלי לכתוב? האם עלי להגיש מכתב התפטרות רגיל?

התפטרות לשם טיפול בילד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
עלייך לרשום בפירוש כי סיבת העזיבה היא לצרכי התפטרות בילד ואת מועד ההודעה ומועד סיום יחסי העובד מעביד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגישת גישור?

רונית 22/07/09
התפטרתי ממקום עבודתי וטרם קיבלתי תשלום בעבור 30 ימי הודעה המוקדמת
יש לציין שהמעסיק וויתר על שירותי בזמן ההודעה המוקדמת.
אמרתי למעסיק שהוא חייב בתשלום בעבור ימי ההודעה המוקדמת, והוא מצא לנכון לקבוע לי פגישה עם היועץ המשפטי שלו. (אני סבורה שהמעסיק לא מעוניין לשלם בעבור כל ימי ההודעה המוקדמת).
1) האם עליי לאסכים לפגישה זו, ולנהוג בתום לב? או לחילופין לפנות לבית הדין לעבודה.
2) במידה וכן, כיצד אנהג בפגישה? במידה ואסרב לתשלום חצי

תיקון להודעה המקורית

רונית 22/07/09
התפטרתי ממקום עבודתי וטרם קיבלתי תשלום בעבור 30 ימי הודעה המוקדמת
יש לציין שהמעסיק וויתר על שירותי בזמן ההודעה המוקדמת.
אמרתי למעסיק שהוא חייב בתשלום בעבור ימי ההודעה המוקדמת, והוא מצא לנכון לקבוע לי פגישה עם היועץ המשפטי שלו. (אני סבורה שהמעסיק לא מעוניין לשלם בעבור כל ימי ההודעה המוקדמת).
1) האם עליי להסכים לפגישה זו, ולנהוג בתום לב? או לחילופין לפנות לבית הדין לעבודה.
2) במידה וכן, כיצד אנהג בפגישה?
3) במידה ויוצע לי לקבל רק חלק מהסכום המגיע לי , אם אסרב, האם סירוב זה ייחשב כסירוב לפשרה זו אף על פי שבטוחה אני בצדקתי ומגיע לי תשלום בעבור 30 ימי הודעה מוקדמת?

פיצויי פיטורים

כפיר 22/07/09
שלום אני פוטרתי מעבודתי כאיש מכירות לאחר שנה וחצי, רציתי לדעת האם תגמולי המכירות נכללים בחישוב תגמולי הפיצויים

תגמול מכירות בפיצויי פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
באופן כללי לא אלא אם הם מהווים חלק קבוע מהשכר. לשם כך יש לבדוק את תלושי השכר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

שירי 22/07/09
עבדתי בעבודתי רצוף עד חודש מאי 2008 כשנכנסתי לשמירת הריון עד לאמצע חודש ספטמבר. לאחר מכן הייתי בחופשת לידה עד סוף דצמבר והארכתי אותה עד סוף מאי 2009 שאז חזרתי לעבודה . הבנתי שבחודש הבא באוגוסט אנחנו מקבלים דמי הבראה. רציתי לדעת על כמה חודשים מגיעים לי דמי ההבראה? מלאים או לא.תודה,שירי

דמי הבראה בחופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
התקופה של החל"ת לא נחשבת התקופה של חופשת הלידה נחשבת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחתלתי את עבודתי בתאריך ה-02/09/08

דורון 22/07/09
פוטרתי בתאריך ה-16/07/09 קיבלתי חודש התראה מראש
משמעות הדבר אני עובד עד תאריך ה-16/08/09
האם אני זכאי לפיצויי פיטורים האם אני זכאי לדמי הבראה

פיטורים וזכויות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
לדמי הבראה אתה לא זכאי לפיצויים תהיה זכאי רק אם תצליח להוכיח כי הפיטורים נעשו במועד זה ע"מ למנוע ממך זכות לפיצויים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים מביטוח לאומי לאחר פשיטת רגל

תום 22/07/09
שלום רב לבאי הפורום

החברה בה עבדתי עד לאחרונה פשטה רגל ובימים אלה ממש, מגישים כל העובדים את תביעתם לביטוח הלאומי לאישורו של המפרק מטעם ביהמ"ש.
בזמן עבודתי בחברה הורכבה המשבורת שלנו מהרכיבים הבאים: שכר יסוד, נסיעות, דמי הבראה, יום חופש ועמלות (אנשי מכירות), כאשר רק בשקלול 4 הרכיבים הראשונים (כלומר לא כולל העמלות)וחילוקם בשעות העבודה החודשיות יוצא שקיבלתי שכר המינימום השעתי (20.7). השאלה שלי היא, האם אני יכול עכשיו לתבוע מביטוח לאומי את הפיצוי עבור אי תשלום שכר מינימום, בהתחשב בעובדה שרכיב העמלות במשכורת שלי היווה כ 50% ממנה (כלומר בפועל קיבלתי הרבה יותר ממינימום)

זקוק לתשובה

בתודה מראש
תום

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות מחלה

חנה 22/07/09
האם קיזוז שעות מחלה מאושרות רק לצורך השלמת יום העבודה?
ביום בו נשארתי שעות נוספות לא החשיבו את האישור מהרופא (נעדרתי כשעה באמצע היום)...האבסורד הוא שאם הייתי יוצאת "בזמן" כן היו מתחשבים באישור. האם זה חוקי?

קיזוז שעות מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
אין כל הבדל, יש לקזז את השעות עליהם יש אישור בכל מקרה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות מחלה

חנה 23/07/09
ודאי שיש הבדל. אם היו מחשבים את המחלה הייתי מקבלת שעה נוספת
ששווייה 125% וככלל היה עדיף לקזז שעה מימי המחלה שהם רבים...
השאלה היא עקרונית, האם יכולים לא להתחשב באישור רפואי כשנשארים לעבוד שעות נוספות.

פיצויים לאחר התפטרות

אלעד 22/07/09
שלום רב,

לאחרונה התפטרתי מעבודתי לאחר למעלה מ 4 שנים.
סיבת ההתפטרות היא עקב סיום תואר וקבלה למשרה מלאה בחברה אחרת.
על ההתפטרות הודעתי מבעוד מועד למעסיקי.

רציתי לברר האם מגיעים לי דמי פיצויים.על 4 שנות עבודתי ?
ואם כן - כיצד הם מחושבים ?

תודה רבה,
אלעד.

פיצויים למתפטר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 23/07/09
לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

שרון 22/07/09
אני נמצא בחופשת מחלה עקב תאונת עבודה. יש ברשותי פלאפון חברה
עם קו פתוח על חשבוני הפרטי. האם לחברה יש סמכות לדרוש ממני
להעביר את הפלאפון לעובד אחר.

מה מהות המכשיר?

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
אם מדובר במכשיר שניתן לך לצרכי עבודה - המעסיק רשאי ליטל אותו ולהעביר אותו לעובד אחר. אם מדובר בהטבה שהיא חלק מתנאי ההעסקה אין לשלול אותה ממך בתקופת המחלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה והשתלמות

רעות 22/07/09
האם מקום עבודה (עמותה) חייב לתת לעובד קרן פנסיה וקרן השתלמות מתחילת עבודתו?

פנסיה והשתלמות

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
לי צו הרחבה שנכנס לתוקף ב-1.1.08 חובה לעשות ביטוח פנסיוני לכל עובד.
קרן השתלמות מקורה בהסכם. אין חוק המחייב עשייתה.
השאלה היא אם העמותה כפופה להסכם קיבוצי כלשהוא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

רעות 22/07/09
האם אני זכאית להבראה על שנת 2009, במידה וילדתי בינואר ואינני חוזרת?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
תקופת חופשה הלידה, עד סיום עבודתך, היא תקופת עבודה לכל דבר ועניין ואת זכאית לדמי הבראה לפי החלק היחסי של השנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הדחת עד

אבי 22/07/09
שלום רב,

ברצוני לדעת, אם אני משכנע אדם שלא לתבוע אותי במסגרת דיון בבית הדין לעבודה, האם הדבר יחשב להדחת עד/הטרדת עד/שיבוש הליכי משפט?

השאלה היא באילו אמצעים אתה נוקט כדי לשכנע אותו

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
או "לשכנע" אותו...

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה מותרות בחודש

דנה 22/07/09
כמה שעות עבודה מותרות בחודש לפי חוק, כולל חצי שעה הפסקה בכל יום?

משרה מלאה

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
משרה מלאה היא 186 שעות עבודה בחודש. 43 שעות בשבוע. מותר להעביד בעד 12 שעות נוספות בשבוע ולא יותר מ-4 שעות נוספות ליום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 1

רעות 22/07/09
שלום רציתי לדעת אם לתביעה בבית דין לעבודה צריך לצרף טופס 1 פתיחת הליך?

טופס 1

רעות 22/07/09
ואם לא צירפתי את הטופס מה ההשלכות?

לא

עו"ד רענן קריב 22/07/09
יתנו לך באשנב של הגשת תביעות.

מחלת ילד

השואלת 22/07/09
לכמה ימי מחלת ילד אני זכאית בלי שמשכורתי תיפגע? אודה על תשובתם בהקדם

היעדרות בשל מחלת ילד

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
מותר לזקוף 8 ימים על חשבון מיכסת ימי המחלה השנתית ולקבל תמורתם דמי מחלה. שימי לב, דמי המחלה הם 75% מהשכר, על היום הראשון לא מקבלים ועל הימים השני והשלישי מקבלים 50% מדמי המחלה שהם 37.5% מהשכר היומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

לאה 22/07/09
אני עובדת 9 שנים בחברה. 7 שנים 5 פעמים בשבוע ו- 2 שנים 4 פעמים בשבוע. היקף המשרה מבחינת שעות לא השתנה. כמה ימי חופש מגיע לי לשנת 2009. האם ניתן ליצבור חופשה? יש לי יתרה של 7 ימי עבודה.

חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
עבור שנת העבודה התשיעית ואילך זכאי עובד העובד 5 ימים בשבוע ל-23 ימי חופשה בשנה.
חופשה ניתנת לצבירה על פי הנוסחה הבאה: מותר לקחת שבעה ימים בשנה ואת היתרה לנצל בשנתיים הבאות. זיכוי החופשה בשנים הבאות יוצר יתרה של ימי חופשה לא מנוצלים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה ימי חופשה

אלונה 22/07/09
אני עובדת 5.5 שנים במשרד עו"ד, לכמה ימי חופשה אני זכאית?

יש צוא הרחבה משנת 2000 שנראה שמכיל את ההסכם הקיבוצי על כל המשק ולארק על האירגונים שפורטו בתוספת השניה בצו ההרחבה משנת 1990.

נו? אז מה השאלה?

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
אם את מכירה את צו הרחבה בעניין שבוע עבודה של 5 ימים, מה את שואלת?
הרי שם מפורטות מיכסות ימי החופשה השנתיות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשיפת שכר של עובד שעזב מקום עבודתו מרצונו

יובל 22/07/09
האם מעסיק רשאי לחשוף לחברת כח אדם/מעסיק חדש שכר של עובד ללא אישורו? אם לא, מה יכול עובד לעשות כנגד אותו מעסיק ישן שחשף את השכר ובכך פגע בצנעת הפרט שלו?

לא. זו פגיעה בפרטיות

עו"ד רענן קריב מנהל 22/07/09
אפשר להגיש תביעה לפיצוי על פי חוק הגנת הפרטיות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן