פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שינוי הסכם גירושים
הגרוש שלי יצא לגמלאות ב-1984.
אנחנו התגרשנו ב-1986.
האם אני עדיין יכולה לתבוע מחצית מהגמלה שלו?
(הנושא עלה משום שהגרוש שלי עומד לעבור ניתוח קשה, והוא רוצה שבמידה ולא ייצא מהניתוח בחיים, אני אוכל לקבל מחצית מהפנסיה שלו. מדובר רק מרגע זה ואילך. אין מדובר על הכסף של כל השנים אחורנית)
בתודה,
ריקי יפה
קבלת זכויות הפנסיה של הגרוש
ריקי שלום,
מדובר בנושא מורכב, שכן אינו חל רק בין הצדדים עצמם אלא גם מול קרן הפנסיה, לכן חשוב מאוד לפנות לייעוץ אצל עו"ד המתמצא היטב בהוראות החוק הדן בחלוקת הפנסיה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נישואין אזרחיים
נישאתי לבת זוגי בשנה שעברה אצל עו"ד בתכנית שנקראת "משפחה חדשה"
להבנתי הזכויות הן זהות.
כיצד מצהירים בביטוח לאומי על נישואין כאלה?
"נישואין" במסגרת "משפחה חדשה"
שלום לך,
ראשית, אני חייב להעמיד דברים על דיוקם, לפי החוק אינכם נשואים! המעמד שלכם הוא כשל ידועים בציבור בלבד. משכך לא תוכל לשנות את הסטטוס שלך במשרד הפנים לנשוי.
קיימים זכויות מסוימות שרשויות נותנות לבני זוג שמתנהלים כמשפחה - "ידועים בציבור" והנכה יכול לפנות אליהם ולבקש לקבל את הזכויות הללו, כפי שידועים בציבור יכולים לפנות ולבקש זאת.
תשובה לתגובה
הפרקטיקה היא לאפשר למתדיינים לתקן מחדלים מסוג זה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד הורים
עברתי פגיעה מינית על ידי סבי הוא אבא של אמי האם ניתן לתבוע את הוריי בגין זאת שידעו ובכל זאת שלחו אותי לשם ? הסב לא בחיים
תביעת נגד ההורים
שרה שלום,
צר לי לשמוע על הקשיים שחווית בילדותך.
לגבי התביעה - מדובר בהליך משפטי מורכב ביותר וכיוון שמסגרת הפורום אינה המסגרת המתאימה להרחבת המידע בנוגע למה שהיה, רצוי שתפני לייעוץ אישי אצל עו"ד מנוסה, אשר יוכל לבחון איתך האם ואילו אפשרויות פעולה קיימות עבורך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכמת 2 ההורים לפעולה מסוכנת- דחוף
אודה על תשובתכם בדחיפות, אב בני בן ה-6 מתעקש להרכיב אותו על אופנוע כבד כשאוסף/מחזיר אותו לגן, על כביש מהיר, גני תקווה- רמת גן, וזאת חרף העובדה שיש לו רכב וחרף התנגדותי (אני חושבת שזה מאוד מאוד מסוכן). האם כאמא אין לי שום דרך למנוע אותו מלסכן כך את הילד?! אני לא מצליחה לישון בלילה מרוב דאגה.
מניעת סיכון לילד
במקרה ומדובר בילד קטן את יכולה להגיש בקשה למתן צו מניעה לביהמ"ש לענייני משפחה, ייתכן וביהמ"ש ייתן הוראה המונעת זאת. הכל תלוי הנסיבות.
תקנה519
תקנה 519 - מתן ערובה בביהמ"ש לענייני משפחה
כן, התקנה חלה. רק שתשומת לך מופנת לעובדה שזה נתון לשיקול דעת ביהמ"ש.
דמי לידה
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם גירושים
בהסכם הגירושים ישנו סעיף שאומר :
"הצדדים ישלמו בחלקים שווים את או עלות צהרון בעלות עיירייה/ציבורי לשתי הקטינות נועה ושירה עד הגיען לכיתה ג' או במימון מחצית עלות חוג אחד לכל אחת משתי הבנות נועה ושירה כאשר גובה החוג לא יעלה על גובה החוג עירייה /מתנ"ס . הגרוש ישלם כנגד המצאת חשבונית."
והשאלה שלי :
הבנות עולות לכיתה ג 'ואני רוצה להמשיך להן את החוג שהיו בו שנתיים קודמות (אציין שלא היו בצהרון רק בחוג )
האם הגרוש ישתתף איתי בעלות החוג כמו שכתוב ?
והאם לפי הכתוב אוכל לרשום אותן גם בשנה הבאה לחוג מכיוון שלפי מה שאני מבינה מהכתוב אין מגבלה של גיל או כיתה מהכתוב בעניין החוג..
תודה
השתתפות במימון חוג
מרים שלום,
אכן ניסוח ההסכם, מאפשר פרשנויות כאלה ואחרות.
אני מציעה לפנות לאב (אשר אניח שגם הוא רוצה בטובת בנותיו), כדי לקבל מראש את הסכמתו לרישום ולהוצאה (עדיף בכתב), על בסיס פרשנותך כי נושא החוג אינו מוגבל בגיל (דבר הגיוני כשלעצמו, כיוון שגם מעל כתה ג' ואף בחטיבה ובתיכון, ילדים נוהגים להשתתף בחוגים - להבדיל מגילאי הצהרונים).
אם לא יסכים, תאלצי לשקול האם לרשום אותן לחוג ואם לא ישלם - לנקוט נגדו בהליכי גביה, או לפנות לביהמ"ש, בבקשה לפרש את הוראות ההסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש תביעה להפרשי מזונות?
עכשיו הגרושה רוצה לתבוע אותי על ההפרש שהוא בעצם 1500 ש''ח לכל חודש שנפסקו. האם יש לה קייס?
האם זה משהו שידוע בתחום דיני משפחה?
תודה מראש לעונים
פסה"ד החדש אמור לקבוע ממתי חלה ההעלאה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא אפוטרופוסות
1 כיצד ניתן לבדוק מי אישר / תמך באופוטרופסות זו
2. מכיוון שמדובר בביטוח חיים שמן הסתם מקבלים אותו לאחר הפטירה - האם פטירה לא מבטלת את האפוטרופסות אוטומטית? איך יכול היה האפוטרופוס למשוך כספי ביטוח חיים ללא צו ירושה?
תודה מראש,
קובי
משיכת כספי ביטוח חיים לאחר הפטירה
קובי שלום,
את כספי ביטוח החיים, אמורה חברת הביטוח לשחרר למוטבים בלבד. שחרור הכספים למוטבים, אינו מצריך צו ירושה, שכן הכסף כאמור מועבר למוטבים הרשומים בחברת הביטוח, ללא קשר לזהות היורשים (אם כי יכולה להיות זהות בין היורשים למוטבים).
האם האפוטרופוס היה בן משפחתו של המנוח ? אם כן - יתכן שהוא היה גם המוטב של כספי הביטוח.
מכל מקום, לשאלתך - האפוטרופסות אכן מתבטלת כאשר החסוי הולך לעולמו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צוואה הדדית
האם זוג שהכין צוואה הדדית ואחד המצווים נפטר יכול המצווה שנותר בחיים להסתלק לטובת ילדיהם המשותפים, כאשר המנוחה כתבה בצוואה שאם אחד הצדדים נפטר לפני השני אז הכל עובר לצד שנשאר בחיים ואחר כך לילדיהם.
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ענייני משפחה
לא הייתי נשואה . הבאתי ילדה עם חבר שהיה לי גם רווק. אבל נפרדנו ויש ילדה. הוא גר באילת ואני בדימונה .לא מזמן עברתי. רציתי לדעת אם אני מתחתנת עם בחור מהמרכז מה הדין יהיה לגבי הסדר ראיה? כרגע אני מורידה אותה פעם בחודש אליו. והוא מגיע לאמא שלו בנתיבות פעם בחודש ולוקח אותה.אשמח למענה. תודה רבה.
האם הסדרי הראיה נקבעו בהליך משפטי או בהסכם שאושר ?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזונות
גרושתי החליטה שכעת לא אראה את הילדים, ואיננה דורשת ממני כעת מזונות.
האם היא ממלכדת אותי שבעתיד פתאום יפול עלי חוב עצום?
ומה יעשו לי אם לא אוכל לשלם את הכל, ובאיזו מהירות יגיע לעיקולים וכדו'.
הגרושה מוותרת על מזונות ומבטלת את ה. הראיה
שמואל שלום,
האם החלטתה מקובלת עליך - כך שתפסיק להיפגש עם ילדיך ?
מכל מקום, כל עוד אין הסכם שקיבל אישור של ביהמ"ש, נשאר בתוקף פסה"ד שמחייב אותך לשלם לה מזונות ובכל עת היא יכולה לתבוע ממך את תשלום החוב.
יותר מכך - עקרונית היא יכולה לתבוע הגדלת מזונות, שכן אינך מקיים את הסדרי הראיה...
להבנתי, אם תגישו לאישור ביהמ"ש הסכם שקובע שאתה לא משלם מזונות ומנגד אתה גם לא פוגש את ילדיך, ביהמ"ש לא יסכים לאשרו.
לא ברורים לי הנימוקים העומדים מאחורי הסכמה זו, אולם אני מאוד ממליצה להתייעץ בנושא עם גורמים רלוונטיים - הן עו"ד (בהיבט המשפטי) והן גורמים טיפוליים (בהיבט של טובת הילדים להתנתק מאביהם).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיון
תגובת נתבע לבקשה הוגשה דקות לפני הדיון. בהחלטה כתוב : להגיש יום לפני הדיון, ידון בדיון. למעשה לא קבלתי ההחלטה ולא ידעתי על הבקשה, התובע "שכח " להמציא לי, אלא ביום הדיון במקרה נודע לי. האם אפשר לדון בדיון עדיין
אפשר אך ניתן לבקש הפסקה בדיון לצורך עיון בתגובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בכספי הורה סיעודי בחייו על ידי ביתו
שימוש בכספי הורה סיעודי
מוריה שלום,
לא ברור משאלתך האם שאלתך לגבי גביית שכ"ד, מתייחסת לעבר (דהיינו - גבית מתוך הכספים שלה, שכ"ד עבור מגוריה אצלך, בזמן אמת), או גביית כספים בעתיד, עבור חודשי העבר.
בכל מקרה, תצטרכי להחזיר כספים אלה רק אם ביהמ"ש יורה זאת, אם תתקבל תביעה שתוגש ע"י היורשים האחרים.
לדעתי, סיכויי תביעה של היורשים האחרים, להחזר כספים שגבית מחשבון האם לאחר פטירתה עבור שכ"ד רטרואקטיבי, גבוהים יותר, מאשר סיכויי תביעה בנוגע לכספים שגבית בעבר, באופן שוטף.
בברכה,
מיקי חשמונאי, עו"ד ומגשרת
מנהלת פורום דיני משפחה
מת"מ - 'בית טופז' קומה 5
רח' נחום חת 5, חיפה
טל': 04-8517771; מייל: law@m-law.co.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אונס הנכדה
ברצוני לשאול מה הסכום המקובל לשלם פיצויים בגין מעשה מגונה הנכדה ?
מציין שזה בהליך תביעה אזרחית
הנאשם (הסאב)הודה במישפט ונגזר עליו 40חודשי מאסר בפועל .ופיצויים בסך 100.000₪
אני שואל כמה אפשרי לבקש במשפט אזרחי פצויים למעשה לנכדה ?
גובה הפיצויים
רועי שלום,
כל מקרה לגופו.
פנה לעו"ד העוסק בדיני משפחה ונזיקין, הצג בפניו את מלוא התמונה לרבות ההחלטה בהליך הפלילי והיוועץ איתו בנוגע לסכום הראוי שניתן לתבוע במקרה זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור
הוגש ערעור על פס"ד של בית משפט לענייני משפחה לבית המשפט המחוזי.
השופט מייד קבע דיון ומועדים להגשת סיכומים.
עדיין יש מקום וצורך להגיש כתב תשובה?
במקביל הוגשה גם בקשה לעיכוב ביצוע שעליה נדרשת תגובה.
לתשובת הבהרה אודה
קרן
ערעור
קרן שלום,
יש לפעול במדוייק בהתאם להוראות ביהמ"ש.
אם הוראות אלה אינם ברורות דיין, ניתן להגיש בקשה להבהרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי שכירות לבן זוג שגר בדירתי
מגורים משותפים
דפנה שלום,
שאלתך מצריכה תשובה מעמיקה הרבה יותר מזו שניתן להשיב במסגרת המצומצמת של הפורום.
אני ממליצה שתפני לייעוץ אישי אצל עו"ד מנוסה בתחום דיני משפחה ותבררי איתי את כל הסוגיות שהעלית כאן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה חדשה
כעת אני מעוניינת להגיש תביעה חדשה, אולם נאמר לי במזכירות ביהמ"ש כי אין באפשרותי להגישה, אלא רק לאחר שאפתח (שוב) הליך יישוב סכסוך ושוב אמתין 60 יום עד שתסתיים תקופת עיכוב ההליכים.
זה נשמע לא הגיוני, אין כל סיכוי להגיע להסכמות, ההליכים שלנו מתנהלים כמה שנים, למה אני צריכה לפתוח שוב הליך יישוב סכסוך אם כבר פתחנו בעבר והוא נסגר.
אשמח להבהרה.
"אני בהליכי גירושין כבר שנתיים. למה עליי לפתוח (שוב) הליך יישוב סכסוך?"
שלום רב שרה,
.
בהתאם לתקנה 16 א' לחוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה.
, נוכח הצורך בניהול הליך יישוב סכסוך מחדש וכמה עסקינן בבזבוז זמן שיפוטי ושל הצדדים עצמם ובפרוצדורה נטו.
בהצלחה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלה"מ
ראי תשובתי בעמוד הקודם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אגרה
למיטב ידיעתי לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור
45 יום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סמכות
טענה לחוסר סמכות יש להגיש בהזדמנות הראשונה שיש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הליך של התרת נישואין
שני הליכים ושתי אגרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בגין דיור
להם ילדה בת 6.5 וילדה בת 4
לה ולבעלה דירה עם חוב משכנתא גבוה לשנים ארוכות.
ביתי מעוניינת לרכוש את חלקו של בעלה בדירה.
האם הבעל יהיה חייב במסגרת דמי המזונות לילדים לשלם עבור דיור (ובכך למעשה לשלם בפועל חלק מהמשכנתא,) ?
עד איזה גיל של הילדים ?
כיצד נקבע גובה דמי הדיור ?
תשלום מזונות ומדור
צדוק שלום,
בעיקרון, על האב להשתתף בהוצאות המדור של הילדים, במסגרת תשלום המזונות (למעט במשמורת משותפת, בנסיבות מסויימות), ועבור שני ילדים, עליו לשאת ב- 40% מהוצאות המדור, עד תום תקופת החיוב במזונות.,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





