האם ניתן לתבוע יבואן רכב בגין הטעייה בצריכת השמן ברכב?
ברשותי רכב אשר עלה על הכביש ב 1/10/13.
בתאריך 2/1/14 ולאחר 3200 ק"מ בלבד נדלקה נורת השמן המורה כי חסר שמן במנוע. הופניתי למוסך מורשה ומילאו את השמן החסר ללא עלות.
לאחר 9443 ק"מ (6200 ק"מ אחרי המילוי הראשון) שוב היה חוסר שמן וניגשתי למוסך המרכזי של החברה. שם בצעו שקילת שמן כפולה, האחת בהגיעי למוסך והשניה לאחר נסיעה של בין 900-800 ק"מ (אני הגעתי לאחר 823 ק"מ ליתר דיוק) לשם הערכת צריכת השמן של הרכב.
לטענתם הבדיקה הראתה צריכה של 0.35 ליטר למרחק אותו ביצעתי ושזה נתון נמוך מהוראות היצרן שעומד על עד 0.5 ליטר לכל 1000 ק"מ.
הבעתי את מורת רוחי שכן מדובר בנתון מאד גבוהה מה שאומר שאני צריך למלא ליטר שמן כל חודש עד חודש וחצי (עניין של 50-60 ש"ח בחודש לדעתי).
בנוסף ציינתי במוסך כי במעמד הרכישה לא אמרו לי נתון כזה ואולי עם צריכה כזו לא הייתי רוכש הרכב, בתגובה אמרו לי כי זה כתוב בספר רכב. שאלתי אותם מי קורא ספר רכב??? לא קיבלתי תשובה פרט לכך שזה הוראת היצרן.
האם ניתן לתבוע ייצוגית את היבואן?
אציין כי ככל הידוע לי עומדת ותלויה תביעה ייצוגית אחרת נגד היבואן בגין בעייה אחרת הקיימת בדגמי הרכב השונים.
יוסף שלום,
פנייתך מגלה עניין ומצריכה בדיקה ראשונית. ממלית לגשת לעו"ד לייעוץ פרטני.
בברכה,
עמירם טפירו, עו"ד
מנהל פורום תובענות ייצוגיות