פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הודעה על פיטורין

מ. 02/06/09
רציתי לשאול אם כאישה יש לי זכות להתפטר ולקבל פיצויים ממקום העבודה בגלל ש אני רוצה להיכנס להריון ולעשות טיפולי פוריות?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בעקבות עבירה פלילית

גולדי 02/06/09
שלום רב,
רציתי לשאול אם כאשר עובד מבצע עבירה פלילית (שלא כנגד מעסיקו וללא כל קשר למקום עבודתו) ובעקבות העבירה עליו לבצע עבודות שירות שבגינן הוא אינו יכול להגיעה לעבודה במשך מספר חודשים.
האם למעסיק מותר לפטר אותו?
במידה ופוטר, האם המעסיק חייב בפיצויי פיטורים?

אודה מאוד על תשובתך

דיני עבודה - סיכול חוזה העבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
כאשר עובד אינו יכול להתייצב לעבודה עקב עונש שהוא נושא בו - מאסר או עבודות שירות, יחסי העבודה הסתיימו עקב סיכול חוזה העבודה. זו אינה התפטרות, ואלה אינם פיטורים ולכן העובד אינו זכאי לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תעודת מאבטח

אורן 02/06/09
שלום
עברתי קורס אבטחה קורס מתקן בסיסי מטעם חברת השמירה בה עבדתי
לאחר 7 חודשים פוטרתי מעבודתי בחברת השמירה
כאשר ביקשתי מהם את תעודת סיום הקורס הם סירבו לתת לי אותה
האם הם יכולים לסרב או שהם חייבים לתת לי את התעודה?

פנה למי שאצלו עברת את הקורס. וזה לא קשור לדיני עבודה.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כספים שהמעסיק לא משלם לי

יוסי 02/06/09
רענן שלום,
אני סטודנט העובד כמאבטח בחברה פרטית (כ-50% משרה) כשנה ושמונה חודשים ואמור לסיים את תפקידי בקרוב.
במהלך התקופה, השכר החודשי שקיבלתי כלל רק את שעות העבודה שעבדתי + נסיעות + הפרשות לקופת פנסיה.
השכר שלי לשעה עומד על 24 ש"ח, ומשמרת ממוצעת אורכת 8 שעות.
מכיוון שחברת כח האדם שמעסיקה אותי אינה משלמת במהלך תקופת העבודה עבור ימי חג ושבתון, ימי חופשה ודמי הבראה,
נהוג במקום עבודתי לבקש ולקבל את הסכומים עבור הנ"ל שהצטברו רטרואקטיבית בסיום תקופת העבודה.
העניין הוא שעל סמך תקדימים, אני חושב שחברת כח האדם מנצלת את חוסר הידיעה של המאבטחים שסיימו את תפקידם בחברה
ומשלמת להם סכומים נמוכים בהרבה ממה שהם אמורים לקבל בפועל.
לכן, אודה לך מאוד אם תוכלי לעזור לי להגיע לבסיס החישובי של הכסף המגיע לי.
א. ימי חג ושבתון (כ-15 ימים שנצברו על פני התקופה) - כיצד אדע כמה אני צריך לקבל עבור כל יום שבתון ?
ב. ימי חופשה (14 ימים ע"פ תלוש השכר) - כיצד נעשה החישוב עבור כל יום חופשה ? ע"פ השכר היומי שלי ?
ג. דמי הבראה - למיטב ידיעתי אני זכאי ל 50% מתוך סך הימים שנצברו על פני שנה ושמונה חודשים כפול 332 עבור כל יום.
אם יש צורך, אשמח לתת פרטים נוספים
תודה מראש על הסבלנות! :)

עקרונית - לפי השכר

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
א. לפי שכר של יום עבודה.
ב. כן.
ג בשנה הראשונה 5 ימים, בשניה 6 ימים, יחסית לשיעור המשרה ותקופת העבודה במהלך השנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות

רחל 02/06/09
ברצוני לברר מה קורה כאשר יועץ מס מכין משכורות לעובדים עפ"י דרישת המעסיק ובתלוש מורידים פנסיה כאשר בפועל התשלום אינו מועבר לקרן הפנסיה מה האחריות אשר חלה על היועץ מס ששמו מופיע בתלוש

האחריות של המעסיק.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העובד עשה נזק מנסיעה על האופנוע

מיכאל 02/06/09
העובד נסע באופנוע בזמן עבודה ועשה נזק לאופנוע ולרכב הנפגע.
מי אמור לשלם על הנזקים?

חברת הביטוח. ואתה.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
אלא אם יש לו חוזה חתום שבו הוא מסכים לניכוי נזק כזה משכרו.
אתה יכול להגיש נגדו תביעה לפיצוי על ההשתתפות העצמית או הנזק, ויהיה עליך להוכיח את אחריותו לנזק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם בת זוג שלי יכולה לעבוד כמטפלת באימא שלי ?

אלכס 02/06/09
אנחנו ,שלושתינו, גרים ביחד . מדובר על העבודה בתור מטפלת סיעוד דרך חברה מתן. אני ובת זוג שלי, ידועים בציבור.
תודה מראש על ההסבר.

אין כאן שאלה של דיני עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
מבחינת דיני העבודה אין מניעה. ייתכן שיש בעיה אחרת, אבל זה כבר לא בבית ספרנו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר לפטר בזמן שנודע למעסיק על ניתוח

מיטל 02/06/09
לפני כשבועיים סיפרתי למעסיק שעליי לעבור ניתוח ברגל אשר ימנע ממני לעבוד כמס' חודשים, וכיום הם מעונינים בפיטוריי, האם העניין חוקי?

עניין בעייתי

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
מצד אחד, מותר לפטר עובד שאינו יכול לעבוד עקב מצבו הרפואי.
אולם מצד שני, רק לאחרונה ניתן פסק דין שקבע שיש לאפשר לעובד כזה למצות קודם כל את כל ימי המחלה העומדים לרשותו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות – עידכון

שירי 02/06/09
שלום רב
המעסיק שלי מאלץ אותי להישאר שעות נוספות בעבודה
על פי טענתו הוא משלם לי שעות נוספות על פי חוק
בתלוש משכורת אני רואה סעיף של שעות נוספות 160 ש"ח קבוע ללא קשר לכמות שעות נוספות שאני עושה (התשלום הזה מופיע רק כאשר עשיתי יותר מ 186 שעות חודשיות)
האם זה חוקי? אני לא רוצה לעשות את השעות הללו (גם עם תשלום) האם אני יכולה לסרב? לטענתו אני חייבת לעשות כמה שעות נוספות שהוא מבקש ממני האם זה נכון? כי זה לא נשמע הגיוני
אשמח לתשובה
בתודה מראש

לא, לא ולא...

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
לא חוקי לשלם סכום קבוע ללא קשר לכמות השעות, יש לשלם 125% לשעיים הראשונת ו-150% לשעות הבאות.אינך רשאית לסרב אלה צרכי העבודה. אם היא אינה מתאימה לך את יכולה להתפטר.
לא חוקי להעסיק יותר מ-12 שעות ביום עבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

יעקב 02/06/09
האם מגיע לי פיצויי פיטורין עקב מעבר מהצפון לירושלים כי אשתי פותחת שם עסק.
לציין שעכשיו אשתי עקרת בית.

מה לגבי טיפול בילד יש לי ילד בן 5 חודשים.

נ.ב.כבר התפטרתי חודשיים מראש.(ב1.8 זה נכנס לתוקף)

דיני עבודה - מעבר מגורים

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
המקרה שאתה מתאר אינו מוגדר במפורש בחוק, אולם ייתכן שניתן לטעון שזוהי התפטרות והעתק מגורים עקב הצטרפות לבן זוג העובר למקום עבודה אחר המצוי לפחות 40 ק"מ מהמקום הקודם. יש לגור במום 6 חודשים לפחות, ורק אחריהם יש זכאות לפיצויים.
התפטרות עובד לצורך טיפול בילד מותנית בכך שהאם עבדה לפחות 6 חודשים לפני ההתפטרות או הייתה עצמאית לפחות 12 חודש לפני הלידה. שני התנאים אינם מתקיימים בעניינך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

קובי 02/06/09
הי, אני עובד בחברה 11 חודש ואני נחשב לעובד שעתי ולכן עפ"י המעסיק שלי תלוש המשכורת שלי הוא מ- 20 עד ה20 ולא מ-1 עד 31 כפי שמקובל.
השאלה האם אני יכול לתעון להלנת שכר בגין אותם 10 ימים שאני מקבל תשלום עבורם באיחור של חודש? והאם זה רלוונטי אחרי 11 חודשים?

לדוגמא: המשכורת שנכנסת לבנק ב01 ביוני הוא בגין עבודתי בין 21/04 עד ה20/05

תודה קובי

זו הלנת שכר!

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
את השכר יש לשלם ב-1 לחודש העוקב לחודש בו נעשה העבודה. תשלחום עד ה-9 לחודש לא תיחשב הלנת שכר. תשלום מה-10 לחודש ואילך נחשב הלנת שכר החל מה-1 לחודש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב ממקום העבודה?

קובי 02/06/09
הי, ברשותי רכב ממקום עבודתי בהגדרה הרכב הינו רכב פרוייקט ולא רכב אישי בחוזה, ציפור קטנה לחשה לי שאחרי שנה הרכב יחשב כרכב אישי ואני יכול לתעון להרעה בתנאים במידה ולוקחים לי אותו.

האם זה נכון?

חשוב לציין שלא החתימו אותי על שום מסמך שמאשר כי הרכב הינו רכב פרוייקט.

בברכה קובי

רכב לצרכי עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
בקש מהציפור להצביע על המקור החוקי או ההסכמי לחוות דעתה המלומדת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי התפטרות לצורך טיפול בתינוק

אנה 02/06/09
שלום.אני עובדת בחברה 3 שנים. אחרי חופשת הלידה מתכוונת להגיש למעביד מכתב הטפתרות לצורך טיפול בתינוק. בטוח שבחודש הזה, בחודש יוני, אני אלד. עבדתי עד 31 למאי משרה מלאה. החל מ 1 ליוני אני נמצאת בחופשת מחלה עד ללידה. השאלה שלי:לפי איזה חודש יחושבו הפיצויים? לפי חודש יוני שבו תתרחש הלידה או לפי החודש הקודם, מאי, שבו עבדתי וקיבלתי שכר מלא עבור המשרה שלי?תודה 

תשובת מאחת שמבינה...

.... 02/06/09
גם פיצויים וגם אבטלה וגם דמי חופשת לידה הם לפי משכורת מלאה שאת מקבלת בגין חודש עבודה מלא! בהצלחה ולידה קלה.

פיטורים

מיטל 02/06/09
הנני עובדת כ- 11 חודשים בחברה גדולה, כיום הם רוצים לפטר אותי. ברצוני לדעת כמה זמן עליהם לתת לי הודעה מוקדמת על פיטורין והאם אני זכאית לפיצויים? האם אני זכאית לפדות את ימי החופשה שברשותי?
בתודה מראש

דיני עבודה - פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
משך ההודעה המוקדמת תלוי במתכונת עבודתך, משכורת חודשית או שכר לפי שעות.
המעסיק חייב לפדות את ימי החופשה שנצברו לך.
אחרי 11 חודש את זכאית לפיצויי פיטורים, אלא אם יוכיח המעסיק שלא פיטר אותך רק כדי שלא תשלימי שנה בעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסית חובה

רוב 02/06/09
עובד נעדר מעבודתו מספר חודשים עקב תאונת עבודה - ומקבל פיצוי לאחר הגשת תביעה, ישירות מביטוח לאומי. האם המעביד חייב להמשיך לשלם בחודשים הנ"ל דמי פנסיה, ומה קורה עם חלקו של העובד בדמי הפנסיה ? . תודה מראש על תשובתכם.

העברת תגמולים בתאונת עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
צו ההרחבה אינו כולל סייגים לגבי עובד הנעדר מעבודתו ואינו זכאי לשכר בתקופת ההיעדרות. עולה מכך שככל הנראה יש להמשיך ולהפריש עבורו, ועל העובד להעביר את חלקו.
מומלץ להפנות את השאלה גם לפורום ביטוח לאומי, שמא יש בחוק הביטוח הלאומי התייחסות לנושא. .

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין

אלמונית 02/06/09
אם אני מקבלת משכורת בסיס + בונוס בסכום קבוע, (את הבונוס התחילו להוסיף לי לפני כשנתיים במקום לקבל במשכורת בסיס),האם הבונוס הוא חלק מחישוב פיצויי הפיטורין? אשמח לקבל את תשובתכם בהקדם.תודה

הערת מערכת: לקריאה נוספת:חישוב פיצויי פיטורין

אם הבונוס קבוע ואינו מותנה בתנאים - כן, יש לכלול אותו.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי מחלה ?

מעביד מנהריה 02/06/09
שלום לפורום, יש לי עובד שנמצא פה כבר 4 חודשים, והנה יומיים הוא בבית מספר לי שהוא חולה. הוא עובד לפי שעות, ובדר"כ 8 - 9 שעות ביום. האם אני חייב לשלם לו על ימים אלה בהם הוא חולה? וכמה?

אשמח לקבל תשובה
בברכה,
איציק

מספר שהוא חולה?

אלמונית 02/06/09
איזו מין גישה היא זו? מספר שהוא חולה. אחלה גישה כנראה בגלל זה לא בא לו לעבוד אצלך תראה איך אתה מציג את העובדה שהוא חולה.
אני לא הייתי רוצה לעבוד אצל מעסיק כמוך.

דיני עבודה - דמי מחלה

עו"ד רענן קריב 02/06/09
דמי מחלה הם בשיעור75% משכר יום עבודה. על היום הראשון דמי מחלה עם 0 היום השני והשלישי - 50% שהם 37.5% מהשכר, ומהיום הרביעי - מלוא דמי המחלה.
הספירה נעשית לפי ימי מחלה ולא לפי ימי עבודה.
זכותך לדרוש אישור רפואי על כל ימי המחלה כתנאי לתשלום דמי מחלה.
אם אינך נותן אמון באישור הרפואי, זכותך להעמיד את העובד לבדיקת רופא מטעמך.
ואם יש לך ראיות טובות שהוא עובד במקום אחר שעה שהוא מדווח על מחלה, הוא אינו זכאי לדמי מחלה ולך יש עילה לפטרו עקב מעילה באמון.

שאלה

שי 02/06/09
אני עובדת כל יום 7 שעות. כל מי שעובד אצלנו 9 שעות עבד בערב חג 8 שעות בתשלום של 9 . האם אני הייתי צריכה לעבוד 6 שעות ולקבל תשלום של 7 שעות.
ומה לגבי עובד שעובד 8.5 שעות כמה שעות צריך לעבוד בערב חג?

בערב חג יום העבודה הוא בן שעה אחת פחות.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה ימי הודעה מוקדמת?

נורית 02/06/09
בעלי עבד כסוכן מכירות מ-7/06, הוא קיבל מכתב פיטורין ב-17.5.09 רטרואקטיבית מיום 1.5.09 המודיע על פיטוריו, "בצער" לאור קשיים בחברה. באופן עקרוני, כמה ימי הודעה מוקדמת אמורים לתת לו? איך מחשבים את דמי ההבראה המגיעים לו לשנה הנוכחית אם פוטר בחודש מאי?
תודה.

דיני עבודה - הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
אם בעלך עבודה במשכורת חודשית - חודש. אם לפי שעות - 26 יום.
חישוב דמי ההבראה הוא לפי החלק היחסי של השנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היקף שעות עבודה וחופשות

מאיה 02/06/09
שלום,
מה היקף השעות של משרה וחצי משרה והאם ניתן לכפות על עובד את היציאה לחופשה בזמני חגים (חול מועד למשל).
תודה.

דיני עבודה - שיעור משרה וחופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
משרה מלאה היא 186 שעות בחודש. חצי משרה היא חצי מ-186.
המעסיק קובע את מועד החופשה והוא רשאי להוציא עובדים לחופשה בת פחות מ-7 ימים, לרבות בחול המועד, בלי הודעה מוקדמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

ורסנו הרי 01/06/09
פוטרתי מהעבודה לאחר 5 שנות עבודה המעביד הפריש עבורי לביטוח מנהלים כ4 שניםשהיו בה הפסדים
שאלתי - האם המעביד צריך לשלם לי שכר חודשי כפול שנות ותק שהם (הצבירה בביטוח המנהלים +השלמה לשכר החודשי כפול שנות הותק)

תלוי בחוזה העבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
אם ישלך חוזה עבודה הקובע כי ההפרשות לביטוח מנהלים הן במקום פיצויי פיטורים, והחוזה תואם את ההיתר הכללי בעניין זה, אין צורך להשלים. אם אין חוזה כזה על המעסיק להשלים עד לגובה הפיצויים על פי החוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיה דחופה

יעקוב 01/06/09
אני נהג אוטובוס בחברה פרטית,בכל פעם שהבוס רוצה להעניש אותי, הוא לוקח ממני את האוטובוס , ואומר שזה לתיקונים,אני שבוע יושב בבית וכל שאר הנהגים עובדים רגיל,(השכר שלי זה אחוזים בלבד,כך שאם אני לא מקבל עבודה ,אני לא מקבל שכר)
מה אני יכול לעשות כדי להפסיק את התופעה של הענישה הזאת?

שכר מינימום!

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
קודם כל, אין לשלם שכר המבוסס על עמלות בלבד. הינך זכאי לשכר מינימום לפחות עבור תקופה שבה אתה מוכן ומזומן לעבודה והמעסיק אינו מקבל ממ עבודה. או, אם מדובר בתקופה הנמוכה משבוע ימים, אתה זכאי לדמי חופשה.
אם אתה טוען שהשבתתך היא מלאכותית ואינה נובעת מבעיה טכנית ברכב, אתה יכול להגיש בקשה לצו שיחייב את מעסיקך לתת לך עבודה, ולנסות להוכיח שהטענה בדבר צורך בתיקונים היא כוזבת.
בכל מקרה יש לשלם לך או שכר מינימום או דמי חופשה בגובה שכר מינימום על התקופה בה אתה מושבת מעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לעבור עיר

מיכל 01/06/09
אני רוצה מאוד לעזוב את העבודה ואני מוכנה לעזוב את העיר לשם כך.
אני גרה בבאר שבע ורוצה לעבור לחצי שנה לטבריה.
אמרו לי שבגלל שאני עוזבת את באר שבע(
היא איזור פיתוח בעצמה)אז לא יגיע לי פצויים
. אני רוצה לעזוב את באר שבע לחצי שנה לטבריה בכדי לקבל את הפיצויים , האם אני זכאית לפי החוק?

את מבקשת סיוע לא ראוי

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
את מבקשת הדרכה כיצד לבצע "קומבינה".
הפורום אינו מיועד לכך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד להוכיח עלות נסיעות ???

חן 01/06/09
שלום

לפני כשנתיים לערך עבדתי בחברה אשר לא שילמה לי נסיעות בצורה מלאה...
הנני ניגש לתביעה בבית משפט -ושאלתי היא:
כיצד הנני מציג בבית המשפט הוכחה בדבר עלות הנסיעה מלפני שנתיים?

בתודה מראש
חן

בדוק את צו ההרחבה

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
בדוק כמה היה מחיר יום נסיעה לפי צו ההרחבה הנכון למועדים הרלוונטיים.
תבע את המקסימום, ותן למעסיק להוכיח שהסכום היה נמוך יותר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה- האם יש עילה לתביעה?

ע 01/06/09
אני מעוסקת בתקופת ניסיון במוסד גדול עם תאריך תום תקופת עבודה מוגדר מראש.
סמוך למועד זה נערך לי השנה (כנוהל חדש בארגון ) מבדק אמינות בחברה חיצונית ולאחריו תשאול, אותם לא עברתי.

הוחלט ע"י כ"א בארגון שלא להאריך את תקופת עבודתי חרף ניסיונותיי להסביר כי הושפעתי מתקופה לא טובה אותה אני עוברת (מבחינה נפשית ובריאותית) כמו גם על אף התנגדות מנהלי ומחאתם לצעד זה (מכיוון שרואים בי מקצועית ואמינה)

בקשתי למבדק חוזר / בדיקת פוליגרף נדחתה, משיקולים שאינם ידועים לי.

רבים מסביבי ובפרט מנהליי טוענים כי עליי לתבוע את הארגון על הליך לא תקין ובנוסף ל"תבוע את טיהור שמי"

חלקם אף הביעו נכונותם "להעיד" לטובתי..

האם יש כאן Case? מה דעתך?

תודה מראש!

ספק

עו"ד רענן קריב מנהל 02/06/09
בתי דין לעבודה נוטים לא להתערב בהחלטות כאלה של מעסיקים, לאא אם ניתן להצביע על מניע לא כשר או אפליה פסולה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן