פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

תביעת מזונות על ידי אישא שאינה אזרחית

מיכה 06/08/19
ערב טוב,
הנני רוצה לדעת האם יכולה להיות תביעת מזונות על ידי אישא שאינה אזרחית במקרה של הכרת אבאות על ידי אזרח ואבא ביאולוגי של הילד/ילדה?
אם כן, על מה אישא יכולה לתבוע? מה בעצם משתנה בסטאטוס של ילד/ה  ואישא במקרה של הכרה משפטית ומתן אזרחות לילד/ה?
תודה מראש,
מיכה




הגשת תביעת מזונות ע"י אזרחית של מדינה זרה

עו"ד לימור מסר מנהלת 10/08/19

 


שלום מיכה,


בוודאי שאזרחית של מדינה זרה יכולה להגיש תביעה כנגד אב ישראלי.


ברגע שפסה"ד ייקבע שהאב הספציפי הוא האב, הילד יקבל אזרחות ישראלית לכל דבר ועניין.


 


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת מזונות

דויד 06/08/19
שלום אני משלם קיום מזונות בסכום של 3854 כולל הצמדה על שני ילדי.בתי הבכורה תהיה בת 18 בסוף אוקטובר השנה.בהסכם שעשיתי עם גרושתי מצויין שאני צריך לשלם את המזונות עד גיל 18 ואז רשום ציטוט"בתקופת השירות הצבאי הסדיר ישלם האב שליש מדמי המזונות אשר משולמים באותה עת עד הגיע כול אחד מהקטינים לגיל 21 או סיום שירותו הצבאי הסדיר לפי המאוחר" הייתי מעוניין לדעת כמה כסף אני אמור לשלם לגרושתי כשימלאו 18 שנים לבת שלי.היא מתגייסת לצבא רק במרץ 2020.כמה אני אמור לשלם מגיל 18 ועד הגיוס שלה.?וכמה אחרי הגיוס ועד גיל 21? 
הייתי מעוניין לדעת במספרים לפי המזונות שציינתי שאני היום משלם.

תודה רבה
דויד

האם אני אמור לשלם מזונות אחרי גיל 18?

עו"ד לימור מסר מנהלת 10/08/19


שלום דויד,

ע"פ לשון ההסכם, במלאות 18 שנה לבתך, לא תצטרך לשלם מזונות עד גיוסה לצה"ל.

מיום גיוסה ועד גיל 21 ו/או סיום השירות הצבאי תצטרך לשלם 1/3 מהסכם ששילמת עבורה עד גיל 18.


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ילד בעל צרכים

שלום 06/08/19
שלום התגרשתי לפני 16 שנים יש לי 2 ילדים

נקבע לי מזונות של 4000 שח לילדי צמוד מדד עד לסיום כיתה יב או לחליפין תעודת 12 שנות לימוד כיום סכום המזונות עומד על 4600 שח

בזמן הגירושים הילדים היו קטנים ובמהלך השנים נקבע שהילד הוא בעל צרכים מיוחדים השאלה שלי האם לדבוק בפסק דין שיש לי ביד שמורה לי להפסיק לשלם עליו מזונות כי הוא סיים יב ויש לו תעודת סיום או להמשיך לשלם עד גיל 21

(עוד אדגיש שאני בקשר טוב מאוד על ילדיי ואני קונה להם ללא הכרה מעבר לתשלום המזונות )

תודה רבה

ניתן להגדיל מזונות כאשר ילדי הוגדר כבעל צרכים מיוח

עו"ד לימור מסר מנהלת 10/08/19

שלום , 

העובדה שנקבע שילדך בעלך צרכים מיוחדים, וככל שצרכיו עולים על צרכיו של קטין רגיל, הדבר מהווה שינוי נסיבות מהותי המצדיק בקשה להגדלת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה. 


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כבר לא קטין

שלום 11/08/19
שלום לך הילד כבר לא קטין (19) ולפני גיוס לצבא השאלה אם להמשיך לשלם מזונות עליו או ללכת לפי הפסק דין שיש לי ביד שמורה להפסיק ברגע שסיים יב ו12 שנות לימוד

תביעת מזונות

שוהם 05/08/19
שלום, אני אם ל-3. שתי בנות בגיל 18 ובן בגיל 8. לפי הסכם הגירושין שולמו לי מזונות בסך 4000 ש"ח עבור שלשתם ללא כל השתתפות בהוצאות נלוות. לפי ההסכם, עם הגיוס המזונות עבור הבנות ירדו לשליש עד הגיען לגיל 20 ואז יופסקו המזונות לחלוטין. כפי הנראה בנותי לא מתגייסות לצבא ואביהן מעוניין להפסיק לשלם עבורן לחלוטין מאחר וכבר מלאו להן 18 והן סיימו את התיכון.
שאלתי היא האם עבור ילד בגיל 8 שהוא היחיד שעבורו ישולמו מזונות (כאשר אני חיה באותו בית בשכירות ובנותי הבוגרות חיות איתי עם כל משתמע מכך) הגיוני שהמזונות יהיו בסך 1350 ש"ח כאשר אין בבעלותי דירה, אני שוכרת דירה ב 5000 ש"ח לחודש ומרוויחה 7000 ש"ח במשרה מלאה.

הסכם הגירושין נחתם במסגרת גישור ואיתו ניגשנו לבית הדין הרבני. 
בזמנו בעלי לשעבר סירב לגשת לבית משפט על מנת לתת להסכם תוקף משפטי כפי שהונחנו על ידי המגשרים. 

אשמח להנחייה כיצד עליי לפעול. 
תודה

האם המזונות שהנני מקבלת נמוכים מהמקובל?

עו"ד לימור מסר מנהלת 10/08/19

שלום שוהם,

על- פניו המזונות עליהם הסכמת הנם נמוכים, אך מדובר בסכום מזונות שהנו נתבך בתוך הסכם גירושין כולל.

בכדי להגיש בקשה להגדת מזונות הנך נדרשת להציג שינוי נסיבות מיום עריכת ההסכם.




מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אגרת בית משפט חדשה בהארכת מינוי מנהל עזבון

אסף 05/08/19
שלום רב, 
היה צו מינוי מנהל עזבון זמני שהסתיים לפני כשבועיים ימים בבית משפט בתל אביב. 
עתה ביקשתי להאריך את צו מינוי מנהל העזבון, התקבלה הודעה תמוהה ע"י המזכירות כי יש לפתוח תיק משפחה חדש ולשלם אגרת פתיחת תיק מחדש כי המועד עבר. האם יש בסיס לדרישה של בתי המשפט ? האם יש עילה חוקתית לאגרה המחודשת הזאת ? מהי הטענה שניתן להניח מולם ע"מ להתמודד עם הדרישה הבלתי צודקת על חשבון העזבון ? תודה 

למה חייבו אותי באגרה?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

אסף, שלום,

כל הליך בענייני משפחה חייב באגרה.

אתה יכול להגיש בקשה לפטור מאגרה על בסיס קריטריונים כלכליים, אבל לא נשמע שיש לזה סיכוי, כי הם קריטריונים קשיחים.

לא ברור למה אתה חושב שהדרישה בלתי צודקת. התיק סגור. פתיחת תיק חדש כרוכה באגרה.

ממליצה לך לבחור על מה להתעצבן.

בהצלחה,

רוית



מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת בעלות על דירה מכח מנהג בעלים מזה יותר מ30 שנה

יוסי 04/08/19
ראשית ברצוני לברר אם ניתן לקבל חזקה/בעלות על נכס מכח מנהג בעלים? חשוב לציין שאותו גורם מתגורר בנכס מעל ל30 שנה.



שנית, איך ניתן לברר אם הוגשה בקשה כזו בעבר ואיפה?

תביעת בעלות על נכס

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

יוסי, שלום,

ניתן להגיש תביעה לסעד הצהרתי שנכס מסויים הוא של אדם מסויים, חרף רישומו הפורמלי, ע"ש אדם אחר.

אלו תביעות קשות, הנטל להוכחתן כבד, ומומלץ להיעזר בייצוג משפטי טוב ואיכותי.

לא ניתן לברר האם התנהלו הליכים בעניין אותו נכס, אלא אם הם נסתיימו ברישום, שאז ניתן להוציא נסח טאבו הסטורי ולראות את פרטי הבעלויות הקודמות. 

בהצלחה!

רוית


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיתוף כללי

איתן 04/08/19
במקרה של זוג ידועים בציבור שנקבע עבורם שיתוף כללי

האם כספי פנסיה וקרנות השתלמות נכנסות תחת הגדרת השיתוף הכללי? או שגם עבור תדרש הוכחת כוונת שיתוף ספציפית? כמו כל רכוש אחר הרשום רק על אחד משני הצדדים כמו דירת מגורים למשל?

מה שיתוף כללי ומה זה שיתוף ספציפי?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

איתן, שלום,

אם נקבע שבני זוג הם ידועים בציבור שחיו חיי מאמץ משותף וניהלו ביניהם משטר של שיתוף רכושי, כי אז כל הנכסים שצברו במהלך תקופת השיתוף הם בבעלותם המשותפת, ללא קשר לאופן רישומם, כולל החלק היחסי בפנסיה ובקרנות השתלמות. 

אם טוענים שנכס שנתקבל לפני תקופת השיתוף, או שנתקבל במהלכה בירושה או במתנה, אף הוא נכס משותף, כי אז יש להוכיח שהיתה לגביו טענת שיתוף ספציפי, לגבי כל נכס בנפרד.

מקווה שהצלחתי להסביר את ההבדל. 


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עכוב תשלום פנסיה

יפה 04/08/19
האם מותר לעכב פנסיה שגמלה? מאחר והליך הפרוק טרם הסתיים, האם ניתן לטעון טענת קיזוז בהליך שפתח בהוצל"פ בגין חיוביו אלי?

שאלה כפולה. ראי תשובתי מטה.

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עכוב תשלום פנסיה

יפה 04/08/19
האם מותר לעכב פנסיה שגמלה? מאחר והליך הפרוק טרם הסתיים, האם ניתן לטעון טענת קיזוז בהליך שפתח בהוצל"פ בגין חיוביו אלי?

עיכוב תשלומי פנסיה

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

יפה, שלום,

כל עוד אין פסיקתא ערוכה לפי החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני, המחייבת את המבטחת להפריש לבין הזוג שאינו רשום את חלקו היחסי בצבריה, בן הזוג הרשום אינו חייב להעביר לבן הזוג שאינו רשום מאום (כמובן, אלא אם יש החלטה או פסק דין הקובעים אחרת). 

ככלל, טענת קיזוז ניתן לטעון כשמדובר בחיובים שמקורם בעיסקה אחת, או שסכומם קצוב. כדי לדעת אם את רשאית לקזז, כדאי שתפני לייעוץ מקצועי אצל עו"ד מנוסה. מכל מקום, אם כבר יש נגדך תיק הוצל"פ, כדי לקזז, עלייך להגיש טענת "פרעתי", וזהו הליך מורכב. באופן כללי, ההמלצה היא לא לצבור חובות בהוצל"פ, כי זו תוכנית החיסכון הכי טובה שקיימת, וחבל על הריביות.

אל תחכי ואל תחסכי. תתייעצי.

בהצלחה, רוית


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רוצה לצאת מהבית (15)

מרטיןגריקס123 04/08/19
היי אני לי בת 15
אני כותבת את זה מתוך משבר.
אני לא מסוגלת לחיות בבית יותר, אמא שלי לא מפסיקה לריב איתי וזה פיצוצים נוראיים כל פעם שמתראות, אני לא יכולה עוד.
יש לי עבר דיכאוני ולאחרונה יצאתי ממנו סוג של אבל אמא שלי כל הזמן עושה לי רע ואני לא מסוגלת יותר.
אני לא אוהבת אותה, באמת.
אין בי שום רגש חיובי אליה, ואני לא מוכנה לסבול את זה עוד הרבה ,
כרגע חופש גדול אז ישנה אצל סבא וסבתא קבוע (כל פעם שפוגשת אותה יש כאסח רציני, אפילו שנפגשות רק לאיזה חצי שעה באוטו או משהו)
היא מגבילה אותי כל פעם יותר ויותר וזה הורג אותי מבפנים.
אני לא רוצה לגור איתה יותר.
יש אפשרות לעבור משמורת? פנימייה?
תודה.

אני רוצה להשתחרר מאמי. מה לעשות?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

מרטין גרייס, שלום,


אני מצטערת לקרוא על מצוקתך.


אני בטוחה שאמך אוהבת אותך ודואגת לך וחבל שאתן לא מצליחות לתקשר מבלי להגיע ל"פיצוצים". 


לפעמים באמת נכון להפריד, לפחות באופן זמני.


משאלתך אני מסיקה שאין אב בתמונה.


הייתי מנסה לפנות לאמך ברוגע ובנחת, בנוכחות סבך וסבתך, לשתף אותה, ללא ביקורת ושיפוטיות, בתחושת התסכול שאת חשה בבית, ולבקש את אישורה לעבור למסגרת חוץ ביתית, כמו פנימיה. הייתי מציגה את זה כמו חלום שלך לפתוח דף חדש בסביבה שאינה מוכרת.


אם היא לא תסכים, את יכולה לפנות לעובדת סוציאלית מטעם מחלקת הרווחה בעיר מגורייך, שתדריך אותך, ובמידת הצורך אף לפנות לבית המשפט.


כמובן שעדיף לעשות זאת בשלום ובהסכמה.


אני שולחת לך חיזוקים וחום, ומבטיחה לך שיהיו לך גם ימים יפים ורגועים יותר. את לא הראשונה ולא האחרונה שחווה גיל התבגרות סוער, וחיכוכים עם אמך. תוך זמן לא ארוך תתגייסי בעזרת השם, ותוכלי לפתח את כישורייך וכשרונותייך באופן עצמאי. 


תשמרי על עצמך, גם אם אמא שלך לא מצליחה כרגע לשמור עלייך. 


חיבוק גדול, רוית


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסח טאבו וצוואה

שושן 04/08/19
ש לי צוואה של דודה שלי שהורישה לי ולאחותי את הבית

הוצאתי היסטוריה של נסח טאבו

היא נפטרה ב2016 והבית הועבר על שם סבתא שלי בשנת 2014 בהעברה ללא תמורה.

אבל יש צוואה ...שנכתבה לפני נגיד ב2008

בנסח טאבו

רשום למטה אין הגבלה בירושה ואין הגבלה בהעברה

מזה אומר? שהצוואה לא בתוקף? או בתוקף?

שאלה כפולה. ראה תשובתי מטה.

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בן מסרב לראות את אביב

בן ציון 03/08/19
בתי גרושה עם שני בנים אחד בן 18 השני בן 15. בגלל התנהגותו של האבה הבן הגדול כבר לא רואה אותו ומסרב לראותו הרבה שנים אפילו לא עונה לו לטלפונים. השני בן 15 היה נפגש איתו עוד עד לפני כחצי שנה ומעז גם הוא מסרב להמשיך לפגוש אותו אפילו שאימה שלו אמרה לו ללכת לפחות מדי פעם לפגוש אותו אך הוא מסרב. האם יש חוק המחייב אותו להפגש עם אביו והאם בית המשפט יכול לחייב את אימו לדעוג שכן ייפגש עם אביו ומה יכולה לעשות אימה שלו אם הוא בכל זאת מסרב לפגוש את אביו
מה אימו יכולה לעשות אם בית המשפט יחייב אותה לדעוג שהבן כן ייפגש עם אביו והוא בכל זאת מסרב


ניכור הורי

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

בן ציון, שלום,

אכן יש לך סיבה לחשוש.

היום בתי המשפט רגישים במיוחד לטענות כנגד "ניכור הורי".

אם חתנך לשעבר יגיש תביעה נגד בתך, ויטען שהיא מסיתה את הבנים נגדו ומונעת קשר, בית המשפט יכול להטיל עליה סנקציות ובמקרים חריגים להטיל קנסות כספיים או אפילו להעביר משמורת.

גם כשהילדים גדולים, בית המשפט לא נוטה להסתפק בתשובה - הם לא רוצים ללכת. זאת, מפני שניסיון החיים מלמד שהאווירה שהם סופגים בבית היא זו שמנכרת בינם לבין האב.

גם בהתעלם מהסיכון המשפטי, קרוב לוודאי שטובתם של נכדיך היא שיהיו להם שני הורים מתפקדים, גם אם אמם היא ההורה הדומיננטי. קשר בין האב לילדים, הוא לא רק אינטרס של האב.

לפיכך, טוב תעשה בתך, אם לא תמתין בחיבוק ידיים להליך משפטי שאולי יבוא ואולי לא, שאז אולי יהיה מאוחר מידי, ותפנה כבר עכשיו להדרכה מקצועית, ע"י מטפל מנוסה, במטרה לחדש ולבסס את הקשר בין הבנים לבין אביהם.

אני מצטערת אם זה לא מה שרצית לשמוע.

בהצלחה,

רוית

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה משותפת מכספו של הבעל בלבד

דפנה 03/08/19
הבן שלי נשוי 6 שנים והוא רכש דירה עם אשתו מכסף שהיה בחשבון משותף שלי ושלו. אשתו לא הביאה שום דבר עבור רכישת הדירה. הדירה בשלבי בניה ועדיין לא נרשמה בטאבו. החוזה של הדירה הוא מול בני ואשתו. האם יש דרך שאוכל להרשם בדירה כבעלים או או לתבוע בחזרה את הכסף שבני לקח עבור רכישת הדירה?

זכויותיי בדירה שע"ש בני ובת זוגו

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

דפנה, שלום,

חשוב שתפני במהירות לקבלת ייעוץ, כי כל יום שעובר מחליש את טענותייך.

את יכולה להגיש תביעה, אבל צריך לשמוע את כל הפרטים כדי להמליץ לך איזו תביעה להגיש.

אלו תביעות קשות, מפני שחזקה שנתת לבנך מתנה, ולכן לא הייתי פועלת מבלי לקבל ייעוץ טוב מעורך דין מנוסה, שלא ינתב אותך להליכי סרק שבכוחם לחרב את מערך היחסים המשפחתי. 

בהצלחה!


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כניסה של גבר חדש לביתה של גרושתי

שי 02/08/19


התגרשתי מלפני כחצי שנה לערך , גרושתי הכניסה בחור שלא נראה נורמטיבי בלשון המעטה לביתה, יש לי בן בן 3 שנמצא במשמרות משותפת שלי ושלה , היא הכניסה את אותו בחור כ4 חודשים לערך אחרי הגירושים , בני מכיר את הבחור כבר ,

האם מבחינה משפטית אני יכול לעשות משהו בנושא ?

לטעון שהילד קטן ויכול להפגע כתוצאה מכך שאותו אדם לא נורמטיבי ? לי  .

אשמח לשמוע חוות דעת בנושא 

גרושתי הכניסה חבר הביתה. מה לעשות?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

שי, שלום,

אני מבינה בהחלט את חששך לנוכח הקירבה בן ילדך לבין בן זוגה החדש של גרושתך.

לצערי, אם אין ראשית ראיה למסוכנות, או חשש קונקרטי מבוסס, אין יותר מידי מה לעשות. גרושתך היא האמא ויש לה אוטונומיה להפעיל שיקול דעת למי לחשוף את ילדיה. באותה מידה, אם אתה היית מתגורר עם בת זוג, לגרושתך לא היה פתחון פה.

אני ממליצה שתהיה ערני וקשוב לבנך ולא תנקוט בהליכי סרק, שבכוחם להביא להסלמה. אולי הרומן יסתיים מעצמו.

כמובן שאם כן יש אינדיקציה למסוכנות, ניתן לפנות לרווחה או לבית המשפט, אבל גם את זה לא הייתי עושה, מבלי להתייעץ עם עורך דין.

בהצלחה!


מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק שיתוף בדירת מגורים

מירה 02/08/19
מי אחראי לזרוק אם וילדים לרחוב? בית המשפט שפסק על פירוק השיתוף בהליך כינוס נכסים? או האם ההוצאה לפועל? בסוף תהליך כינוס הנכסים לא קיבלנו את חלקנו בתמורת מכירת הדירה כדי לרכוש/לשכור נכס אחר ואף לא לתיווך אריזה הובלה אחסנה!!!

לא יכולנו לקיים את פסק הדין בדיעבד גם מאחר ולא נשלחה אלינו הודעה כדין בדואר במסירה אישית! גם לא נשלה הודעה בדואר רשום על ההשוואה למחיר הזוכה במכרז! נמסר לנו מפי המעורבים במכרז שכונסת הנכסים עשתה הכל כדי שנצא מהדירה.

מי מחשב היוון מזונות עתידיים כשהם עדיין זמניים כך שלא ייכנסו לאיזון המשאבים כדי לאפשר רכישת חלקו של הבעל בדירה? מי מתחשב בהעלמת רכוש וכספים בגין דירה נוספת שנמכרה וכספי התמורה הוברחו? 

שגיאות בביצוע פירוק שיתוף

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

מירה, שלום,

אני מצטערת למקרא תסכולך הרב מההליכים שהתקיימו, ותחושתך שנגרם לך ולידייך עוול, ושנרמסו זכויותיכם.

לנוכח מורכבות שאלתך, וריבוי הפרטים וההליכים, הפורום שלנו אינו מקום מתאים למענה.

מומלץ שתפני לשיחת ייעוץ אצל עו"ד מנוסה ואמין, שיקבל את כל הפרטים, באופן מסודר, יעיין בהחלטות, ויוכל להמליץ לך כיצד לנהוג. ייתכן שלא הכל אבוד.

המערכת המשפטית בישראל אינה ידידותית ללא מיוצגים ונשמע לי שכדאי לנסות לפחות לצמצם הפסדים, כל עוד ההליך הרכושי עדיין מתנהל.

בהצלחה ובשורות טובות,

רוית

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסח טאבו

ירון 01/08/19
ש לי צוואה של דודה שלי שהורישה לי ולאחותי את הבית

הוצאתי היסטוריה של נסח טאבו

היא נפטרה ב2016 והבית הועבר על שם סבתא שלי בשנת 2014 בהעברה ללא תמורה.

אבל יש צוואה ...שנכתבה לפני 2014

רשום למטה אין הגבלה בירושה ואין הגבלה בהעברה

מזה אומר? שהצוואה לא בתוקף? או בתוקף?

האם אני זכאי לרשת נכס שכבר הועבר לפני הפטירה?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

ירון, שלום,

אדם רשאי בחייו לתת מתנות, כאוות נפשו. אם דודתך נתנה את הבית במתנה לאמה, הוא כבר לא מהווה חלק בעיזבונה במועד פטירתה, ולפיכך, אינכם יכולים לרשת אותו. המינוח הוא "גריעה" מהעיזבון.

אין הגבלה בירושה ובהעברה זה משפט שאינו קשור לעניין. הוא מופיע כי מדובר בנכס בחכירה ולא בבעלות. לעניינכם זה לא משנה.

כדאי שתתייעצו עם עורך דין מנוסה ואמין המתמחה בירושה. אולי אפשר לתקוף את עיסקת המתנה שנערכה ב-2014. אם עיסקת המתנה תבוטל, הנכס עשוי "לחזור" לעיזבון, ואז תוכלו לרשת אותו. מכל מקום, אלו תביעות מורכבות וחשוב לקבל ייעוץ מדוייק ומקצועי.

בהצלחה!

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום נישואים וגירושים במשרד הפנים

שני 01/08/19
התחתנתי אזרחית בארצות הברית ולאחר כמה שנים התגרשתי בארץ ברבנות. מעולם לא נרשמנו כנשואים במשרד הפנים. 
עכשיו כשאני רוצה לרשום את הגירושים שלי במשרד הפנים אני צריכה קודם לרשום את הנישואים שלי, כי אי אפשר לעבור מסטטוס רווקה לגרושה. השאלה שלי היא כזו, האם אני חייבת שהגרוש יבוא איתי למשרד הפנים על מנת לרשום את הנישואים והגירושים? כי אני יודעת שעל מנת לרשום נישואים חייבים נוכחות של שני בני הזוג, ועל מנת לרשום גירושים לא חייב את שני בני הזוג, אז מה עושים במצב שצריך לרשום את הנישואים והגירושים באותו הזמן? האם אני יכולה ללכת לבד? 

רישום במשרד הפנים

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום,

עם כל הרצון הטוב, מדובר במשפט מנהלי ולא בענייני משפחה.

בהצלחה,




מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אורלי 31/07/19
איך הולך תהליך גירושין?
מה עושים ? לאן פונים?

איך מתגרשים?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 05/08/19

הי אורלי,

ניתן להגיש בקשה ליישוב סכסוך בבית המשפט או בבית הדין הרבני, באגרה של 101 ש"ח בלבד, ואז תזומנו לישיבה חסויה עם עובדת סוציאלית ביחידת הסיוע שליד בית המשפט או בית הדין.

זה אפשרי, אך לא מומלץ.

הדבר הנכון הוא לקבוע פגישת ייעוץ עם עו"ד מנוסה ואמין, שיקבל את הרקע ויידע לנתב אותך לאפיק הנכון. 

חבל לעשות טעויות בהתחלה.

בהצלחה!

רוית

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העפת קטין מהבית ע"י ההורים

העפת קטין מהבית ע"י ההורי 31/07/19
רציתי לשאול במידה וההורים מעיפים קטין(בן 17) מהבית מבלי למצוא לו מסגרת מתאימה מה אומר החוק בעניין? 
האם מותר להם? האם יש מה לעשות אם זה?

הוצאת קטין מן הבית בגיל 17

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום,

עד גיל 18 הילד בחסות הוריו, ולכן על פניו, אסור להורים "לזרוק" את הקטין  מהבית.

ניתן לפנות למחלקה לשירותים חברתיים בעיר הספציפית על- מנת לקבלת פתרון.

בהצלחה


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום מזונות שנה והתעלמות מדואר רשום

מעוניינת להבין 31/07/19
שלום רב, 
הגרוש שלי לא משלם מזונות וחיוב צהרונים כבר למעלה משנה. כתבתי לו מכתב לבקשת הנסדר חוב תוך 30 ימים ושלחתי בדואר רשום, אך הוא מתעלם מהשיחות מדואר שליחים והפתק שהשאירו לו ולמעשה לא מקבל את המכתב לידיו. 
מה עליי לעשות ואיך כן להביא את המכתב עם הוכחה שקיבל או שפשוט ישר ללכת להוצאה לפועל בלי אזהרת מכתב ?
תודה רבה

מכתב התראה לפני פנייה להוצל"פ

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום,

תפני להוצל"פ ישירות, אין צורך בשליחת מכתב נוסף.

בהצלחה


מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אגרה

רחל 29/07/19
מה אגרה בבבית משפט למשפחה  לתביעה למינוי בורר לפי תניית בוררות בהסכם גירושין? מה אגרה בבית  דיןרבני לתביעה למינוי בורר לפי תניית בוררות בהסכם גירושין? 

אגרות

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום,

מדובר במידע נטו ולא בייעוץ, ועל-כן, עלייך לברר במזכירות ביהמ"ש/ ביה"ד

בהצלחה



מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקשר עם אבי

אמיר 28/07/19


הורי גרושים 43 שנים ללא קשר עם אבי מזה 18 שנה לפחות , בחודש האחרון נעשה ביקור בבית אבות האם חידוש הקשר יהיה עילה לטיפול פיזי בו תמיכה כלכלית ?

האם ביקור אבי בבית אבות יחשב כתמיכה כלכלית?

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום אמיר,

השאלה לא ברורה, עילה היכן? 

בגדול התשובה היא לא, אבל כמובן תלוי בהקשר.



מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיפול באבי

לימור 28/07/19


אני בת 66 שמטפלת באבי וענייניו . אבי בן 91 וחצי ולאחרונה מצבו הדרדר גופנית ונפשית. הגשתי בקשה לקבלת אפוטרופוס. לאבי יש שתי דירות : באחת גר הוא עם המטפלת ואת השנייה השכרתי עד עכשיו. האם , כאשר אתמנה לאפוטרופוס אוכל למכור את הדירה המושכרת ולקנות לעצמי דירה ?

האם כאפוטרופסית של אבי אוכל למכור את דירתו?

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

שלום לימור,

מכירת דירה של החסוי הנה לצרכיו/ רווחתו בלבד, האפוטרופוס הכללי צריך להגיב על הבקשה ולהשתכנע כי מכירת הדירה היא לטובתו של החסוי.

רק כאשר אביך, שיחיה עד 120 שנה, ילך לעולמו תוכלי ( באם אין יורשים נוספים) לבצע את המכירה ולקנות דירה אחרת.

מקווה שסייעתי. 



מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצבי כפרודה

שלומית 28/07/19
שלום רב!

אני פרודה ביוזמתי מ-5/11/2017. בעלי מוכן שנחזור וגם מוכן שנתגרש, הכל נתון להחלטתי (הוא חוזר בתשובה חרדי). עד היום העדפתי להישאר כך בגלל נישואי בננו היחיד שיחי׳ אך לאחרונה אני מעוניינת שנתגרש, גם על רקע זה שאני מפסידה זכויות בביטוח לאומי עקב היותי ״נשואה על הנייר״.

אני מעוניינת בייעוץ משפטי לתהליך זה - האם יש דברים שעלי לדרוש/לתת עליהם את הדעת?

אציין שיש בידינו הסכם גירושין מוכן שלא מימשנו אותו עד היום.

אין רכוש משותף ובעלי נשא בהוצאות החתונה של הבן שיחי׳ ולא עירב אותי בהן.

האם יש מצב שאדרוש את תשלום הכתובה? האם יש זכויות שאינני מודעת להן?

אשמח לעזרתכם.

תודה!

מהם זכויותיי כאישה בהליך הגירושין?

עו"ד לימור מסר מנהלת 01/08/19

 שלום שלומית,

אשמח לתן ייעוץ מקיף לאחר שאשמע את העובדות, הליך גירושין הוא הליך מורכב עם הרבה השלכות והיבטים.

אני מציעה שתקבעי פגישה מסודרת.




מנהלת פורום דיני משפחה

דרך אבא הלל 12, רמת גן

03-6139056

Limormeser@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות ילדים

לוגי 27/07/19
שלום רב,

לבעלי מנישואיו הראשונים ישנם 2 ילדים בגירים בן 35 ובת 30. מערכת היחסים בילדותם היתה חמה אוהבת ודואגת והיה למעשה ההורה האחראי לשלומם. מזונות מלאים עד 21. היום לצערנו מערכת היחסים התערערה בעקבות פגיעה קשה ברגשותיו של בעלי ומעילה חוזרת ונשנית של ילדיו. בעלי היום מנותק קשר עימם. בעבר היה מי שידע אותם שבעלי עתיד לרשת סכום מכובד במות הוריו שיבדלו לחיים ארוכים. בעלי לא מודע למידע לא אז ולא היום. לפני מספר חודשים בנו הבכור פנה אליו בדרישה לקבל 200.000 שח לסגירת חובותיו. הבן רווק מובטל ששנים מבזבז כספים ונקלע לתסבוכת כלכלית ולמרות נסיונות לפרישת חובות הוא מעולם לא עמד בהתחיוביותיו. הבקשה כל כך הזויה גם הסכום הוא דמיוני ובכל זאת ניגשו למיופת הכח, גיסתי, הוא ואימו (גרושתו של בעלי מזה 30 שנה!) וביקשו את הכספים שנמצאים בשמו של בעלי (כספים או סכומים שלא יודע על קיומם ) התעורר וויכוח מכוער בין בעלי וגיסתי על זה שמסרה מידע בדבר כספיו לאנשים שאינם אמורים להיות מעורבים . שאלתי היא, שוב חמי וחמותי עדיין בחיים אמנם לא בקו הבריאות, אך עדיין אין מדובר בירושות, לאור המצב, מה הן הזכויות של ילדיו אם בכלל בהנחה שבעלי ירש את הוריו כשיגיע זמנם? לנו 3 ילדים משותפים 2 מהם עדיין קטינים. לאור גירושיו הקשים בעלי נאלץ במשך שנים לשלם חובות שהותירה גרושתו ואף לאחר נישואינו התמודדנו עם החובות הכבדים ומחויבויות מנישואיו הקודמים תמיד דאג לילדיו הם היו בני בית אצלנו במשך תקופה גידלתי אותם לאחר שאימם נטשה אותם במפגיע. מרגע ידיעתם שיש במה לנשוך מחפשים את ליטרת הבשר בעידוד אימם.איך מתמודדים עם תביעה כזאת האם יש עילה ואיך מונעים השתלשלות מכוערת של העניינים לאור העובדה שגיסתי, מיופת הכוח בקשר עם הבת לפחות ובקשר עוין עם אחיה , בעלי. אשמח להכוונה.

תודה מראש

איך להגן על הירושה של בעלי?

עו"ד רוית טוב-לי מנהלת 28/07/19

לוגי, שלום,

אני מצטערת לשמוע על המערכת המשפחתית הסבוכה ועל אכזבתו של בעלך מילדיו.

אם בעלך ירש חלק בעיזבונם של הוריו, לילדיו אין בכך יד ורגל (ככלל, אפילו לך, כאשתו, אין), ואין מה לדאוג.

ואולם, קיימים חששות אחרים:

1. בעלך חייב לערוך צוואה, מיידית, ולקבוע בה שילדיו הגדולים לא ירשו מאום מעיזבונו (כולל מה שיירש בעתיד מהוריו). אם הוא לא יעשה כן, ילדיו זוכים בחלקם היחסי בעיזבונו.

2. הילדים עלולים להשפיע על הורי בעלך להוריש להם נכסים או להעביר להם נכסים במתנה, ובכך לגרוע באופן עוקף מחלקו של בעלך.

מומלץ שתפנו לייעוץ מסודר אצל עורך דין מנוסה ואמין, שיסביר לכם כיצד להגן על עצמכם באופן המיטבי. עלותו של ייעוץ כזה בטלה בשישים ביחס למה שעל הכף.

בהצלחה!

רוית

מנהלת פורום צוואות וירושות

דניאל פריש 3, תל אביב

074-7826612

Ravit@tovly.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן