פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מה מקבלים אחרי שהמעסיק פיטר אותך?
פיצויי פיטורים
הורדת יום חופש בגין 4 שעות עבודה ביום
1. האם זה חוקי להוריד יום חופש על יום שעבדתי בו 4 שעות? בעצם לא רק שלא משלמים לי על עבודה שעשיתי, עלי גם לשלם למעביד (ביום חופש) על אותו הזמן...
2. במידה וזה חוקי - אם המעביד מכריח אותי להגיע לעבודה ל-3 שעות בלבד, באופן חד פעמי כך שאעשה עבודה ללא תשלום (ואף אצטרך לשלם על כך) - האם מותר לי לומר שאני לא באה בכלל באותו היום (אם גם ככה מחייבים אותי ביום חופש מלא)?
תודה
הורדת יום חופשת בגין עבודה של 4 שעות- דיני עבודה
התפטרות
שלשום עקב מחלוקת קשה במקום העבודה עם 1 הצוותים עזבתי את העבודה בסערת רגשות.
לקחתי כמה ימי חופש וביקשתי שיפטרו אותי .
אני מרגישה שאינני יכולה לחזור לאותו המקום.
האם אני יכולה להתפטר ולהיות זכאית לפיצויי פיטורין.
אני עובדת במקום הנ"ל10 שנים בתפקיד ניהולי.
תודה מראש
התפטרות- דיני עבודה
פידיון ימי חופש
לרשותי 14 ימי חופש שלא ניצלתי במהלך עבודתי (שנה ו-10 חודשים)
האם המעביד חייב לשלם לי אותם בכסף בסוף תקופת ההתקשרות ביננו(אני מפוטרת) או שיכול לטעון שבגלל שבשנה הקודמת לא נוצלו ימים אלו (למרות שלא התבקשתי לנצל אותם) אז הוא יכול להוריד לי מימי החופש,אם כן איך החישוב יעשה?האם ישנו חוק בנושא?האם באמת לא ניתן לצבור ימי חופש משנה אחת לשניה?
תודה רבה
פדיון ימי חופש- דיני עבודה
תאריך התחלת עבודה
התוכנית היתה שאתחיל לעבוד ב 1 למאי אך ה 1 למאי יצא יום שישי, ה 2 למאי יום שבת ולכן התחלתי לעבוד ב 3 למאי.
חשבת השכר הודיעה לי שינכו לי יומיים מהמשכורת החודשית כי התחלתי לעבוד ב 3 לחודש...
המשכורת שאני מקבלת היא כמובן משכורת חודשית ולא שעתית. עד כמה שידוע לי במשכורת חודשית לא מנכים עבור שישי שבת וחג ולכן מגיעה לי משכורת חודשית מלאה. האם אני צודקת?
תאריך תחילת עבודה- דיני עבודה
אחרי כמה זמן המעסיק מחויב בהפרשי פנסיה וביטוח מנהל
המעסיק מחויב להפריש לאחר 6 חודשי עבודה
צריכה ייעוץ
תשובה
ימי מחלה
פוטרתי האים אני זכאי לתשלום על ימי המחלה/ או פיצוי כול שהוא
בעד ימים אלו אני עובד בקיבוץ
תשובה
בעיית התניידות תוך כדי עבודה
בתפקידי אני איש מחשבים המתנייד על קטנוע של העבודה.
לא כשליח, אלא כנותן שרות ללקוחות החברה.
היום אני בן 33, נשוי ואב ל2 בנות מקסימות.
לאחרונה עברתי תאונה קטנה וכשבועיים אחריה עברתי תאונה יותר גדולה אומנם לא רצינית, קצת שפשופים ברגל ומכות יבשות.
רכיבה על אופהוע או קטנוע היא מאוד מסוכנת.
היות ואני עושה כ 2500 ק"מ בחודש על הקטנוע ונתון לסיכון עם סיכוי מאוד גבוהה לדעתי, בקשתי מהבוס שלי אפשרות לעבור לרכב רגיל, רכב פרטי.
נעניתי בשלילה מסיבה שזה לא כלכלי לו.
שאלתי היא, האם אני יכול בצורה חד צדדית מצידי לדרוש לא לסוע על רכב דו גלגלי עקב בעיית הבטיחות וזאת מבלי שהבוס שלי יתרגם את המעשה כהתפטרות מצידי ?
אין לי בעיה שיפטר אותי עקב כך, אבל אני מעדיף להיות מפוטר ולא להתפטר.
כלומר האם הוא יכול להמשיך לחייב אותי לרכב על דו גלגלי כל עוד אני עובד אצלו ?
נושא רכב אחר לא בא בחשבון מבחינתו.
אני יכול להמשיך להתנייד בין לקוחות באמצעות רכבות ומוניות ולדרוש לרדת מדו גלגלי, האם עדיין הוא יכול לא להסכים לזה ולפטר אותי, שכן הבאתי פתרון התניידות אחר ?
תודה מראש.
קטונוע
שעת הנקה
אני אחות בבי"ח, חוזרת לאחר חופשת לידה למשרתי החלקית.
בני בן חצי שנה.
הבנתי כי מגיעה לי שעת הנקה. במסגרת עבודתי במחלקה, אין אפשרות לעבוד שעה פחות, או לצאת או להגיע מאוחר יותר מהעבודה ועל כן, לא יכולה לנצל את שעת ההנקה.. האם אני זכאית לקבל אותה כתשלום נוסף?
תודה, יום טוב.
יעל
גם לי יש שאלה על שעת הנקה
אני אמורה לחזור עוד חודש לעבודה ואמרו לי שאין לי שעת הנקה כי אני עובדת רק שבע שעות- וזו לא משרה מלאה
א: כשחתמנו על החוזים החדשים לא דיברו על היקף משרה שמשתנה- אחרת לא הייתי חותמת
ב: האם זה נכון?
ג: מה אני יכולה לעשות? זה חוקי?
שעת הנקה- דיני עבודה
פיצויי פיטורים חלקיים
פוטרתי לפני חודששים מעבודתי.
בחוזה איתם חתמתי על היקף של 80 שעות, (סטודנט)בפועל לא היה חודש שעבדתי מתחת ל180 שעות. אבל המעסיק בפריש לחברת הביטוח הפנסיוני בעבור 80 שעות בלבד.
כשפוטרתי (לאחר 3 שנים) נאמר לי כי סכום הפיצויים הינו מהחברה הפנסיונית ועומד על 80 שעות בלבד....וכי על שאר השעות אין לי פיצויים...
הייתכן??? זה חוקי???
עד היום החברה לא שילמה לי כלל.... האם זה תקין???
תודה
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש במינוס – ורק בגלל הבוס
אנחנו עובדים במשרד בת"א
יש בחברה אצלנו מדיניות לפיה לא עובדים בחול המועד פסח ושבועות
אמנם לכל אחד יש הקצבה של למעלה מ10-12 ימי חופש בשנה
אבל נכון להיום לי לדוגמא יש כבר מינוס 10 ימי חופש בשל ימי חופש שלקחתי בעצמי + הימי חופש שהכריחו אותנו לקחת שזה הרוב
הבוס החליט והוא מאיים כל הזמן שהוא יוריד לנו את הימים האלה
הוא הוא יוריד לי 10 ימים אני אשאר בלי משכורת
האם זה חוקי להוריד לנו
מחר לדוגמא שוב מכריחים אותנו לשבת בבית ומורידים שוב חצי יום
מה עושים?
אנחנו עובדים 5 ימים בשבוע האם יש השלכה לגבי העבודה בערבי חג
נשמח לקבל תשובתך
תודה
עוד דבר
כגון שבועות,ראש השנה, כיפור, יום הזכרון וכד' יוצא שאני בכלל לא מקבל ימי חופש
שזה אמור להיות מתי שאני צריך
ימי חופש- דיני עבודה
התפטרות לאחר חופשת לידה
כמה זמן מראש אני צריכה לתת?
אם בחוזה כתוב שהבונוסים לא יהיו חלק מהפיצויים- זה חוקי? או שאם חתמתי על זה בחוזה וויתרתי על הזכות הזו....?
התפטרות- דיני עבודה
לגבי הבונוסים- בכל מקרה הם לא מהוים חלק מהפיצוים אלא אם סוכם אחרת זה חוקי לחלוטין ( אלא אם הבונוסים מהווים חלק מרכיב השכר ואז זה משהו אחר)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה
אני נכה ועובד.
האם אלי לקבל בכתב חוזה או תנאי העבודה שלי?
והאם אני זכאי לקבל קורסים מהמעסיק שלי?
היש מצב כזה שאני יכול להתקדם בתפקידי בעבודה כאשר אני מקבל קיצבת נכות (בלי שום קשר אני גם עובד ומקבל שכר מהמעסיק שלי) שכר שלא עולה על הקיצבה שלי כחוק
דיני עבודה - העסקת נכה
אין זכאות בדין לקבלת קורסים.
אתה יכול להתקדם בתפקידך ובשכרך, בכפוף לחוק
רצוי לשאול גם בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן תלוש שכר לעובד סיעודי
כן. החוק מחריג מעביד שמעסיק עובד שלא לצורך עסקו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיק תאונת דרכים
לא דיני עבודה. פני לפורום דיני משפחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
דיני עבודה - הרעת תנאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשת פנסיית חובה לעובדי שטחים
תודה
דיני עבודה ועובדי שטחים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצוי הלנת שכר
מהראשון לחודש
ופסיקת פיצויי הלנה נדירה מאד בבית הדין לעבדוה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
פיצויי פיטורים למתמחה
כדאי שתפני את השאלה גם לפורום המתמחים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
התחלתי לעבוד במקום חדש כלפני שבועיים כמחליפה למזכירה שיוצאת לחופשת לידה. במהלך תקופה זו עברתי "חפיפה" על העבודה.
החלטתי שמקום זה אינו מתאים לי והתפטרתי ללא הודעה מוקדמת(תוך ידיעה שלפי חוק הודעה מוקדמת יש אפשרות לקזז משכרי את אותו יום).
ברצוני לדעת האם יש עילה לתביעה במקרה שלי מצד המעביד?
רק אם גרמת בהתפטרותך נזק למקום העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתת שעות עבודה בגלל המיתון
אני עובדת במקום עבודה מזה כשנתיים. יש לציין כי אני לא חתומה על חוזה. במשך כל השנתיים עבדתי יומיים בשבוע וקיבלתי שכר על בסיס שעתי, אך לאחרונה בעקבות המצב הכלכלי, "אין עבורי עבודה" ולכן משרתי הצטמצמה ליום בשבוע ואפילו פחות (יום בשבועיים!).
האם מדובר בהרעה בתנאים גם אם לא נחתם חוזה מראש, בו המנהל התחייב על אחוז משרה קבוע, אבל בפועל עבדתי יומיים באופן קבוע?
תודה
כן, זו הרעה בתנאי העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בחג/שבת
אתה מתאר מצב לא חוקי
ערב חג אינו יום חג, ועד כניסת החג פי ההלכה זהו יום רגיל. אתה מתאר כמות שעות נוספות גדולה מדי, אסור למעסיק לקבל עבודה באורך כזה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת הודעה מוקדמת בהתפטרות בדין פיטורים
התפטרות עקב הרעת תנאים
יש להודיע על התנגדות להרעה, ולאפשר למעסיק לתקן את דרכיו. רק אם הוא לא עשה זאת ניתן להתפטר, יש לתת הודעה מוקדמת, ואם העובד לא ינהג בתקופת ההודעה המוקדמת לפי הוראת המעסיק, לרבות עבודה בפועל, הוא לא יהיה זכאי לתשלום בגין ההודעה המוקדמת,ואם גרם נזק בעזיבתו הוא עלול להיתבע על ידי המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה של מעסיק נגד עובד
מעסיק שעבדתי אצלו הגיש נגדי תביעה בבית הדין לעבודה. הוא טוען שבזמן שעבדתי אצלו ניהלתי ממשרדו ובזמן העבודה עסק משלי כשאני משתמש במשאבים של המשרד שלו. הוא תובע החזר של חלק מהשכר ששילם לי והשתתפות בהוצאות המשרד שלו. שאלתי: האם התביעה צריכה להתברר בבית דין לעבודה או בבית משפט רגיל? בתודה מראש.





