נגד חברת HOT
ב12.12.12 נכנסו לתוקף תקנות של משרד התמ"ת כחלק מ"חוק הגנת הצרכן" אשר קובע שזמן ההמתנה במענה טלפוני לא יעלה על 3 דקות. אם זמן ההמתנה ארוך אז החברה צריכה לאפשר ללקוח אופציה להשאיר הודעה והיא מחויבת לחזור אליו.
חברת הוט כנראה החליטה לצפצף על החוק הזה, אני אישית חיכיתי על הקו לתמיכה טכנית כ50 דקות ומה שמעצבן שאם אתה בוחר בתפריט הראשי ב"הצטרפות" נציג עונה תוך 2 דקות.
משיטוט ברשת גיליתי שאני ממש לא היחיד שהחברה מצפצפת עליו ועל החוק.
האם יש עילה לתביעה?
אתה אכן צודק, על פי חוק הגנת הצרכן וכן על פי תנאי הרשיון של חברת הוט הרי שזמן ההמתנה הממוצע צריך להיות בממוצע כ- 30 שניות ולא יותר מ-90 שניות.
הוגשו בעבר כנגד הוט מספר תביעות ייצוגיות בעניין (אחת בשנת 2008 ואחת בשנת 2011) כך שאני מציע שטרם הגשת תביעה תבחן היטב מה המצב המשפטי הקיים (קרי, האם קיימת תובענה ייצוגיות תלוייה ועומדת).
כמו כן, יש לבחון האם מדובר במקרה חריג ופרטני או שמא במדיניות מכוונת.
מקווה שסייעתי,
עמירם טפירו,עו"ד
מנהל פורום תובענות ייצוגיות