פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

מס שבח

אריה 15/09/13
ברשותי 2 דירות. האחת נרכשה ב-2008 ויש עליה רווח הון משמעותי.  השניה נרכשה ב-1012 ויש עליה רווח הון שולי. בכוונתי למכור אחת משתי הדירות. איזו מהן כדאי למכור בהיבט מס שבח צינימלי או פטור . תודה לפורום

מס שבח במכירת דירת מגורים

22/09/13
בשל שינוים בחוק המתייחסים  לביטול הפטור במכירת דירת מגורים לבעלי מספר דירות רצוי שתפנה ליעוץ מסודר לקבלת מלוא האינפורמציה אודות הסטטוס שלך בחס לשתי הדירות .

כעיקרון החל מ - 1.1.2014 יחול מס שבח בשיעור 25% על השבח שנצמח לינארית מיום זה ועד יום המכירה.

בתכנון מושכל למקסם את הפטור בגין דירת מגורים.

ריבית מזכה

הודיה 13/09/13
צהריים טובים !

בסעיף 19-21 קיים פטור מרבית מזכה למגיעים לגיל פרישה . ההסבר בסעיף אינו ברור .

בשנים עברו מ-2007 ואילך לא זכינו לפטור זה למרות שגילנו

היה 67 שנים ו-75 שנים .

והשאלה אם מגיע לנו בגינו . בשנים הללו לא ניצלנו קצבה מזכה , אלא מאי היתה הכנסה של פנסיה  חודשית מעט מעל לקצבה המזכה בכל השנים הללו והכנסה נוספת לבן זוג מהשכרת 2 מס' של מונית , כאשר האחד נחשב לרכוש ומשוייך לבן הזוג בעל ההכנסה הגבוהה וממוסה בהתאם והשני בקטגוריה של יגיעה אישית של 37 שנים ובכל זאת לא זכיתי לאמור בסעיף 37 להכנסת שכירות מוטבת בטענה שהיו הכנסות מרבית על פקדונות שמקבלים עליהן הקלות ממס כמוסבר בסעיפים 19-21 לדוח .

והשאלה היאך אוכל להינות מפריוילגיה זו , אם ההכנסה של השכיר גבוהה מהקצבה המזכה ואילו ההכנסה מהמס' המושכר (יגיעה אישית) הינו כ-17.000 ש"ח בלבד .

האם במקרה ספציפי זה ניתן להוסיף את המס' המסווג כרכוש וביחד ההכנסה משכירות היא כ-34.000 ש"ח .

האם בכלל מגיע לנו הפטור האמור וכיצד עלינו לחשבו .



נשמח לתשובה מקיפה .



תודה וחתימה טובה לכולם !

תפנה לרו"ח שלכם

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13
אני מניח שאתם מיוצגים ומגישים דו"חות שנתיים בגין ההכנסות מהשכרת הזכות הציבורית. 

כל חישובי המס, כולל הזיכויים והפטורים, צריכים לבוא לידי ביטוי שם. 

תבדקו עם מי שעזר לכם בהגשת הדו"חות שהדברים נכללו בדו"חות שלכם. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור לעולה חדש

דיאנה 12/09/13
אדם (יהודי) אשר הגיע מחו"ל ונמצא בארץ  4 שנים תחת אשרת סטודנט.



אותו אדם מעוניין כעת לבצע עלייה לארץ.



האם הוא יחשב כתושב ישראל מאותו רגע שהוא ביצע את העלייה לארץ או שיספרו לו גם את ה4 שנים שבהם הוא היה בארץ תחת אשרת סטודנט?



האם אדם שנמצא בארץ תחת אשרת סטודנט נחשב כתושב ישראל או תושב חוץ?

לגבי המעמד מה שקובע הוא קבלת האזרחות. ניתן להקפיא את הזכויות לתקופת לימודים אקדמאיים.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי דמי שכירות של חצר בבית משותף

מוש 11/09/13
שלום רב, 

בבית משותף שבו 10 יחידות דיור, אין ולא היה אף פעם וועד בית. ישנה חצר המושכרת לגן ילדים בממוקם בבניין. החצר היא רכוש משותף של כולם. הסכם השכירות הוא בין השוכרת, שהיא בעלת דירה אחת בבניין, לבין כל יתר הדיירים. דמי השכירות של החצר הם בסך הכול 1,800 ש"ח לחודש. שאלותיי- 

1. האם ניתן לומר שלכל דירה צמוד חלק מהרכוש המשותף שנחשב כחלק מדירת המגורים ועל ידי כך להיות זכאי לפטור ממס עבור דמי השכירות? 

2. בהנחה שיש חבות במס הכנסה (כל אחד לפי מצבו אצל שלטונות המס), האם הדבר ישתנה אם הדיירים יקימו ועד בית כדין והסכם השכירות ייחתם מול וועד הבית? האם במקרה כזה יהיה ניתן "לחמוק" מחובת המס? 

2. האם במצב הקיים (כשכל הדיירים חתומים על החוזה) השוכרת חייבת לנכות במקור 35% (כך היא טוענת)? 



מודה לכם מאוד מראש

אכן מסובך

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13
השכרה שלא למגורים אינה פטורה ממס. 

הרכוש הציבורי שייך לכל הדיירים בחלקים שווים. 

את ההכנסה צריך לייחס לכל אחד או להפקיד לועד הבית. 

בעיקרון- מי שמשלם שכירות צריך לנכות 35% אלא אם יש אישור ממס-הכנסה. אז כל אחד מהדיירים יצטרך להביא אישור, או שועד הבית (והוא לא מאוגד כגוף שיש לו תיק במס הכנסה כמו חברה, עמותה, שותפות וכו'). לכן, בהחלט בעיה. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב מס רכישה

משה 10/09/13
שלום וברכה



אבי רכש לפני כ50 שנה חנות בלירות ועתה הוא מעוניין לשקול למכור את החנות 

כדי לקבל החלטה אם הדבר כדאי לאור גובה המס שבח הוא מעוניין לעשות חישוב כדי להבין כמה מס שבח ידרש לשלם 



1. איננו יודעים מה היה המחיר רכישה - האם יש דרך לברר מול רשויות המס מה המחיר רכישה של החנות - למי עלינו לפנות ?



2. האם יש מחשבון מס רכישה ?



3. האם יש פטור מסויים אם הוא לא מכר שום נכס בשנים האחרונות ?



4. האם יש בעלי מקצוע שיודעים גם להעריך את שווי הנכס וגם לתת מידע בנוגע לגובה מס השבח וכדאיות המכירה ? נשמח לפרטים 

חישוב מס רכישה

22/09/13
1. במכירת חנות כעיקרון אין פטור ממס שבח. 

2. מומלץ שתחפשו אחר  כל מסמך הקשור לרכישת החנות על ידי אביכם - חוזה רכישה, קבלה על תשלום לעו"ד / מתווך וכו'.

3. ללא אסמכתאות מסודרות משרד מיסוי המקרקעין הרלונטי יקח עלות מינימלית אפסית של שווי הנכס ועליכם חובת ההוכחה מה היה שוויו. לא סביר שקיים מידע בארכיון מס שבח ביחס לרכישה בשנות ה- 50.

4. רצוי שתפנו לעו"ד /רו"ח בתחום מיסוי המקרקעין לבדיקת גובה החבות המשוערת.

אגרת רשות שידור

אלי 10/09/13
שלום רב

האם עצם חיבור לאינטרנט הוא סיבה מספקת לחיוב באגרת רשות השידור (ללא מכשיר טלוויזיה בבית)?

איינו עוסקים בנושא אגרת רשות השידור.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת מגרש למגורים

מיכל 09/09/13
בבעלותי מגרש למגורים .בעת מכירתו ברווח של 200 כמה מס  אשלם?

והאם ניתן לקזז את ההפסדים מהבורסה ברווח הזה?

או תשלומים תרומה ששילמתי?

מגרש

22/09/13
במכירת מגרש את עשויה לשלם מס שבח בשיעורים של 48% /20%/25% תלוי במועד רכישת המגרש.

הפסדי הון ניתן לקזז מהשבח

תרומה אינה נכללת בחישוב האמור.

דרופשיפינג – מיסים

אלון 09/09/13
שלום.



בימים

אלו אני מקים אתר חדש למכירה של נרתיקים לסלולר

אשר גרים בישראל.



זה

תהליך הרכישה – הלקוח נכנס לאתר שלי(שיושב על שרתים מחו"ל כמובן), משלם

לחשבון הפייפאל שלי(ללא סליקה, רק PAYPAL בלבד) ולאחר התשלום אני מבצע ההזמנה מול הספק(DropShipping)



השאלות

שלי הן - 1. מלבד מיסים על הרווחים, האם אצטרך לשלם מיסים נוספים? מס קנייה?

מע"מ? מכס וכו'? 2. האם אופציה אחת כרוכה בעלויות נוספות יותר מהאחרת?



המטרה

שלי היא שאצטרך לשלם רק מס על הרווחים וזהו. בלי מע"מ, בלי מכס ובלי שום דבר.



חשוב

לציין - המשלוח יגיע על שם הלקוח המזמין. המוצרים ימכרו ללקוחות בישראל בלבד. סך

כל קנייה לא תעלה על סכום של 75$.



אשמח

לתשובות ואף לייעוץ בתשלום במידת הצורך



תודה והמשך לילה נפלא

הפורום לא נועד לשאלות כאלה. ממליץ שתפנה לייעוץ פרטני לצורך הקמה נכונה של המערך העסקי.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה בישראל/תושב ארה"ב

המתמחה 08/09/13
שלום,

אני תושב ארה"ב בעל גרין קארד (אשתי בעלת אזרחות כפולה) והוריי מעוניינים לקנות דירת חדר עבורי בישראל כהשקעה. האם יהא עליי לשלם מיסים על "המתנה" לארה"ב? 

האם יש חשיבות לכך שהכספים נחסכו לפני הפיכתי לבעל גרין-קארד?

תודה רבה!

איינו מייעצים בקשר לדיני המס בארה"ב

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכיר דירה ובמקביל שוכר

יוסי 08/09/13
הי

אני שוכר דירה ב 4000 , במקביל משכיר את הדירה שבבעלותי ב 5000 .



1. האם יש אפשרות לקזז את השכירויות כדי לא לשלם את ההמס .

2. בנוסף האם יש אפשרות לרשום את הוצאות הריבית(מהמשכנתא) כהוצאה חצורך קיזוז המס .


תשובה

עדי 09/09/13
הפטור לשנת 2013 4980 ש"ח



לכן הורד את השכירות ב-20 ש"ח והינך פטור .

עזרה מההורים בכספים לחתונה

ינון 08/09/13
שלום,

הורי מעוניינים לעזור לי בחתונתי בסכום של 100,000 ש"ח.

הם מתלבטים, בגלל סיבות של מס, בין העברת הכסף ישירות לחשבון הבנק שלי, ובין כך שהם ישלמו ישירות מהחשבון שלהם לאולם ולבעלי התפקידים.



במידה שהם מעבירים את הסכום ישירות לחשבון הבנק שלי:

1) האם עלי לשלם מס הכנסה?

2) במידה שלא, האם עלי למלא טפסים כלשהם?



תודה

אין צורך בדיווח או בתשלום מס על המתנה, ולא משנה כיצד יועבר. מומלץ לשמור אסמכתא.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכס על יבוא חלקי אופניים אישיות

עמי 07/09/13
שלום רב,



ברצוני לייבא מגרמניה זוג גלגלים ומערכת הילוכים לאופניים שלי. עלות העסקה כ 18,000 ש"ח. האם אצטרך תשלום כלשהו לשלם בנוסף למע"מ?



תודה רבה מראש ושנה טובה. 

איננו עוסקים בסוגיות מכס

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר מס – חיסכון ללימודים

אורי 05/09/13
שלום, שמי אורי ואני סטודנט. אני מעוניין להגיש בקשת החזר מס עבור שנת 2012. בשנה זו, משכתי מחשבון חיסכון ללימודים שפתחו לי הוריי סכום כסם מסויים וממנו נוכו כ-900 שקלים מס. שאלתי היא האם אני יכול להכליל את החיסכון הזה בהצהרה שלי וכך לקבל בחזרה את המס שנוכה? אני שואל כיוון שהחיסכון הוא על שם אבי, אך את הכסף אני מושך לחשבון שלי ואני זה שמבצע בו שימוש למטרת תשלום על הלימודים. תודה ושנה טובה, אורי

בעיקרון- רק בעל החסכון (אביך) יכול לדרוש החזר.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם שוכר מישנה חייב בכל הכתוב

גלילי גיא 03/09/13
בהסכם השכירות עם השוכר הראשון

למרות שלא הציגו בפניו את ההסכם?

שוכר משנה

04/09/13
שלום 

מקומה של השאלה בפורום נדל"ן

אם הבנתי נכון את שאלתך - אם החוזה עם שוכר המשנה כולל התייחסות ו/או הפניה להסכם השכירות הרי שרצוי ושוכר המשנה ידרוש ויבקש לראות חוזה זה על בסיסו ומכוחו הוא מתחייב.

שנה טובה 

העלמת מס

אולגה 30/08/13
שלום רב, רציתי להתייעץ בנושא העלמת מס.



עשינו שיפןץ בבית ותשלום עבור העבודה בוצע במזומן לקבלן העבודה. הקבלן לא הוציא לי חשבוניות מס מקוריות אלא חתם לי על הטופס כי קיבל סכום מסוים. לאחר סיום העבודה התגלו פגמים בעבודתו.



שאלתי היא: האם עצם זה שלא קיבלתי חשבוניות מס מקוריות יכולות איכשהו להשפיע עלי שכביכול גם אני העלמתי מס במידה וארצה להגיש נגדו תביעה משפטית?

לא. אין כזאת עבירה.

עו"ד משה גבע מנהל 04/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מריבית מזכה למגיעים לגיל פרישה

מאן דהוא 30/08/13
בוקר טוב !

מזמן עברנו את גיל 67 ועל כן , אנו זוכים לניכוי מוגדל על סמך סעיפים 18 - 19 - ריבית ורווחים מפקדונות ותוכניות חסכון .

בדיעבד , הבנו שקיים פטור נוסף מריבית מזכה למי שהגיע לגיל פרישה ומאחר ובעבר לא ידענו על כך לא הגענו לפקיד השומה ולא ביקשנו תיאום מס על כך .

ושאלתנו האם ניתן היום לבקש את הפטור הזה גם מהשנים

2007 ואילך .

נוסיף כי בשנים הללו לא זכינו לקצבה המזכה , פרט לכך שבת הזוג הרשומה כ-"בן הזוג הרשום " קיבלה פטור ממס על קופות גמל בפרישתה ב-09/2006 . 



נשמח לקבל תשובה מלומדה . 



חג שמח ושנה טובה  !

אפשר להגיש בקשות להחזר מס עד 6 שנים אחורה

עו"ד משה גבע מנהל 04/09/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מריבית מזכה - המשך

מאן דהוא 06/09/13
צהריים טובים וחג שמח



ראשית תודה על התשובה , אך מתבקשת שאלה נוספת באותו עניין :



האם תיקון לשומה ל-6 שנים אחורה , חל גם על מי שמגיש

שומה מדי שנה ? או רק על מי שחדל להגיש שומות ? . 



אשמח אם תואילו להשיב בזמן הקרוב .



תודה ויום טוב !

העברה ללא תמורה בין אחים- של חנות

נטלי 29/08/13
שלום,

לאור השינוי בחוק, אני מעוניינת לדעת האם ניתן לבצע העברה ללא תמורה של חנות בין אחים- יש לציין כי החנות הנ"ל עברה בירושה לאחים הנ"ל לפני כ- 15 שנה.



האם יחול מס שבח?

האם ישב אפשרות לקבל פטור 1/3 ממס רכישה.?

האם לפי התיקון לחוק יש פירצה של נושא קבלת החנות בירושה ואפשרות להעבירה ללאת תמורה ולקבל את הפטורים הקודמים..?



תודה,

שנה טובה ומתוקה

נטלי

מתנה בין אחים לאחר התיקון לחוק מיסוי מקרקעין

29/08/13
נטלי שלום 

בעקבות התיקון לחוק העברה ללא תמורה בין אחים חייבת במס שבח אא"כ מדובר בנכס שקיבלו בין היתר מהורה בירושה. לכן במקרה שאת מתארת על פניו יש זכאות לפטור ממס שבח. בהתאמה מס הרכישה יהיה 1/3 ממס הרכישה המלא.

שנה טובה

החזר מס רכישה

החזר מס רכישה 28/08/13
שלום

שולם מס רכישה מלא על דירה שניה. האם ניתן לדרוש החזר מס רכישה במידה ודירה הראשונה תימכר תוך 24 חודשים בגין ההפרש שבין דירת יחיד לדירה שניה על הדירה החדשה שנרכשה (פעולה הפוכה להצהרה מראש על מכירת דירה תוך 24 חודשים)

תודה

כן. בדרך כלל הם מאפשרים

עו"ד סלי אילון מנהל 04/09/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב על ארנונה ישנה

מאיר ישראל 28/08/13
 רציתי לברר: לפני תקופה מכרתי דירה בירושלים. לפני המכירה פניתי לעיריה על מנת לסגור את כל החובות כדי שאוכל להעביר את הדירה על שם הקונה. שלמתי את כל מה

שהתבקשתי, והנה לפני כמה ימים אני מקבל הודעה כי נשארה לי יתרה מסוף שנת 2010..., מה זאת אומרת, עד מתי הם יוכלו לדרוש תשלומים קודמים, האם בעצם העברת הדירה לא הוכחתי שכבר לא קיימים חובות???


זה לא בתחום עיסוקנו אבל טיפ יש:

עו"ד משה גבע מנהל 04/09/13
אם העיריה נתנה אישור העדר חובות כדי להעביר את הנכס בטאבו על שם הקונה, אז יש לך אסמכתא להעדר חובות...

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקון שומה

אלין 27/08/13
ערב טוב !

ביקשתי לתקן שומה משנת 2007 .

פקיד השומה הודיע לי כי התיקון מוצדק אך לא ניתן ליישם זאת ,מאחר ואני ממלא דו"ח שומה מדי שנה ולכן חלה התיישנות . הוא גם אמר שרק מי שאינו ממלא דו"ח רשאי לבקש עבור 6 שנים אחורה . האם טענה זו מוצדקת .

אוסיף , לאותה שומה פניתי לפקיד השומה בזמנו והסברתי לו כי הוא שגה בניכויים לקופ"ג ובזיכויים . (חישב לפי 7% ולפי הפקדה בסך 19.500 אלף ש"ח . כאשר בפועל היתה הפקדה של 34.000 ש"ח ועקב גילי באותו הזמן 67 מגיע לי ניכוי מוגדל של 16.5% + זיכוי על הכנסה של 122.000 ש"ח לאותה שנה . ואף על פי כן לא תיקן והדבר נשכח (מדובר

בזיכוי ע"ס 1.700 ש"ח שמגיע לי עקב הטעות בחישובים . 



אשמח לקבל תשובה עניינית .  

אם פנית בעניין בטרם התיישנות והתיקון לא בוצע, אתה זכאי לדרוש את התיקון

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקון שומה

אלין 28/08/13
בוקר טוב !

בהמשך לשאלתי מה-27/08/13 שעה 17:42 ולתשובתו של עו"ד משה גבע באותו היום בשעה 22:14 :

פניתי ב-2008 לאחר קבלת השומה פיזית לפקיד השומה

והסברתי לו בעל פה את הטעות אך הוא טען באותו מעמד 

כי הוא לא טעה וכי החישוב נכון .  

ומאחר וב-12/2006 הפרשתי סך 19.500 ש"ח סברתי שאולי

אני טועה . אך בדיעבד שמתי לב כי הפרשתי לשנת 2007 סך

34.000 ש"ח ואין להם קשר להפקדה מ-12/2006 ועל כן החישוב אינו נכון . לדאבוני לא התכתבתי בנושא אך יש לי את ההוכחה של ההפקדה של 34.000 המתייחסת לשנת 2007 ואת ההפקדה מ-12/2006 המתייחסת לשנת 2006 .

מה עלי לעשות בנדון ?

אשמח אם תנחני מה ניתן לעשות .



תודה מקרב לב, חג שמח ושנה טובה .

תקון שומה

אלין 02/09/13
בוקא טוב !



ראשית אני מודה על תשובתכם !



רצוני להבהיר כי בשנת 2008 לאחר קבלת השומה לשנת 2007 , פניתי פיזית לפקיד השומה והפניתי תשומת לבו לטעות בניכוי/זיכוי על קופת הגמל ששולמה .

פקיד השומה הביט במחשב מולו וטען שאין טעות והכל בסדר .

לתומי סברתי שייתכן והטעות שלי ושבתי הביתה .

אין תיעוד בכתב , הכל התרחש אצל פקיד השומה כאמור .

ובכל זאת הטעות היא של מס הכנסה ולכן האם אין  אפשרות

לתקן את המעוות על סמך הודעתי בכתב מ-08/2013 ? .



אודה בשנית על תשומת הלב .



חד שמח ושנה טובה .

שחזור תשלום מס רכישה

מיכל 26/08/13
שלום



היכן ניתן להשיג העתק של תשלום מס רכישה עבור דירה חדשה שרכשנו לפני מספר שנים ?



תודה

מיכל

במשרד מיסוי מקרקעין האזורי אליו שייך הנכס או אצל העו"ד שטיפל בעסקה

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוקר טוב

שאלתיאל 26/08/13
לבאי הפורום שלום

שאלתי בנוגע למתנותיותר נכון עזרה כספתי

התחתנתי לפי כחצי שנה כאשר משפחתי ומשפחת אשתי

הודיעו לנו בשמחה כי יעזרו לנו ברכישת הדירה הראשונה שלנו

לאחר בדיקה מעמיקה החלטנו כי אנו מעוניינים לדחות את הקנייה עד שיהיה פחות לוהט בשוק הנדלן וכרגע נשקיע אותו באפיקים שונים בשוק ההון  ומה שאני שואל זה

אם יש מיסויי על העברות גדולות של מזומן מצד שתי המשפחות (מדובר על מעל חצי מיליון) ??

יש לציין שאני בעל עוסק מורשה ואשתי שכירה

בנוסף האם הדרך שבחרנו תעלה לנו במיסים בהמשך ?(רווחי התיק וכד)

תודה לעונים

שבוע מעולה!

על מתנות אין מיסוי. על השקעות יש מס רווחי הון.

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשבונית מס עובר ללקוח

הר-לב 25/08/13
האם ישנה חובה בדין על נותן שירות  עובר לביצוע העסקה לתת את החשבונית ביד הלקוח או שמא די במה שהוא כותב אותה ושולח אותה למחזור נייר?

לא בטוח שיש הנחיה בעניין

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13
אבל העיקר שההכנסה נרשמה. 

את החשבונית הייתי שומר או שולח בדואר ללקוח. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב פרטי

זלמן 25/08/13
אני עוסק מורשה מתעסק בהובלות עם רכב גדול , לאחרונה שהעבודה גדלה צריך עוד רכב , האם רכב פרטי שיש ברשותי יכול לשמש אותי ולקזז הוצאות הדלק והאחזקה .

כן. כל הוצאה ביצור הכנסה תוכר. במקרה של רכב פרטי תידרש לתאם חלק מההוצאה בגין השימוש הפרטי

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב פרטי

דוד 26/10/13
הוצאות רכב פרטי יוכרו חלקם לאחר תיאום אם אתה עצמאי 

ואם דרך חברה נדרש שיזקף שווי שימוש ברכב

הבהרה בנוגע לנקודות זיכוי לתואר אקדמי

אלי 25/08/13
שלום ב.



קראתי שחוק ההסדרים אושר ומסיימי תואר אקדמי יוכלו לנצל את נקודות הזיכוי רק בגין שנה אחת בלבד.



2013 זו השנה הראשונה בה ניצלתי את הנקודת זיכוי.



הבנתי שהתקנה תיכנס לתוקף משנת 2014. האםא ני אוכל לנצל לעוד שנה אחת בגין נקודות מס בשנת 2014 את נקודת הזיכוי בגין תואר אקדמי?



לתשובתך אודה.



בברכה,



אלי

להבנתי תוכל לנצל שנה נוספת בלבד

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נקודת זיכוי תואר אקדמי

ינאי 26/10/13
החוק החדש מדבר על אלו אשר יהיו זכאים לתואר בשנים 2014-2015
דילוג לתוכן