ייצוגית נגד הוט - שינוי תנאי ההתנתקות ללא עדכון החוזה
שלום רב,
כאשר לקוח מתנתק מהוט עומדות בפניו 2 אפשרויות להחזרת הציוד. אחת שהוא בעצמו יתפנה ויגיע למרכז שירות הוט (לא כל מרכז שירות, אלא מיוחד). והשנייה היא שטכנאי הוט יבוא ויקח את הציוד. באחרונה הוט התחילו להשתמש בחברת קבלן ובמקרה והלקוח בוחר באפשרות שהחברה תאסוף את הציוד – הוט מחליטה שהיא גובה 100 שקלים עבור האיסוף.
יש לציין 3 דברים:
* לפי החוזה לצרכן אסור לפרק את הציוד בעצמו (סעיף 15)
* באם הלקוח מחזיר רק מודם אינטרנט או מודם טלפון או שניהם אז האיסוף חינם – כך שלמעשה מתקבל הרושם כי גביית התשלום היא לא על פעולת הגעה של השליח אל הלקוח אלא "קנס" על איסוף ציוד קצה של טלויזיה (שמקורו בשירות בעל ערך גבוהה יותר).
* מנהלת שירות לקוחות של הוט הסבירה לי (בשיחה מוקלטת) במילים ברורות כי האיסוף אמור להתבצע על ידי טכנאי של הוט ואמור להיות ללא תשלום (אבל נציגי הוט טוענים שלא כך הדבר).
חוזה הוט כפי שקיים באתר הוט אינו השתנה מאז 2006 ואז הוט לא השתמשה בחברת איסוף, הטכנאים באו לאסוף את הציוד ולא גבו שום כסף עבור זה.
אשמח לדעת האם ניתן להעניש חברה כזו עבור הרעה של השירות (סיום השירות) ללא הסבר הגיוני ללקוח.
אגב, שאלה נוספת קטנה. במעמד שליחת בקשת הניתוק בפקס ציינתי כי החלטתי להתנתק היא סופית וביקשתי שלא יצרו עימי קשר בנוגע ל"שימור לקוחות". אף על פי בקשתי זו, בתקופה של החל מ-5 ימים אחרי בקשת הניתוק, קיבלתי כעשרה שיחות (1 בכל יום) של נציגים שמנסים לשכנע אותי להישאר. האם אפשרי לתבוע את חברת הוט על הטרדה?
תודה,
שחר
על פניו פנייתך מגלה עניין (כמובן בכפוף לקריאה ולניתוח של החומרים).
אני ממליץ לך לגשת לעורך דין לשם קבלת ייעוץ פרטני בעניינך.
בברכה,
עמירם טפירו,עו"ד
מנהל פורום תובענות ייצוגיות