פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מה היא ההפסקה בעבודה
דידי
25/05/09
היתי מעוניינת לדעת כמה זמן הפסקה מגיע לעובד במשרה בת 8 שעות והאים ניתן לחפות עלי את ההפסקה ?
במקום בן אנ י עובדת יש הפסקת צהריים רצוםה בת 30 דק והפסקת בוקר בת 15 דק כאשר אני מבקשת מהמעביד שלי לא לחשב לי את ההפסקה של הבוקר בת 15 שעה בתענה שאינני זקוקה לה ואינני מנצלת אותה המעביד לא מסקים להוריד לי אותה בטענה שזה הוא החוק וזה שאני לא יוצאת להפסקה זו זאת הביעיה וההפסד שלי
במקום בן אנ י עובדת יש הפסקת צהריים רצוםה בת 30 דק והפסקת בוקר בת 15 דק כאשר אני מבקשת מהמעביד שלי לא לחשב לי את ההפסקה של הבוקר בת 15 שעה בתענה שאינני זקוקה לה ואינני מנצלת אותה המעביד לא מסקים להוריד לי אותה בטענה שזה הוא החוק וזה שאני לא יוצאת להפסקה זו זאת הביעיה וההפסד שלי
הפסקה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
במהלך 8 שעות זכאי העובד להפסקה של 45 דקות מהן חצי שעה רצופה. ההפסקה היא על חשבון העובד. המעסיק שלך צודק- הוא מחויב על פי חוק לתת לך את ההפסקה.
שלום
ירדן
25/05/09
עבדתי בחברת אבטחה בין השנים 99 - 08 (עבודה לפי שעות) ופוטרתי מעבודתי
כל התקופה לא קיבלתי פנסיה- שאלתי היא האם הייתי אמור לקבל מהמעסיק פנסיה וכמה אחוזים מהשכר המעסיק היה צריך לשלם לי?
בתודה מראש
כל התקופה לא קיבלתי פנסיה- שאלתי היא האם הייתי אמור לקבל מהמעסיק פנסיה וכמה אחוזים מהשכר המעסיק היה צריך לשלם לי?
בתודה מראש
פנסיה לעובדי אבטחה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
הנך זכאי לפנסיה בהתאם להוראות צו ההרחבה בענף השמירה. ההפרשות לפנסיה צריכות להיות בשיעור של 6%מהשכר (לא כולל שעות נוספות, חופשה הבראה וכו').
שתי משרות
מרינה
25/05/09
שלום.
מקום העבודה העיקרי שלי עובד 4 ימים .הציעו לי לעבוד ביום החופשי שלי במקום אחר.מה ההשלכות לכך מבחינת המס?האם כדאי להסכים לכך?
מקום העבודה העיקרי שלי עובד 4 ימים .הציעו לי לעבוד ביום החופשי שלי במקום אחר.מה ההשלכות לכך מבחינת המס?האם כדאי להסכים לכך?
נא פנה לפורום מסים
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
משרה מלאה?
א
25/05/09
אני עובדת כ- 20 שעות בשבוע, 5 ימים. בטופס 106 אני מוגדרת ע"י המעסיק כעובדת במשרה מלאה, אני עובדת שעתית, לא קיבלתי הסכם עבודה וגם לא זכויות נוספות, עליי לדרוש אותן. האם יש משמעות לאזכור "משרה מלאה" האם זה ניסיון של המעסיק להסתיר את מעמדי האמיתי או שאין לכך משמעות?
תודה
תודה
משרה מלאה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
יכול להיות שבמסגרת הגדרת התפקיד שלך את עובדת במשרה מלאה על אף שהיקף המשרה שלך אינו משרה מלאה על פי חוק- 43 שעות לשבוע.
אי תשלום עבור שעות נוספות
טל
25/05/09
שאלה: המשרה שלי מורכבת ממספר תפקידים שאני ממלאת בארגון. לפי החוזה אין ציון של שעות או ימי עבודה, אלא של מספר משמרות שבועיות, שאני צריכה לתת. כעת טוענת מנהלת כוח האדם בארגון שלאותו חלק בתפקיד שאני אמורה לפי החוזה להיות מועסקת בו שלוש משמרות שבועיות (כלומר 24 שעות) - אני צריכה לתת שעות "ככל הנדרש ומתי שנדרש, ללא תשלום". כלומר, גם לא בימים שנקבעו ומעבר למספר השעות השבועיות. האם החוק עומד מאחוריה? האם עליי לקבל את הדרישה? אם לא אקבל אותה (אני כאמור מועסקת בחוזה ולא תחת הסכם קיבוצי) האם אפשר לפטר אותי? תודה מראש על תשובתכם.
איתשלום שעות נוספות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
אין דבר כזה לתת שעות "ככל הנדרש ומתי שנדרש ללא תשלום". מי שועבד- זכאי לקבל שכר עבור כל שעות עבודתו. דרישת המעסיק אינה מעוגנת בחוק ופיטורים על סמך עילה זו עשויים להיות פיטורים שלא כדין.
הלנת שכר
דינה
25/05/09
אני עובדת 16 חודשים בחודש מרץ הועברה אלי המשכורת באיחור של 10 ימים -ולא במלואה, שכר אפריל טרם שולם לי. כספי הפנסיה לא שולמו לי מעולם.העברתי מכתב שמעלה את טענותי ודרשתי לקבל את המגיע לי ואם לא-התפטר. האם עלי להעביר מכתב נוסף? והאם אוכל לחתום אבטלה במידה והתפטר?
התפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
את לא צריכה לתת התרעה נוספת מאחר ואין לצפות מאדם לעבוד ללא קבלת שכר. תוכלי לחתום אבטלה אם תתפטרי בדין מפוטרת.
גניבה ?
יוסי
25/05/09
שלום, אני בן 18 ואני עובד במזנון למזון מהיר.כל משמרת נעה בין ה5-6 שעות, בכל משמרת אני מחוייב לצאת להפסקה ועל הדרך אני יכול לקחת ארוחה מהמקום בתשלום סימלי של 10 שקל.במשמרת האחרונה לקחתי ארוחה כמובן שילמתי 10 שקל,אבל תוכן הארוחה היה גדול מהרגיל.זאת אומרת שאם מוקצב לי בארוחה חבילה קטנה של צ'יפס, אז אני לקחתי חבילה גדולה.מנהל המקום, מאיים עליי בתלונה משטרתית על גניבה.ריאלי? מעשי? ואם כן, מה העונש?
לחידוד השאלה.
יוסי
25/05/09
הפרש המחיר בין צ'יפס בחבילה קטנה לצ'יפס בחבליה גדולה הוא בדיוק 1 שקל."דין פרוטה כדין מאה" תקף ? יכולים לפתוח לי תיק במשטרה על הבדל של שקל?
גניבה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
הסר דאגה מלבך. על אף שלא נהגת כדין, השלם את ההפרש (שקל), התנצל וסגור את הסיפור. על זה לא פותחים תיק במשטרה.
פיצויים
מ.מ
25/05/09
הסכום שנצבר בפוליסת מנהלים לצורך תשלום הפיצויים שלי נמוך ממה שמגיע לי בפועל,האם על המעביד להשלים את הסכום?
פיצויים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
תלוי אם למעסיק יש היתר משר העבודה.אם יש לו היתר, הוא לא יצטרך להלשים לך את ההפרשים. אם לא- אתה זכאי להפרשים.
דחוף דחוף דחוף
דורין
24/05/09
אני עובדת בתור מזכירה רפואית שלוש שנים שנה וחצי עבדתי דרך כח-אדם ושנה וחצי דרך קופת חולים כללית החלטתי לעזוב עקב המשכורת למרות שביקשתי העלה כמה פעמים לא קיבלתי היום הודעתי למנהלת שלי שאני עוזבת בעוד שבועיים.
השאלות שלי הם:
1.מה עם הפנסיה?
2.מה עם הקרן השתלמות?
3.הבית הבראה והביגוד שאני אמורה לקבל בקרוב?
4.מה קורה עם הפצויים?
ושאלה אחרונה לפי תקופת העבודה שלי האם זה מספיק שהודעתי להם שבועיים לפני כי המנהלת שלי אמרה שאני יגיש לה מכתב התפטרות וזהו
אבקש את תשובתכם בהקדם תודה מראש
השאלות שלי הם:
1.מה עם הפנסיה?
2.מה עם הקרן השתלמות?
3.הבית הבראה והביגוד שאני אמורה לקבל בקרוב?
4.מה קורה עם הפצויים?
ושאלה אחרונה לפי תקופת העבודה שלי האם זה מספיק שהודעתי להם שבועיים לפני כי המנהלת שלי אמרה שאני יגיש לה מכתב התפטרות וזהו
אבקש את תשובתכם בהקדם תודה מראש
ראי תשובה למעלה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
מטפלת שיושבת שבעה בתאריך תחילת העבודה האמור
אפרת
24/05/09
קבעתי עם מטפלת תאריך תחילת עבודה (בזכרון דברים), אך מס' ימים לפני כן אמה נפטרה וכך יצא שהיא יושבת שבעה בתאריך ההתחלה האמור. האם עלי לשלם לה עבור הימים האלה?
לא.
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
פרישה
מ.
24/05/09
מזה כשנתיים אינני עובד עקב מחלה,מקבל תשלום א.כ.ע מהביטוח,לא פוטרתי אך כעת ברצוני להודיע על פרישה בגלל מצבי האם המעביד צריך לכלול תקופה זו בחישוב פיצוי הפיטורין?
פרישה עקב מחלה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
המעסיק צריך לקחת בחשבון את ימי המחלה אך בהיקף של עד 30 יום לשנה.
שינוי בתשלום משכורות
אלמונית
24/05/09
בחברה שבעלי עובד בא העברו מייל שאומר שמעכשיו יהיה שינוי במשכורות ומעכשיו את השעות הנוספות ואת הוצאות קופה קטנה ישלמו רק חודש אחראי זאת אומרת שהחודש יהיה רק משכורת בסיס וב 10/7/2007 ישלמו את השעות הנופות והוצאות אשל האם מותר להם לעשות דבר כזה או שזה נקרא הלנת שכר?
שינוי בתשלום מזכורות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
25/05/09
לבי האשל זו אינה הלנת שכר. לגבי השעות נוספות זו כן.
תשלום בגין חניה
חן
24/05/09
שלום. האם המעסיק חייב לשלם לי בגין חניה במידה ואני מגיעה עם רכב לעבודה? כמו כן, האם חובה עליו לשלם בגין נסיעות (בין אם אני מגיעה עם רכב או תחבורה ציבורית)? לפי מה התחשיב של הנסיעות? תודה
תשלום בגין חניה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
המעסיק אינו חייב לשלם דמי חניה. המעסיק מחויב להחזיר הוצאות נסיעה עד למקסימום הקבוע בצו ההרחבה בעניין החזר הוצאות דמי נסיעה. זאת אלא אם כן המעסיק התחייב אחרת.
התפטרות
דנה
24/05/09
רציתי לברר לגבי שלאחרונה נמסר לי שהפרוייקט שלי נגמר, עכשיו בעיקרון אני עובדת עוד מעט 3 שנים (ביוני - ימלאו לי 3 שנים)
שמעתי שיצא חוק חדש שעובד שמתפטר ועבד בערך 3 שנים, זכאי לפיצויי פיטורין ורואים דינו כמו שפיטרו אותו.
האם נכון הדבר? כי בעיקרון מסרו לי שאין עבודה יותר בשבילי בפרוייקט הנוכחי.
שמעתי שיצא חוק חדש שעובד שמתפטר ועבד בערך 3 שנים, זכאי לפיצויי פיטורין ורואים דינו כמו שפיטרו אותו.
האם נכון הדבר? כי בעיקרון מסרו לי שאין עבודה יותר בשבילי בפרוייקט הנוכחי.
התפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
החוק המדובר טרם עבר ועל כן נכון להיום התפטרות שאינה בנסיבות שמקנות פיצויי פיטורים (התפטרות עקב מצב רפואי, עקב טיפול בילד, עקב מעבר דירה בתנאים מסוימים וכו) אינה מזכה בפיצויי פיטורים.
יחד עם זאת יכול להיות שעקב סיום פרוייקט תהיי זכאית לפיצויי פיטורים- נא פרטי מהו הפרוייקט ומה נסיבות סיומו כדי שנוכל לענות תשובה מלאה יותר.
יחד עם זאת יכול להיות שעקב סיום פרוייקט תהיי זכאית לפיצויי פיטורים- נא פרטי מהו הפרוייקט ומה נסיבות סיומו כדי שנוכל לענות תשובה מלאה יותר.
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין?
רחלה
24/05/09
לאחר 5 חדשי עבודה פוטרתי עקב תהליכי התייעלות. האם מגיעים לי פיצויי פיטורין, או גמול חופשה?
פיצויי פיטורים - לא גמול חופשה- כן
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
אינך בעל הותק המקנה זכאות לפיצויי פיטורים אבל לפדיון ימי חופשה אתה כן זכאי- חלק את מספר ימי העבודה שעבדת ב- 240 וכפול ב- 14 והנה לך מספר ימי החופשה להם אתה זכאי (ברוטו). זאת אלא אם כן אתה עובד במקום בו על פי הסכם קיבוצי או צו הרחבה מקנה לך זכאות ליותר ימי חופשה.
התפטרות עקב הרעת תנאים מוחשית
פפסי
24/05/09
שלום,
המעסיק לי ביצע כמה עבירות על החוק מבחינת הרעת התנאים שלי באופן שנדבק על ידי עורך דין ונמצא שאני צודק בדרישותי.
הוגש למעסיק מכתב שמתריע שאם לא יבדוק ויתקן את התקלות תוך 7 ימים אני אגיש את התפטרותי כדין מפוטר.
המעסיק החזיר לי מכתב שהוא יחזיר לי תשובה בכתב עוד שבועים.
1. האם אני יכול לעמוד על כך שיגיש תשובה סופית תוך 7 ימים על פי החוק? כי ממה שראיתי אין טווח זמנים קבוע.
2. אם אני יכול לעמוד על כך שיגיש תשובה תוך 7 ימים - האם אני צריך לתת טווח התראה לפני ההתפטרות עצמה? או שעצם זה שהתראתי שבוע מראש על הכוונה מספיקה?
תודה רבה :)
המעסיק לי ביצע כמה עבירות על החוק מבחינת הרעת התנאים שלי באופן שנדבק על ידי עורך דין ונמצא שאני צודק בדרישותי.
הוגש למעסיק מכתב שמתריע שאם לא יבדוק ויתקן את התקלות תוך 7 ימים אני אגיש את התפטרותי כדין מפוטר.
המעסיק החזיר לי מכתב שהוא יחזיר לי תשובה בכתב עוד שבועים.
1. האם אני יכול לעמוד על כך שיגיש תשובה סופית תוך 7 ימים על פי החוק? כי ממה שראיתי אין טווח זמנים קבוע.
2. אם אני יכול לעמוד על כך שיגיש תשובה תוך 7 ימים - האם אני צריך לתת טווח התראה לפני ההתפטרות עצמה? או שעצם זה שהתראתי שבוע מראש על הכוונה מספיקה?
תודה רבה :)
התפטרות עקב הרעת תנאים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
ההתראה שנתת מספיקה. אם ההרעה לא תתוקן תוך הזמן שהקצבתאתה זכאי להודיע על התפטרותך. אם בתקופת ההודעה המעסיק מסדר את הדרוש תיקון אתה יכול לחזוק בך מהודעתך.
פיצויי פיטורין ס' 14
אי שם
24/05/09
לאחרונה פוטרתי ונאמר ע"י משהו במקום העבודה שלי שאם הסכם העבודה שלי כולל את ס' 14, המעביד אינו חייב להשלים את ההפרשות לפי המשכורת החודשית האחרונה. כאמור, צריכים לשחרר לי רק מה שהצטבר בקופות. במקרה שלי, זה נואנס מאוד משמעותי כי היה לי "תיקון" שכר מאוד משמעותי (של פי 1.5) ב-30 ח' האחרונים. שאלתי היא - האם במקרה של פיטורין (התפקיד התיתר) המעביד חייב להשלים את ההפרשות עד לגובה המשכורת החודשית האחרונה?
ס' 14-דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
אם למעסיק היתר כדין על פי ס' 14 פצויי הפיטורים יחושבו בהתאם להפרשות שבוצעו.
זכות לשימוע
אורן
24/05/09
קראתי מאמר שלעובד מפוטר יש זכות לשימוע.
כיוון שפוטרתי בטלפון וכמובן ללא שימוע רציתי לשאול אם כדאי לי לתבוע ובכמה אם כן בתי משפט קונסים על זה את המעביד
תודה
אורן
כיוון שפוטרתי בטלפון וכמובן ללא שימוע רציתי לשאול אם כדאי לי לתבוע ובכמה אם כן בתי משפט קונסים על זה את המעביד
תודה
אורן
זכות לשימוע- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
כל עובד זכאי לשימוע טרם פיטוריו. אם לא נערך שימוע הפיטורים אינם חוקיים ובית הדין יכול לבטלם (ולהורות על החזרתך לעבודה). פיצוי על אי עריכת שימוע הוא פונקציה של הותק במקום העבודה.
תשלום לעובד לפי שעות
יפית
24/05/09
שלום רב,
ברצוני לברר מה זכויות עובד שעובד לפי שעות מהבית.
האם הוא זכאי לימי מחלה? ימי חופשה? טלפון, וכד'
או שמשלמים לו רק עבור שעות העבודה ומנכים מס הכנסה, ביטוח לאומי וקופות גמל ופנסיה?
פוטרתי וכעת אני צריכה לקבל את הפיצויים וגמר חשבון,
האם גמר חשבון צריך לכלול את ימי החופשה/מחלה וכד'?
תודה מראש
יפית
ברצוני לברר מה זכויות עובד שעובד לפי שעות מהבית.
האם הוא זכאי לימי מחלה? ימי חופשה? טלפון, וכד'
או שמשלמים לו רק עבור שעות העבודה ומנכים מס הכנסה, ביטוח לאומי וקופות גמל ופנסיה?
פוטרתי וכעת אני צריכה לקבל את הפיצויים וגמר חשבון,
האם גמר חשבון צריך לכלול את ימי החופשה/מחלה וכד'?
תודה מראש
יפית
עבודה על פי שעות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
עובד לפי שעות זכאי לכל התנאים הסוציאליים להם זכאי עובד "חודשי" לרבות חופשה, הבראה, ימי מחלה, חגים וכו'. פיצויי פיטורים אינם כוללים ימי חופשה.
שאלה נוספת
זרובבלה
24/05/09
ראשית תודה על התשובה המהירה.
כאמור כבר 3 חודשים לא קיבלתי משכורת. העברתי מכתב למעסיק המפרט את טענותי האם עלי להעביר מכתב נוסף המציין שהאלץ להתפטר תוך 7 ימים במידה ולא ישולמו לי הכספים המגיעים לי?
כאמור כבר 3 חודשים לא קיבלתי משכורת. העברתי מכתב למעסיק המפרט את טענותי האם עלי להעביר מכתב נוסף המציין שהאלץ להתפטר תוך 7 ימים במידה ולא ישולמו לי הכספים המגיעים לי?
רצוי שתנהג כפי שהצעת.
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
אאי תשלום שכר
שירה דור
24/05/09
שלום.. לפני כחמישה חודשים התחלתי לעבוד בעבודה בתחום הכושר (מכון כושר) אך בדיוק כשהתחלתי אז התחלפו הבעלים ויצא שלא קיבלתי את המשכורת של אותו חודש בלבד(ראוי לציין שמדובר רק בחודש הראשון בלבד, כיום המשכורת נכנסת בזמן כל חודש) דיברתי ואמרתי ושאלתי והייתי מאוד נחמדה וסבלנית אלא שעברו כבר 4 חודשים והסבלנות אזלה וכל הזמן אומרים לי שמטפלים בזה... מה עלי לעשות? דרך אגב שמעתי שכשלא משלמים משכורת בזמן אז נכול לעכשיו אמורים לשלם לי יותר מהסכום של המשכורת שהייתי אמורה לקבל... האם זה נכון?
אי תשלום שכר- שיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
א תשלום שכר מקנה זכאות לפיצויי הלנה. במקרה כפי שתואר יש לתבוע את המעסיק שלא שילם את השכר בבית הדין לעבודה ולדרוש פיצויי הלנה.
החזר מ"ס
סמיון
24/05/09
שלום לכולם
אישתי יצאה לחופשת לידה ב נוב- 06 עד ינואר- 07 .
האם חופשת לידה נחשבת כתקופת עבודה?
ועם כן, האם אני יכול לקבל החזר מ"ס על שנת 07? (במידה ומגיע.)
אישתי יצאה לחופשת לידה ב נוב- 06 עד ינואר- 07 .
האם חופשת לידה נחשבת כתקופת עבודה?
ועם כן, האם אני יכול לקבל החזר מ"ס על שנת 07? (במידה ומגיע.)
חופשת לידה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
חופשת לידה נחשבת לתקופת עבודה לצורך הותק. בתקופת חופשת הלידה נשמר הותק של העובדת. לגבי החזרי המס- נא פנה לפורום דיני מסים
ימי חופשה – המשך
יבגניה
24/05/09
עובד חדש זכאי ל- 12 ימי חופשה, ולאחר כל שנתיים מקבל עוד 2 ימי חופשה.
אם כיום אני זכאית ל- 14 ימי חופשה ולוקחת 5 ימים רצופים, האם זה עדין חוקי להוריד 6 ימי חופשה?
אם כיום אני זכאית ל- 14 ימי חופשה ולוקחת 5 ימים רצופים, האם זה עדין חוקי להוריד 6 ימי חופשה?
ימי חופשה - דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
תלוי כמה ימים בשבוע את עובדת ותלוי לכמה את זכאית במקסימום. בכל מקרה אם החישוב הוא ברוטו (14 יום ברוטו) אז ניתן להחשיב עד 7 ימי חופשה (ברוטו).
חלד וחזרה לעבודה
אחת
24/05/09
- אם בהסכמת המעביד אני מחליטה להאריך חלד - הוא עדין חייב להחזיר אותי ל 3 חודשי עבודה?
- התחלתי לעבוד באוקטובר ואמורה לחזור מחלד ביולי - פחות משנה. אם המעביד החליט שאין לי לאן לחזור - הוא חייב לשלם לי את 3 החודשים הנ"ל? האם אני זכאית בנוסף חודש התראה מראש ופיצויים? והאם אני זכאית להבראה - שכן, אם היה מעסיק אותי 3 חודשים, הייתי עובדת שם יותר משנה.
תודה
- התחלתי לעבוד באוקטובר ואמורה לחזור מחלד ביולי - פחות משנה. אם המעביד החליט שאין לי לאן לחזור - הוא חייב לשלם לי את 3 החודשים הנ"ל? האם אני זכאית בנוסף חודש התראה מראש ופיצויים? והאם אני זכאית להבראה - שכן, אם היה מעסיק אותי 3 חודשים, הייתי עובדת שם יותר משנה.
תודה
תוספת
אחת
24/05/09
המעסיק חייב להחזיר אותי לתפקיד שלי, נכון?
אם נערכו שינויים במקום ועכשיו יש לי תפקיד אחר? או חק מהתפקיד הישן וחלק משהו אחר? אני יכולה לא להסכים ועדין לקבל את כל המגיע לי? (3 חודשים וכו'...)
אם נערכו שינויים במקום ועכשיו יש לי תפקיד אחר? או חק מהתפקיד הישן וחלק משהו אחר? אני יכולה לא להסכים ועדין לקבל את כל המגיע לי? (3 חודשים וכו'...)
זכויות האישה
אולגה
24/05/09
1. האם רשאי מעביד לשנות את היקף המשרה לעובדת בהריון ?האם זה אסור על פי החוק או האם זה נחשב הרעת תנאים?
2. האם רשאי המעביד לתת הודעה מוקדמת לעובדת לפיטורין במהלך התקופה של 60 יום לאחר חזרתה מחופשת לידה ?
2. האם רשאי המעביד לתת הודעה מוקדמת לעובדת לפיטורין במהלך התקופה של 60 יום לאחר חזרתה מחופשת לידה ?
זכויות עובדת לאחר לידה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/05/09
התשובהנ לשתי השאלות היא לא. המעסיק אינו רשאי לשנות היקף משרה ואת ההודעה המוקדמת עליו לתת לאחר 60 הימים שלאחר חופשת הלידה.



