האם הנחה על דירה בפרויקט פינוי בינוי נחשבת להכנסה לפי רשויות המס?

|

התייחסות רשויות המס להנחה על דירה

מושון 17/12/12
שלום רב,

כיד ימינו של יזם פינוי בינוי אקבל דירה בפרויקט חדש בהנחה של 50%.
1. האם מבחינת רשויות המס, ההנחה עלולה להיחשב כהכנסה?
2. מה עלי לעשות כדי למזער תשלומי מס?
תודה רבה.

הכנסה, או לא - זו השאלה...

עו"ד(רו"ח)יוסי קורן 24/12/12
בניסוח שאלתך כבר נתת לעצמך תשובה :)
שהרי ההנחה תוענק לך עקב היותך "יד ימינו של יזם פינוי בינוי".
משמע, הוא נותן לך הנחה על מאמציך.
כנראה, במקום לתת לך שכר/מענק הוא מצא דרך לתגמלך.
אם אכן כך תנהגו זו הכנסה שתכומת (מלשון - כמות) לפי סעיף 3(ט) לפקודה, והיא תהיה אכן בהפרש שבין מחיר השוק של הדירה למחיר שאתה תשלם, ומקור החיוב במס יהיה לפי מקור 2(1) לפקודה, כהכנסה מעסק/משלח-יד/עסקת אקראי ששיעור המס עליה הוא בהתאם ליעור המס השולי.
יתכן שכדאי להיוועץ ולמצוא דרך אחרת.
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן