פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
העסקת עובדת בהריון
התקבלתי לעבודה בתפקיד ריכוזי חינוכי. בפגישה השניה עם המעסיק הוא דיבר על תכנון משפחה, וציין כי הוא מצפה שאסיים את השנה.
באותו מעמד התחייבתי כי איני בהריון אך ציינתי לו מפורשות כי אני לא מתחייבת לשום דבר בנושא!
כחודש וחצי לאחר אותה השיחה גיליתי שאני בהריון ועדיין לא חתמנו על חוזה. תחילת העבודה תהיה באמצע-סוף אוגוסט ואני עתידה ללדת באמצע מרץ.
מה המדיניות- האם אני צריכה להגיד לו לפני חתימת החוזה? ואם אגיד לו כדי שהיחסים בינינו יהיו כמה שיותר אמינים- האם הוא יכול להחליט שלא להעסיק אותי?
לתשובתכם אודה
העסקת עובדת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב בעמלת קורס
עבדתי בחברת פרטנר, פוטרתי לאחר 10.5 חודשי עבודה. ולמרות שפיטרו אותי ולא התפטרתי מיוזמתי חייבו אותי בעמלת קורס בסך 2,500 ש"ח. בחוזה עבודה נכתב
בחוזה נכתב באופן ברור, ש"הפסקת עבודתי בחברת "פרטנר" בנסיבות שעינינם הם: אי מילוי תפקידי בנאמנות, במסירות ובמקצועיות או התנהגות שאינה הולמת את תפקידי מעילה באמון או מבלי לגרוע מכלליות האמור להעיל, בנסיבות אלו המצדיקות פיצויי פיטורין ע"פ הדין הנהוג בישראל באופן מלא או חלקי לפני חלוף 12 חודש מיום תחילת ההכשרה".
אך טענתם היתה שלו עמדתי ביעדי המכירה, נגנב לי מחשב נייד בגלל חוסר אחריות.
אבקש לדעת האם יש עילה לתביעה? האם הינם רשאים לחייב אותי בעמלת קורס בנסיבות הנ"ל?
בנוסף, ימי הודעה מוקדמת היו 16 יום אך הם שילמו לי בגין 13 ימים, בטענה ששישי שבת לא נמנים בתקופת ההודעה המוקדמת. האם זה חוקי?
תודה רבה
חיוב בעמלת קורס- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרטנר חברה של ....
פרטנר עשו לי את אותו הדבר ....
זקוקה לעזרה
לאחר שהבנתי שנעשתה טעות מצדי על זה שחתמתי, אני ובעלי יצרנו קשר עם בעלת הרשת וברוח טובה ביקשנו להיפגש לשיחה איתם לפני שבפועל החנות תיסגר.נפגשנו איתם וחרי שניסיתי להבין ולהוציא שאין משמעות למכתב הנ"ל,קיבלנו הבטחה בעל פה שאכן אקבל את מה שמגיע לי.קצת נרגענו ונאמר לי יומיים אחרי ,שאת מכתב הפיטורין והשאר אקבל ב10לאוגוסט.היום נתבקשתי על ידן לשלוח להן מכתב כתוב ממני וחתום בשמי שויתרתי על מקום העבודה שהוצע לי(הן אמרו שעורך דינם ביקש זאת מהן),אמרתי שאחזור אליהן אך אינני יודעת מה לעשות,מאחר ואין לי הסכם רשום והן גם לא מוכנות לעשות ומצפות ממני להאמין להן שלא אצא מקופחת.איך אני יוצאת מזה???הן לא רוצות לפטר אותי וזה נראה לי תרגיל למנוע ממני מלקבל את הפיצויים שמגיעים לי.
מעבר למקום אחר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעה(חייב מענה מפורט)
אני נוסע באוטו פרטי שלי לעבודה ומקבל 50 שח דמי נסיעה ליום
אני מאד רוצה לדעת מה הסכום שאני אמור לקבל
לפי מה שהבנתי מהביקורים שלי באינטרנט ובפורומים השונים הסכום המקסימלי להשתתפות המעסיק בנסיעה הוא 22.70
אני נזקק ל 3 אוטובוסים בכדי להגיע למקום עבודתי
1.פקיעין עד נהריה
2.נהריה עד מפרץ חיפה
3 מפרץ חיפה עד אזור תעשיה נשר
האם אני אמור לקבל את ה 22.70 עבור כל נסיעה (22.70 כפול 3 )
אשמח אם תענו לי במדויק
נסיעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת פיצויי פיטורין
הלנת פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעה לחו"ל במהלך חופשת מחלה עקב תאונת עבודה
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיות בנוגע לאמינות של בעל דין
אני מנהל תיק בבית דין לעבודה. סכסוך בין עובד ומעביד. זכור לי במעומעם כי לעיתים ניתן להביא ראיות בענין חוסר אמינותו של בעל דין גם כאשר הראיות אינן רלבנטיות לסכסוך שבמחלוקת, אלא נוגעות בענין אחר. האם זה נכון? אם כן - מהם הכללים בענין זה? לפי איזה נושא או מילות מפתח ניתן לאתר חומר בענין זה? בתודה מראש.
אמינות בעל דין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התפטרות
התפטרות לשם טיפול בילד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגישת גישור?
יש לציין שהמעסיק וויתר על שירותי בזמן ההודעה המוקדמת.
אמרתי למעסיק שהוא חייב בתשלום בעבור ימי ההודעה המוקדמת, והוא מצא לנכון לקבוע לי פגישה עם היועץ המשפטי שלו. (אני סבורה שהמעסיק לא מעוניין לשלם בעבור כל ימי ההודעה המוקדמת).
1) האם עליי לאסכים לפגישה זו, ולנהוג בתום לב? או לחילופין לפנות לבית הדין לעבודה.
2) במידה וכן, כיצד אנהג בפגישה? במידה ואסרב לתשלום חצי
תיקון להודעה המקורית
יש לציין שהמעסיק וויתר על שירותי בזמן ההודעה המוקדמת.
אמרתי למעסיק שהוא חייב בתשלום בעבור ימי ההודעה המוקדמת, והוא מצא לנכון לקבוע לי פגישה עם היועץ המשפטי שלו. (אני סבורה שהמעסיק לא מעוניין לשלם בעבור כל ימי ההודעה המוקדמת).
1) האם עליי להסכים לפגישה זו, ולנהוג בתום לב? או לחילופין לפנות לבית הדין לעבודה.
2) במידה וכן, כיצד אנהג בפגישה?
3) במידה ויוצע לי לקבל רק חלק מהסכום המגיע לי , אם אסרב, האם סירוב זה ייחשב כסירוב לפשרה זו אף על פי שבטוחה אני בצדקתי ומגיע לי תשלום בעבור 30 ימי הודעה מוקדמת?
פיצויי פיטורים
תגמול מכירות בפיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
דמי הבראה בחופשת לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחתלתי את עבודתי בתאריך ה-02/09/08
משמעות הדבר אני עובד עד תאריך ה-16/08/09
האם אני זכאי לפיצויי פיטורים האם אני זכאי לדמי הבראה
פיטורים וזכויות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים מביטוח לאומי לאחר פשיטת רגל
החברה בה עבדתי עד לאחרונה פשטה רגל ובימים אלה ממש, מגישים כל העובדים את תביעתם לביטוח הלאומי לאישורו של המפרק מטעם ביהמ"ש.
בזמן עבודתי בחברה הורכבה המשבורת שלנו מהרכיבים הבאים: שכר יסוד, נסיעות, דמי הבראה, יום חופש ועמלות (אנשי מכירות), כאשר רק בשקלול 4 הרכיבים הראשונים (כלומר לא כולל העמלות)וחילוקם בשעות העבודה החודשיות יוצא שקיבלתי שכר המינימום השעתי (20.7). השאלה שלי היא, האם אני יכול עכשיו לתבוע מביטוח לאומי את הפיצוי עבור אי תשלום שכר מינימום, בהתחשב בעובדה שרכיב העמלות במשכורת שלי היווה כ 50% ממנה (כלומר בפועל קיבלתי הרבה יותר ממינימום)
זקוק לתשובה
בתודה מראש
תום
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות מחלה
ביום בו נשארתי שעות נוספות לא החשיבו את האישור מהרופא (נעדרתי כשעה באמצע היום)...האבסורד הוא שאם הייתי יוצאת "בזמן" כן היו מתחשבים באישור. האם זה חוקי?
קיזוז שעות מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות מחלה
ששווייה 125% וככלל היה עדיף לקזז שעה מימי המחלה שהם רבים...
השאלה היא עקרונית, האם יכולים לא להתחשב באישור רפואי כשנשארים לעבוד שעות נוספות.
פיצויים לאחר התפטרות
לאחרונה התפטרתי מעבודתי לאחר למעלה מ 4 שנים.
סיבת ההתפטרות היא עקב סיום תואר וקבלה למשרה מלאה בחברה אחרת.
על ההתפטרות הודעתי מבעוד מועד למעסיקי.
רציתי לברר האם מגיעים לי דמי פיצויים.על 4 שנות עבודתי ?
ואם כן - כיצד הם מחושבים ?
תודה רבה,
אלעד.
פיצויים למתפטר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה
עם קו פתוח על חשבוני הפרטי. האם לחברה יש סמכות לדרוש ממני
להעביר את הפלאפון לעובד אחר.
מה מהות המכשיר?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה והשתלמות
פנסיה והשתלמות
קרן השתלמות מקורה בהסכם. אין חוק המחייב עשייתה.
השאלה היא אם העמותה כפופה להסכם קיבוצי כלשהוא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הדחת עד
ברצוני לדעת, אם אני משכנע אדם שלא לתבוע אותי במסגרת דיון בבית הדין לעבודה, האם הדבר יחשב להדחת עד/הטרדת עד/שיבוש הליכי משפט?
השאלה היא באילו אמצעים אתה נוקט כדי לשכנע אותו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה מותרות בחודש
משרה מלאה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 1
טופס 1
לא
מחלת ילד
היעדרות בשל מחלת ילד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
חופשה
חופשה ניתנת לצבירה על פי הנוסחה הבאה: מותר לקחת שבעה ימים בשנה ואת היתרה לנצל בשנתיים הבאות. זיכוי החופשה בשנים הבאות יוצר יתרה של ימי חופשה לא מנוצלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה ימי חופשה
יש צוא הרחבה משנת 2000 שנראה שמכיל את ההסכם הקיבוצי על כל המשק ולארק על האירגונים שפורטו בתוספת השניה בצו ההרחבה משנת 1990.
נו? אז מה השאלה?
הרי שם מפורטות מיכסות ימי החופשה השנתיות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חשיפת שכר של עובד שעזב מקום עבודתו מרצונו
לא. זו פגיעה בפרטיות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





