פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
ביקור אצל מאבחנת
עדי
26/03/08
התגרשנו לפני שנה ו.בני בן ה-4 נמצא לן אצל אביו פעם בשבוע.
לאחרונה , עפ"י תאורים של הילד עולה לי החשד שהאב לוקח את הילד לטיפול/אבחון אצל פסיכולוגית.
כשאני שואלת את האב, הוא עונה לי: "זה לא עניינך מה אני עושה איתו בשעות שהוא אצלי" ועוד תגובות מהסוג הזה.
שאלתי: האם מותר לאחד ההורים לקחת את הילד לטיפול ללא ידיעת ההורה השני, ואם אכן קורה הדבר, מה ניתן לעשות בנידון.
לאחרונה , עפ"י תאורים של הילד עולה לי החשד שהאב לוקח את הילד לטיפול/אבחון אצל פסיכולוגית.
כשאני שואלת את האב, הוא עונה לי: "זה לא עניינך מה אני עושה איתו בשעות שהוא אצלי" ועוד תגובות מהסוג הזה.
שאלתי: האם מותר לאחד ההורים לקחת את הילד לטיפול ללא ידיעת ההורה השני, ואם אכן קורה הדבר, מה ניתן לעשות בנידון.
שיתוף פעולה בין הורים בגידולו וחינוכו של קטין
עו"ד ליאת עצמון
26/03/08
עדי שלום,
מפנייתך עולה כי התגרשתם לפני שנה וככל הנראה ניתן פסק דין בנוגע לעניין המשמורת והסדרי הראייה. בד"כ בין אם פסק הדין ניתן עפ"י הסכם והן אם ע"י ביהמ"ש קיימת התייחסות לאופן בו ההורים ינהגו ביניהם תוך גידול הקטין בשיתוף פעולה הדדי וכיוצ"ב.
גם כאשר מדובר במהלך החיים ה."רגיל" ובעשיית פעילויות סבירות, להורה קיימת זכות לדעת מה נעשה עם בנו הקטין בשעה שהוא נמצא אצל ההורה האחר. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בטיפול פסיכולוגי ונראה כי הורה לא יכול לקחת ילד לטיפול פסיכולוגי באופן חד צדדי מבלי לשתף את ההורה השני בדבר מבעוד מועד ותוך קבלת החלטה משותפת לטובת הקטין, הן לגבי הצורך בקבלת הטיפול והן לגבי זהות המטפל וכיוצ"ב. במאמר מוסגר יצוין כי כפי הנראה פסיכולוג היודע כי מדובר לילד להורים גרושים לא ייתן טיפול מבלי שקיבל הסכמת שני ההורים.
במקרה שלך מדובר בילד בן 4 והשאלה האם מדבריו הנך יכולה לקבל פרטים נוספים, ספציפיים שיאששו את חשדך.
במידה ולא יהא שיתוף פעול מצד הגרוש שלך, תוכלי לשקול פנייה לביהמ"ש בבקשה לדיון דחוף בעניין וכן למתן צו מניעה עד לבירור העניין והצורך, אם בכלל, בין כותלי ביהמ"ש.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי התגרשתם לפני שנה וככל הנראה ניתן פסק דין בנוגע לעניין המשמורת והסדרי הראייה. בד"כ בין אם פסק הדין ניתן עפ"י הסכם והן אם ע"י ביהמ"ש קיימת התייחסות לאופן בו ההורים ינהגו ביניהם תוך גידול הקטין בשיתוף פעולה הדדי וכיוצ"ב.
גם כאשר מדובר במהלך החיים ה."רגיל" ובעשיית פעילויות סבירות, להורה קיימת זכות לדעת מה נעשה עם בנו הקטין בשעה שהוא נמצא אצל ההורה האחר. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בטיפול פסיכולוגי ונראה כי הורה לא יכול לקחת ילד לטיפול פסיכולוגי באופן חד צדדי מבלי לשתף את ההורה השני בדבר מבעוד מועד ותוך קבלת החלטה משותפת לטובת הקטין, הן לגבי הצורך בקבלת הטיפול והן לגבי זהות המטפל וכיוצ"ב. במאמר מוסגר יצוין כי כפי הנראה פסיכולוג היודע כי מדובר לילד להורים גרושים לא ייתן טיפול מבלי שקיבל הסכמת שני ההורים.
במקרה שלך מדובר בילד בן 4 והשאלה האם מדבריו הנך יכולה לקבל פרטים נוספים, ספציפיים שיאששו את חשדך.
במידה ולא יהא שיתוף פעול מצד הגרוש שלך, תוכלי לשקול פנייה לביהמ"ש בבקשה לדיון דחוף בעניין וכן למתן צו מניעה עד לבירור העניין והצורך, אם בכלל, בין כותלי ביהמ"ש.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
דמי שכירות
נ.ש
26/03/08
אני פרודה מזה 5 שנים. יש לנו שתי דירות. אחת בה אני מתגוררת ואחת מושכרת לאמו של בעלי,איך אוכל לתבוע מחצית משכר הדירה מאמו, כי הוא בשום אופן לא מוכן לתת לי חצי, עליי לציין שאני מקבלת מזונות עבורי ועבור בני הקטין
בתודה נ.!!!
בתודה נ.!!!
חלוקת רכוש בדיני משפחה ודמי שימוש
עו"ד ליאת עצמון
26/03/08
רלי שלום,
מפנייתך עולה כי בבעלותכם שתי דירות וכי הנך מתגוררת בדירה אחת עם בנכם המשותף ואילו בדירה השנייה מתגוררת אמו של בעלך. לא ברור היכן מתגורר בעלך והאם הוא מתגורר עם אחת מכן. במידה ובעלך איננו מתגורר עמך נראה כי כל אחד מכם "משתמש" בנכס אחד מבין שני הנכסים, כאשר אימו של בעלך משתמשת כביכול בחלק שמגיע לו. יחד עם זאת, מפנייתך לא ברור האם בעלך משתתף גם בהוצאות מדור בנוסף למזונות והאם משולמת משכנתא בגין כל אחד מהדירות ומי נושא במשכנתא. כמו כן, לא ברור נמכח מה אפשרתם לאימו להתגורר בדירה, כמה זמן היא מתגוררת שם, האם בפועל קיים מולה הסכם שכירות והאם היא משלמת דמי שכירות בפועל...
מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי במסגרתו ייבחן הנושא בכללותו ובהתאם לכלל הנסיבות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי בבעלותכם שתי דירות וכי הנך מתגוררת בדירה אחת עם בנכם המשותף ואילו בדירה השנייה מתגוררת אמו של בעלך. לא ברור היכן מתגורר בעלך והאם הוא מתגורר עם אחת מכן. במידה ובעלך איננו מתגורר עמך נראה כי כל אחד מכם "משתמש" בנכס אחד מבין שני הנכסים, כאשר אימו של בעלך משתמשת כביכול בחלק שמגיע לו. יחד עם זאת, מפנייתך לא ברור האם בעלך משתתף גם בהוצאות מדור בנוסף למזונות והאם משולמת משכנתא בגין כל אחד מהדירות ומי נושא במשכנתא. כמו כן, לא ברור נמכח מה אפשרתם לאימו להתגורר בדירה, כמה זמן היא מתגוררת שם, האם בפועל קיים מולה הסכם שכירות והאם היא משלמת דמי שכירות בפועל...
מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי במסגרתו ייבחן הנושא בכללותו ובהתאם לכלל הנסיבות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
איך ניתן להוציא שלילת רישיון
אפרת
26/03/08
בעלי ואני בהליכי גרושין והוא נוהג לשתות לשוכרה. על מנת להוכיח זאת אני רוצה להוציא שלילת רישיון שהוא קיבל עקב נסיעה בשכרות.
פניתי למשטרה הם לא נותנים לי וכמו כן במשרד התחבורה.
אודה לכם אם תוכלו להסביר לי איך ניתן לקבל זאת.
פניתי למשטרה הם לא נותנים לי וכמו כן במשרד התחבורה.
אודה לכם אם תוכלו להסביר לי איך ניתן לקבל זאת.
קבלת מסמכים לצורך בירור תביעה בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
26/03/08
אפרת שלום,
נראה כי על עורך דינך לפנות לגורם הרלוונטי בבקשה לקבל החומר לצורך בירור הליכים בביהמ"ש. כמו כן, ניתן לפנות לביהמ"ש בבקשה ליתן צו אשר יורה לגורם הרלוונטי להמציא את המסמכים לצורך בירור העניין בפניו.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
נראה כי על עורך דינך לפנות לגורם הרלוונטי בבקשה לקבל החומר לצורך בירור הליכים בביהמ"ש. כמו כן, ניתן לפנות לביהמ"ש בבקשה ליתן צו אשר יורה לגורם הרלוונטי להמציא את המסמכים לצורך בירור העניין בפניו.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
העברת נכס מקרקעין ללא תמורה בין כלה לכלה
ארז
25/03/08
שני אחים ירשו נכס מקרקעין. שני האחים העבירו לפני מותם בצוואה את חלקם לנשותיהם וילדיהם. לאחר ששני האחים נפטרו, מעוניינת כלה אחת להעביר לכלה השניה את חלקה במקרקעין ללא תמורה. האם ניתן לקבל פטור ממס שבח בעסקה זו?
לאחר בדיקה, נראה כי המסלול של פטור ממס שבח באמצעות מתנה לקרוב במסגרת חוק מיסוי מקרקעין אינו רלוונטי שכן יחס כלות של אחים אינם נחשבות "קרוב" לעניין חוק מס שבח מקרקעין.
שאלתי, האם מבחינת חוק הירושה, ניתן ליהנות מפטור מס שבח באמצעות טכניקה של הסתלקות מעיזבון, או שהיחס המשפחתי בעניינו ( כלה כלפי כלה ) איננו מאפשר זאת?
לאחר בדיקה, נראה כי המסלול של פטור ממס שבח באמצעות מתנה לקרוב במסגרת חוק מיסוי מקרקעין אינו רלוונטי שכן יחס כלות של אחים אינם נחשבות "קרוב" לעניין חוק מס שבח מקרקעין.
שאלתי, האם מבחינת חוק הירושה, ניתן ליהנות מפטור מס שבח באמצעות טכניקה של הסתלקות מעיזבון, או שהיחס המשפחתי בעניינו ( כלה כלפי כלה ) איננו מאפשר זאת?
הסתלקות מעיזבון ומס שבח
עו"ד ליאת עצמון
26/03/08
ארז שלום,
מפנייתך עולה כי קיים נכס הרשום בחלקים שווים ע"ש שתי גיסות/כלות, אשר כל אחת מהן קיבלה את חלקה בנכס עפ"י צוואה שהשאיר אחריו הבעל המנוח של כל אחת מהן. כלומר, מדובר בשתי צוואות נפרדות אשר כל אחת מהגיסות/כלות קיבלה בגין כל אחת מהצוואות את חלקה ברכוש ולפיכך לא ברור כיצד אחת מהן יכולה להסתלק מעיזבון השנייה כל עוד לא מדובר באותו עיזבון.
במידה והיה מדובר באותו עיזבון נראה כי ויתור של יורש על חלקו בנכס לא ייחשב פעולת מכירה במס שבח אלא אם אותו יורש ויתר על חלקו תמורת תשלום. מובן שיש לבחון כל מקרה לגופו של עניין ובהתאם לנסיבות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי קיים נכס הרשום בחלקים שווים ע"ש שתי גיסות/כלות, אשר כל אחת מהן קיבלה את חלקה בנכס עפ"י צוואה שהשאיר אחריו הבעל המנוח של כל אחת מהן. כלומר, מדובר בשתי צוואות נפרדות אשר כל אחת מהגיסות/כלות קיבלה בגין כל אחת מהצוואות את חלקה ברכוש ולפיכך לא ברור כיצד אחת מהן יכולה להסתלק מעיזבון השנייה כל עוד לא מדובר באותו עיזבון.
במידה והיה מדובר באותו עיזבון נראה כי ויתור של יורש על חלקו בנכס לא ייחשב פעולת מכירה במס שבח אלא אם אותו יורש ויתר על חלקו תמורת תשלום. מובן שיש לבחון כל מקרה לגופו של עניין ובהתאם לנסיבות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית ואיננו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי אישי. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
עזרה בייעוץ
סי
25/03/08
אני נשואה 20 שנה לבעלי , יש לנו שני ילדים בני 17 ו15,
בעבר קיבלתי פיצויים בגין נזקי גוף בשווי של 380.000 שקלים , ועוד סכום בשווי 350.000 שקלים בגין תאונת דרכים,רכשנו בית {בבעלות שנינו} ורכשנו את הדירה שאנו גרים בה היום מעמידר {במסגרת מבצע קנה ביתך} בסכום זול מאוד {בזכות רוב שנותיו של בעלי במגורים בדירות עמידר},יש לציין כי גם הדירה וגם הבית רשומים על שנינו.
אני מבקשת לדעת במקרה של פרידה למה זכאי כל אחד מאיתנו ההיגיון אומר לכל צד מקבל מחצית מהרכוש, אך בעלי טוען כי הדירה שרכשנו מעמידר היא שלו על פי חוק מאחר ובזכותו קנינו אותה בזול.
אני מנחשת כי הוא מנסה להפעיל עליי לחץ כדי שאוותר עליה מראש ויזכה גם המחצית הבית השני.
שאלותיי הן,
האם זה שבכספי הפיצויים משתי תאונות ניתנו ממני לרכישת הרכוש לא מקנה לי זכויות יתר כלשהן בחלוקת הרכוש?
האם באמת יש לו סיכוי לזכות בדירה מאחר וצבר הוא רוב של שנים ועל כן נרכשה במחיר זעום?
אנא תשובתכם המהירה
בתודה מראש
ובברכה
בעבר קיבלתי פיצויים בגין נזקי גוף בשווי של 380.000 שקלים , ועוד סכום בשווי 350.000 שקלים בגין תאונת דרכים,רכשנו בית {בבעלות שנינו} ורכשנו את הדירה שאנו גרים בה היום מעמידר {במסגרת מבצע קנה ביתך} בסכום זול מאוד {בזכות רוב שנותיו של בעלי במגורים בדירות עמידר},יש לציין כי גם הדירה וגם הבית רשומים על שנינו.
אני מבקשת לדעת במקרה של פרידה למה זכאי כל אחד מאיתנו ההיגיון אומר לכל צד מקבל מחצית מהרכוש, אך בעלי טוען כי הדירה שרכשנו מעמידר היא שלו על פי חוק מאחר ובזכותו קנינו אותה בזול.
אני מנחשת כי הוא מנסה להפעיל עליי לחץ כדי שאוותר עליה מראש ויזכה גם המחצית הבית השני.
שאלותיי הן,
האם זה שבכספי הפיצויים משתי תאונות ניתנו ממני לרכישת הרכוש לא מקנה לי זכויות יתר כלשהן בחלוקת הרכוש?
האם באמת יש לו סיכוי לזכות בדירה מאחר וצבר הוא רוב של שנים ועל כן נרכשה במחיר זעום?
אנא תשובתכם המהירה
בתודה מראש
ובברכה
חלוקת רכוש בדיני משפחה ודינו של פיצוי בגין נזקי גוף
עו"ד ליאת עצמון
26/03/08
סי שלום,
שאלתך נסבה סביב חלוקת הרכוש ונראה כי נישאתם לאחר 1.1.74 וחל עליכם חוק יחסי ממון והסדר איזון המשאבים ככל שהדבר נוגע לחלוקת רכוש.
לפי סעיף 5 לחוק בעת איזון המשאבים בין בני הזוג יש להוציא מכלל האיזון "גימלה המשתלמת לאחד מבני הזוג על -ידי המוסד לביטוח לאומי, או גימלה או פיצוי שנפסקו או המגיעים על פי חיקוק לאחד מבני- הזוג בשל נזק גוף, או מוות".
לפיכך נראה כי הפיצויים שקיבלת בשל נזקי גוף אינם בני-איזון שכן הם לא נועדו לספק לך חיי מותרות אלא רק מימון של צרכייך הקיומיים והטיפוליים. וכי כספים אלו יהיו לך בלבד.
לגבי דירת עמידר – נראה כי זכויותיכם בדירה הינן שוות ולא יהיה לבעלך יתרון כלשהו מבחינה רכושית בדירה, מכיוון ששניכם נשאתם במאמץ הכלכלי הכרוך ברכישתה. יחד עם זאת, יש לבחון את המקרה לגופו של עניין תוך בחינת מכלול העובדות והנסיבות וכן תנאי עמידר והאפשרות אם בכלל, למכור או להעביר הדירה לאחר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
שאלתך נסבה סביב חלוקת הרכוש ונראה כי נישאתם לאחר 1.1.74 וחל עליכם חוק יחסי ממון והסדר איזון המשאבים ככל שהדבר נוגע לחלוקת רכוש.
לפי סעיף 5 לחוק בעת איזון המשאבים בין בני הזוג יש להוציא מכלל האיזון "גימלה המשתלמת לאחד מבני הזוג על -ידי המוסד לביטוח לאומי, או גימלה או פיצוי שנפסקו או המגיעים על פי חיקוק לאחד מבני- הזוג בשל נזק גוף, או מוות".
לפיכך נראה כי הפיצויים שקיבלת בשל נזקי גוף אינם בני-איזון שכן הם לא נועדו לספק לך חיי מותרות אלא רק מימון של צרכייך הקיומיים והטיפוליים. וכי כספים אלו יהיו לך בלבד.
לגבי דירת עמידר – נראה כי זכויותיכם בדירה הינן שוות ולא יהיה לבעלך יתרון כלשהו מבחינה רכושית בדירה, מכיוון ששניכם נשאתם במאמץ הכלכלי הכרוך ברכישתה. יחד עם זאת, יש לבחון את המקרה לגופו של עניין תוך בחינת מכלול העובדות והנסיבות וכן תנאי עמידר והאפשרות אם בכלל, למכור או להעביר הדירה לאחר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
חובות משותפים.
roni
25/03/08
האם בני זוג פרודים, שלהם פס"ד המחייב את הבעל במזונות אישה וילדים(מבי"ד שרעי), האם חובות שיש לעירייה עוד מהתקופה בה הם חיו יחד תקפים לגבי שניהם? והאם העירייה יכולה לאיים בניתוק המים כאשר האישה והילדים הם אלה שחיים בבית כעת.(כשהאישה מוכנה לשלם מחצית מהסכום)
חובות משותפים על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
25/03/08
רוני שלום,
על פניו נראה כי חובות מהתקופה בה הצדדים חיו יחד ובטרם הוגשו תביעות חלים על שני בני הזוג, אלא אם כן, סוכם/נפסק אחרת.
העירייה מנסה לגבות את חובותיה במלואם ואין באפשרותה לעשות אבחנה בין בני זוג הנמצאים בהליכי גירושין או לא ולהתחשב בכך באופן גורף. לפיכך, נראה כי יש באפשרות העירייה לנתק אספקת מים בגין אי תשלום. יחד עם זאת מומלץ לפנות לעירייה ולהסב את תשומת ליבם שמדובר במקרה חריג ביותר ולבקש אורכה לדחיית הניתוק עד להסדרת הסכסוך עם הבעל ובינתיים לשלם חלק מהחוב אשר יש באפשרות האישה לשלמו כמו כן, יתכן וניתן לבקש מהעירייה להפריד בין חובות האישה והבעל ולנסות לגבות מהבעל את החוב בדרכים אחרות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
על פניו נראה כי חובות מהתקופה בה הצדדים חיו יחד ובטרם הוגשו תביעות חלים על שני בני הזוג, אלא אם כן, סוכם/נפסק אחרת.
העירייה מנסה לגבות את חובותיה במלואם ואין באפשרותה לעשות אבחנה בין בני זוג הנמצאים בהליכי גירושין או לא ולהתחשב בכך באופן גורף. לפיכך, נראה כי יש באפשרות העירייה לנתק אספקת מים בגין אי תשלום. יחד עם זאת מומלץ לפנות לעירייה ולהסב את תשומת ליבם שמדובר במקרה חריג ביותר ולבקש אורכה לדחיית הניתוק עד להסדרת הסכסוך עם הבעל ובינתיים לשלם חלק מהחוב אשר יש באפשרות האישה לשלמו כמו כן, יתכן וניתן לבקש מהעירייה להפריד בין חובות האישה והבעל ולנסות לגבות מהבעל את החוב בדרכים אחרות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. הסתמכות ו/או השימוש במידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
התנהלות בטרם הוצא צו ירושה
יולי
25/03/08
שלום וברכה,
המדובר באחותי ז"ל, אין צוואה, היורשים החוקיים הם בעלה ואנוכי.
אני מתגוררת בדירה שאני ואחותי ירשנו מההורים שלנו ז"ל בחלקים שווים (לפני פחות מ-3 שנים).
היה לי הסכם בע"פ עם אחותי שאני משלמת לה חצי מדמי השכירות שהיינו מקבלות עבור הדירה
במידה והיינו משכירות אותה, ואכן זה בדיוק מה שקרה עד ליום מותה.
מיד לאחר מותה, סיפרתי לבעלה על ההסכם שהיה לי עם אחותי, ושילמתי לו דמי שכירות
בעבור חצי שנה מראש, וזאת מבלי שידעתי בכלל מה אומר חוק הירושה, ואך ורק מתוך
רצון טוב וכוונות טהורות.
לאור התנהלות מכוערת של גיסי וילדיו (שאחותי ז"ל לא אימצה אותם כחוק ...), החלטתי
לפעול בדיוק לפי הוראות החוק.
שאלתי היא: האם מגיע לגיסי תשלום כלשהו בגין הדירה בטרם הוצא צו ירושה כחוק ? (כאשר הדירה רשומה עדיין בטאבו על שמי ועל שם אחותי)
שאלה שנייה: הבנתי מעוה"ד של גיסי שהוצאות הקבורה אמורים להילקח מהעיזבון, בפועל גיסי שילם בעבורם, בין השאר מכיוון שהוא חבר קיבוץ, היא נקברה בקיבוץ, והייתי בטוחה שהקיבוץ מממן חלק נכבד מהם.
כיום אני יודעת שהקיבוץ גבה תשלום אפילו בעבור חלקת הקבר, וזאת בגלל שאחותי לא הייתה חברת קיבוץ אלא "אשת חבר" (גם לא "הפריע" לקיבוץ שאחותי חיה שם כ- 30 שנה ...).
לאחרונה, קיבלתי פנייה מעוה"ד של גיסי להשתתף בהוצאות הקבורה כאן ועכשיו.
שאלתי היא: בנסיבות העניין, מהי ההתנהלות החוקית (!) בנושא הוצאות הקבורה ?
בתודה מראש
המדובר באחותי ז"ל, אין צוואה, היורשים החוקיים הם בעלה ואנוכי.
אני מתגוררת בדירה שאני ואחותי ירשנו מההורים שלנו ז"ל בחלקים שווים (לפני פחות מ-3 שנים).
היה לי הסכם בע"פ עם אחותי שאני משלמת לה חצי מדמי השכירות שהיינו מקבלות עבור הדירה
במידה והיינו משכירות אותה, ואכן זה בדיוק מה שקרה עד ליום מותה.
מיד לאחר מותה, סיפרתי לבעלה על ההסכם שהיה לי עם אחותי, ושילמתי לו דמי שכירות
בעבור חצי שנה מראש, וזאת מבלי שידעתי בכלל מה אומר חוק הירושה, ואך ורק מתוך
רצון טוב וכוונות טהורות.
לאור התנהלות מכוערת של גיסי וילדיו (שאחותי ז"ל לא אימצה אותם כחוק ...), החלטתי
לפעול בדיוק לפי הוראות החוק.
שאלתי היא: האם מגיע לגיסי תשלום כלשהו בגין הדירה בטרם הוצא צו ירושה כחוק ? (כאשר הדירה רשומה עדיין בטאבו על שמי ועל שם אחותי)
שאלה שנייה: הבנתי מעוה"ד של גיסי שהוצאות הקבורה אמורים להילקח מהעיזבון, בפועל גיסי שילם בעבורם, בין השאר מכיוון שהוא חבר קיבוץ, היא נקברה בקיבוץ, והייתי בטוחה שהקיבוץ מממן חלק נכבד מהם.
כיום אני יודעת שהקיבוץ גבה תשלום אפילו בעבור חלקת הקבר, וזאת בגלל שאחותי לא הייתה חברת קיבוץ אלא "אשת חבר" (גם לא "הפריע" לקיבוץ שאחותי חיה שם כ- 30 שנה ...).
לאחרונה, קיבלתי פנייה מעוה"ד של גיסי להשתתף בהוצאות הקבורה כאן ועכשיו.
שאלתי היא: בנסיבות העניין, מהי ההתנהלות החוקית (!) בנושא הוצאות הקבורה ?
בתודה מראש
חלוקת עיזבון והשתתפות בהוצאות קבורה
עו"ד ליאת עצמון
25/03/08
יולי שלום,
אני משתתפת בצערך על אובדן אחותך ז"ל. מאחר ואחותך ז"ל לא השאירה צוואה, את ובעלה אמורים לרשת אותה כך שבעלה יקבל את המיטלטלין ומכונית הנוסעים וכן 2/3 משאר הרכוש ואת תקבלי 1/3 מיתר הרכוש. כך שלגבי החצי של אחותך בדירה, הדירה תחולק באותו היחס.
לשאלתך בעניין המשך תשלום שכר הדירה לבעלה של אחותך ז"ל – נראה שמכיוון שהנך יודעת מהו חלקו של בעלה בדירה, וצו הירושה שינתן יהווה רק אישור פורמאלי לכך, יהא עליך להעביר לו 2/3 מהסכום שהעברת עד כה. סכומים עודפים ששילמת חצי שנה ראש (בגין החלק שלך) , תוכלי לקזז. תיקחי בחשבון שלאחר קבלת צו הירושה, בעלה של אחותך ז"ל יבקש אולי לשנות את הסיכום שהיה בינך ובין אחותך או אף יבקש לפרק את השיתוף בדירה, על מנת למכור את חלקו בדירה (תהא לך במקרה כזה אפשרות לרכוש את חלקו בדירה).
לגבי הוצאות קבורה – כיסוי ההוצאות הנדרשות להלוויה, קבורה והקמת מציבה נחשבים כחוב של העיזבון בעל עדיפות ראשונה ויש לכסות הוצאה זו לפני חלוקת כספי העיזבון בין היורשים. תוכלי להגיע להסכמה כי עם מתן צו ירושה ולפני חלוקת כספי העיזבון, תוחזר הוצאה זו לבעלה של אחותך ז"ל מכספי העיזבון ורק לאחר מכן, יחולקו כספי העיזבון ביחס המתאים.
אני מאחלת לכם שתצליחו לשמור על יחסים טובים ולהגיע להסכמות בכל עניין,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני משתתפת בצערך על אובדן אחותך ז"ל. מאחר ואחותך ז"ל לא השאירה צוואה, את ובעלה אמורים לרשת אותה כך שבעלה יקבל את המיטלטלין ומכונית הנוסעים וכן 2/3 משאר הרכוש ואת תקבלי 1/3 מיתר הרכוש. כך שלגבי החצי של אחותך בדירה, הדירה תחולק באותו היחס.
לשאלתך בעניין המשך תשלום שכר הדירה לבעלה של אחותך ז"ל – נראה שמכיוון שהנך יודעת מהו חלקו של בעלה בדירה, וצו הירושה שינתן יהווה רק אישור פורמאלי לכך, יהא עליך להעביר לו 2/3 מהסכום שהעברת עד כה. סכומים עודפים ששילמת חצי שנה ראש (בגין החלק שלך) , תוכלי לקזז. תיקחי בחשבון שלאחר קבלת צו הירושה, בעלה של אחותך ז"ל יבקש אולי לשנות את הסיכום שהיה בינך ובין אחותך או אף יבקש לפרק את השיתוף בדירה, על מנת למכור את חלקו בדירה (תהא לך במקרה כזה אפשרות לרכוש את חלקו בדירה).
לגבי הוצאות קבורה – כיסוי ההוצאות הנדרשות להלוויה, קבורה והקמת מציבה נחשבים כחוב של העיזבון בעל עדיפות ראשונה ויש לכסות הוצאה זו לפני חלוקת כספי העיזבון בין היורשים. תוכלי להגיע להסכמה כי עם מתן צו ירושה ולפני חלוקת כספי העיזבון, תוחזר הוצאה זו לבעלה של אחותך ז"ל מכספי העיזבון ורק לאחר מכן, יחולקו כספי העיזבון ביחס המתאים.
אני מאחלת לכם שתצליחו לשמור על יחסים טובים ולהגיע להסכמות בכל עניין,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מכירת דירה שאת מחציתה ירשו קטינים
ron
24/03/08
אני מעוניין למכור דירה שמחציתה שייכת ורשומה על שמי ומחציתה על שם 2 ילדיי הקטינים (אשתי נפטרה לפני מספר שנים - רבע מהזכויותיה בדירה עברו אוטומטית לילדינו, בנוסף את הרבע שהועבר ממנה אלי רשמתי על שם ילדי). אציין כי מאז אני מגדל את ילדיי. כעת ברצוני למכור הדירה על מנת שנוכל לרכוש דירה אחרת ולהעביר את זכויותיהם של ילדיי בהתאם. אינני יודע כיצד לעשות זאת. האם עלי לפנות לבית משפט לענייני משפחה בנושא בכדי לקבל פסק דין הצהרתי, ואם כן לאן לפנות קודם ?! אודה מאוד באם תוכלו לכוון אותנו
פעולות ברכוש קטין הטעונות אישור בימ"ש לענייני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
רון שלום,
ככל הנראה, עליך להגיש לביהמ"ש לענייני משפחה בקשה לאישור המכירה (והרכישה) בהתאם לסעיף 20 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות המפרט פעולות הנוגעות לקטינים הטעונות אישור בימ"ש.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
ככל הנראה, עליך להגיש לביהמ"ש לענייני משפחה בקשה לאישור המכירה (והרכישה) בהתאם לסעיף 20 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות המפרט פעולות הנוגעות לקטינים הטעונות אישור בימ"ש.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
פסק דין הצהרתי - קריאה נוספת
אתר הפורומים
20/07/08
לקריאה נוספת, מקצועית, אודות: פסק דין הצהרתי, ראה:
פסק דין הצהרתי
פסק דין הצהרתי
צו ירושה
טלי
24/03/08
אמי נפטרה ומספר שנים אחריה נפטרה אמא שלה.
לא הוצאתי צו ירושה לרכושה של אמי מאחר ולא היה לה רכוש, ועכשיו אני מעוניינת להוציא צו ירושה לרכושה של סבתי.
האם לשם כך עלי להציג צו ירושה לרכושה של אימי או שמספיק תעודת פטירה והוכחה שאני בתה?
לא הוצאתי צו ירושה לרכושה של אמי מאחר ולא היה לה רכוש, ועכשיו אני מעוניינת להוציא צו ירושה לרכושה של סבתי.
האם לשם כך עלי להציג צו ירושה לרכושה של אימי או שמספיק תעודת פטירה והוכחה שאני בתה?
צו ירושה לנכדה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
טלי שלום,
אני משתתפת בצערך, תוכלי לבקש צו ירושה לגבי רכושה של סבתך ז"ל, מתוקף היותך נכדתה. בבקשה רצוי שתצייני שאימך ז"ל נפטרה ואף תצרפי תעודת פטירה.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני משתתפת בצערך, תוכלי לבקש צו ירושה לגבי רכושה של סבתך ז"ל, מתוקף היותך נכדתה. בבקשה רצוי שתצייני שאימך ז"ל נפטרה ואף תצרפי תעודת פטירה.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בקשה לצו ירושה
אלי
24/03/08
לעו"ד עצמון שלום רב,
אבי נפטר לפני שנתיים ואמי לפני שנה. אחרי פטירתו של אבי לא הוצאנו צו ירושה. עם מותה של אימי הוצאנו צו ירושה, אולם בטעות רק בגין חלקה. כעת משבאנו לרשום את דירתם על שמנו התברר, כי נוכל לרשום אותנו רק על חלקה ולא על חלקו.
רשם הירושה ביקש שנגיש בקשה על חלקו של אבי.
אני שואל כיצד עלי למלא את טופס הבקשה: האם היורשים של אבי הינם הילדים והאם (שכבר נפטרה), או בגלל שהיא נפטרה אזי היורשים הם הילדים בלבד.
תודה
אבי נפטר לפני שנתיים ואמי לפני שנה. אחרי פטירתו של אבי לא הוצאנו צו ירושה. עם מותה של אימי הוצאנו צו ירושה, אולם בטעות רק בגין חלקה. כעת משבאנו לרשום את דירתם על שמנו התברר, כי נוכל לרשום אותנו רק על חלקה ולא על חלקו.
רשם הירושה ביקש שנגיש בקשה על חלקו של אבי.
אני שואל כיצד עלי למלא את טופס הבקשה: האם היורשים של אבי הינם הילדים והאם (שכבר נפטרה), או בגלל שהיא נפטרה אזי היורשים הם הילדים בלבד.
תודה
צו ירושה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
אלי שלום,
היורשים הינם ילדיו של המנוח. במידה והנכם מעוניינים לרשום את הדירה על שמכם על מנת למכור אותה, ייטב אם תקבלו בקרוב ייעוץ משפטי בנושא מיסוי מקרקעין.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
היורשים הינם ילדיו של המנוח. במידה והנכם מעוניינים לרשום את הדירה על שמכם על מנת למכור אותה, ייטב אם תקבלו בקרוב ייעוץ משפטי בנושא מיסוי מקרקעין.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מירוץ מועדים בבימ"ש למשפחה
khag
24/03/08
שלום.
מתי מתחיל מירוץ מועדים כשמקבלים מסירה אישית ביד...(ה-20 יום)
ביום המסירה או למחרת.
האם יום שישי נחשב במניין הימים?
האם יום שבת נחשב במניין הימים?
תודה
מתי מתחיל מירוץ מועדים כשמקבלים מסירה אישית ביד...(ה-20 יום)
ביום המסירה או למחרת.
האם יום שישי נחשב במניין הימים?
האם יום שבת נחשב במניין הימים?
תודה
סדרי דין ומרוץ סמכויות בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
שלום רב,
שאלתך לא ברורה. האם כוונתך למועד להגשת כתב הגנה או למרוץ סמכויות בין ביהמ"ש לענייני משפחה לביה"ד הרבני ? לקבלת תשובה יש ליתן פרטים ספציפיים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
שאלתך לא ברורה. האם כוונתך למועד להגשת כתב הגנה או למרוץ סמכויות בין ביהמ"ש לענייני משפחה לביה"ד הרבני ? לקבלת תשובה יש ליתן פרטים ספציפיים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
פינוי אישה מהבית
סמי
23/03/08
שלום:
ביני לבין אשתי מתנהל הליך גירושים, בעוד שבועיים יש ישיבה בעניין משמורת הילדים, הסיכויים מאוד גבוהים שאני אזכה במשמורת.
מאז שהתגלע הסכסוך בינינו,עזבתי את הבית(הוא שייך לי), נשארה שם אשתי והילדים.
לא הגשתי בקשה לפירוק שיתוף, השאלה שלי, אם אני אזכה במשמורת הילדים, מה עליי לעשות בעניין פינוי האישה מהבית, אגב יש לי עו"ד והוא לט נותן לי תשובה והסבר טוב
ביני לבין אשתי מתנהל הליך גירושים, בעוד שבועיים יש ישיבה בעניין משמורת הילדים, הסיכויים מאוד גבוהים שאני אזכה במשמורת.
מאז שהתגלע הסכסוך בינינו,עזבתי את הבית(הוא שייך לי), נשארה שם אשתי והילדים.
לא הגשתי בקשה לפירוק שיתוף, השאלה שלי, אם אני אזכה במשמורת הילדים, מה עליי לעשות בעניין פינוי האישה מהבית, אגב יש לי עו"ד והוא לט נותן לי תשובה והסבר טוב
תביעת רכוש ומשמורת בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
סמי שלום,
נושא הבעלות בדירה ופינוי הדירה קשור לנושא הרכוש ונושא משמורת הילדים איננו קשור אליו. כלומר, גם אם תזכה במשמורת הילדים והילדים יהיו במשמורתך, לא ניתן יהיה לסלק את אשתך מהבית מכיוון שככל הנראה יש לה זכויות קנייניות בבית. נראה ככדאי שתמתין לקבלת ההחלטה בעניין המשמורת ומיד לאחר מכן, תקבל החלטה ביחד עם עורך דינך בנוגע להמשך הטיפול בתיק בכלל ובנושא הרכוש בפרט ובנקיטת אמצעים בנוגע להבטחת זכויותיך בדירה.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
נושא הבעלות בדירה ופינוי הדירה קשור לנושא הרכוש ונושא משמורת הילדים איננו קשור אליו. כלומר, גם אם תזכה במשמורת הילדים והילדים יהיו במשמורתך, לא ניתן יהיה לסלק את אשתך מהבית מכיוון שככל הנראה יש לה זכויות קנייניות בבית. נראה ככדאי שתמתין לקבלת ההחלטה בעניין המשמורת ומיד לאחר מכן, תקבל החלטה ביחד עם עורך דינך בנוגע להמשך הטיפול בתיק בכלל ובנושא הרכוש בפרט ובנקיטת אמצעים בנוגע להבטחת זכויותיך בדירה.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
רוצה לשאול אם יש לי קייס
מושיקו
23/03/08
תראו, המצב הוא כזה.
יש אדם בשם ד' שנפטר לפני כמה שנים. לד' היו כספים רבים בחשבון בנק באירופה. מספר חודשים לפני מותו ד' רצה להכניס לחשבון אישה שאיננה היורשת שלו שנקרא לה ר'.
ד' ור' נסעו יחדיו לבנק וחתמו על המסמך שמצרף את ר' לחשבון, שאחד הסעיפים במסמך אומר במפורש "הבנק רשאי לשלם את הסכום הנקוב בחשבון לר'".
המסמך בין ד' והבנק נחתם כדת וכדין, אולם הבנק דרש כתנאי לצירוף ר' לחשבון מסמך מסויים. הכוונה לתעודת פטירה של אמו של ד', שהיתה שותפה איתו בחשבון עד למותה.
וובכן, לאחר מותו של ד', ר' ניהלה הליכים משפטיים באותה מדינה אירופאית בתביעה שהבנק יצרף אותה לחשבון. הבנק סירב בטענה שהפרודצורה הדורשה לצירופה לא הושלמה. בית המשפט שם קיבל את עמדת הבנק, ושילם את הסכום ליורשת החוקית של ד'.
השאלה שלי האם ניתן לר' לתבוע את היורשת בארץ, בטענה שד' הבטיח לר' לפני מותו את הסכום שהיה בחשבון, וברור שר' רצה שד' תירש אותו. למרות שאין צוואה יש את המסמך החתום בין ד' לבנק.
מה דעתכם? האם יש קייס?
יש אדם בשם ד' שנפטר לפני כמה שנים. לד' היו כספים רבים בחשבון בנק באירופה. מספר חודשים לפני מותו ד' רצה להכניס לחשבון אישה שאיננה היורשת שלו שנקרא לה ר'.
ד' ור' נסעו יחדיו לבנק וחתמו על המסמך שמצרף את ר' לחשבון, שאחד הסעיפים במסמך אומר במפורש "הבנק רשאי לשלם את הסכום הנקוב בחשבון לר'".
המסמך בין ד' והבנק נחתם כדת וכדין, אולם הבנק דרש כתנאי לצירוף ר' לחשבון מסמך מסויים. הכוונה לתעודת פטירה של אמו של ד', שהיתה שותפה איתו בחשבון עד למותה.
וובכן, לאחר מותו של ד', ר' ניהלה הליכים משפטיים באותה מדינה אירופאית בתביעה שהבנק יצרף אותה לחשבון. הבנק סירב בטענה שהפרודצורה הדורשה לצירופה לא הושלמה. בית המשפט שם קיבל את עמדת הבנק, ושילם את הסכום ליורשת החוקית של ד'.
השאלה שלי האם ניתן לר' לתבוע את היורשת בארץ, בטענה שד' הבטיח לר' לפני מותו את הסכום שהיה בחשבון, וברור שר' רצה שד' תירש אותו. למרות שאין צוואה יש את המסמך החתום בין ד' לבנק.
מה דעתכם? האם יש קייס?
תיקון
מושיקו
23/03/08
הסעיף מהמסמך שד' חתם עליו הולך ככה:
"הבנק רשאי לשלם לר' את הסכום הנקוב בחשבון במקרה שאמות".
ואני רוצה להבהיר שבית המשפט שם עסק בסוגייה האם ד' התכוון להשלים את הפרוצדורה ופשוט לא הספיק, או שלא היה מעוניין להשלים את הפרוצדורה אלא רק רצה שר' תחשוב שהיא שותפה. בית המשפט קבע שהאפשרות הראשונה היא הסבירה יותר.
"הבנק רשאי לשלם לר' את הסכום הנקוב בחשבון במקרה שאמות".
ואני רוצה להבהיר שבית המשפט שם עסק בסוגייה האם ד' התכוון להשלים את הפרוצדורה ופשוט לא הספיק, או שלא היה מעוניין להשלים את הפרוצדורה אלא רק רצה שר' תחשוב שהיא שותפה. בית המשפט קבע שהאפשרות הראשונה היא הסבירה יותר.
מהי הפרוצדורה היעילה ביתור? וכיצד
אניה
23/03/08
שלום רב!
רציתי לברר כיצד ממנים בורר. יש ביני לבני משפחתי מחלוקות הנובעות מהפרת הסכם של אחד מבני המשפחה? מהי הפרוצדורה הנדרשת? והאם ניתן לעשות זאת ללא עורכי דין? אנא תשובתך המפורטת
בתודה מראש
אניה
רציתי לברר כיצד ממנים בורר. יש ביני לבני משפחתי מחלוקות הנובעות מהפרת הסכם של אחד מבני המשפחה? מהי הפרוצדורה הנדרשת? והאם ניתן לעשות זאת ללא עורכי דין? אנא תשובתך המפורטת
בתודה מראש
אניה
בוררות או גישור בסכסוך במשפחה ?
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
אניה צהריים טובים,
מפנייתך עולה כי בעקבות סכסוך משפחתי ברצונכם להסדיר את המחלוקת על ידי פנייה לבורר שיכריע במחלוקת ביניכם. בוררות היה דרך ליישוב סכסוך במסגרתה מסכימים הצדדים כי הבורר שהינו צד שלישי אוביקטיבי יכריע בסכסוך. עם מינוי הבורר, נחתם הסכם בוררות המעגן את הכללים לפיהם תתנהל הבוררות (ניתן לדוגמא להגיע להסכמה לפיה הצדדים לא יהיו כפופים לדיני הראיות ולסדרי הדין כמו בביהמ"ש וכן כי הבורר לא יצטרך לנמק את החלטתו). הבורר איננו מפשר בין הצדדים אלא מכריע בסכסוך. בסיום ההליך ניתן ע"י הבורר פסק בוררות במסגרתו מכריע הבורר בסכסוך כפי שימצא לנכון. להבדיל מפסק דין, על פסק הבורר לא ניתן לערער אלא במקרים חריגים ביותר והוא מהווה בד"כ הכרעה סופית. להליך הבוררות קיימים יתרונות כגון הזמן הקצר בו ההליך מתנהל ביחס להליך המתנהל בפני ביהמ"ש, וכן במסגרתו ניתן לבחור בורר בעל מומחיות הנדרשת לצורך הכרעה בסכסוך (כגון: שמאי, רו"ח, מהנדס ועוד... ).
קיימת דרך נוספת ליישוב סכסוך והיא במסגרת הליך גישור. בהליך הגישור, המגשר שהינו גורם נייטרלי מסייע לצדדים לנהל ביניהם מו"מ ולהגיע לפתרון הסכסוך. בהליך הגישור המגשר איננו מהווה גורם מכריע ואין הוא כופה את דעתו על הצדדים. בהליך הגישור המגשר מסיע לצדדים לנהל ביניהם מו"מ הגון תוך איזון האינטרסים ביניהם. בשונה מבוררות, בהליך הגישור הצדדים מגיעים בעצמם, בסיוע המגשר, להסכמות והמגשר איננו מביע ו/או כופה את דעתו על הצדדים. בהליך הגישור קיימת אפשרות להיפגש עם המגשר באופן נפרד ולשתף אותו בנושאים אשר המגשר מתבקש לעיתים להשאירם חסויים. מטרת השיתוף והפגישה הנפרדת הינה לסייע למגשר להביא לפיתרון הסכסוך בדרך יצירתית תוך ראייה התמונה כולה והתחשבות באינטרסים של כל אחד מהצדדים אשר לעיתים קרובות מתגלים מנוגדים.
אני מאחלת לכם להגיע לפתרון הסכסוך במהרה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי בעקבות סכסוך משפחתי ברצונכם להסדיר את המחלוקת על ידי פנייה לבורר שיכריע במחלוקת ביניכם. בוררות היה דרך ליישוב סכסוך במסגרתה מסכימים הצדדים כי הבורר שהינו צד שלישי אוביקטיבי יכריע בסכסוך. עם מינוי הבורר, נחתם הסכם בוררות המעגן את הכללים לפיהם תתנהל הבוררות (ניתן לדוגמא להגיע להסכמה לפיה הצדדים לא יהיו כפופים לדיני הראיות ולסדרי הדין כמו בביהמ"ש וכן כי הבורר לא יצטרך לנמק את החלטתו). הבורר איננו מפשר בין הצדדים אלא מכריע בסכסוך. בסיום ההליך ניתן ע"י הבורר פסק בוררות במסגרתו מכריע הבורר בסכסוך כפי שימצא לנכון. להבדיל מפסק דין, על פסק הבורר לא ניתן לערער אלא במקרים חריגים ביותר והוא מהווה בד"כ הכרעה סופית. להליך הבוררות קיימים יתרונות כגון הזמן הקצר בו ההליך מתנהל ביחס להליך המתנהל בפני ביהמ"ש, וכן במסגרתו ניתן לבחור בורר בעל מומחיות הנדרשת לצורך הכרעה בסכסוך (כגון: שמאי, רו"ח, מהנדס ועוד... ).
קיימת דרך נוספת ליישוב סכסוך והיא במסגרת הליך גישור. בהליך הגישור, המגשר שהינו גורם נייטרלי מסייע לצדדים לנהל ביניהם מו"מ ולהגיע לפתרון הסכסוך. בהליך הגישור המגשר איננו מהווה גורם מכריע ואין הוא כופה את דעתו על הצדדים. בהליך הגישור המגשר מסיע לצדדים לנהל ביניהם מו"מ הגון תוך איזון האינטרסים ביניהם. בשונה מבוררות, בהליך הגישור הצדדים מגיעים בעצמם, בסיוע המגשר, להסכמות והמגשר איננו מביע ו/או כופה את דעתו על הצדדים. בהליך הגישור קיימת אפשרות להיפגש עם המגשר באופן נפרד ולשתף אותו בנושאים אשר המגשר מתבקש לעיתים להשאירם חסויים. מטרת השיתוף והפגישה הנפרדת הינה לסייע למגשר להביא לפיתרון הסכסוך בדרך יצירתית תוך ראייה התמונה כולה והתחשבות באינטרסים של כל אחד מהצדדים אשר לעיתים קרובות מתגלים מנוגדים.
אני מאחלת לכם להגיע לפתרון הסכסוך במהרה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
שכ"ע של בעל עצמאי
אפרת
23/03/08
אני נימצאת בהליכי גרושין. לצערי עו"ד שלי אינו מעוניין לטפל בתיק שלי כי קיבל את כל הכסף מראש.
לטענתו של עו"ד אין לי זכויות בכספים שבעלי הרויח מעסק עצמאי בזמן הנשואין. את הכספים שבעלי הרויח הוא לא הפקיד בחן הבנק רק חלק מהם והשאר בזבז לעצמו. כמו כן הוא שותף עם אימו בכספים בחשבונות בנק ובלקיחת הלוואות שלי אין כל חלק בהם. עו"ד טוען שאני חייבת לשלם חצי מההלוואות וחצי מיתרת החובה למרות שלי הוא לא נתן כספים מהחן שלו ורק החזיק את הבית והילדים.
בנוסף בעלי ביקש פרוק שיתוף בדירה ואני מעוניינת להתקזז עם הכספים שהוא בזבז ולא הפקיד לחן וניתן להוכיח זאת עם פרוט הכנסות שיש ברשותי ופרוט הפקדות וגם עם הכספים המשותפים לו ולאימו.
אודה לכם אם תענו לי אם אני טועה לגבי האפשרויות שלי ואם אכן יש לי זכויות בכספים המשותפים לו ולאימו וגם אם הכנסותיו עד ליום התביעה שייכים גם לי.
תודה
לטענתו של עו"ד אין לי זכויות בכספים שבעלי הרויח מעסק עצמאי בזמן הנשואין. את הכספים שבעלי הרויח הוא לא הפקיד בחן הבנק רק חלק מהם והשאר בזבז לעצמו. כמו כן הוא שותף עם אימו בכספים בחשבונות בנק ובלקיחת הלוואות שלי אין כל חלק בהם. עו"ד טוען שאני חייבת לשלם חצי מההלוואות וחצי מיתרת החובה למרות שלי הוא לא נתן כספים מהחן שלו ורק החזיק את הבית והילדים.
בנוסף בעלי ביקש פרוק שיתוף בדירה ואני מעוניינת להתקזז עם הכספים שהוא בזבז ולא הפקיד לחן וניתן להוכיח זאת עם פרוט הכנסות שיש ברשותי ופרוט הפקדות וגם עם הכספים המשותפים לו ולאימו.
אודה לכם אם תענו לי אם אני טועה לגבי האפשרויות שלי ואם אכן יש לי זכויות בכספים המשותפים לו ולאימו וגם אם הכנסותיו עד ליום התביעה שייכים גם לי.
תודה
חלוקת רכוש בהתאם לכללי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
24/03/08
אפרת שלום,
מפנייתך עולה כי קיימים כספים אשר נמצאים במחלוקת בינך לבין בעלך וכי הנך טוענת לשיתוף בכספים אשר בעלך הרוויח במסגרת עבודתו במהלך החיים המשותפים ולא הפקיד בחשבונכם המשותף אלא בזבז אותם ו/או העבירם לחשבון בנק הרשום על שם אימו.
ככלל, הן זכויות והן חובות הנצברים במהלך הנישואין שייכים לשני צדדים. במקרה שלך, מחד עליך להשתתף בחובות שנצברו במהלך הנישואין ומאידך, הינך זכאית ליהנות מכספים שבעלך הרוויח במהלך החיים המשותפים, מהעסק שנמצא בבעלותו. ככל הנראה יהא עליך להוכיח כי בעלך אכן הרוויח כספים מעבר למה שהוא טוען וכי הוא הבריח כספים אלו והעלים אותם מעינייך. מנגד, על בעלך יהא להוכיח כי חובות והלוואות הרשומים על שמו ועל שם אימו שייכים לו בלבד וכי עליך לשאת במחציתם.
על פניו במידה ותוכיחי ותשכנעי את ביהמ"ש בדבר כספים שבעלך הבריח ממך והעלים ממך, תהא לך אפשרות לקזז כספים אלו מכספים שיגיעו לבעלך עבור הדירה בה הנך מתגוררת שכן ככל הנראה חל עליכם הסדר איזון משאבים אשר לפיו מאזנים בין הרכוש הרשום ע"ש כל אחד מהצדדים בניכוי החובות ומחלקים את הרכוש בין הצדדים באופן שהצד שרשום על שמו פחות רכוש יקבל מהאחר "השלמה" של רכוש בשווה ערך להפרש.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי קיימים כספים אשר נמצאים במחלוקת בינך לבין בעלך וכי הנך טוענת לשיתוף בכספים אשר בעלך הרוויח במסגרת עבודתו במהלך החיים המשותפים ולא הפקיד בחשבונכם המשותף אלא בזבז אותם ו/או העבירם לחשבון בנק הרשום על שם אימו.
ככלל, הן זכויות והן חובות הנצברים במהלך הנישואין שייכים לשני צדדים. במקרה שלך, מחד עליך להשתתף בחובות שנצברו במהלך הנישואין ומאידך, הינך זכאית ליהנות מכספים שבעלך הרוויח במהלך החיים המשותפים, מהעסק שנמצא בבעלותו. ככל הנראה יהא עליך להוכיח כי בעלך אכן הרוויח כספים מעבר למה שהוא טוען וכי הוא הבריח כספים אלו והעלים אותם מעינייך. מנגד, על בעלך יהא להוכיח כי חובות והלוואות הרשומים על שמו ועל שם אימו שייכים לו בלבד וכי עליך לשאת במחציתם.
על פניו במידה ותוכיחי ותשכנעי את ביהמ"ש בדבר כספים שבעלך הבריח ממך והעלים ממך, תהא לך אפשרות לקזז כספים אלו מכספים שיגיעו לבעלך עבור הדירה בה הנך מתגוררת שכן ככל הנראה חל עליכם הסדר איזון משאבים אשר לפיו מאזנים בין הרכוש הרשום ע"ש כל אחד מהצדדים בניכוי החובות ומחלקים את הרכוש בין הצדדים באופן שהצד שרשום על שמו פחות רכוש יקבל מהאחר "השלמה" של רכוש בשווה ערך להפרש.
כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
צוואה
רחלי
23/03/08
אבי נפטר לפני כשבוע ולא השאיר צוואה. מכיון שיש לו סכום כסף בבנק נאמר לנו הילדים כי עלינו לפנות לבית דין רבני ולהתחיל תהליך על מנת שנוכל לשחרר את הכספים.
אשמח לדעת מה התהליך ולמי בדיוק עלינו לפנות (אבי התגורר בנהריה)? במידה ואנו הילדים מעוניינים כי הסכום שנותר יועבר רק לאח אחד ולא יתחלק ביננו, האם יש איזה מסמךים שעלינו להמציא?
אודה לתשובתכם. רחלי
אשמח לדעת מה התהליך ולמי בדיוק עלינו לפנות (אבי התגורר בנהריה)? במידה ואנו הילדים מעוניינים כי הסכום שנותר יועבר רק לאח אחד ולא יתחלק ביננו, האם יש איזה מסמךים שעלינו להמציא?
אודה לתשובתכם. רחלי
הסתלקות יורש מזכותו בעיזבון
עו"ד ליאת עצמון
23/03/08
רחלי שלום,
אני משתתפת בצערכם ומאחלת לכם כל טוב.
מפנייתך עולה כי אביך ז"ל נפטר ולא השאיר אחריו צוואה וכי את ואחייך מעוניינים להסתלק מהירושה לטובת אחד מהאחים.
עליכם לפנות לרשם לענייני ירושה או לביה"ד בבקשה למתן צו ירושה (בהתאם לתקנות הירושה). בבקשה יש לציין ולהצהיר כי כל אחד מהאחים מסתלק מהירושה לטובת אח מסוים ולבקש כי צו הירושה ינתן רק לטובת אותו האח שהנכם מבקשם שיירש את הרכוש במלואו. הודעה בדבר הסתלקות מזכות בעיזבון, תוגש ע"י כל אחד מהאחים בכתב ותאושר ותאומת ע"י עו"ד כתצהיר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני משתתפת בצערכם ומאחלת לכם כל טוב.
מפנייתך עולה כי אביך ז"ל נפטר ולא השאיר אחריו צוואה וכי את ואחייך מעוניינים להסתלק מהירושה לטובת אחד מהאחים.
עליכם לפנות לרשם לענייני ירושה או לביה"ד בבקשה למתן צו ירושה (בהתאם לתקנות הירושה). בבקשה יש לציין ולהצהיר כי כל אחד מהאחים מסתלק מהירושה לטובת אח מסוים ולבקש כי צו הירושה ינתן רק לטובת אותו האח שהנכם מבקשם שיירש את הרכוש במלואו. הודעה בדבר הסתלקות מזכות בעיזבון, תוגש ע"י כל אחד מהאחים בכתב ותאושר ותאומת ע"י עו"ד כתצהיר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
חופשת לידה
נועם
23/03/08
שלום בעוד כחודשים אישתי ואני אומורים לחבוק את ילדנו הראשון לאחרונה החלונו שאישתי תיקח רק חלק מחופשת הלידה ואני את החלק השני של חופשת הלידה. שאלתי ההאם דבר זה אמפשר ומותר לפי חוק? והאם לאחר חופשת הלידה שאני לוקח המעביד יכול לפטר אותי בעקבות חופשת הלידה.
תודה לכולם
תודה לכולם
חופשת לידה לגבר - פורום דיני עבודה
עו"ד ליאת עצמון
23/03/08
שלום רב, שיהיה לכם בשעה טובה. שאלות בנושא דיני עבודה מומלץ להפנות לפורום דיני עבודה ואני שמחה שעשיתם כן ואף קיבלתם תשובה ממנהל הפורום.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
סרבן גט +פירוק שיתוף
יוליה
21/03/08
אנחנו פרודים כבר שנה וחצי.הוא מסרב לתת לי גט או להגיע להסכם.דבר היחיד שהוא ביקש זה פירוק שיתוף ולמרות החלטת בית המשפט גם את זה הוא לא מוכן לייסם כי לא מעוניין לשלם מדור לילד בן ה-15. מה קורה אחרי פירוק השיתוף אם דירה שאני מעוניינת לקנות ועבורה אני אצטרך לקחת משכנתא? כאשר הוא ירצה להתגרש אני צריכה שוב להתחלק איתו שוב? מה אלי לעשות כדי לא ליפעול במלקדת ?
תודה
יוליה
תודה
יוליה
מדור לילד אחד לפי דיני משפמה
עו"ד ליאת עצמון
23/03/08
יוליה שלום,
מפנייתך עולה כי את ובעלך בהליכי גירושין מזה כשנה וחצי וכי בעלך מצד אחד הגיש לביהמ"ש תביעה לפירוק השיתוף בדירת המגורים ומצד שני, איננו מוכן להתגרש וכן איננו מוכן לשאת בהוצאות המדור עבור בנכם בן ה- 15, לכשהדירה תימכר.
מאחר וסביר להניח שנישאתם לאחר 1/1/74, נראה כי חל עליכם הסדר רכושי שנקרא איזון משאבים. על פי הסדר זה רק לאחר הגירושין, ניתן לאזן בין נכסי בני הזוג ולחלק ביניהם את הרכוש. בעלך ניסה לעקוף את הנושא, ולכן, הגיש תביעה לפירוק שיתוף בדירה כבר עתה, לפני מועד הגירושין.על מנת ליצור הפרדה רכושית ביניכם כך, שהדירה שתרכשי תחשב נכס שלך בלבד ולא תיחשב כנכס משותף (מכיוון שתירכש בזמן שתהיו נשואים), עליכם להגיע להסכמה ו/או לבקש מביהמ"ש להצהיר על מועד הקרע ביניכם. לעיתים קרובות מועד הקרע הינו מועד הגשת התביעות ע"י הצדדים או מועד אחר שנקבע בהתאם לנסיבות. כל עוד "מועד הקרע" ידוע ומוסכם, החל ממועד זה יש הפרדה רכושית ובדירה שתרכשי נראה כי לבעלך לא יהיה כל חלק.
לגבי מדור לילד,עבור ילד אחד על האב להשתתף ב- 30% מהוצאות המדור. כשהילד בן 15, יש גם משקל לשכרה של האם ולכושר השתכרותה.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי את ובעלך בהליכי גירושין מזה כשנה וחצי וכי בעלך מצד אחד הגיש לביהמ"ש תביעה לפירוק השיתוף בדירת המגורים ומצד שני, איננו מוכן להתגרש וכן איננו מוכן לשאת בהוצאות המדור עבור בנכם בן ה- 15, לכשהדירה תימכר.
מאחר וסביר להניח שנישאתם לאחר 1/1/74, נראה כי חל עליכם הסדר רכושי שנקרא איזון משאבים. על פי הסדר זה רק לאחר הגירושין, ניתן לאזן בין נכסי בני הזוג ולחלק ביניהם את הרכוש. בעלך ניסה לעקוף את הנושא, ולכן, הגיש תביעה לפירוק שיתוף בדירה כבר עתה, לפני מועד הגירושין.על מנת ליצור הפרדה רכושית ביניכם כך, שהדירה שתרכשי תחשב נכס שלך בלבד ולא תיחשב כנכס משותף (מכיוון שתירכש בזמן שתהיו נשואים), עליכם להגיע להסכמה ו/או לבקש מביהמ"ש להצהיר על מועד הקרע ביניכם. לעיתים קרובות מועד הקרע הינו מועד הגשת התביעות ע"י הצדדים או מועד אחר שנקבע בהתאם לנסיבות. כל עוד "מועד הקרע" ידוע ומוסכם, החל ממועד זה יש הפרדה רכושית ובדירה שתרכשי נראה כי לבעלך לא יהיה כל חלק.
לגבי מדור לילד,עבור ילד אחד על האב להשתתף ב- 30% מהוצאות המדור. כשהילד בן 15, יש גם משקל לשכרה של האם ולכושר השתכרותה.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
תביעת הצמדת המזונות
אורי כהן
20/03/08
שלום שאלתי בעניין הצמדת המזונות . אני משלם מזונות באופן קבוע וכן 50% תשלומים נוספים(חוגים שיעורי עזר ועוד) בחוזה הגירושין סוכם שאני מחוייב בתשלום של חוג אחד לכל ילד ובפועל שילמתי יותר , האם ניתן להתחשב בתשלום החוגים הנוספים כחלק מהצמדת של המזונות?
הצמדת מזונות
עו"ד ליאת עצמון
20/03/08
אורי שלום,
שאלה זו הופנתה גם כ"פנייה דחופה" וכבר ניתן עליה מענה במסגרת זו.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
שאלה זו הופנתה גם כ"פנייה דחופה" וכבר ניתן עליה מענה במסגרת זו.
כל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
משמעות של חיים בנפרד לאורך שנים
סקרן
19/03/08
שלום רב,
האם יש משמעות לכך שזוג חי שנים ארוכות בנפרד, מנהלים חיים נפרדים ואף בארצות נפרדות. האם יש סיכוי שהדבר יחשב כגירושין דה פקטו לנושא חישוב פיצויים של בן זוג שנפטר?
האם יש משמעות לכך שזוג חי שנים ארוכות בנפרד, מנהלים חיים נפרדים ואף בארצות נפרדות. האם יש סיכוי שהדבר יחשב כגירושין דה פקטו לנושא חישוב פיצויים של בן זוג שנפטר?
המשך לשאלה
סקרן
19/03/08
בנוסף, האם יש משמעות לכך שאחד מבני הזוג התחתן מיד אחרי שבן הזוג נפטר לעניין הפיצוי?
החזר הוצאות משפטיות ושכ"ט
דנה
19/03/08
שלום,
אני מצוייה בהליכי גירושין מתישים..לאחרונה , באחד הדיונים ביקשה עורכת דיני שבית משפט יחייב בעלי בהוצאות משפט על בקשה מסויימת שהגיש ושאילצה אותנו להגיב ולהגיע לדיון. בית המשפט אכן חייב את בעלי בהוצאות של אותו הליך. עורכת דיני קיבלה ממני תשלום עבור דיון זה - כי זה הוסכם בחוזה הייצוג בינינו בתחילת הדרך. אולם עורכת דיני טוענת כי עלי להעביר אליה גם את הסך שקיבלתי כהחזר הוצאות לפני החלטת השופט. ידוע לי כי " כי שכר טירחת עו"ד כמו הוצאות משפט אחרות נפסקות לטובת בעל הדין, כדי לפצותו ולא כדי להעשיר את עו"ד המייצג. אולם עורכת הדין שלי מתעקשת שעלי להעביר לה הסכום...על אף ששום דבר כזה לא סוכם בינינו ועל אף חוסר ההיגיון והצדק בכך. ( האם יש חוק ברור בעניין? האם למעשה אני נתונה לשרירות ליבה?)
אני חשה משבר אמון מולה ואיני יודעת כיצד עלי לנהוג. האם לוותר או להתעקש ולהסתכן בכך שהיא עלולה להפסיק לייצגני אולי עקב חילוקי דיעות אלו בינינו.
לתשובתך אודה.
דנה
אני מצוייה בהליכי גירושין מתישים..לאחרונה , באחד הדיונים ביקשה עורכת דיני שבית משפט יחייב בעלי בהוצאות משפט על בקשה מסויימת שהגיש ושאילצה אותנו להגיב ולהגיע לדיון. בית המשפט אכן חייב את בעלי בהוצאות של אותו הליך. עורכת דיני קיבלה ממני תשלום עבור דיון זה - כי זה הוסכם בחוזה הייצוג בינינו בתחילת הדרך. אולם עורכת דיני טוענת כי עלי להעביר אליה גם את הסך שקיבלתי כהחזר הוצאות לפני החלטת השופט. ידוע לי כי " כי שכר טירחת עו"ד כמו הוצאות משפט אחרות נפסקות לטובת בעל הדין, כדי לפצותו ולא כדי להעשיר את עו"ד המייצג. אולם עורכת הדין שלי מתעקשת שעלי להעביר לה הסכום...על אף ששום דבר כזה לא סוכם בינינו ועל אף חוסר ההיגיון והצדק בכך. ( האם יש חוק ברור בעניין? האם למעשה אני נתונה לשרירות ליבה?)
אני חשה משבר אמון מולה ואיני יודעת כיצד עלי לנהוג. האם לוותר או להתעקש ולהסתכן בכך שהיא עלולה להפסיק לייצגני אולי עקב חילוקי דיעות אלו בינינו.
לתשובתך אודה.
דנה
חילוקי דיעות בין לקוח לעו"ד
עו"ד ליאת עצמון
20/03/08
דנה שלום,
בד"כ נושא שכר טרחת עו"ד מסוכמים מראש בין עוה"ד והלקוח ויש להם ביטוי בהסכם שכר הטרחה. נהוג שהוצאות משפט שנפסקים ע"י ביהמ"ש במסגרת הליכים המשפטיים משולמים לעוה"ד אך כמובן שהדבר נתון להסכמת שני הצדדים.
אני מבינה את חששך לאבד מצד אחד עו"ד שייצגה אותך נאמנה ומצד שני "להפסיד" את ההוצאות שנפסקו.
יתכן ותוכלי להפנות את פנייתך לועדת שכ"ט של לשכת עורכי הדין אשר דנה בנושאים אלו. הפנייה נעשית בכתב וגם עוה"ד שלך תתבקש להגיב על כך ובהסתמך על החומר שיוצג בפניה הועדה תיתן המלצתה בנושא. המלצת הועדה איננה מחייבת ולא מהווה תלונה כלפי עוה"ד, אם כי עו"ד שאינו פועל על פי המלצת הועדה עלולים לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים. יתכן ותוכלי להגיע להסכמה עם עוה"ד שלך כי מה שיומלץ ע"י הועדה יחייב את שתיכן וכי שתיכן תפעלנה על פי המלצת הועדה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בד"כ נושא שכר טרחת עו"ד מסוכמים מראש בין עוה"ד והלקוח ויש להם ביטוי בהסכם שכר הטרחה. נהוג שהוצאות משפט שנפסקים ע"י ביהמ"ש במסגרת הליכים המשפטיים משולמים לעוה"ד אך כמובן שהדבר נתון להסכמת שני הצדדים.
אני מבינה את חששך לאבד מצד אחד עו"ד שייצגה אותך נאמנה ומצד שני "להפסיד" את ההוצאות שנפסקו.
יתכן ותוכלי להפנות את פנייתך לועדת שכ"ט של לשכת עורכי הדין אשר דנה בנושאים אלו. הפנייה נעשית בכתב וגם עוה"ד שלך תתבקש להגיב על כך ובהסתמך על החומר שיוצג בפניה הועדה תיתן המלצתה בנושא. המלצת הועדה איננה מחייבת ולא מהווה תלונה כלפי עוה"ד, אם כי עו"ד שאינו פועל על פי המלצת הועדה עלולים לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים. יתכן ותוכלי להגיע להסכמה עם עוה"ד שלך כי מה שיומלץ ע"י הועדה יחייב את שתיכן וכי שתיכן תפעלנה על פי המלצת הועדה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
דירה שאינה רשומה על שמי
הניד
18/03/08
בעלי רכש דירה לפני נישואינו ב-1971 (הדירה על שמו) בזמן שהיינו נישואים רכשנו דירה משותפת (על שמנו, לאחר מכן מכר את הדירה המשותפת וקנינו דירת קרקע והיא רשומה על שמו, והוא מסרב להוסיף אותי.
מה החוק לגבי המצב הנ"ל.
איך אני יכולה למנוע ממנו למכור את הדירות (הם רק על שמו).
מה החוק לגבי המצב הנ"ל.
איך אני יכולה למנוע ממנו למכור את הדירות (הם רק על שמו).
חזקת שיתוף בנכסים בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
18/03/08
הניג שלום,
מפנייתך עולה כי את ובעלך נישאתם בשנת 1971 וכי קיים רכוש אשר נצבר על ידכם במהלך הנישואין, אשר רשום רק על שם בעלך (ורכוש הרשום ע"ש בעלך ובלבד ונרכש על ידו לפני הנישואין). על פי כללי דיני משפחה מאחר ונשאתם לפני 1/1/74, הלכת השיתוף מהווה את המשטר הרכושי החל עליכם ולפיה כל הזכויות (והחובות) שנצברו במהלך החיים המשותפים שייכים לשניכם בחלקים שווים. לפיכך, על פניו רישום נכס מסוים ע"ש בעלך בלבד איננה גורעת מזכויותיך באותו נכס.
לאור מורכבות הנושא, מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי תוך בחינת מכלול העובדות הקשורות למקרה ולקבל החלטה כיצד להתמודד עם הנושא וכיצד למנוע מכירת הנכסים ע"י בעלך באופן חד צדדי.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי את ובעלך נישאתם בשנת 1971 וכי קיים רכוש אשר נצבר על ידכם במהלך הנישואין, אשר רשום רק על שם בעלך (ורכוש הרשום ע"ש בעלך ובלבד ונרכש על ידו לפני הנישואין). על פי כללי דיני משפחה מאחר ונשאתם לפני 1/1/74, הלכת השיתוף מהווה את המשטר הרכושי החל עליכם ולפיה כל הזכויות (והחובות) שנצברו במהלך החיים המשותפים שייכים לשניכם בחלקים שווים. לפיכך, על פניו רישום נכס מסוים ע"ש בעלך בלבד איננה גורעת מזכויותיך באותו נכס.
לאור מורכבות הנושא, מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי תוך בחינת מכלול העובדות הקשורות למקרה ולקבל החלטה כיצד להתמודד עם הנושא וכיצד למנוע מכירת הנכסים ע"י בעלך באופן חד צדדי.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
תביעת מזונות
נטלי
18/03/08
שלום.
הייתה רוצה לדעת אם ילדה שעברה את גיל 18 יכולה לתבוע את האב מזונות? ולא שהאם תתבע בשמה?
בעבר הייתה תביעת מזונות וההורים לא גרושים אלא פרודים, האב נדרש לשלם ע"פ פסק דין רבני כ- 1000 ש"ח לחודש לידי האם.
בארבעה החודשים האחרונים האב לא שילם , הילדה הגיעה לגיל 18 והיא רוצה לדרוש את המגיע לה .
האם זה אפשרי? כיצד לעשות זאת אם כן?
הייתה רוצה לדעת אם ילדה שעברה את גיל 18 יכולה לתבוע את האב מזונות? ולא שהאם תתבע בשמה?
בעבר הייתה תביעת מזונות וההורים לא גרושים אלא פרודים, האב נדרש לשלם ע"פ פסק דין רבני כ- 1000 ש"ח לחודש לידי האם.
בארבעה החודשים האחרונים האב לא שילם , הילדה הגיעה לגיל 18 והיא רוצה לדרוש את המגיע לה .
האם זה אפשרי? כיצד לעשות זאת אם כן?
תביעת מזונות בגיר על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
18/03/08
נטלי שלום,
ילדה שהגיעה לגיל 18 הינה בגירה ולפיכך יכולה היא להגיש תביעת מזונות עצמאית כנגד אביה.
סכום המזונות שנפסק לתקופה שעד גיל 21 הינו בד"כ כשליש מסכום המזונות הנדרשים עבור הילדה.
ביתך תוכל להגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
ילדה שהגיעה לגיל 18 הינה בגירה ולפיכך יכולה היא להגיש תביעת מזונות עצמאית כנגד אביה.
סכום המזונות שנפסק לתקופה שעד גיל 21 הינו בד"כ כשליש מסכום המזונות הנדרשים עבור הילדה.
ביתך תוכל להגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
הסכם ממון
נירה
17/03/08
היכן אוכל לראות באינטרנט הסכם ממון?
נסי בגוגל
מערכת
17/03/08
בהצלחה
ביטוח לאומי במקרה של הקטנת מזונות-
ערן
16/03/08
לפני 4 שנים הגשתי תביעה להקטנת מזונות מסכום של 3800 שוטף לשני ילדים. קיבלתי פסק דין שמקטין בסך 700 ש"ח את המזונות מיום התביעה. לאחר מכן הגשתי עירעור והקטינו ב 300 ש"ח נוספים את השוטף מיום התביעה.
השאלה היא לגבי ביטוח לאומי , אשר גרושתי מקבלת את המזונות השוטפים דרך המלל(הסכום שמופיע לחיוב במלל הוא 3800 ש"ח) ולכן אם כאשר אגיש את פסק הדין החדש עם הקטנה של 1000 ש"ח מצטבר מיום התביעה לפני 4 שנים. האם גרושתי נפגעת באיזו שהיא צורה מההקטנה הנ"ל?
השאלה היא לגבי ביטוח לאומי , אשר גרושתי מקבלת את המזונות השוטפים דרך המלל(הסכום שמופיע לחיוב במלל הוא 3800 ש"ח) ולכן אם כאשר אגיש את פסק הדין החדש עם הקטנה של 1000 ש"ח מצטבר מיום התביעה לפני 4 שנים. האם גרושתי נפגעת באיזו שהיא צורה מההקטנה הנ"ל?
הקטנת מזונות
עו"ד ליאת עצמון
17/03/08
ערן שלום,
מאחר וככל הנראה הסכום אותו גבתה גרושתך באמצעות הביטוח הלאומי הינו נמוך מסכום המזונות שנפסקו לאחר ההפחתה בעקבות הערעור, נראה כי גרושתך לא תיפגע מכך.
שיהא לך בהצלחה בהמשך הדרך,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מאחר וככל הנראה הסכום אותו גבתה גרושתך באמצעות הביטוח הלאומי הינו נמוך מסכום המזונות שנפסקו לאחר ההפחתה בעקבות הערעור, נראה כי גרושתך לא תיפגע מכך.
שיהא לך בהצלחה בהמשך הדרך,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!




