פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

למה אנו כמבקשים חישוב ניפרד ומ"ה מבצע חישוב מאוחד

חיים כהן 03/05/13
לא ברור לי למה שזה כבר שנים אנו כזוג מבקשים חישוב ניפרדומס הכנסה  מבצע חישוב מאוחד ?אישיתי נכה 100% ועובדתואני  לא עובדויש לנו רווח הון מני"עלא ברור לי למה הם מבצעים רק חישוב מאוחדלמרות ששאין תלות במיקצועות בכללאנא הסבר

חישוב מאוחד

רו"ח אייל מנדלאוי 03/05/13
החישוב הוא לטובתך על מנת לתת לך נקודת זיכוי נוספת בגין אשתך
לו היית בחיוב נפרד לא היית מקבל את הנקודה הזו
המחשב בודק ונותן לך את הטוב מבינהם

מתי יחול השינוי במע"מ המתוכנן?

גלילי 03/05/13
מתי יחול השינוי במע"מ מ 17%  ל18%האם כבר מיום האישור בממשלה  ביום א הקרוב?או האם מיום אישור התקציב  בכנסת?והאם נותנים כמה ימי הכנה לעוסקים על מנת להכין את מערכת הנהח?

מעמ

רו"ח אייל מנדלאוי 03/05/13
עדיין לא הוחלט
יש סיכוי שהכל ידחה ל 2014
תעקוב אחרי החדשות

מס קנייה על מזגנים .

אנונימוס 03/05/13
צהריים טובים !

ברשותכם , אחזור בשלישית על שאלתי שטרם נענתה .
אני מבקשת לדעת מה גובה המס קנייה באחוזים המוטל על מזגנים .
במקרה דנן מזגני אלקטרה שנת 2013 ? .

אשמח לקבל תשובה .

הפורום לא עוסק במס קניה. איתך הסליחה

סלי אילון, רו"ח 04/05/13

מס הכנסה – אופן הדיווח

student 03/05/13
שלום, מהו אופן הדיווח למס הכנסה לבני זוג עובדים, במקרה שהם עובדים ביחד ובמקרה שהם עובדים במקומות שונים? תודה מראש.

בניזוג

רו"ח אייל מנדלאוי 03/05/13
לבני זוג שעובדים יחד בעסק שלהם יבוצע חישוב מאוחד שמחבר את ההכנסות שלהם
לבני זוג שעובדים במקומות נפרדים יבוצע חישוב נפרד אבל הדו"ח בכל מקרה כולל את ההכנסות של שניהם

כספי פנסיה

דוד 03/05/13
שלום, ברצוני למשוך כספי פנסיה והבנתי שאם יש הכנסה נמוכה הם לא ינקו לי 35% מס...מה כוונתם?

כספי פנסיה

רו"ח אייל מנדלאוי 03/05/13
משיכה חד פעמית מחויבת במס סופי של 35%
אף על פי כן במידה ואין לך הכנסות מאפדשר לך מס הכנסה לקזז כנגד
המשיכה נקודות זיכוי שלא ניצלת בגובה של כ- 5,800 שקל בשנה שיוכלו לקזז לך את המס בגין המשיכה

בטוח מנהלים

דור 02/05/13
אני בן 69,והפסקתי לעבוד.יש לי בטוח מנהלים בן 8 שנים,(כןלל הפרשה שלי+הפרשת מעביד + פיצויים).ניסיתי לבדוק קבלת פנסיה והתברר כי הסכום
הוא מזערי ,והציעו שאמשוך הכסף,מה המיסים שיחולו עליו,נאמר לי ע"י חבר שאם לא אמשוך היום אלא בהגיעי לגיל 70 אהיה פטור ממס.
נא האר עיני בנושא
תודה

ביטוח מנהלים

רו"ח אייל מנדלאוי 02/05/13
ניתן למשוך סכום עד 90,214 כסכום פטור וזן במידה וזהו הסך הכולל מכל ביטוחי המנהלים/קרנות פנסיה שיש לך
ישנם מספר תנאים לכך שאחד מהם הוא הגעה לגיל פרישה -67 ולכן במידה ואין לך הכנסות אחרות מקצבה תוכל לקבל הכל פטור

חישוב מס שנתי

דורון 02/05/13
זוג שהתחתנו בשנת 2012 ומגישים דו"ח שנתי 2012 יחד הבעל עבד חצי שנה (חצי שנה השניה לא עבד רק למד) והאישה עבדה כל השנה משרה מלאה האם מחשבים את המס שלהם כמשפחה או כיחידים כלומר האם חוסר ההכנסה של הבעל מועל להחזרי מס על האישה

בברכה

הם ייחשבו כזוג נשוי לכל 2012. המחשב ייבחר להם את המסלול בו יחוייבו בפחות מס.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

למה אני תמיד מבקש חישוב ניפרד ומ"הכנסה מחשב ניפרד

חיים 02/05/13
מה אין חוק צודק בישראל?למה הפקידים במס הכנסה עושים מה שבא להם בדוח?

לא מובן מה הבעיה אם הם עושים מה שאתה מבקש. בד"כ חישוב נפרד עדיף והמחשב בוחר בו אוטומטית.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

מה ההקלה במס רכישה לנכה 100%

שמואל לוי 02/05/13
אם נכה רכש דירת מגורים יחידהב 1617,000 ש"ח....האם כדאי לו לבקש הקלה או לא...?אנא הנחייה..כי החישוב שלי מתמיה ומוזר ויצא לי שלא כדאי לבקש הקלה...אנא עזרתך

אכן. לא תמיד כדאי לנצל את ההקלה. פנה ליעוץ פרטני.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

עיקול חשבון בנק מכח פקודת המיסים גבייה

בני 02/05/13
שלום וברכה. עירייה הטילה עיקול מנהלי מכוח פקודת המיסים גבייה על חשבון הבנק שלי בגין דוח חנייה. לא נמסר לי מכתב דרישה לפני עיקול כמצוות סעיף 4 לפקודה, בשל טעות בכתובת למשלוח דואר. יודגש כתובתי מעודכנת כנדרש במרשם האוכלוסין. שאלתי: האם די בכך שלא נשלח מכתב דרישה כדי לאיין את העיקול? אודה על הפנייה לפס״ד מתאים.

העירייה צריכה להראות שניסתה לגבות את החוב, אחרת אפשר לטעון להתיישנות בחלוף 7 שנים. ראה פס"ד בתי זיקו

עו"ד משה (מוש) גבע 05/05/13

מס ריווחי הון

ויוי 01/05/13
האם אדם מעל גיל  80 צריך לשלם מס ריווחי הון עבור ניירות ערך .

רווח הון

רו"ח אייל מנדלאוי 02/05/13
כן אבל אם אין לו הכנסות אחרות יוכל לקזז מולם נקודות זיכוי ואולי לא לשלם בסופו של דבר

קצבת זקנה

יורם 01/05/13
שלום
אישרו לי קבלת קצבת זקנה, וקיבלתי סכום של כ 26000 ש"ח חד פעמי
השאלה האם הכוונה של תשלום זקנה של שנה מראש, והאם יש אפשרות לקבל החזרי בטוח לאומי לשנה אחורה, מהסכומים שירדו לי בשכר.
אודה מראש

השאלה אינה בתחום עיסוקו של פורום זה

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

עזרה בחישוב מס שבח

יורש של יורש 01/05/13
במקרה בו יורש אשר אשתו נפטרה וקיבל ממנה בירושה דירה שהיא ירשה מאמא שנפטרה, אשר חכרה אותה מהמנהל בשנת 1955 ועד לשנת 2053 וכרגע אני רוצה למכור חצי מהדירה מה השבח שאני אשלם?אין לי מושג כמה שולם על ידי האם שנפטרה בשנת 97 או על ידי האשה שנפטרה בשנת 99.אשמח לעזרה כולל הפניה לסעיפי חוק 

מס שבח

סלי אילון, רו"ח 04/05/13
כנראה שלא שולם כלום על ידי הנפטרות ולכן אתה תחוייב במס שבח על כל התקופה מאז 1955.

ישנם סעיפים רבים שיכולים לסייע לך להפחית את המס במקרה זה.

מציע לך לפנות ליעוץ פרטני.

נקודות זיכוי עבור בן נכה 50%

מיכל 01/05/13
לפני כשנתיים בני הוכר בנכות נפשית.
לא דרשת את נקודות זיכוי עבורו.
עכשיו קניתי לו דירה קטנה על שמו בסמוך אליי מידי פעם הוא ישן אצלי ולעיתים בדירתו.
האם אוכל לבקש את הנקודות הזיכוי באם יש דירה על שמו?

נקודות זיכוי

רו"ח אייל מנדלאוי 01/05/13
אין קשר בין נקודות בגין נטול יכולת לנושא של דירה
ההתנייה היא על רמת הכנסה שנתית של נטול היכולת

פטור מס רכישה

מיכאל 01/05/13
האם יש הנחה או פטור לנכה 100 אחוז שמוכר קרקע לאח שלו ללא תמורה על מס הרכישה . כמו כן לגבי פטור ממס שבח.

בקרקע אין הקלות.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

פטור ממס שבח

סלי אילון, רו"ח 04/05/13
המכירה תהיה פטורה ממס שבח. המקבל ישלם שליש ממס הרכישה הרגיל.

עבודה ביום הבחירות

רונן 01/05/13
שלום, ביום הבחירות האחרון עבדתי מטעם סניף הליכוד ברחובות כיו"ר
קלפי. לפני יום הבחירות הם נתנו לי למלא טופס 101 (כרטיס עובד),
ואמרו שהמשכורת היא כ-700 ש"ח לאותו יום העבודה בבחירות. לאחר
כמה חודשים קיבלתי צ'ק של הליכוד על-סך 787 ש"ח על עבודתי ביום
הבחירות. אולם, בספח שמצורף לצ'ק, נכתב שמה-787 ש"ח יש "ניכוי
מס במקור" של 25%, כך שלמעשה קיבלתי רק 590 ש"ח. השאלה שלי
היא מדוע הורידו לי כל-כך הרבה מס? יש לציין שלא עבדתי באף עבודה
נוספת וגם ציינתי זאת בטופס 101 שהם נתנו לי למלא. כמו כן בספח
שמצורף לצ'ק מופיע "קוד ספק", מה אני נחשב "ספק"? כששאלתי את
המזכירה שנתנה לי את הצ'ק היא אמרה לי שיש חוק שמי שעובד
בבחירות מורידים לו 25%. כמו כן, ביקשתי שתוציא לי תלוש משכורת
והיא אמרה שהם לא מוציאים תלוש משכורת. הם לא חייבים להוציא לי
תלוש משכורת? תודה, רונן

עבודה ביום בחירות

רו"ח אייל מנדלאוי 01/05/13
אכן העבודה ביום בחירות חייבת במס של 25% מס סופי
כמו כן זו לא נחשבת משכורת ולכן אין חובה להוציא תלוש

החזר ארנונה

א. 01/05/13
היי,
לאחר תלונה, העירייה מצאה שעליה להשיב לי כ 8000 ש"ח החזר בגין גביית יתר של מיסי ארנונה .
העירייה בחרה שלא לצרף תחשיב, ומסרה הודעה כתובה וקצרה בתוך הדו"ח החודשי שהזיכוי הכספי ינוכה בסכום קבוע מכל תלוש ארנונה עד שיסתיים.
א. האם מבחינת התקנות להחזר כספי, אני זכאי לבקש ולקבל את מלוא הסכום בהמחאה אחת ?
ב. האפ העירייה חייבת לצרף תחשיב חשבוני להבהרת הסכום שקבעה להחזר ?
בתודה

השאלה לא בתחום עיסוקו של הפורום

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

חישוב מס שבח

אלי 01/05/13
שלום למומחים.
ברצוני לדעת, אישתי ירשה קרקע שהתקבלה בתמורה לפני עשרות שנים.
במידה והיא מוכרת את השטח כמו שהוא איך מחושב מס שבח?
במידה והיא מחליטה על עססקת קומבינציה ומהעסקה מתקבלת דירה, איך מחושב תשלום מס השבח?
תודה רבה אשמח לתשובה

תלוי מתי נפטרה המורישה

סלי אילון, רו"ח 04/05/13
כעיקרון אם הפטירה היתה לפני שנת 81, יום הפטירה יחשב כיום הרכישה של אישתך וכך גם עלות הרכישה, והמס יחושב על הרווח מאז ועד היום, לפי התמורה פחות השווי ביום הפטירה.

אם הפטירה היתה אחרי 81, אישתך נכנסת לנעלי המורישה ומשלמת מס על כל התקופה מהיום בו המורישה רכשה את הנכס ועד היום.

בעסקת קומבינציה יחושב המס רק על חלק מהקרקע שנמכר.

מציע לך לפנות ליעוץ פרטני.

•העברת הפסדים על רווחי הון

דוד 30/04/13
שלום לכולם!אני רוצה להגיש החזר מס על שנים 2010-2012 ויש לי כמה שאלות בנוגע לחלק של השקעות בשוק ההון.1. אני מנהל את החשבון ניירות ערך בבית השקעות. האם אני חייב לצרף גם טופס 867 מהבנק גם אם אין לי חשבון השקעות שם והדבר היחיד שקיבלתי זה כמה שקלים בשנה על יתרה חיובית בעו"ש?2. היו לי רווחים ב2010 האם אפשר לקזז אותם עם הפסדים שהתרחשו ב 2011? במידה ולא האם אפשר למלא עבור 2010 טופס 0135 ולוותר על שוק ההון באותה שנה?3. היו לי הפסדים גם ב2011 וגם ב 2012 האם בהפסדים המועברים בדו"ח של 2012 עלי להוסיף את ההפסדים מ 2011 (למרות שהם לא הוכרו לי רשמית, אני הרי מגיש את שתי הדו"חות ביחד)?תודה מראש!

קיזוז הפסדי הון

סלי אילון, רו"ח 04/05/13
1. חייב לצרף.

2. לא ניתן לקזז.

3. כן - רשום את כל ההפסדים בשנים אלו.

החזרי מס לשכיר

מישהו 30/04/13
שלום,אני שכיר בתחום ההיטק ובשנת 2012 ביצעתי שתי השתלמויות מקצועיות רלוונטיות לתחומי.שני הקורסים עלו 15K.1.האם עלי לצרף קבלות +דף הסבר (בנוסף ל-135)או שעלי למלא טופס מיוחד?2.האם יש תקרת החזר על השתלמות או שאפשר להכיר לי במלוא הסכום,תודה

השתלמות

רו"ח אייל מנדלאוי 01/05/13
עליך לצרף את תכנית ההשתלמות + קבלות מתאימות
אין מגבלה על הסכום
קח בחשבון שמס הכנסה יסווג אותך כשכיר שחייב בהגשת דו"חות ויבדוק
את הכנסתך כאילו היית עצמאי

האם נדרש לשלם מס? – דחוף!!!

מילי 30/04/13
שלום רב,

אחי נפטר ועזבונו כולל דירת מגורים.

בהיותו נטול אישה וילדים, היורשים הינם אמא שלו ושני אחיו.

האחים חתמו על כתב העברת חלקם בירושה לידי האמא, ובכלל זה העבירו גם את חלקם בדירת המגורים.
האם העברת חלקם בדירת המגורים לידי יורש אחר (ללא תמורה) מקימה חבות במס שבח ו/או כל מס אחר???

לתשובתכם הדחופה אודה

הויתור על חלקם בירושה היה צריך להתבצע במסגרת הוצאת צו הירושה ואז לא הדירה מלכתחילה היתה נרשמת רק על

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

טופס 161

חיים 30/04/13
החברה בה עבדתי נסגרה ולא הצלחתי לקבל טופס 161 בעבור ההפרשות
לקרן פנסיה מקיפה. אין בכוונתי למשוך את כספי הפיצויים או כל סכום אחר מקרן הפנסיה אל לשמור הכל ברצף קיצבה.
אם אגיע למס הכנסה עם הדוח מחברת הביטוח לגבי נתוני קרן הפנסיה בצירוף 3 תלושים אחרונים האם אוכל לקקבל את אישור מס הכנסה כאילו הגעתי עם טופס 161 או אני נדרש לטפסים נוספים ?
תודה

טופס 161

רו"ח אייל מנדלאוי 01/05/13
טופס 161הכרחי
מס הכנסה לא יתנו לך שום אישור בלעדיו

חישוב מס רכישה

דוד 30/04/13
היי,ברשותי דירה בשווי 600,000 ₪ בה אני גר בפועל היום. רכשתי דירה נוספת חדשה בשווי 1,700,000 ₪. כוונתי לעבור לגור בדירה החדשה והיקרה יותר ולהפוך את הדירה הישנה לדירה להשקעה שאותה אשכיר.עורך הדין שהוציא את העסקה לפועל, אמר שעלי לשלם מס רכישה עבור הדירה היקרה יותר שבשווי 1,700,000, כיוון שהיא הדירה החדשה השניה שלי.שאלתי היא האם ניתן בצורה כלשהי לשלם את מס הרכישה לפי שווי של 600,000 ₪ כי הדירה בשווי 600,000 היא הדירה להשקעה ואילו הדירה היקרה יותר היא דירת המגורים.תודה,דוד

לא. מס רכישה משולם על הדירה שנרכשת כעת, וזו תחשב כדירה שניה.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13

אוסיף על תשובתו של מוש -

סלי אילון, רו"ח 04/05/13
אם תמכור את הדירה הקטנה תוך 24 חודשים מיום שרכשת את הדירה הגדולה - תחוייב במס רכישה על הדירה הגדולה לפי דירה יחידה. מדובר בהפרש של כמאה אלף ש"ח, ולאור זאת כדאי למכור גם אם לא התכוונת למכור.

פדיון אופציות ממקום העבודה

מיכאל 30/04/13
שלום,פדיתי ב-2012 אופציות ממקום העבודה ממנה פרשתי לפנסיה ב-2010. קיבלתי ממקום העבודה עבור הפידיון טופס 106 בו יש לדווח על הרווח בסעיף 56 ואת המס בסעיף 42. האם פדיון זה נחשב כהכנסה מעבודה , או ניתן לדווח עליו כריווחי הון בניספח ג' ולהתקזז עם הפסדי ההון של 2012?תודה מראשמיכאל

יש מסלולילים שונים לאופציות ולכן לא ניתן לענות בודאות מבלי בדיקה פרטנית. שדה 56 הוא שדה של רווח הון

עו"ד משה |(מוש) גבע 02/05/13

פסיקת הוצאות

עורך דין עצמאי מתחיל 29/04/13
יש לי משרד עצמאי.

אם בגין בקשת ביניים עבור הלקוח נפסקו עבורו הוצאות וסגרתי איתו בהסכם שכר הטרחה שהוצאות ושכר טרחה שייפסקו (כולל בהליך ביניים) יהיו שלי, איך אני אמור להוציא לו קבלה? בלי מע"מ?

תודה

כל חשבונית שתוציא היא כוללת מע"מ. את המע"מ תוכל לקזז כנגד המע"מ בחשבוניות ההוצאה שהוצאת בפועל.

עו"ד משה (מוש) גבע 02/05/13
דילוג לתוכן