פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי הבראה
כן, אם השלמת שנה מלאה בעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה העובד צריך להפריש לקופת פנסיה?
שיעורי הפרשות לקרן פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש להפריש לקופת גמל גם כנגד דמי חופשה שקבלתי ל
לא
לחוות דעת כתובה המלווה באסמכתאות פני לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם רשאי המעביד למשוך כספים מקופת הגמל?
ואם לא אנא הפנה אותי לחוק המתייחס לכך.
לא ניתן להשיב
אין מפנים לחקיקה ופסיקה במסגרת הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
2 שאלוות
והאם חוק תשלום פיצוים לעובד שמתפטר מרצונו לאחר 3 שנות עבודה נכנס לתוקף????
קנסות ופיצויים
2. לא נכנס, ומאחר והוצע בכנסת הקודמת ולא הוחלה עליו רציפות - ההצעה לא קיימת יותר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון אבטלה
שמי לילך ואני בת 32.התחלתי לעבוד מסוף חודש אוקטובר ועד אוגוסט כולל. לא חזרתי לעבודה כיוון שהייתי בהריון ובסמוl ללידה(אני לא קבועה במערכת ולכן המנהלת לא נתנה לי עבודה, החוזה נגמר).
כעקרון ילדתי ב16.9. ומכאן שתי שאלות. האם תקופת הדמי לידה נחשבת לסך הכולל של חודשי העבודה? האם אוכל לחתום אבטלה? האם אצטרך לחכות 90 לקבלתהכסף, הרי עזבתי שלא מרצוני?
תודה, לילך
על דמי אבטלה שאלי בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמלות על עסקאות תפורות, רכב מהעבודה, ש"נ, הלנת שכר
במסגרת עבודתי ניהלתי את המכירות בחברה .
האם אני זכאי לקבל עמלות עבור עסקאות שטיפלתי בהן (לאחר שלב פגישה והצעת מחיר) והן בשלב מתקדם לקראת סיכום (עדיין לא התקבלה הזמנה)? הבוס שלי טען שרק הזמנות שייכנסו עד שפיטורי יקבלו תוקף (חודש התראה) הן אלו שאהיה זכאי לעמלה עבורן. הוא ויתר על נוכחותי במשרד בחודש זה כך שלמעשה הוא שולט לחלוטין במועד קבלת ההזמנה ויכול לחסוך לעצמו כסף רב בתמורה ל"השהיה" של ההזמנות. האם החוק מגן עלי בנושא זה?
2. רכב חברה, במסגרת 30 ימי התראה מגיעות לי כל הזכויות המלאות, אך הוא אמר שבגלל שהוא מותר על נוכחותי במשרד הוא משאיר לי את האוטו לעשרה ימים בלבד ושזה חוקי...האם כך הדבר? בחוזה העבודה שלי הוא כתב שהרכב יוחזר לאחר חמישה ימים בלבד, הוא לא "מימש" את הסעיף הזה עם אף עובד לפני כן שפוטר.
3. שעות נוספות. במשך 6 שנים שלפני הפיטורין הועסקתי כמנהל התפעולתפעול השל החברה ותלוש השכר שלי היה מורכב משכר בסיס של 85 אחוז ועוד 15 אחוז שכר עבור "שעות נוספות", שעות העבודה שלי היו 9:00 עד 18:00 בשנים מסוימות 9:00 עד 18:30 ו- 9:00 עד 17:30. האם אני לא זכאי לקבל פיצויים גם עבור אותן שעות נוספות לכאורה? שהרי מדובר בדיוק באותה עבודה משרדית גם בשעות העבודה. הערה: מה גם שלאורך השנים נשארתי שעות נוספות רבות מעבר ל- 18:00 (בשנה האחרונה כשעה נוספת בממוצע בכל יום - עד 19:00) זאת מטעמי מסירות לתפקידי, גם על ש"נ לא פורמאליות אלה לא קיבלתי גמול מעולם.
4. הסיבה לפיטורי היו מריבה עם הבוס לאחר שגיליתי "טעות" בארבע תלושי המשכורות האחרונות שלי שחתכו לי כעשרה אחוז מהשכר. האם יש כאן מקום לתביעה על הלנת שכר שהרי אע"פ שהטעות היא של רו"ח חיצוני שמטפל בתלושי המשכורת, את התלוש אני מקבל פיזית מן הבוס והוא עובר בדקדקנות על כל התלושים לפני כן, ואין שום אפשרות שלא הבחין ב"טעות" (שיטת מצליח). התעמרויות, נזיפות, שקרים (באופן מוכח וכתוב), ויחס מפלה קדמו לאותה טעות ששברה את גב הגמל מבחינתי, האם בהתחשב בעובדה שאיבדתי את מקום עבודתי בגלל אותה "טעות" יש לי "קייס" בנושא הלנת שכר?
לא ניתן להשיב
הפורום אינו מיועד לשאלות כאלה. אתה מציג סדרה ארוכה דשל שאלוץ, שכדי לשהבי עלין יש לעיין במסמכים ולקבל עוד עובדות בפירוט.
פנה לייעוץ משפטי, עם כל החומר. תוכל לעשות שימוש בכלי היעוץ האישי שהפורום מעמיד לרשותך.
לגבי אחת השאלות - שעות נוספות אינן נכללות בשכר לצורך פיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני מרגיש מנוצל
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גיאוגרפיה של עבודה
יש משרדים נוספים שקשורים אלינו וכן פתוחים בערבי חג, האם המעסיק יכול לדרוש שאעבוד משם אחרת ינכה לי את יום החופש מהשכר? (המשרדים לא באותה עיר, הנסיעה אליהם מצריכה רכב, יש אפשרות לבצע משם את העבודה רק חלקית). תודה מראש.
על יסוד מה "את רואה את עצמך"?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת
לפי החוק מותר לפטר עובד ללא הודעה מוקדמת כאשר מתקיימות נסיבות בהן יש מקום לשלול פיצויי פיטורים. אלה נסיבות של מעילה באמון וגניבה. קחי בחשבון שהוא עלול לתבוע אמצעות "קו לעובד", ורצוי מאד שיהיו בידייך ראיות למעשי הגניבה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטפלת בביתה בפנסייה
אני מתכננת לשים אתת הבן שלי אצל מטפלת שזה עתה יצאה לפנסייה בגיל 62. הבנתי ממנה שהיא זכאית לכמה מאות שקלים פנסייה מהעבודה וכנראה תפדה אותם כך שלא תהיה לה פנסייה.
1. האם עליה לדווח על ההכנסה מהטיפול? מדובר בשכר של 5500 ש"ח משני ילדים
2. היא תטפל בביתה כך שהבנתי שאני לא צריכה לשלם עליה ביטוח לאומי, האם זה נכון?
3. האם היא צריכה להפריש לביטוח לאומי?
4. האם אני צריכה להוציא לה תלוש? איך עושים את זה?
תודה
שרית
מטפלת בביתה
1. זו שאלה של מיסוי, לא דיני עבודה.
2.כן, אם לא מתקיימים יחסי עובד מעביד.
3. זה ענייינה, לא עניינך.
4. לא גם אם היא הייתה נחשבת עובדת שכירה. מעסיק המעסיק פחות מ-5 עובדים שלא לצורך עיסקו אינו חייב להוציא תלוש שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
לתבוע אפשר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזדהה
תשלום בגין תקופת עבודה של כשבועיים והתפטרות
המעסיק מסרב לשלם בעבור תקופה זו
לא נחתם חוזה אל הסכם שלא כלל את הסוגיה הזו מפורשות
האם מה שהוא עושה חוקי ?
לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
(השנה התחילה ב-1 בספט' והסתיימה ב- 20 באוגוסט כאשר 10 ימים נותרים של אוגוסט היו החופשה השנתית שלי) ואומר כי עבדתי שנה מלאה
הציגי את השאלה בשרשור לשאלה הקודמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מקבלים ימי מחלה בעבור טיפול אסטטי?
עובד שלי ביקש חופשה 10 ימים.
לאחר החופשה הביא ימי מחלה כי ביצע טיפול אסטטי והיה עליו לנוח.
ראשית בהחלט חישבתי לו זאת כימי מחלה.
אך, האם מנוחה כתוצאה מטיפול אסטטי נחשב כימי מחלה?
תודה.
אישור רפואי
ולא הכל חוק בחיים. מותר להיות גם בני אדם (אם כי לא חובה...)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי מחלה
והאם מורידים מימי המחלה הצבורים לזכותי גם ימים שהם לא ימי עבודה למרות שאני לא מקבל עליהם תשלום
חופשת מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות לילה
ברצוני לשאול מהו השכר המינימום המגיע על עבודה בלילה?
למשל לצורך העניין מהו השכר המגיע על עבודה מהשעה 17:00 עד השעה 1:00 בלילה?
תודה רבה
עבודה בלילה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת כוח אדם ותשלום שעות נוספות
שעות נוספות לעובד כח אדם
לחוות דעת כתובה מלווה באסמכתאות פנה ייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי מחלה
אני נמצא כרגע בתקופת הודעה מוקדמת לקראת סיום קשרי עובד מעביד, ביוזמת המעסיק.
במקביל עקב בעיות בריאות, המעביד הפנה אותי לרופא תעסוקה מטעמו לאישור אי כושר עבודה עבורי והגשת תביעה לביטוח מנהלים
בינתיים תוך כדי הבדיקות נתגלה אצלי, סרטן נדיר ואלים Adrenal Cortical carcenoma, שנותח, וכרגע מזומנים תורים להדמיה Pet-CT להערכה ולקביעת המשך טיפול.
תוך כדי התהליך המעסיק האריך לי את תקופת ההסתגלות (הודעה מוקדמת) ב-4 חודשים
במשך תקופה זו היו לי 4 אשפוזים, לתקופה כוללת של יותר מ 30 יום)
למעביד כנראה נגמרה הסבלנות ולמרות שלזכותי יתרת ימי מחלה לא מנוצלים של כשנה (בהתאם לרישומים בתלוש השכר) ורוצה להפסיק יחסי עובד מעביד עד סוף החודש, ולהפנות אותי למוסדות הפנסיונים.
ברצוני לציין שהמעביד אינו פודה את ימי המחלה אלא רוצה למחוק אותם
האם למעסיק יש זכות חוקית לפטר עובד בנסיבות אלו מבלי לאפשר ניצול ימי מחלה צבורים?
האם חוק דמי מחלה לא מיועד לאפשר לעובד תמיכה בתכופות כאלו?
אודה להתיחסותך
מיצוי ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת
משכורת
2. אם נעדרת לצרך חופשה (ולא מחלה) אינך זכאית לשכר עבור יום זה כי לא צברת עדיין יתרת חופשה ל-4 ימים.
3. זו שאלה לרואה חשבון או יועץ מס. מבחינת דיני עבודה אין בעיה להוציא תלוש מתוקן. אם שכרך אינו משקף א חוזה העבודה שלך - התריעי על כך.
4. כן (וזה לא משנה).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה לאחר מחלה
אשמח להסבר
שאלי בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לשעות נוספות ושעות שישי שבת
שעות נוספות ועבודה במנוחה השבועית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה- התפטרות
שאלה: האם לאחר שהודעתי על התפטרותי ממקום העבודה אני מחוייבת להופיע בו או שיכולה לעזוב מיידית? אציין כי משך העבודה שלי הוא כחצי שנה.
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמות ימי מחלה בשנה
אודה מאוד לתגובתכם.
ימי מחלה
והמכסה היא 1.5 ימים לחודש, 18 לשנה עד לתקרה של 90 יום בסך הכל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה- פיצויים???
שלום רב,
האם אני יכולה לקבל פיצויים ממקום עבודה שאני חייבת לעזוב כתוצאה ממעבר למקום מגורים בקיבוץ? כרגע אני עדיין עובדת וגרה בעיר ואמורה לעזוב עוד כחודשיים...? תודה ושבוע טוב :)
התפטרות לרגל מעבר מגורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




