הטעיית צרכן
שלום. רכשתי באינטרנט קוצץ ירקות מאתר גרופון כמתנה לאמא שלי, באתר מופיע מוצר מסויים של חברה מסויימת עם הלוגו שלה. בפועל אמא שלי קיבלה מוצר שהוא חיקוי מחברת ברדקס באיכות מאוד ירודה שעל המוצר לא מופיע לא חברה ולא לוגו וארוז בחבילה שונה מהמקור ובנוסף המכשיר שונה בגודלו מהמקור. איך אני יודעת שזה חיקוי? יש לי את המוצר המקורי בבית שבא עם חוברת של החברה ואריזה עם לוגו של החברה וכמובן איכות מצויינת כמו שפורסם באתר גרופון. שפניתי לחברת ברדקס בטענה שזה חיקוי ואני לא מתכוונת לשלם משלוח אליהם בחזרה הם אמרו לי שאין מה לעשות אם אני רוצה אני יכולה להחזיר את המוצר ויחזירו לי את הכסף אבל אצטרך לשלם דמי משלוח בזמן שהם הטעו אותי. מה אוכל לעשות בנושא? תודה רבה.
על פניו, המקרה המתואר בפנייתך עומד בניגוד גמור להוראות חוק הגנת הצרכן הקובע, ביו היתר, איסור על הטעייה.
במקרה כזה, הרי שלטעמי על המוכר להשיב לך את כספך במלואו כולל הוצאות המשלוח.
בברכה,
עמירם טפירו,עו״ד
מנהל פורום תובענות ייצוגיות