0

שאלות היום

0

תשובות השבוע

0

סה”כ תשובות באתר

פורום זה עונה לשאלות. שאלתך לא ברורה

יחס מפלה ומחפיר לבעל מוגבלות מהבנק
אבי 10/02/23

שלום רב,

הבנק סירב לכבד כרטיס פטור מתור לבעל מוגבלות שהציג אותו. מאז החלה מסכת התעמרויות שיטתיות והתנערות מאחריות של הסניף והבנק בכללותו,  הפקידה שקיבלה הגנה מלאה על התנהגותה.

בהמשך, סירבו להשיב כספים שנגבו עמלות בניגוד לחוק שכן בעל החשבון גם סטודנט, במוקד נאמר כי יש קדימות בתור לבעלי תעודת נכות, אך מעולם הסניף לא הביא זאת לידיעתנו, כמו כן, מסרב  הסניף ופקידיו ומנהליו עדיין בהתעלמות בוטה מהפניות אליו.

כעת, לאחר דין ודברים עם המוקד, פניות הציבור, והסניף-כולל שיחות טל עם שלל נציגים ומנהלים, הגיעה מנהלת בנקאות אישית חדשה שפועלת בשרירות וגבהות לב בבחינת חטא על פשע.

במענה לדרישה להזין את הקדימות בתור- שלחה מכתב ובו הודעה כי החשבון נסגר על ידם, על אף שהוסבר להם מזמן כי רצוננו לסגור אותו. אך מסיבותינו השמורות עימנו- רק לאחרונה נפתח חשבון חדש והבנק החדש,  החל תהליך ניוד.

המכתב מאיים ומאשים, ומודיע בניגוד לחוק- כי הבנק מונע פעולות בו כולל מעבר חשבון ומשיכת הכסף בו שכולו, כסף שנזקק לו בעל החשבון שחי על קצבת נכות שמשתלמת לחשבון הזה. 

ידוע לי כי זה לא חוקי, וצעד שרירותי. אך בנק ישראל  שקיבל פנייה, מתמהמה בטיפול בנושא ואין עם מי לדבר. אפשר לעדכן חשבון בנק בביטוח לאומי אומנם- אך אין בהכרח מצב, כי יסכים להעבירו מהחשבון כיוון שיש עליו אפוטרופוס לכספים. 

אשמח לעזרה דחופה! 

בתודה מראש.

פורום זה עונה לשאלות. שאלתך לא ברורה
עו"ד אבי זילברפלד מנהל 18/02/23

עו"ד אבי זילברפלד

מנהל פורום דיני בנקאות

שהם 11, פתח תקווה

03-5753443

lawforums34@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פורום זה עונה לשאלות. שאלתך לא ברורה
עו"ד אבי זילברפלד מנהל 18/02/23

עו"ד אבי זילברפלד

מנהל פורום דיני בנקאות

שהם 11, פתח תקווה

03-5753443

lawforums34@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי:





    דילוג לתוכן