אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

ילדך נפגע בגן או בבית הספר: דע כיצד לפעול!

כך, כאשר ילד נפל ממתקן בגן ונגרם לו שבר, כאשר ילד רץ במהלך הפסקה, החליק, ונפצע ואף כאשר הילד נפגע בגופו במהלך משחק בגן השעשועים יהיה הילד זכאי, בתנאים מסוימים, לקבלת פיצוי כספי. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
ילדך נפגע בגן או בבית הספר: דע כיצד לפעול!
ב- 1 בספטמבר, כמדיי שנה, תפתח שנת הלימודים וילדי ישראל יחזרו לגני הילדים ולבתי הספר. 

ההורים והילדים דאגו לרכוש ספרים, מחברות, כלי כתיבה וחלקם אף הצטיידו בבגד חדש לקראת היום המרגש. ואולם, רגע לפני שהשנה מתחילה חשוב לדעת מה עושים במקרה של תאונה בזמן פעילות הגן או בית הספר. האם יש ממי לקבל פיצויים? מי מבטח את הילדים? ולמי פונים במקרה של פגיעה?

הורים רבים אינם יודעים כי במקרה שילדם נפגע בזמן שהותו במוסד החינוכי, ואף מחוץ לשעות הפעילות של הגן או בית הספר, ילדם, ככל הנראה, זכאי לפיצוי כספי בגין פגיעתו.

כך, כאשר ילד נפל ממתקן בגן ונגרם לו שבר, כאשר ילד רץ במהלך הפסקה, החליק, ונפצע ואף כאשר הילד נפגע בגופו במהלך משחק בגן השעשועים יהיה הילד זכאי, בתנאים מסוימים, לקבלת פיצוי כספי.

חשוב לדעת, כי קיימים שני מסלולי תביעה אפשריים- תביעה בהתאם לפוליסת תאונות אישיות לתלמידים ותביעה של הגורמים החינוכיים והמפקחים בתביעת נזיקין. ברוב המקרים, תלוי בנסיבות ובסוג הנזק, ניתן אף להגיש תביעות בשני המסלולים במקביל ולקבל פיצוי כספי ממספר גורמים שונים.

הידעת? הילדים בישראל מבוטחים באופן אוטומאטי בביטוח תאונות אישיות וזכאים לפיצוי במקרה של תאונה

בהתאם לחוק, כל התלמידים בישראל הרשומים במוסד חינוכי, מגיל שלוש ועד גיל שמונה עשרה, מבוטחים בביטוח תאונות אישיות 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. כלומר, הביטוח חל בין אם התאונה אירעה במהלך פעילות המוסד החינוכי ובין אם התאונה אירעה בשעות הפנאי- בבית, בחוג, ברחוב, במגרש המשחקים ואף בחופשה משפחתית.

הביטוח מוענק לכל ילד וילדה באמצעות הרשות המקומית שבה נמצא בית הספר או הגן. התשלום עבור הביטוח נגבה ישירות מההורים במסגרת התשלומים השנתיים וסכום הביטוח נקבע מראש על ידי ועדת החינוך של הכנסת.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מקנה לכל ילד זכאות לפיצויים במקרה של תאונה שגרמה לנכות זמנית, נכות קבועה או חס וחלילה מוות, בכפוף למספר החרגות שקיימות בפוליסה. כך, למשל, הפוליסה לא חלה במקרה של פגיעה בעקבות תאונת דרכים, פעולת טרור, רשלנות רפואית, תאונת עבודה (ככל שהילד עובד) ומחלה קשה.

הפיצוי המוענק לילדים במסגרת הפוליסה אינו קשור לשאלת אחריות- קרי, אין זה משנה באשמת מי נגרמה התאונה אלא אך ורק שהתאונה עונה להגדרות הפוליסה.

הורה המעוניין לעיין בתנאי הפוליסה יכול לבקש את העתק הפוליסה ממזכירות בית הספר, מהגננת או מהרשות המקומית.

הילד נפגע? לא אחת נכון לתבוע פיצוי כספי גם במסגרת של תביעה נזיקית

בנוסף לתביעה בהתאם לפוליסת ביטוח תאונות אישיות, ילד שנפגע בזמן ובמהלך פעילות של המוסד החינוכי ומייחס את פגיעתו לרשלנות של המוסד החינוכי בו הוא לומד, למשרד החינוך, לרשות המקומית ואף לגורם כלשהו במוסד החינוכי (גננת, סייעת, מורה, מנהל וכיוצ"ב), ראשי לתבוע באופן אישי, בתביעת נזיקין, גם את הגורמים כאמור ואת חברת הביטוח המבטחת אותם.

כך, שאם התאונה אירעה בעקבות רשלנות של המוסד החינוכי או גורם מטעמו, למשל, בעקבות ליקוי בטיחותי או חוסר פיקוח והשגחה של הצוות החינוכי, ניתן לתבוע את האחראים לאותה רשלנות בתביעת נזיקין. 

בתביעה כזאת, בשונה מתביעה של פוליסת תאונות אישיות, יש להוכיח את רשלנות המוסד החינוכי בקרות אירוע התאונה שגרם לנזק. אם התאונה אירעה מבלי שהוכחה כל רשלנות של גורם מהמוסד החינוכי לא יהיה זכאי הילד לפיצוי כספי בגין התאונה.

חשוב לדעת, כי גם אם הילד נפגע עקב התנהגות חריגה ובלתי ממושמעת מצדו, יתכן שעדיין יהא זכאי לפיצוי כספי, אך בסכום נמוך יותר. 

פסיקות בתי המשפט העוסקות בתחום זה קובעות, כי על המבוגר האחראי מוטלת האחריות לצפות את אופן התנהגותם של הילדים, אשר מפאת גילם הצעיר לרוב אינם בעלי שיקול הדעת הנדרש על מנת להימנע מסכנות.

ילדך נפגע בתאונה בבית הספר או בגן – רשום לעצמך את מה שאסור לך לפספס

לאחר התרחשות תאונה כך תפעל:

1.יש לבקש מהמוסד החינוכי למלא דו"ח תאונה ובו פירוט מלא של הנסיבות בהן אירעה התאונה. 
2.ככל שיש באפשרותך, יש לצלם את מקום האירוע ואת המפגע שגרם לתאונה (ככל שקיים מפגע).
3.יש לקבל באופן מיידי טיפול רפואי ולוודא כי בכל המסמכים הרפואיים יצוינו תאריך התאונה ונסיבות התאונה. 
4.יש לבצע את מלוא הבדיקות הרפואיות הנדרשות לצורך החלמה ולדאוג לשמור את כל המסמכים הרפואיים וכן את הקבלות עבור קבלת טיפול רפואי, רכישת תרופות ורכישת אביזרים רפואיים.

נקווה שלעולם הילדים יחזרו שלמים ובריאים ממוסד הלימודים,
שנת לימודים מוצלחת לכולם.

 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק