אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

הצד האפל של חיפוש התמחות במשפטים (ישראל 2014)

  • 21/05/2014
  •   מאת: פלוני (השם שמור במערכת)
  • צפיות: 10427
את המאמר, לבקשת הכותב, פרסמנו בעילום שמו. חשיפה אישית: אני סטודנט למשפטים ולומד במכללה מכובדת. זה כנראה לא מספיק למשרדי עורכי הדין שבהם אני ביקשתי להתמחות. אז עשיתי למשרדים את התרגיל הבא: שיניתי את שמו של המוסד שבו אני לומד. נחשו מה קרה? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום מתמחים במשפטים
מאז ומתמיד קונן במוחי הרעיון ללמוד משפטים, אני ראיתי בזה כלי להגשמה עצמית של אהבתי הידועה לכתיבה,לצדק אמיתי ולהבאת בשורת החוק להיותה נחלת הכלל.

מה שהלך והתגבר בזמן שירותי הצבאי בתפקיד פיקודי בחיל המשטרה הצבאית, שבמהלכו פניתי כחייל צעיר בדרגת רב"ט אל מפקד חיל המשטרה הצבאית (קמצ"ר) תא"ל יורם צחור בבקשה להענקת מזון עבור כל עציר אשר מגיע לשערי מתקן הכליאה, תא"ל צחור קיבל את בקשתי והתקין תקנה זו בספר הפקודות ומאז ועד היום זוהי תקנה מחייבת בכל מתקני הכליאה בצה"ל.

אלא שאנשי חוק ומשפט רבים בין מכריי יעצו לי שלא להתקרב לתחום והציגו בפני תמונה קודרת של תחום צפוף במימדים לא נורמלים, שאין עבודה, שרוב עורכי הדין לא אוהבים את עבודתם ופורשים לאחר תקופה קצרה של עיסוק במקצוע וכל שאר הקלישאות הבנאליות שאנו שומעים חדשות לבקרים. 

גם הכיס, מה לעשות, לא אפשר לי את ההגשמה הזאת; לא יכולתי לעמוד לבד בהוצאה של עשרות אלפי שקלים בשנה, כל זאת הדיר את רגליי מלשבת על ספסל הלימודים, עד שיום אחד, תחושת הקינון הזו עלתה על גדותיה בעקבות מודעה שצדה את עיניי אשר קסמה לי, מודעה המבשרת על פתיחת המחזור הראשון של ביה"ס למשפטים במכללה מכובדת שאני לא רוצה לחשוף את שמה. מבלי לחשוב פעמיים, החלטתי לעשות מעשה ונרשמתי ללימודים תוך מעטה חשאיות האופף אותי וכמובן מבלי לשתף את הידיעה עם איש. 

כיום אני כבר בשלהי שנה ג' ומתרפק על דלתם של משרדי עו"ד בחיפוש אחר התמחות, קיבלתי הצעות, אך אני ממוקד בתחום המשפטי בו אני מעוניין לעסוק ולא ראיתי לנכון לזרום לתחומים שאינם בראש מעיניי, אך מה שחשוב ועליו נסב המאמר שלי, זה שבמהלך חיפוש ההתמחות, הבחנתי מקרוב בצד אפל בתחום, נוכחתי לראות מקרוב עד כמה קיימת פריבילגיה (שברובה אינה מוצדקת), כלפי בוגרי האוניברסיטאות; יהיו שיקראו לזה התנשאות של בעלי המשרדים הגדולים הנובעת מעליונות יהיו שיאמרו שמדובר במלחמה סמויה ב"תופעת המכללות" אשר הרגו את השוק והפכו את המקצוע לנגיש לכל דורש גם אם רמתו נמוכה, יש אמת בכך, אבל היא אינה מוחלטת ונחרצת.

ואיך אני יודע זאת? שלחתי את אותן קורות חיים שלי, רק עם שם שונה ומוסד לימודים שונה, אוניברסיטה! ואז הטלפונים החלו להגיע בצרורות, כמובן לא אנקוב בשמות המשרדים. 

הטלפונים לא הפתיעו אותי, מי שעיין בקו"ח שלי נוכח לדעת שבאמתחתי ציונים גבוהים מאד, סמינריונים מושקעים, רקע פיקודי בצה"ל, ניהלתי עסק של שרותי כתיבת תוכן ומאמרים, יש לי ניסיון בן שנה וחצי במשרד עו"ד מכובד, אני מתנדב בבית משפט השלום בתל אביב.

עם כל הכבוד, רזומה הגבוה בעשרות מונים מזה של בחור בן 25 שלומד באוניברסיטה. ועדיין, עצם העובדה שאתה מגיע ממכללה גורמת לאותה הפקידה לשלוף את קו"ח שלך ולהשליכם הישר לפח הזבל מבלי שתינתן הזדמנות לפחות לשמוע במי מדובר.

אני למשל, התחלתי את לימודיי מאוחר יחסית, בגיל 33, לא יכולתי לאבד משרה מלאה בכדי לצאת להרפתקת הפסיכומטרי ולנסות להשתחל לאוניברסיטה, אף אחד זולתי לא יממן לי את שכר הלימוד ושאר הוצאות המחייה הגבוהות שלי, על כן בחרתי מסגרת שתהלום את סדר היום של חיי. זו הסיבה שבחרתי ללמוד במכללה.

ישנם משרדים שאף ללא בושה מציינים במודעות הדרושים שלהם "בוגרי אוניברסיטאות בלבד", למה שלא יכתבו בעלי יכולת כזו או אחרת, ניסיון כזה או אחר, מה קשור בדיוק מוסד הלימוד ומדוע הוא צריך להכתים סטודנט ברמת המיקרו?

מאוד חשוב לי להעלות את הנושא הזה לדיון אמיתי. מה דעתכם? בתחתית המאמר יש מקום לתגובות דרך הפייסבוק.

*שמו וכתובת המייל של הכותב שמורה במערכת

women who cheat go reasons married men cheat
married men who cheat with men how women cheat find an affair
read here cheater open
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
why most women cheat women who cheat women that cheat
what makes women cheat link all wife cheat
redirect link open
women cheat on men click open
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
online generic viagra pill read here
redirect why are women unfaithful why women cheat in relationships
redirect why married men cheat
catch a cheater link go
read website i want an affair
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום מתמחים במשפטים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק