התנהגות הסניף
שאלה, בוקר אחד וללא כל הסבר מניח את הדעת, ביטל הסניף את מסגרת האשראי בחשבון והחזיר את כל החיובים אכ"מ.
למזלי עליתי על המקרה בזמן אמת ובשיחה לסניף הפקיד לא ידע לתת הסבר מדוע בוטלה המסגרת ומדוע הוחזרו החיובים. באותה שיחה הוא הקים מחדש את מסגרת האשראי ואף קבע מסגרת יותר גבוהה וכן ביצע פעולת ביטול לכל החיובים שחזרו. האם יש לי עילת תביעה נגד הבנק על פעולה שבחוסר תום לב תוך הפרת חובת הזהירות, למרות שהפקיד תיקן את טעותו? חשוב לציין כי אלמלא הייתי פונה בזמת אמת היה נגרם לי עוול עצום ושם רע מול כל הגורמים אליהם היו אמורים לחזור החיובים. עוד חשוב לציין שהתנהלות החשבון הינה רגילה וללא סיבה הנראית לעין כאמור לביצוע כל האמור לעיל. שאלה נוספת, מה מקסימום הזמן שיש לבנק להחזיר חיובים עפ"י הרשאה? תודה רבה מראש על העזרה.
אין ספק שהביטול המיידי של מסגרת האשראי - חמור, שגוי, ומקנה זכות תביעה.
ברם , זכות התביעה הנה לנזק שנגרם ללקוח, והשאלה הנה - האמנם נגרם לך נזק, מלבד עוגמת נפש ?
אני בספק אפ הדבר מצדיק השקעת כספים בכל ההליך המשפטי. נסה במקום זה לקבל "צ'ופר" מהבנק בגלל התנהגותו השגויה.
בברכה,
זילברפלד אבי, עו"ד ונוטריון
מנהל פורום בנקאות