פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

פריסת מס שבח לבת 18

גורג 04/03/14
האם מי שמלאו לו 18 ומוכר מגרש שירש כנכד קטין, יכול לפרוס את מס השבח 4 שנים אחורה בצורה אישית. או שמתחת לגיל 18 זה נחשב לתיק של ההורים?

קטין

04/03/14
לענין חוק מיסוי מקרקעין נחשב קטין עד גיל 18 שאינו נשוי כחלק מהתא המשפחתי של הוריו.

חובת ניכוי מס במקור

אמיר חזות 03/03/14
שלום רב,

אני תושב חוזר ותיק, בחרתי בשנת הסתגלות, ואני עובד עבור חברה זרה מישראל. רציתי לדעת האם קיימת חובת ניכוי מס במקור לחברה הזרה עבורי, על אף שאני בשנת התסגלות (עדיין נחשב תושב חוץ)? אם כן,  איך חברה זרה יכולה לנכות במקור בישראל?

ניכוי במקור

04/03/14
חובה לנכות במקור , ממי שלא הביא פטור מפורש מפקיד שומה, על הכנסות בישראל.

גם אם הוא תושב חוץ. מה שקובע הוא מבחן מקום ייצור ההכנסה (ישראל) ותושבות. 

חברה זרה שיש לה סניף או רשומה בישראל ,ומעסיקה נותני שירותים גם חייבת לנכות במקור.

מיסוי על מכירות באינטרנט

יריב 03/03/14
שלום, 



רציתי לדעת מה היא מדיניות המיסוי (בדגש על מע"מ) כלפי עסק הבנוי בצורה הבאה :



אני מפעיל אתר מכירות באינטרנט (ממשרד בארץ כמובן) שמוכר לכל העולם. אני רוכש את המוצרים בסין והם נשלחים ממחסן בסין שמתוחזק ומנוהל על ידי חברה ישראלית. 



1. האם אני חייב במע"מ בצורה כלשהי? 

2. לחברה הישראלית שמחזיקה לי את ההליך הלוגיסטי אני משלם עמלה על פי עלות המלאי שרכשתי, האם עסקה זו חייבת במע"מ? 



תודה, 

יריב 

מעמ בעסקאות בינלאומיות

עו"ד סלי אילון מנהל 07/03/14
כנראה שאתה לא צריך לגבות מעמ, ומצד שני יכול להזדכות על מעמ תשומות ששילמת. 

אבל, יש לבחון את הפרטים ואולי גם לפנות לרשות המיסים על מנת לקבל הבהרה. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח

יואב 02/03/14


אני בעיצומו של תהליך מכירת חלקי בדירה  ירושה

( חלקי הוא  10%)

שם הוגשה בשמי בקשת פטור ממס שבח.

האם זה אומר שלא אוכל לקבל פטור כעת במכירת דירת הורי ה  (50% שלי מירושה) שתיהן ירושות ?

מה דעתך?

תודה - 

פטור

עו"ד סלי אילון מנהל 02/03/14
זה לא מפריע. אבל:

אם שתי הדירות הורשו לך על ידי אותו מוריש (הוריך), אתה לא תהיה זכאי לפטור ירושה עליהן. אולי, תהיה זכאי לפטור רגיל, במכירת החמישים אחוזים. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחה בארנונה

ליאורה 02/03/14
שלום רב,



ברצוני לשאול אימי הכניסה לי סכום כסף בכל חודש למשך חודשיים חד פעמי בכדי שלא היכנס לחובות.

האם בחישוב הנחה לארנונה העירייה לצורך עניין נתניה מחשיבה את זה כהכנסה, האם חישוב כזה זה לפי החוק ?

פורום זה לא עוסק במיסוי מוניציפאלי

עו"ד משה גבע מנהל 02/03/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס על ריבית

בן 68 עובד 28/02/14
בני העביר לחשבוני 500 א' ש"ח למימוש הפטור בעניין הכנסה מריבית בפקדון בנקאי.



למיטב הבנתי:

1. גובה ההכנסות מעבודתי אינו רלבנטי והפטור היא כאילו הייתי גמלאי או בעל הכנסות נמוכות.



2.הפעולה אינה מנוגדת להוראות צו הלבנת הון ו/או הוראות החוק ו/או מס הכנסה.



אודה לעמדתכם.

הסבת הכנסה

עו"ד סלי אילון מנהל 02/03/14
כעקרון, העברת הכסף לחשבונך רק על מנת שהריבית תתקבל אצלך וכך הילד יוכל להרוויח את הריבית ללא מס, זו עבירה. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דוח שנתי לפקיד השומה ל- 2013

חיים 27/02/14
א.ג.נ. בתאריך 31.12.2013 פרשתי לפנסיית גיל כשכיר בתעשייה האווירית. חלק מהתשלומים המגיעים לי בעבור שנת 2013, כגון דמי פדיון חופשה אני אמור לקבל בימים אלה. הוסבר לי כי סכומים אלו לא יופיעו בטופס 106 לשנת 2013 אלא אך ורק בטופס 106 לשנת 2014 עם הערה כי הם משתייכים לשנת 2013. האם אני אמור להתעלם מכך או למצוא את הדרך לצרף סכומים אלו לדוח לפקיד השומה של שנת 2013? כמו כן מאחר ואני שוקל לבצע פריסת מס לאחור עקב קבלת כספים אלו, מתי אני אמור להגיש את בקשת הפריסה לפקיד השומה? אודה על עזרתכם.

פריסת פיצויים פורסים קדימה עד 6 שנים

עו"ד משה גבע מנהל 02/03/14
תשלומים מחוייבים פי בסיס מזומן ולכן תשלם מס ב- 2014. נראה לי שלא יהיה כדאי לך לבקש לייחס את ההכנסה הזו ל- 2013 שם המס השולי שלך אמור להיות גבוה יותר. כמו כן, פריסת פיצויים פורסים קדימה בגלל ירידה ברמת ההכנסות. אני מציע שתפנה ותקבל יעוץ פרטני. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שולי לפיצויי פיטורין

אלי 27/02/14
בינואר קיבלתי בונוס משמעותי והמס השולי שלי נקבע על 48%.

בכוונתי להתפטר בקרוב מאוד ולעבוד על מיזם ולפיכח לא תהיינה לי עוד הכנסות ב2014.

סך הכל ב2014 יהיו לי בערך 120,000 שקל הכנסות לפני מס, שזה מס שולי נמוך בהרבה ממה שיש לי במשכורת ינואר ואוכל לבקש החזרים.

לפי איזה מס שולי יחושב לי התשלום למס הכנסה על החלק הלא פטור - שיעור המס של ינואר/פברואר או שתהיה התחשבנות שנתית ל2014 שיעור המס יהיה נמוך הרבה יותר.

ההתחשבנות היא תמיד שנתית

עו"ד משה גבע מנהל 02/03/14
ההתחשבנות היא תמיד שנתית, ולכן ההכנסה תחשב כאילו הופקה ב- 12 חודשים. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כפל מס – תאילנד ישראל

אבי 26/02/14
בוקר אור לכולם,



אני וזוגתי עובדים בחברה באחזקה תאילנדית בבנגקוק, אנחנו מתגוררים כאן כשנה וחצי ואת החסכונות שלנו מעבירים לארץ.



אנחנו משלמים כרגע ביטוח לאומי בארץ ובנוסף משלמים מס הכנסה תאילנדי על המשכורת שלנו.



ידוע לי שיש אמנה בין ישראל לתאילנד,

האם אני פטור מלהוכיח כי מרכז החיים שלי פה?

האם לא אצטרך לשלם מס הכנסה (בישראל) על ההכנסה שלי?



תודה מראש.

אבי

אתם חייבים במס רק בתאילנד

עו"ד משה גבע מנהל 02/03/14
לפי האמנה בין המדינות, הכנסות של עובד בתאילנד שנמצא שם יותר מחצי שנה בכל שנה, ימוסה במס רק בתאילנד. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת הלוואה מחברה שבבעלותי, אפשרי?

גל 25/02/14
שלום חברים.

יש ברשותי חברה בע"מ.

אושרה לחברה הלוואה לצורך העניין על סכום של מיליון ש"ח.

אני רוצה לקחת את הכסף הנ"ל לחשבוני הפרטי, כלומר לקחת הלוואה מהחברה ולהחזיר לחברה עם הזמן, לפי הסכם וחוזה שינוסח אצל עורך דין החברה.

האם הדבר אפשרי? האם עדיין אצטרך לשלם מס?



תודה מראש.

הלוואה מחברה בבעלות בבעלותי

26/02/14
מס הכנסה יראה בזאת, לפחות, משיכת בעלים, אך עלולים למסות זאת גם כמשכורת או כמשיכת דיבידנד מהחברה 



על הריבית והפרשי ההצמדה יש חובת תשלום מס ערך מוסף.

חשבון משותף עם ההורים

רונית 23/02/14
הי. אני עוסקת פטורה שכירה וחשבון הבנק שלי למשכורת הקבועה הוא אותו מספר חשבון של ההורים. כך גם כרטיסי אשראי ושיקים. אני צריכה להגיש עכשיו דוח הצהרת הון למס הכנסה . בדיווח  יש שני סעיפים של  מזומנים קופה ובנקים . אני לא משתמשת בחשבון אלא רק להעברת המשכורת שלי אליה ואני מיופת כח  למען אם יקרה משהו להורי שאוכל לפעול . המשכורת שלי מגיעה לשם. שיקים מתוך העוסק פטור מופקד לשם ... אודה לכם אם תוכלו לומר לי איך להתייחס לזה בדו"ח. האם צריך להביא אישור ממשהו לכתוב משהו. תודה רונית

כחלק מהצהרת ההון

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14
את צריכה לדווח על חשבונות בנק בהם יש לך יפוי כוח

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות לפעילות וחתימה בחשבון ההורים

26/02/14
חובה בהצהרת ההון לציין שאת מיופת כוח בחשבון של מישהו אחר.



אם החשבון בבעלותיך יש להביא אישור יתרה

שאלה למנהלים בבקשה

מתמחה 23/02/14
שלום,

במידה ויש לי עסק ואני משכיר את העסק בחלקו  לעמותה כלשהי האם אני יכול לקבל החזר מס על ההוצאות השוטפות שלי או החזר מס גדול יותר? אשמח לדעת היכן זה מופיע בפקודת המס. תודה

השכרה לעמותה

24/02/14
הוצאות שיצאו בייצור הכנסה מותרות כניכוי בדוח למס הכנסה ולא משנה אם ההכנסה היא מעמותה.



עמותה היא בד"כ לא עוסק לעניין מע"מ, ולכך יש השלכות בנושא ניכוי תשומות. 

דירה יחידה וקרקע לדירה מס רכישה

אלעד 22/02/14
שלום, השאלה שלי היא לגבי הגדרת דירה יחידה לעניין מס רכישה, במקרה בו אדם אשר אינו מחזיק כיום בדירה ומעוניין לרכוש דירת מגורים, אך מחזיק בקרקע המהווה זכות לדירה בבניין שעתיד להיבנות בקרוב (קרקע שנרכשה עם שני שותפים נוספים לפני שנים רבות, הופשרה וכיום הבניין נמצא בתהליכי תכנון מתקדמים, אך טרם התקבל היתר וטרם נחתם חוזה עם קבלן מבצע). עד איזה שלב הרוכש זכאי לרכוש דירה וליהנות מההקלות במס רכישה הנובעות מהגדרת דירה יחידה? ומאיזה שלב ההחזקה בקרקע תחשב להחזקה בדירה נוספת? האם ביום קבלת היתר בניה? ביום חתימת חוזה עם קבלן מבצע? ביום השלמת הבניה? תודה מראש

מתי תיחשב קרקע כ"דירה נוספת" לעניין מס רכישהס

עו"ד שני קלס-ששון 25/02/14
בעניינך מדובר בבניה עצמית על ידי רוכש הקרקע ולא בהתחייבות של מי שמכר אותה להשלמת הבניה. כתוצאה מכך, יש, לאור הלכת לנגר, פנים לכך, שרק לכשתיבנה הדירה עליה ותוכל לשמש למגורים, תיחשב הקרקע שברשותך כ"דירה" לצורך מס רכישה.

הפסדים בשוק ההון

אדי 22/02/14
שלום,

אני עצמאי עוסק מורשה בתחום שלא קשור לשוק ההון.



מאז2007 ועד 2013 סכום העסקאות (ברווח) בשוק ההון החייבות במס היו 100 אלף שח



וסכום העסקאות (בהפסד) בשוק ההון החייבות במס היו 230 אלף שח



האם מגיע לי החזר מס וכמה?



האם ההחזר מגיע לי אוטומטית ? כלומר יתכן וקיבלתי אותו? או שמה אם לא הגשתי בקשה עד היום אז לא קיבלתי ?





תודה רבה!!!

קיזוז הפסדים

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14
זה תלוי. אם הרווחים וההפסדים היו באותו חשבון בנק, וההפסדים נוצרו לפני הרווחים, קרוב לוודאי שביצעו את הקיזוז אוטומטית. 

בכל מקרה אחר, כנראה שאתה זכאי להחזר. 

לצורך קבלת ההחזר, אתה צריך להגיש דוח שנתי לרשות המיסים. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי עסקה (שאלה ברורה יותר)

אדי 22/02/14
חבר'ה אשמח לקבל תשובה כללית לעניין, אנסה לפשט את השאלה:



אני רוצה לקנות זכויות בתוכנת מחשב שפיתח צד ב,

התוכנה מיועדת למכירה בעותקים.



לחברה יש חובות, התחייבויות, אולי גם תביעות... לא רוצה לקחת חלק בכל זה , אני רק רוצה לקבל חלק מההכנסות של התוכנה.



אני רוצה 60% מההכנסות. בעל התוכנה החליט שהתוכנה שווה כמה מיליונים טובים, סכום מופרך לחלוטין ורחוק מהמציאות (אומנם אם החברה תצליח, היא יכולה להיות שווה את הסכומים המדוברים - בהשוואה למוצרים מצליחים דומים).



יוצא שכדי לקנות 60% מהזכויות (ההכנסות) של התוכנה עלי לשלם סכום גדול שאין ברשותי ולכן אני מציע במקום כסף שירות. שירות טכני שיכול לסייע לתוכנה לצמוח ולהשתפר.



סיכמנו את הפעילות העסקית שאני אבצע על חשבוני בתמורה לרכישת האחוזים שלי בתוכנה.



האם צד ב ממנו אני קונה את האחוזים תמורתם הוא מקבל ממני התחייבות לביצוע מגוון פעולות עסקיות על חשבוני האם הוא צריך להוציא לי חשבונית מס כדין על אותו סכום מופרך שהאחוזים שלי שווים?



האם תניתן להגיש את החשבונית למעמ תשומות?



האם גם אני צריך להגיש חשבונית לצד ב? אם כן בעבור מה?



תודה

יעוץ

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14
עסקה שכזו יכולה להתבצע - מהבחינה המשפטית - בדרכים שונות, ולכל דרך תהיה היבטי מיסוי אחרים. 

למשל, רכישת הזכויות יכול הלהתבצע דרך רכישת מניות, או דרך רכישת ip, או דרך הסכם עמלות. לכל אחת מהדרכים יש טיפול שונה במיסוי. 

לכן, כמו שכתבתי לך קודם, לא ניתן לענות על שאלותיך ברצינות, וכדאי לך לפנות ליעוץ פרטני. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס הכנסה ונכות רפואית

ש 22/02/14
הנכות הרפואית היא 100 אחוז ומסתיימת בסוף יולי 2014.

יצאתי לפנסית גיל ב= 1.1.2014 וכתוצאה מגיעים לי פיצויים.

האם במידה ואמשוך כל הפיצויים  מיד עכשיו אזי גם עליהם יחול הפטור כתוצאה מהנכות הרפואית? כמובן חלק יחסי כי זה מסתיים בסוף יולי. והאם יש לזה חסם עליון מבחינת הסכום?



בתודה

פטור שנתי לנכה

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14
פטור שנתי לנכה הוא כ-600,000 ש"ח אותם יש לחלק באופן יחסי לתקופת הפטור. אפשר להכיל את הפטור על מלוא הפיצויים. 

מומלץ לבצע תכנון מס באמצעות איש מקצוע מתאים!

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקמת חברה LLC בארצות הברית

TBO 20/02/14
ברצוני לפתוח חברה LLC בארצות הברית. 

האם לצורך תשלום מסים בישראל צריך לפתוח תיק במס הכנה בתור עצמאי? האם בתור בעל החברה יש לי זכות לקבל משכורת מהחברה?  האם מסים על שכר משולמים בארצות הברית או בישראל?  

תודה

llc

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14
1. אתה תצטרך להגיש דוחות בישראל ולכלול את הכנסות החברה בחו״ל, אם היא עונה להגדרת חנ״ז או חמי״ז. 

2. אתה רשאי למשוך משכורת. היא תחוייב במס בארצות הברית, וגם בארץ (תשלם השלמה למס שחל בארץ). 

3. אין צורך לפתוח תיק עצמאי בישראל. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת חברה LLC בארצות הברית על ידי תושב ישראל

TBO 20/02/14
אנירוצה לפתוח חברה LLC בארצות הברית. לצורך מיסים האם אני צריך לפתוח תיק במס הכנה פתיחת חברה LLC בארצות הברית על ידי  עצמאי ?  האם אני יכול לשלם לעצמי משכורת מהחברה בארצות הברית? העם מסים עבור משכורת אני משלם בישראל או בארצות הברית

בעקרון, מדובר בתכנון מס חייב בדיווח

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14
וההכנסות שלך מהחברה ימוסו כאילו התקבלו בישראל

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על פיצויי פרישה מעבודה

אלי 20/02/14
פרשתי מעבודה וקיבלתי פיצויים שהיו מופקדים בקופת גמל. בטופס 161 מלאתי סכום הפיצויים שהיו באותו זמן בקופה והגשתי לפקיד שומה וקיבלתי פטור ממס.  עד שהגשתי טופס 161 הסתבר שהסכום בקופה גדל עקב הפרשה של המעביד שהופקדה מאוחר יותר . הסכום הנוסף עדיין במסגרת הפטור שמגיע לי. קופת הגמל ניכתה מהפרש הסכום מס 48% למרות שהמס השולי שלי 34% , מה לעשות כדי לקבל ממס הכנסה את סכום המס. מדובר במאות שקלים.

אם האישור ממס הכנסה הכיל גם את הסכום הנוסף

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14
תדרוש מהקופה לפעול לפיו

אולם, אם יטענו שמדובר בשנה קודמת, תוכל לקבל החזר מס ממס-הכנסה לאחר הגשת בקשה מתאימה. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פריסת מס

חיים 20/02/14
בטופס בקשה לפריסה על פי סעיף 8(ג) נכתב בדברי ההסבר למילוי הטופס, ואני מצטט :

"בפריסה אחורנית יש לרשום את ההכנסה המדויקת שהייתה לך בכל שנת פריסה ולצרף מסמכים מאמתים כגון טפסי 106".

האם דרישה זו קיימת גם באם בשנים האמורות הוגש דוח שנתי לפקיד השומה?

לא. אם הגשת דוח, לא צריך להוסיף את המסמכים

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסה נוספת

מיקי 20/02/14
לחברי הפורום שלום

שאלה קצרה: אני עובד שכיר, עובד במשרה מלאה שמונה שעות ביום. מציעים לי הכנסה נוספת קטנה, כמה מאות שקלים בחודש. איך אני עושה את זה חוקי, משלם מס כחוק ולמי אני מדווח?

אתה צריך לבצע תאום מס בפקיד השומה באזור מגוריך

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת דו"ח להחזר מס

יעקב 19/02/14


המעסיק תבע אותי.
אני שילמתי לעו"ד שייצג אותי. האם את התשלום ששילמתי לעו"ד אני יכול
להקטין מהדיווח של המשכורת כשאני מגיש דו"ח להחזר מס כשכיר.


תלוי על מה היתה התביעה.

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התיישנות חוב למס הכנסה

מיכאל 19/02/14
קבלתי ממס הכנסה דרישה לשלוח דוחות על שנים 1998-2000. הם טוענים שעבדתי בכמה מקומות ולא עשיתי תאום מס. הם גם אומרים שבקשות לדוחות האלו הם שלחו עוד בשנת 2003. אני לא קבלתי את הבקשות האלו. מס הכנסה מצידם לא עשו שום דבר כדי לקבל ממני את הדוחות האלו. בהנחה ויש חוב בשנים 1998-2000 האם יש התיישנות חוב? פקיד שומה אמר שבגלל אי הגשת דוחות התיק לא סגור ואין התיישנות.

האם אפשר לטעון לגביה פסיבית מצד מס הכנסה?

בשנת 1994 עבדה לי ת.ז. וקבלתי ת.ז. חדשה ( עם אותו מספר ). יש חשש שמישהוא השתמש בת.ז. ישנה.

איך אפשר להוכיח שמישהוא עבד במקומי והשתמש בפרטים אישיים שלי?

השאלות ששאלת הן מורכבות ופרטניות, אבל אענה עקרונית

עו"ד משה גבע מנהל 24/02/14
מס הכנסה יכול לדרוש הגשת דו"חות רטרואקטיביים ללא הגבלה. אולם, אתה חייב לשמור מסמכים רק ל- 7 שנים.

הויכוח יהיה האם וכיצד נדרשו הדו"חות בעבר, כיוון שאי קיום דרישה קיימת כמוה כעבירה מתמשכת שאין עליה התיישנות.

כיום, אפשר בנסיבות מסוימות, לטעון התיישנות גם לגבי חובות. מומלץ לך בחום לפנות בדחיפות לייעוץ פרטני.   

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקה על בסיס שת"פ – חשבונית

2 אנשים 19/02/14
שלום רב,



נשמח לדעת האם עסקה כזו חוקית -



צד א מקבל מצד ב שירותי תוכנה עבור תוכנה שבבעלותו של צד א.

צד א משלם לצד ב על שירותיו באמצעות מתן אחוזים ממכירות עתידיות שיהיו לתוכנה שבבעלות של צד א.



הצדדים קבעו כי עלות השירות שצד ב מספק לצד א הינה X כסף. אבל כסף כאמור לא מחליף ידיים, השאלות:

1. האם בכל זאת צריך צד א (מקבל השירות) להפיק לצד ב(נותן השירות) חשבונית מס כדין (צריך גם קבלה?)?

 2. האם צד ב יכול להגיש החשבונית כמעמ תשומות?

האם צד א יכול 

3. האם מישהו מהצדדים זכאי להחזר נוסף כמו פחת או משהו אחר?

4.  האם חוקי כי  הצדדים לא יקימו חברה משותפת אך לצורך העניין יש הסכם המאגד את התנאים.



חלף זמן והתוכנה מוכרת עותקים.. כאמור כעת צד ב נדרש להעביר לצד א כסף לפי האחוזים שהוא קיבל מהמיזם. המשך שאלות:



5. על הכסף שצד ב יקבל מצד א בגין תמלוגי מכירה, האם צד ב יצטרך להפיק חשבונית מס לצד א? גם קבלה ?



מיליון תודות!!!

צריכים לבקש חוות דעת מפורטת ממשרד מיסוי

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14
שאלות שהתשובה עליהן לא פשוטה. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מס רכישה

שי 18/02/14
לרוכש יש שתי דירות. הרוכש מבקש לרכוש דירה שלישית. האם ניתן לעשות שימוש בסעיף 49ה(א) (דירה חלופית) ולראות בדירה שירכוש הרוכש כדירה חלופית לדירות אותם ימכור הרוכש, וכך יוכל להינות ממדרגות מס רכישה נמוכות?

כן.

עו"ד סלי אילון מנהל 22/02/14

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן