פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויי פיטורין?
יעלי
15/06/09
אני עוברת דירה למצפה יריחו
ולכן גם עוזבת את עבודתי האם סעיף זה מתאים?
(ד) רואים התפטרות של עובד כפיטורים לענין פסקה (3) לסעיף 8 לחוק, אם
העובד העתיק את מקום מגוריו למקום התנחלות או היאחזות שיאשרו
לענין שר הבטחון ושר החקלאות וגר באותו מקום לפחות ששה חדשים
רצופים.
ובנוסף בעלי מצא עבודה בירושלים אז...
(ט) רואים התפטרותו של עובד לפי פסקה (3) לסעיף 8 לחוק כפיטורים, אם
התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו העובר
למקום עבודה אחר ולמקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות ארבעים
קילומטרים ממקום מגוריו הקודם, ובלבד שמקום מגוריו החדש של העובד
רחוק יותר ממקום עבודתו ממקום מגוריו הקודם ושהעובד גר שישה
חודשים לפחות במקום מגוריו החדש.
ולכן גם עוזבת את עבודתי האם סעיף זה מתאים?
(ד) רואים התפטרות של עובד כפיטורים לענין פסקה (3) לסעיף 8 לחוק, אם
העובד העתיק את מקום מגוריו למקום התנחלות או היאחזות שיאשרו
לענין שר הבטחון ושר החקלאות וגר באותו מקום לפחות ששה חדשים
רצופים.
ובנוסף בעלי מצא עבודה בירושלים אז...
(ט) רואים התפטרותו של עובד לפי פסקה (3) לסעיף 8 לחוק כפיטורים, אם
התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו העובר
למקום עבודה אחר ולמקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות ארבעים
קילומטרים ממקום מגוריו הקודם, ובלבד שמקום מגוריו החדש של העובד
רחוק יותר ממקום עבודתו ממקום מגוריו הקודם ושהעובד גר שישה
חודשים לפחות במקום מגוריו החדש.
תלוי איפה את גרה עכשיו...
עו"ד בן נתן שי
15/06/09
שכרתי עו"ד. האם עבר על החוק: 1. לא נתן לי קבלות
גלי
15/06/09
על 2 תשלומים שנתתי לו:
האחד לפני כ-חודש וחצי והשני לפני כ-3 שבועות
2. לא החתים אותי על ייפוי -כח (לא זוכרת)
ואם החתים לא נתן לי עותק
מבקשת תשובה חד-משמעית:
האם הוא עבר על החוק בשני הסעיפים
(נודע לי על-כך מידיד שהוא לא עו''ד)
תודה
(נודע לי על זה מאחד הפורומים - לא ע''י עו''ד)
תודה
האחד לפני כ-חודש וחצי והשני לפני כ-3 שבועות
2. לא החתים אותי על ייפוי -כח (לא זוכרת)
ואם החתים לא נתן לי עותק
מבקשת תשובה חד-משמעית:
האם הוא עבר על החוק בשני הסעיפים
(נודע לי על-כך מידיד שהוא לא עו''ד)
תודה
(נודע לי על זה מאחד הפורומים - לא ע''י עו''ד)
תודה
זהו אינו הפורום הנכון לשאלתך.
עו"ד בן נתן שי
15/06/09
אי הגעה בתקופה הודעה מוקדמת
נופר
15/06/09
שלום רב
ברצוני בבקשה לשאול, פוטרתי מעבודתי לאחר 3 שנים. המעסיק נתן לי 30 יום הודעה מוקדמת. אם החסרתי ימים בעבודה במהלך החודש הזה לחיפוש עבודה וכ'ו המעסיק צריך לשלם על כך??
ברצוני בבקשה לשאול, פוטרתי מעבודתי לאחר 3 שנים. המעסיק נתן לי 30 יום הודעה מוקדמת. אם החסרתי ימים בעבודה במהלך החודש הזה לחיפוש עבודה וכ'ו המעסיק צריך לשלם על כך??
המשך שאלה בבקשה
נופר
15/06/09
האם חישוב הפיצויים מחושב לפי החודש האחרון שזהו למעשה חודש של ההודעה המוקדמת? ואם כן הרי החסרתי המון לצורכי חיפוש עבודה. מה לעשות?
כן.
עו"ד בן נתן שי
15/06/09
הודעה מוקדמת
יעל
14/06/09
עבדתי במשך 20 חודשים שע"פ שכר יומי, ביום 6.5 פוטרתי עם מכתב פיטורין והפסקת העסקה
שאלתי: כמה ימי הודעה מוקדמת מגיעים לי בשכר?
לא קיבלתי כל שכר מאז פוטרתי.
שאלתי: כמה ימי הודעה מוקדמת מגיעים לי בשכר?
לא קיבלתי כל שכר מאז פוטרתי.
30 יום
עו"ד בן נתן שי
15/06/09
הריון
אור
14/06/09
ערב טוב,
אני עובדת כשנה וחצי כרכזת גיוס והשמה בחברת כ"א בפריסה ארצית .
עקב המצב הכלכלי החברה שוקלת מיזוג עם חברה אחרת או לחלופין סגירת סניפים. אני בהריון - חודש שישי . המיזוג/סגירת הסניף בו אני נמצאת (סניף ראשון) פרושו מבחינתי העברתי לסניף ת"א .
רציתי לשאול מה האפשרויות שלי במצב זה, מאחר ואני לא מעוניינת לעבור לסניף תא בעיקר מטעמי מרחק וחוסר נוחות בשלב זה של ההריון . (אני גרה ברחובות ולא ניידת).
תודה אור
אני עובדת כשנה וחצי כרכזת גיוס והשמה בחברת כ"א בפריסה ארצית .
עקב המצב הכלכלי החברה שוקלת מיזוג עם חברה אחרת או לחלופין סגירת סניפים. אני בהריון - חודש שישי . המיזוג/סגירת הסניף בו אני נמצאת (סניף ראשון) פרושו מבחינתי העברתי לסניף ת"א .
רציתי לשאול מה האפשרויות שלי במצב זה, מאחר ואני לא מעוניינת לעבור לסניף תא בעיקר מטעמי מרחק וחוסר נוחות בשלב זה של ההריון . (אני גרה ברחובות ולא ניידת).
תודה אור
תגובה
שיר ורד
14/06/09
אם אכן הסניף שאת עובדת בו יסגר והמעסיק יציע לך לעבור לתל אביב או לסניף קרוב אחר ואת תסרבי, למעסיק לא תהיה ברירה אלא לפנות למפקחת על עבדות נשים ולבקש את פיטוריייך , עקב סגירת הסניף וסרובך לעבור לסניף אחר.במקרה כזה, סביר שהפיטורים יאושרו. אם לעומת זאת תסכימי אך תדרשי שתנאיך לא יורעו כלומר זמני הנסיעות יחשבו כשעות עבודה והמעסיק ישלם את מלוא עלות הנסיעה והמעסיק יסרב לכך וידרוש את פיטוריך, יתכן ובקשת הפיטורים תדחה והמעסיק יאלץ להמשיך להעסיקך בלא הרעת תנאים.
פיטורים בחודש ה11
בתיה
14/06/09
שלום.
פוטרתי היום ע"י המעביד שלי ואני באמצע החודש ה11 לעבודתי.
א:האם אני זכאית לפיצויים?
ב:כמה זמן מראש הוא חייב להודיע לי וצריך לשלם לי בעבורו?
ג:במידה וגיליתי שאני בחודש הראשון להריון לאחר שהודיע לי על הפיטורין(עדיין לא פיטר בפועל כיון שצריך זמן מה של התראה מראש,ע"פ שאלה ב'.),האם יכול עדיין לפטר?
תודה
תודה
פוטרתי היום ע"י המעביד שלי ואני באמצע החודש ה11 לעבודתי.
א:האם אני זכאית לפיצויים?
ב:כמה זמן מראש הוא חייב להודיע לי וצריך לשלם לי בעבורו?
ג:במידה וגיליתי שאני בחודש הראשון להריון לאחר שהודיע לי על הפיטורין(עדיין לא פיטר בפועל כיון שצריך זמן מה של התראה מראש,ע"פ שאלה ב'.),האם יכול עדיין לפטר?
תודה
תודה
פיטורים בחודש ה- 11
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
א. כן
ב. 30 יום.
ג. המעסיק לא יכול לפטר עובדת בהריון בעלת ותק של ששה חודשים ומעלה גם אם היא גלתה את דבר הריונה לאחר הפיטורים וכל עוד הוא לא קיבל אישור מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת.
ב. 30 יום.
ג. המעסיק לא יכול לפטר עובדת בהריון בעלת ותק של ששה חודשים ומעלה גם אם היא גלתה את דבר הריונה לאחר הפיטורים וכל עוד הוא לא קיבל אישור מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת.
הרעת תנאים – דחוף
שירה
14/06/09
המעביד שלי הודיע לנו לפני כחצי שנה על הפחתה בשכר. בשיחות שערכתי עם מנהלי הבעתי את מורת רוחי ואף ביקשתי לתקן את השכר. בכל פעם נאמר לי ע"י מנהל אחר שלא נראה שיש סיכוי אבל יבדקו ואז עד שחזרו אליי המנהל/ים עזבו את החברה. בסופו של דבר הגיעה מנכ"לית חדשה ומיד ביקשתי לשוחח עימה. היא ביקשה לבדוק ולאחר 3 שבועות יזמתי שוב שיחה. באותה שיחה ציינתי שלא אוכל להמשיך עם הרעת התנאים
היא הודיעה לי כי לא ניתן לתקן את השכר באופן סופי.
לאחר שבוע מקבלת ההודעה הסופית (סוף סוף) הודעתי שאני מבקשת לסיים את תפקידי בחברה.
החברה עתה לא מוכנה לשלם לי פיצויים ואומרת שלאחר 6 חודשים אין המדובר בהתפטרות כדין פיטורים אלא בהתפטרות. ושהם התייעצו עם עורך דין והוא אמר להם שאני לא זכאית לפיצויים
נראה לי לא הגיוני שלאחר שאפשרתי לחברה באמת לתקן את ההפרה כפי שהבנתי שצריך לעשות מתוך כנות אמיתית שאפגע.
האם אני צריכה קודם לשלוח מכתב לחברה ? (נראה לי שאני כבר עושה צחוק מעצמי) או מיד לפנות לבית הדין ?
היא הודיעה לי כי לא ניתן לתקן את השכר באופן סופי.
לאחר שבוע מקבלת ההודעה הסופית (סוף סוף) הודעתי שאני מבקשת לסיים את תפקידי בחברה.
החברה עתה לא מוכנה לשלם לי פיצויים ואומרת שלאחר 6 חודשים אין המדובר בהתפטרות כדין פיטורים אלא בהתפטרות. ושהם התייעצו עם עורך דין והוא אמר להם שאני לא זכאית לפיצויים
נראה לי לא הגיוני שלאחר שאפשרתי לחברה באמת לתקן את ההפרה כפי שהבנתי שצריך לעשות מתוך כנות אמיתית שאפגע.
האם אני צריכה קודם לשלוח מכתב לחברה ? (נראה לי שאני כבר עושה צחוק מעצמי) או מיד לפנות לבית הדין ?
הרעת תנאים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
רצוי שתפני לקבלת ייעוץ מעו"ד המתמצא בנושא. המדובר בנושא מורכב המצריך ידע מקצועי. בהצלחה.
תנסי להיג הוכחות לשיחות שקיימת
שיר ורד
14/06/09
פני למנהלים שפוטרו ובקשי מהם תצהיר כי בתאריך זה וזה ביקשת לתקן את הרעת התנאים ושהם עזבו בטרם החזירו לך תשובה. אם תצליחי להראות סחבת עקבית מצד החברה זה יעזור לך להוכיח שלא היתה הסכמה מצדך להרעת התנאים, אלא ניסיונות למצות את תהליך המשא ומתן תוך מריחת העניין מצד החברה.
תביעת הלנת שכר או ביטולה למען קבלת פיצויים מלאים
אני
14/06/09
שכרי מולן כבר כמה חודשים ונמאס לי משקריו של הבוס
הוא אמר שלא רוצה לפטר אותי אך אם ארצה לעזוב ישלם לי רק חצי מהפיצויים המגיעים לי.
אם אני מודיעה על עזיבתי האם אני יכולה להתנות את הבטחתי כי לא אתבע אותו על הלנת השכר בעתיד (שנמשכה בערך 9 חודשים) בפיצויים מלאים ? האם זה אפשרי חוקית?
האמור
הוא אמר שלא רוצה לפטר אותי אך אם ארצה לעזוב ישלם לי רק חצי מהפיצויים המגיעים לי.
אם אני מודיעה על עזיבתי האם אני יכולה להתנות את הבטחתי כי לא אתבע אותו על הלנת השכר בעתיד (שנמשכה בערך 9 חודשים) בפיצויים מלאים ? האם זה אפשרי חוקית?
האמור
תביעה בגין הלנה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
לא ברור לי למה את צריכה להבטיח למעביד דבר כזה. את יכולה להיות זכאית גם לפיצויי פיטורים וגם לפיצוי על הלנת שכרך. הודיעי למעסיק כי אם לא ישלם באופן מיידי את כל הלנות השכר אתתתפטרי ותהיי זכאית לפיצויי פיטורים. עשי זאת בכתב. אם לא ישלם- את יכולה להתפטר בדין מפוטרת ולתבוע ממנו גם את פיצויי הפיטורים וגם את השכר המולן.
הסתיגות מxgh; cחוזה להעסקת עובד זר
נעמה
14/06/09
שלום. אנו מעסיקים ע. זר כ6 שנים. היה לנו נוסח חוזה סטנדרטי שקיבלנו מהחברה שהפנתה אלינו את העובדת. כעת עם ההחלטה התמוהה שחייבים להיות רשומים בחברה ולשלם לחברה תשלום חודשי, החברה "פותחת" אצלה תיק ולשם כך העבירה לנו נוסח חוזה חדש.
בנוסח זה קיים סעיף הקובע כי יש מצב לשלם לעובד שעות נוספות. אנו כאמור מעסיקים עובד 24 שעות והוא מתגוורר בביתנו. עלפי מצב המטופל אין הוא נזקק בדר"כ לטיפול בלילות. למעט אם מתאשפז או חלה החמרה במצבו למשך כמה ימים.
שאלנו בחברה לגבי הסעיף שנראה לנו בעייתי-לא היה קיים בחוזה הקודם- ותשובתם היתה שהם יעצו לכל השואלים למחוק הסעיף בקו. ובכך הבעיה תפטר. לנו זה נראה כתשובה לא אחראית. ואיננו יודעים מה לעשות. ובנוסף אנו נותנים לעובד שלנו במשך ה 3שנים האחרונות - לצאת ביום נוסף בשבוע מ16.00 עד 07.30 למחרת מבלי לפגוע בשכרו ומבלי שזה יחשב כימי חופש.=מתנה. וכמו כן מדי פעם מאפשרים יציאה מוקדמת, או יציאה לכמה שעות בימי חג שלנו למשל.האם ניתן לציין זאת באיזה שהוא אופן בחוזה עלמנת לפחות שהשעות הרבות הללו יעמדו לזכותנו באם חלילה תהיה בעיה ?נודה לתשובתכם
בנוסח זה קיים סעיף הקובע כי יש מצב לשלם לעובד שעות נוספות. אנו כאמור מעסיקים עובד 24 שעות והוא מתגוורר בביתנו. עלפי מצב המטופל אין הוא נזקק בדר"כ לטיפול בלילות. למעט אם מתאשפז או חלה החמרה במצבו למשך כמה ימים.
שאלנו בחברה לגבי הסעיף שנראה לנו בעייתי-לא היה קיים בחוזה הקודם- ותשובתם היתה שהם יעצו לכל השואלים למחוק הסעיף בקו. ובכך הבעיה תפטר. לנו זה נראה כתשובה לא אחראית. ואיננו יודעים מה לעשות. ובנוסף אנו נותנים לעובד שלנו במשך ה 3שנים האחרונות - לצאת ביום נוסף בשבוע מ16.00 עד 07.30 למחרת מבלי לפגוע בשכרו ומבלי שזה יחשב כימי חופש.=מתנה. וכמו כן מדי פעם מאפשרים יציאה מוקדמת, או יציאה לכמה שעות בימי חג שלנו למשל.האם ניתן לציין זאת באיזה שהוא אופן בחוזה עלמנת לפחות שהשעות הרבות הללו יעמדו לזכותנו באם חלילה תהיה בעיה ?נודה לתשובתכם
לחוזה לעובד זר- ,תיקון טעות במייל-
נעמה
14/06/09
שעות עבודה ומנוחה על עובדים זרים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
ביתה דין הארצי קבע לאחרונה שחוק שעות עבודה ומנוחה חלים על עובדי סיעוד. משמעות הדבר היא כי בנסיבות מסוימות יכול בית הדין לקבוע כי העובד שגר בביתכם עבד שעות נוספות אותן יש לשלם לו. הצדדים אינם יכולים להתנות על חוק שעות עבודה ומנוחה ואם המצב בפועל הוא כזה שאינו עומד בדרישות הפסיקה אזי גם אם הצדדים מסכימים כי החוק לא יחול, בית הדין יקבע כי הוא כן יחול. הצעתי היא להתייעץ עם מומחה בתחום.
דחוףףףףףףףף
אוריאן
14/06/09
שלום רב לכם!
בעלי עבד בחודש מרץ בתור נהג משאית בחברת "עידן קמפינג" את אותה עבודה הוא מצא דרך חברת כוח אדם "תגבור".
לאחר כחודש וחצי בעלי פוטר מהחברה.
היום ב14.6 התקשרה לבעלי מזכירה מחברת כוח האדם ואמרה לבעלי שבחודש מרץ הם "טעו" במשכורת שהוא קיבל ונתנו לו 490 ש"ח יותר ועכשיו הם דורשים את הכסף חזרה.
בעלי לא רשם את שעות העבודה שלו ולא זוכר אותם, כלומר לא יכול להוכיח זאת למרות שיש לטענת המזכירה את הרישום של הדיווח נוכחות שלו.
אנחנו לא מעוניינים לשלם את הסכום הנ"ל, בעלי מרגיש מרומה, ומנוצל
המזכירה אמרה שאם לא ישלם הם יתבעו אותו.
השאלה היא האם ישנו חוק שמגן מפני דברים שכאלו?
אנחנו לא מעוניינים לשלם אך חוששים שמא זה יגיע לבית המשפט ואז השופט יחליט שאנחנו צריכים לשלם ואז זה יעלה הרבה הרבה יותר מ490 ש"ח
מה אתה ממליץ?????????
בעלי עבד בחודש מרץ בתור נהג משאית בחברת "עידן קמפינג" את אותה עבודה הוא מצא דרך חברת כוח אדם "תגבור".
לאחר כחודש וחצי בעלי פוטר מהחברה.
היום ב14.6 התקשרה לבעלי מזכירה מחברת כוח האדם ואמרה לבעלי שבחודש מרץ הם "טעו" במשכורת שהוא קיבל ונתנו לו 490 ש"ח יותר ועכשיו הם דורשים את הכסף חזרה.
בעלי לא רשם את שעות העבודה שלו ולא זוכר אותם, כלומר לא יכול להוכיח זאת למרות שיש לטענת המזכירה את הרישום של הדיווח נוכחות שלו.
אנחנו לא מעוניינים לשלם את הסכום הנ"ל, בעלי מרגיש מרומה, ומנוצל
המזכירה אמרה שאם לא ישלם הם יתבעו אותו.
השאלה היא האם ישנו חוק שמגן מפני דברים שכאלו?
אנחנו לא מעוניינים לשלם אך חוששים שמא זה יגיע לבית המשפט ואז השופט יחליט שאנחנו צריכים לשלם ואז זה יעלה הרבה הרבה יותר מ490 ש"ח
מה אתה ממליץ?????????
תשלום שכר ביתר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
דרשו מהמסיק את דוח שעות העבודה. באם הוא לא יסכים לתת לכם יש לכם הגנה טובה. נטל ההוכחה הוא על המעסיק להוכיח את שעות העבודה. אם יעבירו לכם את דוחות העבודה בדקו אם אכן שולם לבעלך שכר ביתר. אם כן- תהצטרכו להשיב למעסיק את השכר העודף ששולם.
התרעה מוקדמת
meit
14/06/09
שלום
אני עובדת במקום עבודתי מזה 9 חודשים בשכר חודשי ורוצה להתפטר.
1. כמה ימי התרעה מוקדמת אני מחויבת לתת להם על פי חוק?
2. בחוזה שלי כתוב שאני צריכה להתריע חודש מראש. האם זה תופס במקרה שהחוק אומר אחרת?
תודה
תודה
אני עובדת במקום עבודתי מזה 9 חודשים בשכר חודשי ורוצה להתפטר.
1. כמה ימי התרעה מוקדמת אני מחויבת לתת להם על פי חוק?
2. בחוזה שלי כתוב שאני צריכה להתריע חודש מראש. האם זה תופס במקרה שהחוק אומר אחרת?
תודה
תודה
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
1. על פי החוק עלייך לתת הודעה מוקדמת של 13 ימים.
2. אם המעסיק גם הוא מחויב להודעה מוקדמת כזו- ההסכמה גוברת על הקביעה בחוק.
2. אם המעסיק גם הוא מחויב להודעה מוקדמת כזו- ההסכמה גוברת על הקביעה בחוק.
מה עושים?
ראובן
14/06/09
אתמול התבשרנו ואני וחברי לעבודה כי אין לנו מה להגיע למקום העבודה וכי הוא נסגר, לא נקבל שכר עבור חודש מאי, לא נקבל פיצויים, לא נקבל מכתב פיטורים וגם אין כונס נכסים. הבעלים החצופים מצפים שנתבע בגין פשיט רגל ונדרוש פירוק. איך מתנהלים מפה והלאה?
פונים דחוף לעו"ד לדיני עבודה.
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
חיפוש משרה בזמן הריון
כמעט עו"ד
14/06/09
יש לי שאלה חשובה- אני בהריון בשבוע 9 (חודש שני), ומחפשת עכשיו עבודה כעו"ד חדשה. האם עלי לדווח בראיונות עבודה כי אני בהריון?
(מה שיקשה עלי מאוד למצוא עבודה..) ואם לא, ממתי אני מחוייבת לדווח?
(מה שיקשה עלי מאוד למצוא עבודה..) ואם לא, ממתי אני מחוייבת לדווח?
חיפוש עבודה בהריון- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
1. אינך חייבת לציין את דבר הריונך במהלך ראיון העבודה ולמעסיק אסור לשאול אותך האם את בהריון או מתכוונת להיכנס להריון בקרוב.
2. יש לשילם לב כי החל מהחודש החמישי להריון חל איסור על המעסיק להעסיק עובדת בשעות נוספות בעבודת לילה ובעת המנוחה השבועית אלא אם כן העובדת נתנה את הסכמתה בכתב והציגה אישור רפואי המאשר זאת. מכאן, ועל מנת שלא להכשיל את המעסיק, על העובדת להודיע עד החודש החמישי להריונה כי היא בהיריון. אם המדובר בעובדת שאינה עובדת שעות נוספות בלילה או במנוחה השבועית היא אינה חייבת להודיע כלל למעסיק על הריונה.
2. יש לשילם לב כי החל מהחודש החמישי להריון חל איסור על המעסיק להעסיק עובדת בשעות נוספות בעבודת לילה ובעת המנוחה השבועית אלא אם כן העובדת נתנה את הסכמתה בכתב והציגה אישור רפואי המאשר זאת. מכאן, ועל מנת שלא להכשיל את המעסיק, על העובדת להודיע עד החודש החמישי להריונה כי היא בהיריון. אם המדובר בעובדת שאינה עובדת שעות נוספות בלילה או במנוחה השבועית היא אינה חייבת להודיע כלל למעסיק על הריונה.
תביעה על אי תשלום שכר עבודה
דלית
14/06/09
התבקשתי לבצע עבודה כעד מומחה ע"י משרד עורך דין, שכרי לא שולם לי , מאחר והטיפול הועבר למשרד אחר. שאלתי האם להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות או לבית דין לעבודה. מבחינת יחסי עבודה- הנני עוסקת עצמאית והתקשרותי הינה על סמך חוות דעת שמוזמנת.
תודה
תודה
בית משפט לתביעות קטנות
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
שאלה חשובה -נא התיחסות
תודה
14/06/09
במקום עבודתי נהוג לעבוד 9 ש' ליום5 ימים וביום שישי 5 ש', כאשר יוצא יום עבודה באמצע שבוע שהוא "ערב חג" אנחנו עובדים כמו יום שישי 5ש'- האם חישוב התשלום צריך להעשות כיום עבודה רגיל? 9 ש'? כי איני מקבלת יום שלם-רק 5 ש'!! שכחתי לציין שאני עובדת לפי שעות לא גלובלי-חודשי- אשמח לתשובה מקצועית .
עבודה בערב חג- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
התשובה היא שיום העבודה בערב החג יהיה בן 8 שעות והשכר יהיה עבור 9 שעות.
פיצויים
מיה
14/06/09
עבדתי כשנתיים וחצי במשרה מלאה עפ"י משכורת שעתית.
לאחר מכן עוד 1/2שנה במשכורת גלובלית.
המשכורת לא השתנתה. איך מחשבים את סכום הפיצויים??
האם עושים ממוצע של כל המשכורות (כך אמר לי המעביד)???
לאחר מכן עוד 1/2שנה במשכורת גלובלית.
המשכורת לא השתנתה. איך מחשבים את סכום הפיצויים??
האם עושים ממוצע של כל המשכורות (כך אמר לי המעביד)???
פיצויים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
אם המשכורת לא התשנתה- אז על פי המשכורת הממוצעת בכל תקופת העבודה. אם המשכורת השתנתה- מחלקים לתקופות- עבור התקופה בה שולם שכר חודשי- מחשבים ממוצע של שלושת החודשים האחרונים. עבור התקופה בה שולם שכר שעתי- על פי ממוצע של 12 החודשים האחרונים לעבודה השעתית.
האם אפשרי
האם אפשרי
14/06/09
התחלתי לעבוד בשנת 2005 יש לי הסכם עבודה שלא רשום בו שאני כפופה לסעיף 14 .
לאחר שנתיים שאני עובדת סוכן הביטוח החתים אותי על סעיף זה במעבר לפוליסה חדשה בחברת ביטוח אחרת , אני לא קיבלתי העתק של ההסכם הזה ביד וההסכם הזה לא כתוב בתנאיי פוליסית הביטוח שלי .
האם זה חוקי להחתים אותי לא מהתחלת עבודתי בחברה ?
מדוע לא ניתן לי העתק של ההסכם יחד עם חתימתי על פוליסת הביטוח , יש לי תחושה שמישהו ניסה להעלים ממני את המידע על חתימתי כי לי אמרו שעוברים מפוליסה אחת לשניה .
כיצד ניתן להוכיח זאת בבית משפט?
לאחר שנתיים שאני עובדת סוכן הביטוח החתים אותי על סעיף זה במעבר לפוליסה חדשה בחברת ביטוח אחרת , אני לא קיבלתי העתק של ההסכם הזה ביד וההסכם הזה לא כתוב בתנאיי פוליסית הביטוח שלי .
האם זה חוקי להחתים אותי לא מהתחלת עבודתי בחברה ?
מדוע לא ניתן לי העתק של ההסכם יחד עם חתימתי על פוליסת הביטוח , יש לי תחושה שמישהו ניסה להעלים ממני את המידע על חתימתי כי לי אמרו שעוברים מפוליסה אחת לשניה .
כיצד ניתן להוכיח זאת בבית משפט?
תשובה
שיר ורד
14/06/09
סעיף 14 נחתם בהסכם בין העובד למעסיק. סוכן ביטוח לא יכול להחתים את העובד על סעיף 14, יש לחתום על סעיף 14 תוך 3 חודשים מתחילת ההפרשות לפנסיה .אם את במהלך תביעה משפטית, תודיעי שמעולם לא נאמר לך שאת חותמת על סעיף 14 ואם המעסיק יטען שחתמת תדרשי שימסור לבית המשפט את המסמך המקורי וימסר לך העתק מאחר ולטענתך מדובר בזיוף או בהחתמה במרמה במהלך החלפת פוליסה. לאחר שתקבלי את המסמך בדקי היטב את המסמך, הן מבחינת התאריכים הכתובים בו, מקוריות חתימתך, וכל סממן שיצליח להוכיח שהמסמך לא נחתם על ידך במודע. אם התביעה היא על סכום גדול רצוי להעזר בעורך דין ואולי גם בחוקר פרטי ו/או מומחי זיופים.
ארגון גדול
ארגון גדול
14/06/09
האם בארגון גדול חברה ציבורית יש מצב שיש חלק מעובדים שחתומים על סעיף 14 וחלק שלא האם זה חוקי?
י
י
כן
שיר ורד
14/06/09
חברה יכולה להתנות תנאי שכר מסוימים בחתימה על סעיף 14.כמו-כן, עובד רשאי שלא לחתום על סעיף 14 ובמקרה כזה, או שהסעיף לא יחתם או שהחברה תפטר אותו.בנוסף, בארגון ותיק שבו עובדים רבים בוטחו בביטוח פנסיוני ללא סעיף 14, לא ניתן להחיל עליהם את הסעיף רטרואקטיבית (כי התקנות מאפשרות החתמה רק במהלך 3 חודשים מתחילת ההפרשות לביטוח הפנסיוני). לעומת זאת, החברה יכולה להחליט שכל העובדים החדשים יוחתמו על הסעיף (ומי שלא רוצה לא יועסק).
החזר נסיעות לעבודה
ערן
14/06/09
היי,
רציתי לברר למי לא מגיע תשלום החזרי נסיעות לעבודה?
זה תלוי במרחק ממקום המגורים למקם העבודה?
במספר התחנות ממקום המגורים למקום העבודה?
או בדברים אחרים/נוספים?
תודה ושבוע טוב
רציתי לברר למי לא מגיע תשלום החזרי נסיעות לעבודה?
זה תלוי במרחק ממקום המגורים למקם העבודה?
במספר התחנות ממקום המגורים למקום העבודה?
או בדברים אחרים/נוספים?
תודה ושבוע טוב
החזר נסיעות לעבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
מי שמוסע לעבודה על חשבון המעסיק אינו זכאי להחזר הוצאות נסיעה. כמו כן מי שגר במרחק הליכה קצר ממקום העבודה (בד"כ מדובר על כמה מאות מטרים) אינו זכאי להחזר הוצאות נסיעה גם אם השתמש בתחבורה ציבורית על מנת להגיע לעבודה. לגבי מספר תחנות האוטובוס- מספר התחנות לא משנה, חשוב מרחק ההליכה.
סעיף בחוזה עבודה ?
תומר
14/06/09
שלום רב,
בחוזה עבודה עליו חתמתי עם החברה שבה אני מועסק, קיים סעיף האוסר על עבודה כשכיר ו/או עצמאי אצל לקוח החברה בעתיד(שנתיים).
נכון להיום אחד מלקוחות החברה מסיים את חוזה עבודתו, והציע לי הצעה לעבוד איתו.
מה ההגנות העומדות לטובתי אם תוגש נגדי תביעה משפטית ?
האם סעיף זה פוגע בחופש העיסוק ? והאם מקובל בדר"כ בחוזי עבודה להגביל את תקופת העיסוק לשנתיים ?
בחוזה עבודה עליו חתמתי עם החברה שבה אני מועסק, קיים סעיף האוסר על עבודה כשכיר ו/או עצמאי אצל לקוח החברה בעתיד(שנתיים).
נכון להיום אחד מלקוחות החברה מסיים את חוזה עבודתו, והציע לי הצעה לעבוד איתו.
מה ההגנות העומדות לטובתי אם תוגש נגדי תביעה משפטית ?
האם סעיף זה פוגע בחופש העיסוק ? והאם מקובל בדר"כ בחוזי עבודה להגביל את תקופת העיסוק לשנתיים ?
מדוע לא עונים ???
תומר
15/06/09
מעבר דירה
ליאת
14/06/09
קראתי באתר מידע לעובד את הדברים הבאים: "רואים התפטרותו של עובד כפיטורים אם המרחב בין מקום מגוריו החדש לבין מקום מגוריו הקודם הוא 40 ק"מ לפחות, ומקום מגוריו החדש רחוק יותר ממקום עבודתו מאשר מקום מגוריו הקודם."
אני עוברת דירה ובשל כך נאלצת לעזוב את מקום העבודה. שני התנאים הנ"ל מתקיימים במקרה שלי. האם אני יכולה לבקש פיצויי פיטורין? איך ההליך במקרה כזה?
האם מדובר בכספי הפנסיה שלי או שזה כסף של המעסיק?
תודה מראש.
אני עוברת דירה ובשל כך נאלצת לעזוב את מקום העבודה. שני התנאים הנ"ל מתקיימים במקרה שלי. האם אני יכולה לבקש פיצויי פיטורין? איך ההליך במקרה כזה?
האם מדובר בכספי הפנסיה שלי או שזה כסף של המעסיק?
תודה מראש.
מעבר דירה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
לא קראת את התחלת הסעיף- מעבר דירה רק בנסיבות מסוימות מקנה זכאות לפיצויי פיטורים. מעבר דירה שאינו ליישוב חקלאי או לעיר פיתוח, שאינו עקב הצטרפות לשירות הביטחון או בשירות המדינה, שלא עקב נישואים וכו' אינו מזכה בפיצויי פםיטורים.
צמצום שעות עבודה
ארז
14/06/09
סבא שלי יהיה השנה בן 90. ב - 10 שנים האחרונות הוא עבד יום יום על בסיס שעות מס' פעמים בשבוע במשרה מסוימת וזאת ללא ששילמו לו דמי הבראה, ימי חופשה וימי מחלה. בנוסף, לאחרונה, כל פעם אמרו לו שהיום לא יבוא ושמחר לא יבוא, וצמצמו לו את היקף העבודה למעשה.
עכשיו נמאס לו, והוא רוצה לעזוב.
האם מדובר בהרעת תנאים שלמעשה יקנו לו גם פיצויי פיטורים? והאם הגיל שלו משחק פה איזה שהוא תפקיד?
בתודה מראש.
עכשיו נמאס לו, והוא רוצה לעזוב.
האם מדובר בהרעת תנאים שלמעשה יקנו לו גם פיצויי פיטורים? והאם הגיל שלו משחק פה איזה שהוא תפקיד?
בתודה מראש.
צמצום שעות עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
קודם כל יישר כוח לסבך שעובד בגיל כזה. שנית, זכויותיך של סבך, למעט לעניין הפנסיה, הם זכויות הדומות לזכויות כל עובד. על כן צמצום היקף העבודה הוא אכן הרעה בתנאי ההעסקה ועליו להתריע טרם התפטרותו על מנת להיות זכאי לפיצויי פיטורים.
הודעה מוקדמת
אריאלה
14/06/09
1. אני עובדת במשרה מלאה במשכורת חודשית במשך שנתיים (2) ו-4 חודשים בכמה ימי הודעה מוקדמת אני מחוייבת לפי החוק?
2. אם המעביד איננו חפץ בהישארותי בזמן ההודעה המוקדמת האם הוא מחייוב לשלם עבור תקופה זאת?
2. אם המעביד איננו חפץ בהישארותי בזמן ההודעה המוקדמת האם הוא מחייוב לשלם עבור תקופה זאת?
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
1. 30 יום
2. כן.
2. כן.
הגשת תביעה לבית דין לענייני עבודה
מיכל
14/06/09
עבדתי במקום עבודה כחודשיים, במהלך החודש הראשון לעבודתי הפקתי כנס רב משתתפים ועבדתי שעות נוספות רבות, בתחילת החודש שאחריו קראה לי המנכ"לית ואמרה שהיה עלי לאשר איתה שעות נוספות שכן ככה כתוב לי בחוזה ("שעות עבודה נוספות יאושרו ע"י מנכ"ל") החברה מונה 4 אנשים, היא ידעה שאני נשארת ואף העמיסה עלי עבודה בסוף יום עבודה ודרשה שאני יבצע אותם מיידי, אני אמא וממש לא רציתי להשאר שעות נוספות אלו וזה הצריך ממני לשלם למטפלת או להקפיץ סידור לילד כל פעם שזה קרה
כתוצאה משיחה זו היא הבהירה לי שאם זה לא מתאים לי היא מבקשת שאלך ועזבתי את מקום העבודה.
אבקש לציין ששני העובדים הנוספים בחברה הביעו מחאה ופוטרו גם הם
כתבתי לה מכתב והיא השיבה לי שאני לא זכאית לשעות הנוספות בגלל אותו סעיף (אגב, שעות העבודה מגובות במכשיר חתימה על שעות)
מה עלי לעשות עכשיו? האם כדי לי לפנות לקו לעובד או להגיש תביעה בבית דין לענייני עבודה?... האם כדי לי להשיב לה במכתב נוסף?
אשמח לעזרכתם!
כתוצאה משיחה זו היא הבהירה לי שאם זה לא מתאים לי היא מבקשת שאלך ועזבתי את מקום העבודה.
אבקש לציין ששני העובדים הנוספים בחברה הביעו מחאה ופוטרו גם הם
כתבתי לה מכתב והיא השיבה לי שאני לא זכאית לשעות הנוספות בגלל אותו סעיף (אגב, שעות העבודה מגובות במכשיר חתימה על שעות)
מה עלי לעשות עכשיו? האם כדי לי לפנות לקו לעובד או להגיש תביעה בבית דין לענייני עבודה?... האם כדי לי להשיב לה במכתב נוסף?
אשמח לעזרכתם!
מומלץ להתייעץ עם עו"ד טרם הגשת תביעה.
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
שעות עבודה – האם חוקי?!
תו
14/06/09
שלום, בחוזה שלי מופיע "משרה מלאה של 9 שעות עבודה ביום". נחתם בינואר 2007. עד ינואר 2008 (אז ילדתי את בתי הבכורה) עבדתי כל מה שהיה צריך וגם קיבלתי על כל שעה נוספת מעבר ל-9 שעות. חזרתי ביוני 2008 לעבוד ומאז אני לא עובדת מעבר לשעות העבודה ולעיתים לא משלימה (אז מורידים לי שכר בהתאם). מאז תחילת החודש אין יותר שעות נוספות בחברה ולכן מתעקשים איתי למלא את כל השעות כדי לחפות על מישהי אחרת שהמשרה שלה 8 שעות.
שאלתי - האם זה חוקי שהחתימו אותי על 9 שעות יומיות? קראתי כי ע"פ חוק עבודה ומנוחה 43 שעות שבועיות, שזה 8.36 ביום. האם עליי להתעקש לעבוד רק 43 שעות בשבוע? האם יכולים לפגוע לי בשכר?
תודה.
שאלתי - האם זה חוקי שהחתימו אותי על 9 שעות יומיות? קראתי כי ע"פ חוק עבודה ומנוחה 43 שעות שבועיות, שזה 8.36 ביום. האם עליי להתעקש לעבוד רק 43 שעות בשבוע? האם יכולים לפגוע לי בשכר?
תודה.
שעות עבודה ומנוחה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
14/06/09
עקרונית ניתן לסכם על תשע שעות עבודה ביום ואולם מעבר לשעה השמינית יש לשלם גמול שעות נוספות. את יכולה להתעקש שלא לעבוד יותר מ- 8 שעות ליום, והפגיעה בשכרך תתבטא באי קבלת התגמול עבור השעות הנוספות.



