פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

תביעה על חלק נכס מתוך עיזבון

זוהר 23/02/19
שלום-
   ההורים נפטרו, אמא לפני 6 שנים, ויש צואה המורה לחלק הכל ל 3 ילדים.
 כבר חילקנו  את רוב הירושה ומחכים לפיצוי בגין דמי השבת קרקעות מאת המינהל ולפתע מגיעה  תביעה מקרוב משפחה רחוק שהציג פתק בכתב יד אמא  שהיא " מכרה" לו את חלקה בחלקות מינהל עוד ב2008.
והשאלות-
 1- איפה הוא היה עד כה.
 האם שאלה כזו עשויה להכשיל את נסיונו לזכות בחלקות?
 2- למה לא העביר כדת וכדין את החלקות על שמו כולל תשלומי דמי הסכמה ומה שנדרש לשלם בעת " קניית ": הזכות מאמא?
האם שאלה כזו עלולה לעלות לו בתשלומים כולל קנסות מ-2008 במידה וביהמש יאשר לו " קניית" הקרקע?
 מה הסיכוי לזה? בכללי כמובן.
 לציין שהוא הלך למינהל אך המינהל לא הכיר בו כלל עם " פתק "חד צדדי שכתבה אמא  " מכרתי את חלקי.."
 מה סיכויינו לזכות ומה סיכוייו?


 בברכה
 זוהר

פתאום צץ אדם שטוען שהמנוחה מכרה לו נכס

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 27/02/19

זוהר שלום,

כל השאלות ששאלת, כולן נכונות וחכמות ואם אותו אדם יפנה לביהמ"ש, יהיה נכון להעלותן, שכן עליו לתת הסברים כבדי משקל, לכך שפתאום צץ ודורש את שלו, כביכול.

גם לעובדה שהמינהל לא קיבל את ה"פתק" שהיא, יש משקל לטובתכם. 

עם זאת, כדי לקבל תשובות יותר מדוייקות לגבי סיכוייו ואם יש לכם צילום של ה"פתק" שהביא, רצוי להציגו בפני עו"ד המתמחה בתחום דיני ירושה ולשמוע את דעתו. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה לעשות?

עו"ד צעיר 22/02/19
היי, 
האקסית של הלקוח שלי (לא התחתנו מעולם) הגישה נגדו תביעת משמורת, מזונות ואבהות (הילד נולד לפני חודש). היא טוענת שהילדה שלו, הוא טוען שלא (הוא לא רשום כאב). אין לי בעיה להסכים לבדיקת רקמות כי הוא בטוח שהוא לא האב, אבל מה עם התביעה של המשמורת והמזונות? איך אני מגיב לזה בלי שיש תוצאה כרגע של בדיקת האבהות?! הרי אם הוא לא האב, מה הרלוונטיות של התביעות הללו כרגע? השאלה היא למעשה האם להגיב לכתב הגנה כרגיל (כלומר, לפרט הכנסה שלו וכו') או שלבקש שיוגש כתב הגנה בהתייחס לטענות כתב התביעה רק לאחר שיהיו תוצאות של בדיקת האבהות? 
תודה על הערה!

מה קורה עם תביעת מזמורת ומזונות לפני בדיקת הרקמות?

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

שלום חבר יקר,

הכל תלוי נסיבות, אבל בגדול טענתך המרכזית צריכה להיות כי אינו האב ולכן אין מקום לפסוק בשלב זה מזונות ולהסדרי ראייה.

ייצגתי בתיק בו ביהמ"ש לא נתן היתר לבדיקת רקמות מחשש לממזרות אבל פסק וחייב במזונות.

באם תרצה אוכל לשלוח לך את האזכור.

בהצלחה בהמשך הדרך,


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נתבע שלא הגיע לבית המשפט

מורן 21/02/19
שלום רב
מה קורה במצב שיש תביעה כנגד 2 נתבעים בבית המשפט לענייני משפחה (בעל ואישה) הבעל בכלל לא הגיע לדיונים. לא הגיש תצהירים, אלא רק האישה .כל התיק המשפטי התנהל בלעדיו...
מה החוק אומר לגבי נתבע שלא מגיע לבית המשפט ולא מגיש תצהירים ולא עושה דבר?
תודה

לא מגיע להליכים

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

שלום מורן,

במצב כזה האישה צריכה להגיש בקשה למתן פס"ד בהעדר התייצבות/ הגנה לקבל פסקי דין ולבקש הוצאות משפט.

לםני כן, במקרים מסוימים ניתן לבקש לפני כן צו הבאה.

מקווה שסייעתי,


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלשת גט

דבורה 21/02/19
בעלי קיבל היתר להינשא בשל סירובי לקבל גט, והשליש את הגט אצל ביה"ד.
כעת, אני רוצה לקבל את הגט, וביה"ד מבקש לפתוח בהליך גירושין מחודש כאילו לא הופקד אצלו גט.
מדוע ביה"ד לא יתן את הגט שהופקד אצלו?  הרי הבעל שנישא מחדש, בוודאי יסרב לתיתו, ויהנה לנקום בי, במיוחד לאור הליכים אזרחיים הממשיכים להתקיים עדין בחו"ל (אני והילדים בחו"ל).


השלשת הגט

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

שלום,

לאחר שהתיק נסגר ( באם אין פעילות התיק נסגר) יש לפתוח אותו מחדש.

לאור הנסיבות שציינת את מניחה כי לא תהייה לך כל בעייה לקבל את הגט תוך זמן קצר, גם באמצעות שליח בחו"ל.

מקווה שסייעתי,


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גירושין

חדוה 21/02/19
בוקר טוב אני נשואה כ4 חודשים לבעלי יש דירה שרשומה על שמו שלמעשה לפני החתונה החתים אותי על הצהרה שהדירה למעשה של אבא שלו. בפגישה שהתנהלה בין ההורים ואני ובעלי אבא של החתן אמר שאותו לא מעניין ההוצאות של החתונה הוא נותן לכל ילד 500000 שח כאשר הוא מוכר את הדירה תוך שנה וחצי ו20000 מתנה לחתונה. כאשר הוא אמר את זה אבא שלי אמר שאם כך כל ההוצאות של החתונה והחינה עלי. זה מה שהיה בפועל כל ההוצאות של החתונה והחינה אבא שלי שילם שזה קרוב ל 250000 שח ואפילו יותר. כאשר עמדנו לקנות דירה פתאום בעלי ואבא שלו אמרו לי שאני צריכה לחתום על מסמך שאם מתגרשים הוא מקבל חזרה את הסכום שהוא שם בקניית הדירה. כמובן שכול מה שסוכם בפגישה היה בעל פה. לא הסכמתי כמובן לחתום  על המסמך והיום אנחנו עומדים בפני גירושין. השאלות שלי הם כאלה 1 האם אני יכולה לחייב אותו לשלם לי חלק מהדירה שרשומה על שם בעלי שאבא שלו התחייב לשלם את החלק שלו בקניית דירה לשנינו וכתוצאה ממה שקרה לא קנינו דירה. 
2 האם אני יכולה לחייב אותו לשלם את החלק שלו בחתונה.
3 האם אני יכולה לתבוע את הכתובה במקרה של גירושין. 
תודה רבה מראש. 

הבטחה בע"פ

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

הי ,

שאלתך לא מובנת עד הסוף אבל אשתדל לענות.

הדירה שנרכשה ע"י אבא שלו ונרשמה ע"ש האבא, אין באפשרותך לקבל נתח כל שהוא מן הדירה.

לא הבנתי אם בסופו של דבר רכשתם דירה, אבל באם כן, הדירה תחולק שווה בשווה, בהנחה שהרישום הנו חצי חצי בטאבו.

קבלת כתובה תלויית נסיבות, ומנתונים שהצגת לא ניתן לקבוע מהי עילת הגירושין והאם את זכאית לכתובה.

לעניין הוצאות החתונה, באם יש לך אסמכתאות/ראיות בדבר ההבטחות תוכלי לנסות ולתבוע את הוצאות החתונה.

אני מציעה לך לפנות לעו"ד בתחום ולקבל ייעוץ מקצועי.

בהצלחה,


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אב

טלי 20/02/19
שלום רב, 

בן זוגי קיבל מבת הזוג הקודמת תביעת מזונות + תביעת אבהות. 
בן זוגי טוען שהוא לא האב של התינוק (נולד לפני חודשיים). 
בן זוגי צריך לבצע בדיקת אבהות? הוא צריך להגיש כתב הגנה, האם הוא חייב להסכים לבדיקת אבהות? 

האם אני חייב להסכים לבדיקת אבהות?

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

שלום,

רצוי להסכים שכן ממילא יחייבו אותו באם ישנה טענה לפיה הוא האב, שייטען כי אינו האב וכי הוא מבקש כי באם בדיקת הרקמות תוכיח שאכן אינו האב, האם תישא בהוצאות המשפט + הבדיקה.

כן ניתן לבקש כי מראש היא זאת שתישא בבדיקת הרקמות ובאם יימצא כי הוא האב הוא ישיב לה מחצית התשלום ששילמה עבור הבדיקה.

בהצלחה,


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה בנוגע לכשרות העו"ד

ע.מ 20/02/19
שלום אני ובן זוגי החלטנו להכין חוזה הורות משותפת בטרם כניסתי להריון, את החוזה הכינה אמו שהיא עו"ד. ברור לי שזה בעייתי אך בשל העובדה שאין לי אפשרות לשכור עו"ד הסכמתי שהיא תערוך אותו. לאורך הכנת ההסכם היא התערבה המון וכמובן שדאגה לבנה קודם כל. עכשו שהחוזה מוכן רצתי להגיש אותו לבית המשפט אך היא מבקשת ממני לעבור עליו טרם המסירהולקבל עותק של החוזה. האם הבקשה שלה הגיונית ולגיטימית? האם עו"ד צריך לקבל ולשמור עותק חתום של החוזה? תודה רבה

אמא של הבן זוג עורכת דין וערכה את ההסכם

עו"ד לימור מסר מנהלת 23/02/19

שלום,

תשובתי מחולקת לשניים, לעו"ד העורך את ההסכם יש את הזכות ואפילו ראוי כי ישמור אצלו העתק .

אני ממליצה לך לקחת את ההסכם לעו"ד מטעמך אשר יבדוק את ההסכם בטרם תחתמי.

לידיעתך, באם תטעני בעתיד כי ההסכם לא "קביל"בשל העובדה כי אמא של הצד השני ערכה את ההסכם הטענה סביר שלא תתקבל.

ממליצה לך בחום להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום.

בהצלחה,




מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות זמניים

נועה 18/02/19
האם החוק מגדיר את פרק הזמן המקסימלי לקביעת מזונות זמניים וקובעים? במידה ולא, מה פרק הזמן הסביר לקביעת המזונות הזמניים? 

לכמה זמן תופסים מזונות זמניים?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 20/02/19

נועה, שלום,

מזונות זמניים נועדו לאפשר את מחיית הקטינים עד להכרעה בתביעת המזונות העיקרית. לפעמים זה פרק זמן קצר, אך לפעמים הוא לוקח שנים. אין מגבלה בחוק, בתקנות או בפסיקה על משך הזמן שבו יכולים להשתלם מזונות זמניים. יחד עם זאת, אם בירור התביעה העיקרית נגרר, אפשר לנסות לזרז אותו. מכל מקום, בדרך כלל אין שוני משמעותי בין המזונות הזמניים למזונות הקבועים. 


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארז שני

נועה 18/02/19
יש פה מישהו שיוצג או ייצג בפני השופט ארז שני בענייני מזונות? 

המלצה

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 20/02/19

נועה, שלום,

הפורום שלנו מיועד לשאלות משפטיות.

אני ממליצה לך לשאול בקבוצות מתגרשים / דיני משפחה בפייסבוק.

בהצלחה,

רוית


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות במידה וילד אחד עובר לאבא

שיר 18/02/19
שלום רב אני גרושה כבר כמעט שנתיים אני והגרוש שלי סגרנו הכל בינינו עם חוזה מזונות של 4000 שח ל2 ילדים .יש לי ילד בן 13 וילדה בת 5 הילד בן 13 רוצה ללכת להתגורר עם אבא שלו .ובגלל זה אבא שלו רוצה שאני אוותר על מזונות לא רוצה להפחית 2000 שח של הילד רוצה שאני הוותר על מזונות בכלל על כל 4000 יש לציין שהילדה בצ 5 נשארת אצלי וכמובן רואה את אבא שלה בהתאם להסדר שיש לנו .
השאלה שלי האם זה נכון ואני צריכה לוותר על המזונות או שיש להסתפק והורדה של החצי של הילד של 2000?
במידה והיחד גר שם והילדה אצלי אני חייבת לאבא שלו מזונות?
תודה מראש 

האם אני מאבדת מזונות אם אחד מילדיי עובר לאבא?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 20/02/19

שיר, שלום,

כל עוד קיים פסק דין למזונות, גרושך צריך לשלם את סכום המזונות הנקוב, גם אם מתקיימים שינויים בשטח. רק בית המשפט יכול לפטור אותו מהמזונות או מחלקם. הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו.

אם ילד אחד עובר לאב, הגיוני להסכים להפחתה כלשהי, אבל בטח לא לביטול המזונות. כמו כן, ייתכן שיש להפחית פחות מחצי, בשל גילה של בתך (מתחת לגיל 6).

מכל מקום, כל הסכמה אליה תגיעו חסרת תוקף ללא אישור בית המשפט.

תיאורטית ומשפטית קיימת אפשרות שתהיי חייבת לאב מזונות, אולם אין זה שכיח.

כדי לכלכל את צעדייך בתבונה אני ממליצה לך בחום להתייעץ עם עו"ד אמין, מנוסה וזמין, שיבהיר לך את כל האפשרויות העומדות בפנייך.

בהצלחה,

רוית


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם

יפעה 18/02/19
היי, 
אבא שלי נפטר לפני שבועיים, בשנת 2010 הוא עשה הסכם מתנה עם אחי לו הוא העביר את כל הדירה. אנחנו ידענו על כך בשנת 2012 בערך. לפני שנערך הסכם המתנה אחותי לקחה את אבא לפסיכוגריאטר שנתן חוו"ד שאבא לא צלול. 
האם אני יכולה לבטל את הסכם המתנה הזה? ולמי מגישים את התביעה? 
אגב, אין לי את הסכם המתנה ואח שלי לא נותן לנו אותו וגם העו"ד שלו לא נותן לנו אותו. איך משיגים אותו? 
תודה 

ביטול הסכם מתנה שנערך ע"י אדם לא צלול

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

יפעה שלום,

ראשית, הרשי לי להביע את השתתפותי בצערכם, על פטירת אביך. 
לגבי שאלתך : 
כיורשים, זכותכם לפנות לביהמ"ש בתביעה לביטול אותו הסכם ו/או ביטול ההענקה של הדירה לאח ו/או עיכוב רישום הדירה ע"ש האח (אם עדיין לא נרשמה על שמו) ובמסגרת הליך זה לבקש מביהמ"ש לחייב אותו ו/או את עוה"ד שלו, להמציא את ההסכם. 
מאוד ממליצה לא לבצע הליך זה ללא ייצוג של עו"ד שעוסק בתחום דיני ירושה / משפחה. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפוטרופוסות גוף ורכוש

אלון 18/02/19
שלום, 

המצב אצלנו מורכב משהו. אימי דמנטית וחיה במוסד לתשושי נפש. אבי חי בבית לבד, צלול ומתפקד.אני בן שלהם ויש לי אחות למחצה מצד אימי. אנחנו לא מסתדרים ובקושי מדברים ואני מקבל ממנה יחס חשדני ומקומם לגבי הכוונות והרצונות הכנים שלי לעזור לאמא שלנו.אין לה שום כבוד לאבי שגידל גם אותה והיא לא מוכנה שהוא יתמנה לאפוטרופוס עבור האמא. שנינו מסכימים שלמען הסדר הטוב תמונה קרובת משפחה שכולם כולל אבי סומכים עליה. להוריי חשבון בנק משותף אליו נכנסות הקצבאות ויש בו חסכונות שחסכו כל חייהם. איך עלינו להתנהל במצב כזה כך שטובתה של אימי תישמר אך לצד זה אוכל להבטיח גם את איכות החיים של אבי? לאפוטרופוס יהיה חשבון נפרד ? החסכונות יחולקו לשניים? האפוטרופוס יוכל להרע איכשהוא לאבי מבחינת המחיה, הדירה בה הוא חי (רשומה על הוריי).                 

אני ממש אובד עצות. תודה מראש.

מינוי אפוטרופוס כשאין הסכמה בין האחים

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

אלון שלום,

האפוטרופוא שתמונה (אותה קרובת משפחה), תצטרך לנהל את הכספים, בהתאם לחוק ולהוראות האפוטרופוס הכללי. 
בעיקרון היא אמורה לנהל את הכספים של אמך בנפרד אבל ניתן להגיש בקשה לא להפריד למשל פקדונות, שעלולים להיפגע כלכלית, אם תהיה הפרדה, וזאת כל עוד אין צורך בכספים שמופקדים בהם. 
אם אביך ירגיש נפגע מהפעולות שאמורות להתבצע, הוא יכול להגיש בקשה לביהמ"ש בנושא זה וביהמ"ש ייתן את הוראותיו לאפוטרופא שמונתה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול על דירת ירושה בטאבו – עזרה

תומר 18/02/19
שלום רב אנא עזרה דחופה בבקשה
איך יכול להיות שאנו 6 יורשים בדירה , אחד היורשים חייב כסף לנושים ואנחנו נפגעים מכך ?
יש לציין שהאח החייב כלל לא מופיע בצוואת האם ומגיע לו רק חלק מהאב שנפטר לפני .
הם עכשיו לא ניתן למכור את דירת הירושה בגלל חובות של אח אחד ? מה אשמים השאר ? האם ניתן לבטל את העיקול בטאבו ? איך אני עושה את זה ? בבקשה עזרה תודה רבה

ביטול עיקול על דירת ירושה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

תומר שלום,

ניתן להטיל את העיקול רק על חלקו של היורש החייב. 

אם רוצים למכור את הדירה, צריך להגיע להסכמה טכנית עם הנושים, כדי שהם יוכלו לוודא שיקבלו את החוב המגיע להם, מתוך חלקו של היורש החייב והאחרים יקבלו את חלקיהם. 

ממליצה מאוד לעשות זאת באמצעות עו"ד, כדי להבטיח שזכויותיכם לא תיפגענה ושהליך המכירה יתקדם ויבוצע. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול נאמנות

הגשת ברשה לביטול 17/02/19
רציתי לדעת אם קנינו דירה לפני 10 שנים ורשמנו אותה בנאמנות עש 2 הילדים שהם עדיין קטינים . האם ניתן לבטל את הנאמנות שרשומה ברשות המיסים וזאת  כדי שנוכל למכור את הדירה . והאם ניתן לגשת חבית המשפט ללא ייצוג משפטי אלא באופן עצמאי . 

נאמנות לטובת קטינים

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

שלום רב,

א. בעניין המיסוי, יש לפנות לפורום דיני מיסים / נדל"ן / מקרקעין. 
ב. ביטול הנאמנות, צריך להיעשות ע"י ביהמ"ש וניתן לפנות בהליך זה (כמו גם כמעט בכל הליך אחר), ללא ייצוג משפטי. לא תמיד זה מומלץ אבל טכנית - בהחלט אפשרי.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר אגרה

החזר אגרה 17/02/19
האם ניתן לקבל החזר אגרה כשנקבע דיון בהרכב של שלושה דיינים בבד"ר ובוטל בטענה שהדיון נקבע בטעות הואיל ואין לביה"ד סמכות. (היה דיון והחלטה של דיין יחיד).

החזר אגרה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

שלום רב,

יש להגיש בקשה מתאימה לביה"ד, על גבי הטופס הייעודי הקיים אצלם. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסתלקות

ט 17/02/19
שלום,

חמותי לשעבר (התגרשתי) נפטרה. יש לה דירה ו 2 ילדים. אחד מהם הגרוש שלי והשניה חיה באוסטרליה. 
הבת מסכימה לותר על הדירה. אבל היא בקנדה. האם מספיק שאלך פה לעו"ד שיכין תצהיר באנגלית שהיא מסתלקת מהעיזבון והיא תחתום עליו שם בשגרירות ישראל? איך זה עובד? תודה

חתימה על תצהיר

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

שלום רב,

אנשים שחיים בחו"ל, יכולים לחתום על תצהירים בפני הקונסול הישראלי, במדינה בה הם גרים ולכן, ככל שנדרש תצהיר כזה, כך יש לפעול.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול אפוטרופסות להורה לא ביולוגי של ילד בנק הזרע

גאולה 17/02/19
מבקשת לברר האם נעשה כבר ביטול אפוטרופוס להורה עקר שהביא בנישואין ילדים מבנק הזרע,ולמרות שהוא חתום בבנק.ונחתם והוחלט בביה"ד כי האמא מגדלת ומפרנסת יחידה ודואגת לכל הצרכים והוא אינו רוצה ושותף בחייהם. וזאת עקב פגיעה מינית בילדים.האם אפשרי להוציאו מת.ז. הילדים?

ביטול אפוטרופסות

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

גאולה שלום,

אכן מדובר במקרה מורכב, ולכן לא ניתן להשיב על השאלה, במסגרת זו, ללא לימוד כל הנושא לעומקו. 
באופן כללי ביטול אפוטרופסות הוא הליך מורכב וביהמ"ש אינו נוטה לתת סעד כזה בקלות, אבל כמובן שהנושא נבדק לגופו של עניין ובעיקר על בסיס טובת הילדים. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מינוי אפוטרופוס

ישי 17/02/19
בס"ד


בוקר טוב, ותודה מראש.


מצ"ב שאלה שנשאלה בפורום בתי משפט. (לא ידענו לאן לשייך את השאלה, בתי משפט או משפחה).


בכל מצב נודה על עזרתכם.
תודה

מה עושים כשאחות לא כשירה לביצוע עיסקת מכר?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 20/02/19

ישי, שלום,

זו שאלה בתחום הירושה.

אני הייתי ממליצה לבקש מבית המשפט לענייני משפחה למנות לאחות אפוטרופוס לדין.

זה מורכב. מומלץ בחום להתייעץ עם עו"ד אמין, מנוסה וזמין, בטרם קבלת החלטות. 

בהצלחה ובאיחולי בריאות לאחות,

רוית

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מגורים של בן בגיל 22 שמתנהג בצורה פוגענית.

אנונימית 16/02/19
שלום רב,


אני בת 51, גרושה פלוס 3 בנים לאחר נישואין וגירושין קשים.


בני הבכור בן 22 וחצי מתגורר רוב ימות השבוע איתי ובשאר ימות השבוע עם האבא. הבן מתקשר איתי בצורה לא מכבדת (לא אומר לי שלום, לא עונה לשאלות שלי), מסרב לתרום את חלקו בעבודות הבית ולא מוכן להשתתף בהוצאות המחייה שלו בבית שלי.


בקשתי מהבן לעזוב את הבית או להתחייב בהסכם כתוב לתקשר איתי בצורה מכבדת ולהשתתף בעבודות הבית ובהוצאות המחייה שלו בבית שלי.
כרגע הבן לא מסכים לעזוב את הבית שלי.

יש לי 2 שאלות:


1.איך מוציאים את הבן מהבית אם הוא מסרב לצאת.


2.איזה הסכם עושים בין הורה ובן המתגוררים באותו הבית ושמחייב את הבן לשתף פעולה.


בתודה לך 

הרחקת בן בגיר מהבית

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

שלום רב,




א. אינך חייבת לאפשר לבנך לגור בביתך וזכותך לנקוט בכל פעולה (לרבות, אך לא רק, הליכים משפטיים, אשר תמנע ממנו את הכניסה. 

ב. אפשר לכתוב כל הסכם, שאמור לבטא הסכמות ביניכם, אולם נראה לי שלמרבה הצער אין לך פרטנר להסכם כזה ולא ניתן לכפות עליו לחתום על מסמך כזה או אחר. 



מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת בדיקת אבהות

אבא 16/02/19
למי צריך לפנות אם אני רוצה להגיש בקשה לבדיקת אבהות

אמו של הילד נשואה ? לך ? לגבר אחר ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אמא

חן 15/02/19
אנחנו 4 אחים ואחיות לאמא שלנו יש בעיה לשלוט על ההוצעות שלה לכן אנחנו מנהלים לה את כרטיס האשראי וחשבון הבנק. אחד האחים הוא אפותרופוס.
הבעיה שהיא פתחה חשבון בנק נוסף שהיא לא מוכנה לסגור אותו מהחשבון הזה היא מושכת כסף בלי הגבלה ולכן אין לנו שליטה על ההוצעות .היא נכנסת לחובות ואנחנו לא יודעים מה לעשות .
אנחנו גם לא יכולים יותר לנהל אותה זה גורם ללחץ נפשי לאפוטרופוס. האים ניתן לסגור לה את החשבון בלי הסכמתה? ואם ניתן למנות לה אפוטרופוס חיצוני לא מהמשפחה? שיוכל לשלוט טוב יותר בהוצעות שלה . תדה מראש .

האם ניתן לסגור את חשבון הבנק לחסוי

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 18/02/19

חן שלום,

בעיקרון הבנקים לא אמורים לפתוח חשבון לאדם שמונה לו אפוטרופוס. 
הייתי ממליצה לפנות לבנק, עם המינוי ולבקשם לפעול לסגירת החשבון. 

בנוגע להחלפת האפוטרופוס, יש לפנות לביהמ"ש אשר מינה את האח ולבקשו לבטל את המינוי שלו ולמנות אפוטרופוס חיצוני. רצוי לקבל ייעוץ בנושא זה, אצל עו"ד שעוסק בתחום זה, כדי להבין את המשמעויות של מינוי גורם חיצוני, בטרם תבוצע כל פעולה. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול אפוטרופסות של הורה

רוני 14/02/19
שלום 
הגרוש שלי כבר כ10 שנים לא חי בארץ ולא הגיע לפה, לא משלם מזונות (קיים תיק הוצלפ) והוא גם לא בקשר עם הילדים (למעט משלוח הודעת ברכה בימי הולדת)    הייתי מעונינת להסיר את האפוטרופסות שלו. למען התנהלות קלה יותר בחיי היום-יום (דרכון, רישום לביהס, או חלילה מקרה רפואי)      איך ההליך מתבצע?  האם אני יכולה לבד ללא ייצוג עו"ד ?  מה ההשלכות של ההסרה -למשל האם תהיה פגיעה בתיק המזונות?    תודה רבה מראש

הגשת תביעה לאפוטרופסות בלעדית

עו"ד לימור מסר מנהלת 14/02/19

שלום,

הדדרך הנה להגיש תביעה לביהמ"ש לענייני משפחה, המדובר בהליך מורכב אך לאור הנסיבות סיכוייך טובים.

לשאלתך השנייה, המזונות לא יפגעו.

אני מציעה במקרה  לתבוע באמצעות עו"ד



מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה של סב וסבתא שנפטרו

ג 13/02/19
שלום רב,
סבי וסבתי נפטרו ובירושה הורישו את כל רכושם לאבי
אבי נפטר טרם מות סבתי שהלכה לעולמה בחודשים האחרונים.
בצוואה של סבי וסבתי (משותפת) נרשם כי באם יקרה משהו לאבי רכושם יעבור ליורשים החוקיים.
בצוואה של אבי היורשת היא אימי.

האם היורשים החוקיים לצוואה של סבי וסבתי הם הנכדים או אימי ע"פ צוואתו של אבי ?

אשמח לתשובות.

ירושה ע"פ צוואה

עו"ד לימור מסר מנהלת 14/02/19

שלום,

משנפטר אביך שהנו היורש ע"פ צוואת הוריו עזבונם שייך לו, ע"פ צוואתו, כל עזבונו ( הכולל את עזבון הוריו) שייך לאמך היורשת אותו.





מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה למתן צו ירושה

דנה 13/02/19
ברצוני להגיש בקשה חמתן צו ירושה של מנוח אשר אחד מילדיו אינו אזרח ישראלי ואין לאף אחד מיתר היורשים כל קשר אליו או מידע לגבי כתובתו או דרך להשיגו.
האם במצב כזה קיים תחליף המצאה להודעות ליורשים? מה נדרש לעשות בכדי להוציא צו ירושה במצב כזה?


תודה,
דנה

הודעה ליורש המתגורר בחו"ל

עו"ד לימור מסר מנהלת 14/02/19

שלום,

במצב כזה צריך להגיש תצהיר של היורשים האחרים אשר יעידו כי אין לאף אחד קשר עימו.

דרך נוספת הנה לשלוח דואר לכתובת האחרונה שבה התגורר ( באם ידוע ) ולמסור את האישור לרשם שכן אין כל צורך באישור שקיבל אלא באישור שנשלח .

בהצלחה


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכויות

חסוי 13/02/19
אישה פתחה יישוב סכסוך בבימ"ש לענייני משפחה, תקופת עיכוב הליכים מסתיימת בעוד כשבועיים.
האישה מעוניינת במזונות זמניים, אולם רוצה להגיש בבית הדין.
למיטב הבנתי, את הסעד למונות זמניים היא חייבת להגיש בבימ"ש לענייני משפחה, כל עוד לא הסתיים עיכוב הליכים, זה נכון?
בנוסף, אם תגיש מזונות זמניים בבית המשפט, האם תוכל להגיש בבית הדין מזונות קבועים?
אודה לעזרה

פתיחת תיק מזנות ברבני אחרי החלטה למזונות ז בביהמ"ש

עו"ד לימור מסר מנהלת 14/02/19

שלום,

כן, את המזונות הזמניים תצטרך לפתוח בביהמ"ש במסגרת תיק היח"ס, לאחר סגירתו תוכל לפתוח את התביעה העיקרית בביה"ד הרבני.

יוער כי באם המזונות הזמניים יהיו לשביעות רצונה אני מציעה כי תגיש גם את העיקרית בביהמ"ש ( אלא אם כן יש נסיבות שאינן ידועות לי ורלוונטיות) שכן המזונות הזמניים בדר"כ משקפים אומדן לקביעת המזונות הקבועים.

בהצלחה




מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן