פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דמי הבראה

ליטל 07/10/09
שלום. ידוע לי שדמי הבראה מקבלים לאחר שנת עבודה בחודשי הקיץ. שאלתי היא- במידה ואני מתפטרת (בחורף) בתום שנת עבודה שלמה בדיוק. האם מגיעים לי דמי ההבראה? תודה

כן, אם השלמת שנה מלאה בעבודה.

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה העובד צריך להפריש לקופת פנסיה?

רוזן 07/10/09
תודה.בהסכם סטנדרטי.

שיעורי הפרשות לקרן פנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
על פי צו ההרחבה בעניין פנסיה, החל מ-1.1.08 חלק העובד עמד על 0.833% . החל מיום 1.1.09 עומד חלק העובד על 1.66%. החל מיום 1.1.10 יעמוד חלק העובד על 2.5%. אלה שיעורי מינימום, והם חובה. אפשר להסכים על שיעורים אחרים התואמים את תקנוני קרנות הפנסיה החדשות. ניתן לפנת את הקרן ולברר מה השיעורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש להפריש לקופת גמל גם כנגד דמי חופשה שקבלתי ל

ענת 07/10/09
האם יש להפריש לקופת גמל פנסיה גם כנגד דמי חופשה שקבלתי לאחר פיטוריי ואם כן מבקשת הפנייה

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אין חובה לבצע הפרשות סוציאליות על פדיון חופשה, רק על דמי חופשה המשולמים חלף שכר עובור ימי חופשה במהלך העבודה.
לחוות דעת כתובה המלווה באסמכתאות פני לייעוץ משפטי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם רשאי המעביד למשוך כספים מקופת הגמל?

ענת 07/10/09
האם רשאי המעביד למשוך כספים מקופת הגמל?
ואם לא אנא הפנה אותי לחוק המתייחס לכך.

לא ניתן להשיב

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
באילו נסיבות במה מדובר? איזו קופת גמל? מה הרכבה? אם מדובר בחלק הפיצויים, בנסיבות מסויימות כן. חלק התגמולים לא.
אין מפנים לחקיקה ופסיקה במסגרת הפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

2 שאלוות

איתן 07/10/09
אני עובד כמחלק עיתונים( עבודה שניה)בלילה . האם מותר למעסיק לקנוס על איחור של 15 דקות ? גובה הקנס 50 ש"ח כשהתשלום הממוצע ליום עבודה כ 90 ש"ח.
והאם חוק תשלום פיצוים לעובד שמתפטר מרצונו לאחר 3 שנות עבודה נכנס לתוקף????

קנסות ופיצויים

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
1. לא, אסור למעסיק "לקנוס" עובד בנסיבות שתיארת.זו הלנת שכר.
2. לא נכנס, ומאחר והוצע בכנסת הקודמת ולא הוחלה עליו רציפות - ההצעה לא קיימת יותר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון אבטלה

לילך 07/10/09
שלום רב!
שמי לילך ואני בת 32.התחלתי לעבוד מסוף חודש אוקטובר ועד אוגוסט כולל. לא חזרתי לעבודה כיוון שהייתי בהריון ובסמוl ללידה(אני לא קבועה במערכת ולכן המנהלת לא נתנה לי עבודה, החוזה נגמר).
כעקרון ילדתי ב16.9. ומכאן שתי שאלות. האם תקופת הדמי לידה נחשבת לסך הכולל של חודשי העבודה? האם אוכל לחתום אבטלה? האם אצטרך לחכות 90 לקבלתהכסף, הרי עזבתי שלא מרצוני?
תודה, לילך

על דמי אבטלה שאלי בפורום ביטוח לאומי.

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עמלות על עסקאות תפורות, רכב מהעבודה, ש"נ, הלנת שכר

asi_na 07/10/09
תשלום עמלות: עבדתי במשך 7 שנים בחברת הייטק
במסגרת עבודתי ניהלתי את המכירות בחברה .
האם אני זכאי לקבל עמלות עבור עסקאות שטיפלתי בהן (לאחר שלב פגישה והצעת מחיר) והן בשלב מתקדם לקראת סיכום (עדיין לא התקבלה הזמנה)? הבוס שלי טען שרק הזמנות שייכנסו עד שפיטורי יקבלו תוקף (חודש התראה) הן אלו שאהיה זכאי לעמלה עבורן. הוא ויתר על נוכחותי במשרד בחודש זה כך שלמעשה הוא שולט לחלוטין במועד קבלת ההזמנה ויכול לחסוך לעצמו כסף רב בתמורה ל"השהיה" של ההזמנות. האם החוק מגן עלי בנושא זה?
2. רכב חברה, במסגרת 30 ימי התראה מגיעות לי כל הזכויות המלאות, אך הוא אמר שבגלל שהוא מותר על נוכחותי במשרד הוא משאיר לי את האוטו לעשרה ימים בלבד ושזה חוקי...האם כך הדבר? בחוזה העבודה שלי הוא כתב שהרכב יוחזר לאחר חמישה ימים בלבד, הוא לא "מימש" את הסעיף הזה עם אף עובד לפני כן שפוטר.
3. שעות נוספות. במשך 6 שנים שלפני הפיטורין הועסקתי כמנהל התפעולתפעול השל החברה ותלוש השכר שלי היה מורכב משכר בסיס של 85 אחוז ועוד 15 אחוז שכר עבור "שעות נוספות", שעות העבודה שלי היו 9:00 עד 18:00 בשנים מסוימות 9:00 עד 18:30 ו- 9:00 עד 17:30. האם אני לא זכאי לקבל פיצויים גם עבור אותן שעות נוספות לכאורה? שהרי מדובר בדיוק באותה עבודה משרדית גם בשעות העבודה. הערה: מה גם שלאורך השנים נשארתי שעות נוספות רבות מעבר ל- 18:00 (בשנה האחרונה כשעה נוספת בממוצע בכל יום - עד 19:00) זאת מטעמי מסירות לתפקידי, גם על ש"נ לא פורמאליות אלה לא קיבלתי גמול מעולם.
4. הסיבה לפיטורי היו מריבה עם הבוס לאחר שגיליתי "טעות" בארבע תלושי המשכורות האחרונות שלי שחתכו לי כעשרה אחוז מהשכר. האם יש כאן מקום לתביעה על הלנת שכר שהרי אע"פ שהטעות היא של רו"ח חיצוני שמטפל בתלושי המשכורת, את התלוש אני מקבל פיזית מן הבוס והוא עובר בדקדקנות על כל התלושים לפני כן, ואין שום אפשרות שלא הבחין ב"טעות" (שיטת מצליח). התעמרויות, נזיפות, שקרים (באופן מוכח וכתוב), ויחס מפלה קדמו לאותה טעות ששברה את גב הגמל מבחינתי, האם בהתחשב בעובדה שאיבדתי את מקום עבודתי בגלל אותה "טעות" יש לי "קייס" בנושא הלנת שכר?

לא ניתן להשיב

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אינך מבין את טיבו וטבעו של פורום.
הפורום אינו מיועד לשאלות כאלה. אתה מציג סדרה ארוכה דשל שאלוץ, שכדי לשהבי עלין יש לעיין במסמכים ולקבל עוד עובדות בפירוט.
פנה לייעוץ משפטי, עם כל החומר. תוכל לעשות שימוש בכלי היעוץ האישי שהפורום מעמיד לרשותך.
לגבי אחת השאלות - שעות נוספות אינן נכללות בשכר לצורך פיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני מרגיש מנוצל

אנונימי 07/10/09
מדי פעם אני עושה משמרת כפולה ואז גיליתי שאין תשלום על שעות נוספות (סה"כ כ- 16-17 שעות ברציפות), אלא מחשיבים כ- 2 משמרות עם הפסקה ביניהן (וכמובן שאין הפסקה). האם זה חוקי?

לא חוקי

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
מעבר לעובדה שאין להעביד יותר מ-12 שעות ליום, אתה זכאי לשעות נוספות בנסיבות שתיארת. אי תשלום התוספת הוא הלנת שכר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גיאוגרפיה של עבודה

מנהלת שירות 07/10/09
שלום רב, אני עובדת במשרד הממוקם במתחם שנסגר בערבי חג. לכן אני רואה עצמי זכאית לחופש באותו יום, כמובן על חשבון המעסיק.
יש משרדים נוספים שקשורים אלינו וכן פתוחים בערבי חג, האם המעסיק יכול לדרוש שאעבוד משם אחרת ינכה לי את יום החופש מהשכר? (המשרדים לא באותה עיר, הנסיעה אליהם מצריכה רכב, יש אפשרות לבצע משם את העבודה רק חלקית). תודה מראש.

על יסוד מה "את רואה את עצמך"?

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אין לך זכות להחליט על דעת עצמך מתי את עובדת ומתי לא. אם המעסיק דורש לעבוד בערב החג - שהוא יום עודה רגיל, אם כי קצר בשעה אחת - עלייך לעבוד כדרישתו. אם תיעדרי הווא יחליט ללכת לקראתך ולא לנכות לך את שכר אותו יום אלא לשלם לך דמי חופשה, ודאי שהוא רשאי לנכות יום חופש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אביב 07/10/09
מה קורה במצב בו אני מפטרת עובד (זר) בשל חשש (כמעט וודאי) כי הוא גונב (כסף, מצרכים) האם גם במצב זה חלה עליי חובת הודעה מוקדמת???

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
העובדה שהעובד זר אינה רלוונטית.
לפי החוק מותר לפטר עובד ללא הודעה מוקדמת כאשר מתקיימות נסיבות בהן יש מקום לשלול פיצויי פיטורים. אלה נסיבות של מעילה באמון וגניבה. קחי בחשבון שהוא עלול לתבוע אמצעות "קו לעובד", ורצוי מאד שיהיו בידייך ראיות למעשי הגניבה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטפלת בביתה בפנסייה

שרית 07/10/09
שלום רב,
אני מתכננת לשים אתת הבן שלי אצל מטפלת שזה עתה יצאה לפנסייה בגיל 62. הבנתי ממנה שהיא זכאית לכמה מאות שקלים פנסייה מהעבודה וכנראה תפדה אותם כך שלא תהיה לה פנסייה.
1. האם עליה לדווח על ההכנסה מהטיפול? מדובר בשכר של 5500 ש"ח משני ילדים
2. היא תטפל בביתה כך שהבנתי שאני לא צריכה לשלם עליה ביטוח לאומי, האם זה נכון?
3. האם היא צריכה להפריש לביטוח לאומי?
4. האם אני צריכה להוציא לה תלוש? איך עושים את זה?
תודה
שרית

מטפלת בביתה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
מטפלת בביתה בדרך כלל אינה נחשבת עובדת.
1. זו שאלה של מיסוי, לא דיני עבודה.
2.כן, אם לא מתקיימים יחסי עובד מעביד.
3. זה ענייינה, לא עניינך.
4. לא גם אם היא הייתה נחשבת עובדת שכירה. מעסיק המעסיק פחות מ-5 עובדים שלא לצורך עיסקו אינו חייב להוציא תלוש שכר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

מיכל 07/10/09
משכורתי שולמה לי במהלך שנה שלמה בכל 10 לחודש ולעיתים גם אחה"צ שנחשב בבנק ליום הפקדה חדש ונאלצתי האם ניתן לתבוע פיצויים על הלנת שכר עבור כל יום הלנה שנעשה? היכן ניתן לתבוע פיצויי הלנת שכר

לתבוע אפשר

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
הסיכוי לקבל קלוש. בתי הדין כמעט ולא פוסקים פיצויי הלנת שכר, במיוחד אם השכר שולם, אם כי באיחור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזדהה

דקלה 07/10/09
גם אצלי מלינים שכר בדיוק כפי שאת מתארת, לעיתים זה גולש גם ל 11 לחודש. אני מעריכה שאם היית תובעת על דברים נוספים, אזי הלנת השכר הזו, אם כי לא משמעותית, יכולה להראות עוד פן בהתנהגות הקלוקלת הכללית של המעסיק.

תשלום בגין תקופת עבודה של כשבועיים והתפטרות

עמית כהן 07/10/09
עבדתי במקום חדש כשבועיים והתפטרתי מרצוני
המעסיק מסרב לשלם בעבור תקופה זו
לא נחתם חוזה אל הסכם שלא כלל את הסוגיה הזו מפורשות
האם מה שהוא עושה חוקי ?

לא.

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אתה זכאי לשכר עבור שבועיים, לפחות שכר מינימום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

דנה 07/10/09
עו"ד קריב שלום, אני פונה אלייך בהמשך לתשובתך ועל מנת להבהיר דברים בעיקר לי- אמנם הודעתי על עזיבה אך ההודעה היתה על עזיבה בתום שנת הלימודים - לא אמרתי כי אני מתפטרת ... אלא לא ממשיכה בשנת הלימודים הבאה וכך היה סיימתי לעבוד בסוף שנת הלימודים שסגרה שנת עבודה מלאה- האם אני עדיין לא זכאית לדמי הבראה
(השנה התחילה ב-1 בספט' והסתיימה ב- 20 באוגוסט כאשר 10 ימים נותרים של אוגוסט היו החופשה השנתית שלי) ואומר כי עבדתי שנה מלאה

הציגי את השאלה בשרשור לשאלה הקודמת.

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אז גם אשיב עליה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מקבלים ימי מחלה בעבור טיפול אסטטי?

יוסי 07/10/09
שלום.
עובד שלי ביקש חופשה 10 ימים.
לאחר החופשה הביא ימי מחלה כי ביצע טיפול אסטטי והיה עליו לנוח.
ראשית בהחלט חישבתי לו זאת כימי מחלה.
אך, האם מנוחה כתוצאה מטיפול אסטטי נחשב כימי מחלה?
תודה.

אישור רפואי

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
אם העובד הביא אישור רפואי לפיו עליו להיעדר מעבודתו - חובה לשלם לו דמי מחלה.
ולא הכל חוק בחיים. מותר להיות גם בני אדם (אם כי לא חובה...)

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי מחלה

בני 07/10/09
שלום נצברו לזכותי 90 ימי מחלה, עכשיו אני חולה ויש לי אישור מחלה ל 90 ימים, שאלתי היא עבור כמה ימים אני צריך לקבל תשלום , וכמה ימים יורדים מסך הצבירה של ימי המחלה,ומה קורה אם אני אקבל עוד ימי מחלה מעבר ל90 הימים
והאם מורידים מימי המחלה הצבורים לזכותי גם ימים שהם לא ימי עבודה למרות שאני לא מקבל עליהם תשלום

חופשת מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
לאחר שעברו הימים הראשונים לגביהם התשלום חלקי (1 - 0, 2,3 - 50%), יש לשלם את דמי המחלה על כל יום מחלה (דמי המחלה הם בשיעור 75% מהשכר). כל יום מחלה יורד מהצבירה, ובהנחה שרק החוק חל עליך (ולא הסכם קיבוצי או אישי הקובע כללים אחרים), בכל חודש מתווספים 1.5 ימים לתבירה. יום מחלה הוא י עבודה. ימים שאינם ימי עבוה ושאין משולם עבורם שכר ברגיל - אין חובה לשלם עבורם דמי מחלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות לילה

דוד 06/10/09
לעו"ד שלום רב
ברצוני לשאול מהו השכר המינימום המגיע על עבודה בלילה?
למשל לצורך העניין מהו השכר המגיע על עבודה מהשעה 17:00 עד השעה 1:00 בלילה?

תודה רבה

עבודה בלילה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
השכר בלילה אינו שונה. החל מהשעה 22:00 נחשבת המשמרת למשמרת לילה, והיא קצרה בשעה אחת, כך שיש להתחיל לשלם שעות נוספות שעה אחת מוקדם יותר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברת כוח אדם ותשלום שעות נוספות

דני 06/10/09
שלום,אני עובד כטכנאי במפעל הייטק דרך חברת כוח אדם. התגמול עבור שעות נוספות שאני מקבל, נמוך מזה לו זכאים הטכנאים שעובדים בחברה (התגמול זהה אצל כל עובדי החברה).לפי מה שהבנתי, קיים חוק לפיו עובדי כוח אדם זכאים לאותם תנאים כמו עובדי החברה. מצד שני, ישנו צו הרחבה עליו חתמה ההסתדרות, שמבטל(?) את השיויון המלא אך משאיר על כנו את עניין התגמול עבור שעות נוספות, אך לא ברור לי אם הדבר מחייב שיהיה הסכם קיבוצי בנושא?אשמח לדעת האם לדעתכם אני זכאי לשיויון בתגמול עבור שעות נוספות, ולקבל הפנייה לאסמכתא רלוונטית.תודה מראש,דני.

שעות נוספות לעובד כח אדם

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
על עובדי כח אדם חל צו הרחבה בסקטור הפרטי משנת 2004, הקובע כללים בנושא תגמול על עבודה בשעות נוספות. אם העובד מוצב במפעל שעליו חל הסכם קיבוצי כללי הקובע הסדר שונה - יחול עליו ההסכם הקיבוצי הכללי. ככל הנראה לא חל על המפעל בו אתה מוצב הסכם קיבוצי כללי הקובע הסדר שונה בעניין שעות נוספות, ופיכך איןנך זכאי לשויון בתנאים עם עבודי המפעל אלא חל עליך צו ההרחבה.
לחוות דעת כתובה מלווה באסמכתאות פנה ייעוץ משפטי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיקת ימי מחלה

מותק 06/10/09
שלום
אני נמצא כרגע בתקופת הודעה מוקדמת לקראת סיום קשרי עובד מעביד, ביוזמת המעסיק.
במקביל עקב בעיות בריאות, המעביד הפנה אותי לרופא תעסוקה מטעמו לאישור אי כושר עבודה עבורי והגשת תביעה לביטוח מנהלים
בינתיים תוך כדי הבדיקות נתגלה אצלי, סרטן נדיר ואלים Adrenal Cortical carcenoma, שנותח, וכרגע מזומנים תורים להדמיה Pet-CT להערכה ולקביעת המשך טיפול.
תוך כדי התהליך המעסיק האריך לי את תקופת ההסתגלות (הודעה מוקדמת) ב-4 חודשים
במשך תקופה זו היו לי 4 אשפוזים, לתקופה כוללת של יותר מ 30 יום)

למעביד כנראה נגמרה הסבלנות ולמרות שלזכותי יתרת ימי מחלה לא מנוצלים של כשנה (בהתאם לרישומים בתלוש השכר) ורוצה להפסיק יחסי עובד מעביד עד סוף החודש, ולהפנות אותי למוסדות הפנסיונים.
ברצוני לציין שהמעביד אינו פודה את ימי המחלה אלא רוצה למחוק אותם

האם למעסיק יש זכות חוקית לפטר עובד בנסיבות אלו מבלי לאפשר ניצול ימי מחלה צבורים?
האם חוק דמי מחלה לא מיועד לאפשר לעובד תמיכה בתכופות כאלו?

אודה להתיחסותך

מיצוי ימי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
המעסיק אינו רשאי לפטר אותך בטרם תמצה את כל יתרת ימי המחלה שנצברה לך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת

ענבל 06/10/09
התחלתי לעבוד באוגוסט - רק 4 ימים. מעסיקי לא שאל אותי ולא הוציא לי תלוש. בחודש 9 החסרתי 3 ימים והוא ביקש ממני לשנות בטופס 101 את תחילת עבודתי, כדי שימים אלה יתקזזו כביכול.1. האם זה חוקי שהוא לא הוציא לי תלוש ולא דיווח עלי ומבקש ממני לשנות את התאריך בטופס 101?2. הוא לא נתן לי את היום הרביעי לא כתוספת בשכר ולא כיום חופש נוסף, למרות ששלחתי לו מייל לפני שהוא הוציא את התלוש שאין לי בעיה לקבל את היום הרביעי כיום חופש נוסף.האם אפשר בכלל מבחינת המעסיק "לשלם" לי עבור יום עבודה כיום חופש בתלוש והאם זה פחות טוב עבורי?3.סגרתי איתו על משכורת 5500 נטו והוא שילם לי אותה כברוטו. הוא אמר שייתן לי שיק על ההפרש, אך מה קורה מבחינת התלוש? האם אפשר להוציא תלוש חדש אחרי שהוצא? גם המשכורת לא נכונה (וכן הדיווחים למוסדות השונים) וגם ימי החופש.4. האם 8 שעות עבודה  5 ימים בשבוע (ואם זה משנה, אז אני אמא לילדה בת 3) נחשב משרה מלאה?

משכורת

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
1. לא.
2. אם נעדרת לצרך חופשה (ולא מחלה) אינך זכאית לשכר עבור יום זה כי לא צברת עדיין יתרת חופשה ל-4 ימים.
3. זו שאלה לרואה חשבון או יועץ מס. מבחינת דיני עבודה אין בעיה להוציא תלוש מתוקן. אם שכרך אינו משקף א חוזה העבודה שלך - התריעי על כך.
4. כן (וזה לא משנה).

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה לאחר מחלה

ציפי 06/10/09
בעקבות ניתוח בראש אני בחופש מחלה 3 חודשים. כמובן שבחודשים אלה המשכורת יוצאת פחות מכרגיל בגלל ימי המחלה. במידה ואני לא חוזרת לעבוד (יהיה לי מכתב פיטורין) האם דמי האבטלה שלי יחושבו לפי 3 החודשים האחרונים למרות שאלה ימי מחלה, או שיחושב לפי המשכורת הרגילה שהיתה לפני המחלה?
אשמח להסבר

שאלי בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לשעות נוספות ושעות שישי שבת

נון 06/10/09
אני עובד בתחום המסעדנות כברמן כבר תקופה לא קצרה ,אני יודע שתחום זה קשה ופרוץ לדיני עבודה,אבל העניין הוא כך שאני לא סגור על חוזה עם העסק ולמרות דרישותיי לא משלמים לי לפי הנדרש בחוק על שעות נוספות ושעות שישי שבת למרות שאני עבדתי גם 12 ו 13 שעות ברצף,אני מדפיס כרטיס כניסה ויציאה והשעות רשומות אצלי גם בחברת במשך כל התקופה שעבדתי בה ( 3 שנים) .שאלתי היא כזו האם ניתן לבסס תביעה ?ומה הסיכויים לכך ?תודה.(אני ממתין לתשובה כי העניין דחוף)

שעות נוספות ועבודה במנוחה השבועית

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
על פי תיאורך, נראה שעל פניו יש לך עילת תביעה נגד המעסיק. פנה לייעוץ כדי לברר את הפרטים ביתר דיוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה- התפטרות

אורית 06/10/09
שלום רב,
שאלה: האם לאחר שהודעתי על התפטרותי ממקום העבודה אני מחוייבת להופיע בו או שיכולה לעזוב מיידית? אציין כי משך העבודה שלי הוא כחצי שנה.

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
המעסיק קובע את אופן ביצוע ההודעה המוקדמת. אם הוא דורש מהעבוד לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת - על העובד לעבוד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמות ימי מחלה בשנה

מייקי 06/10/09
לכמה ימי מחלה בשנה זכאי עובד שעובד במשרה מלאה של חמישה ימים בשבוע?? האם מגיעים במינימום יום וחצי בחודש רק למי שעובד שישה ימים? הרי עברנו לחמישה ימיםונוספו לנו שעות.
אודה מאוד לתגובתכם.

ימי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 07/10/09
קודם כל, לא נוסף כלום. השעות שנוספו ביום הן השעות שירדו מיום שישי.
והמכסה היא 1.5 ימים לחודש, 18 לשנה עד לתקרה של 90 יום בסך הכל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה- פיצויים???

מיכל 06/10/09
לעו"ד בן נתן שי
שלום רב,
האם אני יכולה לקבל פיצויים ממקום עבודה שאני חייבת לעזוב כתוצאה ממעבר למקום מגורים בקיבוץ? כרגע אני עדיין עובדת וגרה בעיר ואמורה לעזוב עוד כחודשיים...? תודה ושבוע טוב :)

התפטרות לרגל מעבר מגורים

עו"ד רענן קריב מנהל 06/10/09
התפטרות לצורך מעבר דירה לקיבוץ מזכה בפיצויי פיטורים, אם העובד שינה את כתובתו בתעדת הזהות והתגורר בקיבוץ לפחות 6 חודשים. את הפיצויים מקבלים לאחר 6 חודשים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן