שירותי הטלוויזיה של הוט הם מוצר צריכה בסיסי שאין למנוע אותם מחייב המצוי בהליכי פשיטת רגל
![שירותי הטלוויזיה של הוט הם מוצר צריכה בסיסי שאין למנוע אותם מחייב המצוי בהליכי פשיטת רגל](https://www.lawforums.co.il/wp-content/uploads/2015/08/שירותי-הטלוויזיה-של-הוט-הם-מוצר-צריכה-בסיסי-שאין-למנוע-אותם-מחייב-המצוי-בהליכי-פשיטת-רגל-20.jpg)
חייב המצוי בפשיטת רגל פנה לחברת הוט בבקשה להמשיך ולקבל את שירותיה כפי שקיבל במשך שנים רבות. חב' הוט סירבה לבקשתו בטענה שקיבלה מידע לפיו הוא מצוי בהליכי פשיטת רגל.
החייב נאלץ לפנות לביהמ"ש (באמצעות ב"כ, עוה"ד צבי וישנגרד) ולבקש להורות לחברת הוט לנמק מדוע היא מסרבת לספק לו שירות. בבקשתו לבית המשפט טען החייב כי מדובר במוצר צריכה בסיסי וכי חברת הוט מנצלת את המונופול שלה בסירוב ללא כל נימוק.
המנהל המיוחד טען כי לא מדובר במקרה יוצא דופן ובעצם מדובר בשאלה המתייחסת לכלל החייבים המצויים בהליכי פש"ר, האם מי שנמצא חדל פרעון יכול להמשיך ולקבל שירותים כאלה ואחרים מגופים כלכליים.
לטענת המנהל המיוחד, מתן שירותי טלוויזיה בכבלים אינו מוצר צריכה בסיסי שכן כיום ניתן לצפות באמצעות ממיר "עידן" שמסופק בחינם. חברת הוט משיקוליה בחרה שלא לתת נימוק מדוע היא מתנגדת לספק שירותיה לחייב המצוי בפש"ר.
בהחלטה מיום 8.7.16 (תיק פש"ר 11014-04-16 ורטנוב ואח' נ' כונס הנכסים) קבע ביהמ"ש המחוזי בלוד כי:
"ככל שמדובר בחיוב חודשי סביר, ותוך בחינת יתר הוצאות החייב והתנהלותו הכלכלית, אין מקום למנוע ממנו את השירות".
בהמשך מורה ביהמ"ש המחוזי לחברת הוט לתת לחייב את ליהנות כמו כל תושב ישראל משירותי הטלוויזיה שלה.
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!