האם איחורים קבועים של חברת אוטובוסים מקימים עילת תביעה ייצוגית?
האם ניתן להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת אגד תעבורה , המספקת שרותי תחבורה, בגין איחורים, אי הגעה, פרסום לוז שלא תואם את המציאות וכו?
יש תיעוד לכמות התלונות במשך תקופה ארוכה. הנפגעים הם כל המשתמשים בתחבורה הציבורית.
האם ניתן להוסיף לתביעה את משרד התחבורה, רשות מקומית?
האם ניתן לתבוע גם אם השירות ניתן ביו"ש?
שילה
שילה שלום,
יש לבחון האם מדובר בשאלות משותפות המצדיקות הגשת תביעה ייצוגית בעניין.
גם תלונות חוזרות, ביחס לשירות, אינן לעיתים מספקות ע"מ להוכיח "שיטה" (עניין נטוויז'ן).
קיים קושי בנוגע להגשת תביעה ייצוגית ביחס לשירות שניתן ביו"ש, שכן חוק תובענות ייצוגיות אינו חל (למיטב הבנתי) ביו"ש.
איני רואה טעם מיוחד להגשת תביעה כנגד הרשות המקומית או משרד התחבורה.
בפרט לנוכח "חריג הפיקוח" אשר קובע כי לא ניתן להגיש תביעה ייצוגית כנגד בגין הפעלה או אי הפעלה של סמכויות פיקוח הנתונות ברשותה.
מקווה שסייעתי,