פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תוקף להצגת צוואה.

יאיר יובל 16/06/09
האם צוואה חייבת להיות מוצגת תוך 3 חודשים בפני היורשים הפוטנצילים. מה חוקיותה באם עבר שנה ויותר.

אופס... לא כאן. לפורום דיני משפחה.

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאים לעובד אחד

עמיר 16/06/09
שלום,
האם מעביד יכול להחליט על הרעה בתנאים כגון הפחתה בשעות העבודה ולממש את ההחלטה רק עם עובד אחד
יש איתי עוד 2 עובדים שהם באותו התפקיד כמוני (רק יותר ותיקים)
והם נשארו עם אותן שעות עבודה
תודה עמיר

לא קשור

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
הוא אינו רשאי להחליט החלטה כזו לא לגבי עובד אחד ולא לגבי כל העובדים. הרעה כזו מקימה זכות להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים, אחרי התרעה ודרישה לתקן את ההרעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר של עובד אזורים מגורים. מהי חובת המעסיק ?

אלעד 16/06/09
אני עובד ברשת מזון מהיר שיש לה סניפים בכל הארץ. אני עובד באזור מרכז כמנהל סניף. אני מתכנן לעבור לגור באזור הצפון. פניתי למנהלת כ"א שציינה כי באזור צפון התפוסה מלאה ואין צורך במשרת מנהל סניף לצפון. השאלה שלי: מהי חובת המעסיק ? האם הוא חייב למצוא לי עבודה בצפון ? האם אני יכולה להתפטר ולקבל פיצויים ? האם המעסיק יכול להעביר אותי לצפון ולשנות את המשכורת (כי שכר המנהלים בצפון נמוך מהמרכז) מחכה לתשובה... תודה !

מעבר מגורים

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
אם המעבר הוא מיוזמתך, המעסיק אינו חייב למצוא לך עבודה במקום החדש. שאלת הפיצויים תלויה בסיבת המעבר. אם המעבר הוא מאחת הסיבות שעל פי החוק מאפשרת להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים - תהיי זכאית.אם המעסיק העביר אותך לבקשתך, הוא הסכים לבקשתך ואז זה בתנאים שלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצוי פיטורין

LIMOR 16/06/09
איך מחשבים דמי פיטורין? והאם מחשבים מסכום נטו או ברוטו? האם מפחיתים שעות נוספות, האם מפחיתים הבראה?

מהברוטו. בלי שעות נוספות, בלי דמי הבראה.

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום שעות נוספות

יואל 16/06/09
תשלום שעות עבודת לילה ושעות נוספות.
שאלתי האם צריך המעסיק להפריש תנאים סוצאלים (קרן השתלמות, פנסיה, פיצויים) גם על השעות הנ"ל?

לא. רק על שכר היסוד.

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים(הרדת שכר)

אריק 16/06/09
שאלתי היא : אם החברה בה אני עובד מודיעים לי שמורידים לכל העובדים את שכרם ומבקשים ממני לחתום על הסכמה לכך, ואני לא מסכים ולא חותם ומכאן המעסיק מודיע לי שבגלל שלא חתמתי הוא מפטר אותי, האם יש לי סיבה לתבוע את המעסיק על כך שפיטר אותי ללא קשר לפיצויים אשר מגיעים לי והמעסיק משלם לי אותם ?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
אילו היית נשאר בעבודה ייתכן שהיתה לך עילת תביעה לאכוף על המעסיק את חוזה העבודה הקיים. אין פסול בפיטורים עקב עילה כלכלית. המעסיק אינו רשאי להרע את תנאי העבודה אבל רשאי להחליט שהוא אינו יכול או אינו רוצה להמשיך ולהעסיק אותך בתנאים הקודמים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בחופשת לידה

חניתה 16/06/09
אני סיימתי כרגע את חופשת הלידה והתפטרתי לצורך טיפול בילד. אני יודעת שאני זכאית לפיצויים עפ"י חוק. לפני היציאה לחופשת הלידה עבדתי בשתי עבודות. אחת מהן היא עבודה בתוך הבית (עבודה משנית) והשנייה במשרה מלאה. כפי שציינתי, אני נמצאת בבית כעת עם הילד ואני לא מעוניינת לחתום אבטלה אלא לעבוד בעבודה המשנית שלי ולהתקיים ממשכורת זו. במידה ואעבוד בעבודה המשנית האם עדיין אהיה זכאית לפיצויים או שמא זה לא חוקי ואני לא זכאית על פי חוק לפיצויים?

דיני עבודה - התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
אם תמשיכי לעבוד בעבודה המקלה עלייך לטפל בילדך - עבודה בבית, שעות נוחות יותר, קירבה לבית וכד' - את עדיין זכאית לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש כפוי – עוזרת בית

ציונה 16/06/09
אני עובדת כעוזרת בית. באחד מהבתים מתבצעים שיפוצים זמן מה ובשל כך כמובן לא הגעתי לעבודה ואני מפסידה שכר. רציתי לדעת האם המעסיק צריך לשלם לי שכר עבור כל הפעמים בהם הייתי צריכה לעבוד ולא עבדתי?
תודה רבה מראש.

חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
לא ציינת מה תדירות העבודה שלך. בהנחה שלא מדובר בתקופת עבודה רצופה המביאה להיעדרות רצופה של מעל 7 ימים, את זכאית לדמי חופשה עבור כל יום היעדרות כזה, על חשבון יתרת החופשה השנתית הצבורה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך שאלה מהיום – פיצויי פיטורין בעת התחלפות בעלים

סיגל 16/06/09
שלום רב
1. ידוע לי שבמשך 8 השנים האחרונות לא קיבלתי ממעסיקי תשלום בגין : חופשות , דמי הבראה , הוצאות נסיעות
2. נמצאים ברשותי רק 12 תלושי השכר משנת העבודה האחרונה אשר בהם לא מופיעים התשלומים שציינתי בסעיף 1
3.נמצאים ברשותי 8 טפסי 106 מ-8 השנים האחרונות אשר מהם ניתן להסיק על גובה המשכורות החודשית שלי , אך לא ניתן להסיק מהם שלא שולמו לי התשלומים שציינתי בסעיף 1
מה שרשום בטופס 106 הוא :
משכורת ותשלומים החייבים בשיעור מס רגילים , הסכום , קוד (158)
4.ייתכן והמעסיק לא יהיה מעוניין לספק לי את תלושי השכר שלי בגין כל תקופת עבודתי אצלו במשך 8 השנים האחרונות

להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם נטל ההוכחה בגין אי עמידה בתשלומים שציינתי בסעיף 1 מוטלים עליי
ב. איך ניתן לקבל את תלושי השכר ממעסיקי עף אף התנגדותו לעניין
ג. האם בית המשפט יכול לפסוק שאני לא זכאית לתשלומים שציינתי בסעיף 1 עקב מחסור בהוכחות , כשהמעסיק שלי בעצם הוא זה שגורם לאי העברת תלושי השכר אשר יאמתו את טענותיי בעניין
ד.איך ניתן יהיה להוכיח אי קבלת ימי חופשה (בכל תלושי השכר שלי מהשנה האחרונה תמיד רשום : חופש קודם : 0 , תוספת חופש : 0 , ניצול חופש : 0 , יתרת חופש : 0 ) , ואף פעם בעצם לא קיבלתי חופש בתמורה לתשלום (מה שכן קיבלתי הוא חופש של חודש במשך כל שנה ללא תשלום בגינו)

שוב , תודה רבה על עזרתכם בעניין

שרשרי בהמשך לשאלתך הקודמת.

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא שאלות לפורום

עו"ד רענן קריב 16/06/09
אלה אנן שאלות לפורום. אלה שאלות פרקטיות של ניהול משפט ודרכי הוכחה. את יכולה לפנות לייעוץ אישי אם תרצי.

פיטורים ללא קבלת מכתב פיטורים,מה לעשות?

דניאל 16/06/09
רגילשלום רב,
עד ליום א' האחרון עבדתי כנהג משאית בחברה לממכר ירקות למסעדות- 6 ימין בשבוע- שכר חודשי.
אני עובד בחברה כשנה וחצי.
לפני חצי שנה קיבלתי שלילה ממשרד הרישוי עקב מס' רב של נק',לאחר בקשה מיוחדת הסכימו לדחות לי את העונש בחצי שנה.
המעביד שלי היה מעורב בכל ההתכתבות כך שידע על השלילה הקרבה.
נכון להיום פוטרתי והוא לא מוכן לתת לי מכתב פיטורין ולשלם לי פיצויים בטענה שאני מושהה ללא שכר עד לקבלת הרשיון החזרה (שלושה חודשים).
אני בן 50 וחייב לפרנס את משפחתי כך שאיני יכול לחכות בבית שלושה חודשים ,בנוסף אין לי כל הבטחה מצידו ,שמקום העבודה מובטח לי- חשוב לציין כי בשבועיים האחרונים העברתי חפיפה לנהג חדש בהבטחה כי בינתיים בתקופת השלילה אעבור לעבוד במחסן.
אשמח לעזרתכם,

שאלת כבר. התאזר בעוד מעט סבלנות

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
פנייתך ראויה ליותר מתשובה בפורום, והיא מטופלת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטפלת חולה

אפרת 16/06/09
שלום רב,
רציתי לדעת אם המטפלת של ילדיי חולה, ואני איתם בבית, האם אני מקבלת החזר מביטוח לאומי? אני צריכה להציג מסמך כלשהו בעבודתי על מנת לקבל ימי מחלה או שיורדים לי ימי חופש? (למטפלת אני משלמת לפי חוק).

מחלת מטפלת

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
מעסיק אינו זכאי להחזר מביטוח לאומי על ימי מחלה ששילם לעובד חולה.
את זכאית לזקוף על חשבון יתרת ימי המחלה שלך היעדרות עקב מחלת ילד. הציגי אישור רפואי על מחלת הילד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה אומר החוק לגבי שינוי משכורת משעתי לגלובלי

דני 16/06/09
בתקופת העסקתי עבדתי תקופה מסויימת על בסיס שעתי בחלקיות משרה ותקופה נוספת בתעריף גלובלי במשרה מלאה.  האם אני אמור לקבל ממוצע שעות עבודה של 12 חודשי עבודה שקדמו לשינוי מוכפל בתעריף אחרון לשעה או חישוב של חלקיות המשרה על פי חוזה ההעסקה מוכפל בשכר האחרון?

האם אתה שואל על פיצויי פיטורים?

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
אם כן, אזי אם התקופה האחרונה הייתה בשכר גלובלי השכר האחרון הוא השכר לחישוב, לפי שיעורי המשרה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

שמרית 16/06/09
שלום.
בדקתי ומצאתי כי אני זכאית לפיצויי פיטורין.
משפחתי ומשפחת המעסיק בקשרים טובים. האם יש עניין לא נעים לדרוש פיצויי פיטורי (מעבר לכך שזו זכותי)?
תודה.

אוסיף שאני המתפטרת

שמרית 16/06/09
ולא מפוטרת.

העסקת מטפלת

סיגי 16/06/09
שלום לכם,
אני מחזיקה מטפלת בביתי שעובדת 5 ימים בשבוע.
פעמיים 4.5 שעות ושלוש פעמים 5.5 שעות כל פעם.
היא עובדת אצלי בידיוק שנה.
רציתי לדעת כמה ימי חופש מגיעים לה וכמה ימי הבראה.

אודה לתשובתכם.

דיני עבודה - חופשה והבראה

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
עובד העובד 5 ימים בשבוע זכאי בשנה הראשונה ל-10 ימי חופשה. עובד זכאי ל-5 ימי הבראה בשנה הראשונה.
משרה מלאה היא 186 שעות עבודה בחודש.
העובדת זכאית לחלק היחסי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין בעת התחלפות מעביד ונתונים נוספים

סיגל 16/06/09
שלום רב
1.הנני עובדת כשכירה במקום עבודה במשך 8 שנים
2. לאחרונה התחלפו הבעלים במקום עבודתי
3. הנני מועסקת באמצעות חוזה שנתי אשר נערך ונחתם כל שנה מחדש
4. הבעלים הישן לא פנה אליי בתקופה האחרונה לצורך חידוש החוזה
5. אני נמצאת כעת בחופשה מהעבודה וגם הבעלים החדש לא פנה אליי לצורך חידוש החוזה
6. עקב הסיטואציה הנ"ל חתמתי על חוזה במקום עבודה חדש , אך לא התפטרתי ממקום העבודה הישן

נתונים נוספים
7.הנני עובדת באגודת ספורט ויש בידי 7 טפסי 106 מהשנים האחרונות , בכל טופס מסומן שעבדתי במשך 11 חודשים מתוך 12 חודשים בכל אחת מ - 7 השנים האחרונות
8.החוזה אשר מתחדש בכל שנה , מתחיל תמיד בתאריך הראשון ליולי ומסתיים בתאריך הראשון ליוני כעבור 11 חודשים , והחופשה שאני מקבלת ממקום עבודתי היא בעצם הפגרה מהליגה אשר נערכת בין התאריכים : הראשון ליוני עד הראשון ליולי
(כלומר חופשה במהלך חודש יוני בלבד) , ראוי לציין שאינני מקבלת כסף בעבור אותו חודש חופשה
9.תחילת עבודתי במקום העבודה החדש אמורה להתחיל בתאריך הראשון ליולי כשגם תחילת עבודתי במקום העבודה הישן אמורה להתחיל בתאריך הראשון ליולי
10.מכיוון שאף אחד מהבעלים החדש לא דיבר איתי עד עתה ממקום העבודה הישן , ואני רציתי להבטיח את עבודתי לשנה הבאה , אז חתמתי על חוזה במקום העבודה החדש אבל לא התפטרתי ממקום העבודה הישן
11.בנוסף יש לציין שבתלושי השכר שלי לא מופיעים תשלומים בגין : נסיעות , דמי הבראה , פדיון ימי חופשה


להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם לאור העובדות שציינתי הנני זכאית לפיצויי פיטורין (בכל מקרה ובכל מצב)
ב.האם יש סיטואציות מסויימות , בהתאם לעובדות שציינתי , שאני לא אהיה זכאית בהם לפיצויי פיטורין
ג. האם עליי לנקוט בצעדים מסויימים ע"מ להבטיח לעצמי את הזכאות לפיצויי פיטורין ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ? הבעלים הקודם או הבעלים החדש
ה.האם אתם זקוקים לנתונים נוספים בעניין הנ"ל ?

תודה על עזרתכם בנושא

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
מתכונת העסקתך מנגדת לחוק מזה מספר שנים, ולא ברור מדוע השלמת איתה ולא התייעצת הרבה קודם.
הופעלה לגבייך שיטת "הדלת המסתןבבת" של פיטורים והעסקה, תוך ניסיון לא הגון ולא חוקי להימנע מלשלם לך פיצויי פיטורים.
לדעתי את זכאית לפיצויי פיטורים על כל תקופת עבודתך, מתחילתה האמיתית.
א. כן, במצב אותו תיארת. אף פעם לא בכל מקרה ובכל מצב.
ב. אילו היו מציעים לך להמשיך לעבוד, היו עושים זאת בכתב 3 חודשים לפני תום החוזה והיית מסרבת.
ג. אגודת הספורט.. לפי תיאורך עבדת באגודת ספורט ולא אצל בעלים זה או אחר. אם אגודת הספורט אינה גוף הכשיר להעסיק ולשלם, הבעלים הקודם הוא החייב.
ד. לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פידיון ימי מחלה ביציאה לפנסיה

רותי 16/06/09
לאחר 35 שנה כעובדת במועצה מקומית אני יוצאת לפנסיה התברר לי שעובדים אחרים קיבלו פידיון ימי מחלה שלא נוצלו ולי אומרים שהם צריכים אישור משרד הפנים לתשלום , האם זה נכון? או שזה החלטת המועצה ? ומה ניתן לעשות בכדי לקבל את הכסף כמו כולם?

תודה מראש

האם שאלת?

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
האם שאלת את השאלה הזו במדור המתאים במועצה? האם קיבלת תשובה שלילית?
ואת ועד העובדים במועצה שאלת? מה הם ענו?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימה על חוזה עבודה

ofer 16/06/09
שלום,
אני אמור לחתום על הסכם עבודה בימים הקרובים וייתכן כי בעבודה שלי כאשר אודיע להם על העזיבה ייתכן כי יתנו לי הצעה טובה יותר. שאלתי היא האם ימים ספורים לאחר שאני חותם על החוזה במקום החדש יש לי אפשרות להפר אותו ולבטלו ללא השלכות משמעותיות ?
תודה

כן, אבל

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
קח בחשבון שאם תעשה את זה, המעסיק החדש עלול לתבוע אותך על נזקים שנגרמולו עקב הפרת החוזה מצידך. השאלה היא אילו נזקים כבר נגרמו לו אחרי ימים ספורים, ועליו להוכיח נזקים אלה. אך האפשרות קיימת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב ליסינג בתקופת חופשת הלידה

שירה 16/06/09
אני אמורה לצאת לחל"ד בעוד כחודש וברשותי רכב ליסינג ממקום העבודה. ידוע לי כי החברה אינה חייבת לאפשר לי את השימוש ברכב בזמן החל"ד אך הדבר נהוג בחברות רבות.
כשבררתי את הנושא נאמר לי שהחברה מוכנה לאפשר לי להשתמש ברכב אם אחתום על התחייבות לעבוד בחברה במשך שנה לאחר חזרתי מהחל"ד. אם לא אעבוד שנה בחברה - אאלץ לשלם על השימוש ברכב במשך תקופת חופשת הלידה. מדובר על צורך לשלם גם במקרה בו אפוטר.
היות ובמצב הכלכלי הנוכחי אני חוששת מאפשרות בה אפוטר ואשאר בלי משרה ואז אצטרך לשלם כ- 11000 עבור השימוש ברכב, רציתי לשאול האם יש משהו שאני יכולה להוסיף לחתימה לטובתי שיעמוד לי במקרה שאפוטר ואאלץ לשלם את השימוש ברכב בתקופת החל"ד?

כן, אל תסכימי

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
אל תסכימי לתשלום קנס במקרה שתפוטרי. רק במקרה שתתפטרי, ולא בנסיבות של הרעה מוחשית בתנאי העבודה או נסיבות ביחסי העבודה בהן אין לדרוש מעובד להמשיך לעבוד. המשמעות היא קודם כל שאם תתפטרי לצורך טיפול בילד יחול הקנס, ככל הנראה זו כוונת החברה והיא סבירה בנסיבות אלה. אולם אין מקום להסכים שגם במקרה שהיוזמה להפסקת העבודה היא בידי החברה, בין על ידי פיטורים ובין על ידי דחיפתך להתפטרות, יחול הקנס.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך- מעבר דירה (מצרפת שאלה שנפסחה)

ליאת 16/06/09
ראשית, תודה על תשובתך.
הבנתי שישנה אפשרות לקבל פיצויי פיטורין במקרה של מעבר דירה, ושלצורך כך צריך שיתקיימו אחד מהתנאים המובאים בחוק. ראיתי שאם עוברים להתנחלות שמאושרת ע"י משרד הביטחון ובשל מעבר הדירה הזה עלי להפסיק את עבודתי, ניתן לקבל פיצויי פיטורין. אנחנו אכן עוברים להתנחלות (מאושרת וחוקית. לא מאחז). האם אני יכולה לבקש בשל כך פיצויי פיטורין, או שזה חוק ישן שאינו תקף עוד, או ששוב לא הבנתי את לשון החוק.

המרחק מהמקום בו אני גרה עכשיו ליישוב אליו אעבור הוא כ75 ק"מ, אם זה רלוונטי, ומקום עבודתי ממש ליד הבית הנוכחי.

אודה לך על תשובתך.

אנא שרשרי את השאלה בהמשך לשאלתך הקודמת

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סרוב למתן מכתב פיטורין/הודעה מוקדמת

גלית 16/06/09
שלום,
אני עובדת בסוכנות ביטוח ב- 6 שנים האחרונות.
לאחר שיחה עם המעסיק (לפני כחודש וחצי) והבנה כי לא אוכל לעמוד בדרישותיו החדשות הוחלט על הפסקת עבודתי.
הדרישות החדשות היו שאקח יותר אחריות, שאהיה מנהלת מקצועית, כך שהוא יוכל להשאיר אותי לבד ולתת לי את כל האחריות המקצועית.
הציפייה היתה שאני אתייחס לעסק כאילו זה העסק שלי .
זה מהלך שהוא מנסה לעשות כבר כמה שנים ותמיד דחיתי אותו בעדינות, הפעם הוא אמר: אם זה ככה לא נוכל להמשיך לעבוד יחד.
חשוב לציין, כי זה משרד קטן, ואנחנו רק שני עובדים- אני והבוס שלי.
כך שאפילו אם היו לי שאיפות מקצועיות כאלה, אדם אחד לא יכול לעשות את כל העבודה לבד.

באותה שיחה הוא לא אמר כי אני מפוטרת אלא השתמש במילים- הפסקת עבודה.
הוא ביקש שאתן לו זמן לחפש מחליפה ואדאג לחפיפה ראויה ז.א. מקסימום 3 חודשים. מתוך התחשבות ורצוני הטוב הסכמתי לכך.

הבעיה היא שהמעסיק לא מעוניין לתת לי מכתב פיטורין, אלא לאחר חפיפה לשביעות רצונו.

העלתי על הכתב את תנאי פרישתי בה ציינתי את המועד האחרון לעבודה (31/8/09) ואת העבודה כי מכתב הודעה מוקדמת יינתן 30 יום לפני תאריך זה ז.א. 31/7/09.
הבוס סירב לחתום, ואמר:על תנאים כאלה אני לא מוכן לחתום, אם את רוצה תתפטרי!! ואני מעדיפה להיות מפוטרת.

רציתי להתייעץ מה אני יכולה וצריכה לעשות במצב הזה?
האם מבחינה חוקית הוא יכול לבקש ממני לעשות חפיפה לבחורה החדשה בלי להודיע לי שאני מפוטרת? מה יקרה אם אסרב לעשות לה חפיפה?

בתודה מראש, גלית

השאלה היא מה את רוצה?

עו"ד רענן קריב מנהל 16/06/09
את יכולה לאחוז בחוק, הקובע שהודעה מוקדמת היא בכתב. במקרה כזה, לא התפטרת ול פוטרת את ממשיכה לעבוד. את ממלאת את הוראות המעסיק (לרבות חפיפה, אם כך הוא דורש), ומבהירה שאת עובדת אצלו עד שיפטר אותך על פי החוק, כלומר - בהודעה בכתב. את לא מוסרת הודעת התפטרות לא בכתב ולא בעל פה.
אם יש משימות שאת אינך יכולה למלא - אמרי שאת אינך יכולה למלא. בעיקר אם הן חורגות מתפקידך עד היום. כי שינוי של חוזה העבודה יכול להיעשות רק בהסכמה (יש לך חוזה עבודה, גם אם הוא רק בעל פה או בהתנהגות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום העצמאות

דפנה 16/06/09
שלום,
הורד לי יום חופש בחודש שעבר על אי-עבודה ביום העצמאות, בטענה כי מדובר בחג שהמנוחה בו היא ללא תשלום. אולם זה נשמע לי מוזר וממה שראיתי מדובר ביום שבתון כמו כל חג אחר.
מה מגיע לי והאם אני צודקת?

טעות

שיר ורד 16/06/09
במדינת ישראל יום העצמאות נחשב לחג בדיוק כמו פסח, שבועות, סוכות, ראש השנה ויום כיפור. כמו-כן, יום הזיכרון נחשב לערב חג.

פיצויים לחלקיות משרה

מפוטר ממורמר 15/06/09
פוטרתי מעבודתי לאחר 4 שנים. במהלך השנים עבדתי בחלקיות משרה שונה ובמשרות שונות אך לא מהותית (לא עברתי מפועל למנכ"ל או מרופא לנהג אלא בין חטיבות אך באותו התפקיד, איש מכירות) לפי הבנתי עלי לקבל פיצויים לפי משכורת אחרונה במכפלת חלקיות המשרה בתקופות השונות. מקום העבודה טוען לחישוב על פי שינוי מהותי (חישוב על פי השכר בתקופות השונות ולא על פי המשכורת האחרונה) אודה לכם אם תוכלו לבאר את העניין, עם מי הצדק? מדובר בהפרש של אלפי שקלים.תודה מראש

בחוק פצויי פיטורים אין כזה דבר שינוי מהותי

שיר ורד 16/06/09
רק במקרה של הפחתה בשכר מחשבים את הפצויים לתקופה שקדמה להפחתה לפי השכר האחרון לפני ההפחתה. במקרה של העלאה בשכר יש לחשב לפי השכר האחרון לכל התקופה. כמובן שיש להתחשב בחלקיות המשרה בכל תקופה.

פיצוי פיטורין בעת התחלפות מעביד

סיגל 15/06/09
שלום רב
1.הנני עובדת כשכירה במקום עבודה במשך 8 שנים
2. לאחרונה התחלפו הבעלים במקום עבודתי
3. הנני מועסקת באמצעות חוזה שנתי אשר נערך ונחתם כל שנה מחדש
4. הבעלים הישן לא פנה אליי בתקופה האחרונה לצורך חידוש החוזה
5. אני נמצאת כעת בחופשה מהעבודה וגם הבעלים החדש לא פנה אליי לצורך חידוש החוזה
6. עקב הסיטואציה הנ"ל חתמתי על חוזה במקום עבודה חדש , אך לא התפטרתי ממקום העבודה הישן

להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם לאור העובדות שציינתי הנני זכאית לפיצויי פיטורין (בכל מקרה ובכל מצב)
ב.האם יש סיטואציות מסויימות , בהתאם לעובדות שציינתי , שאני לא אהיה זכאית בהם לפיצויי פיטורין
ג. האם עליי לנקוט בצעדים מסויימים ע"מ להבטיח לעצמי את הזכאות לפיצויי פיטורין ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ? הבעלים הקודם או הבעלים החדש ? ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ?
הבעלים הקודם או הבעלים החדש




תודה על עזרתכם בנושא

חסרים נתונים חשובים בשאלה

שיר ורד 16/06/09
מהו מועד סיום תקופת החוזה הקיים.מהו מועד התחלת העבודה במקום החדש.מהן הנסיבות וההסכמים שגרמו לחופשה הנוכחית , מתי התחילה ומתי אמורה היתה להסתיים.החלפת הבעלים איננה עילה להתפטרות וקבלת פצויים.

הודעה מוקדמת

יעל 15/06/09
עבודה של 20 חודש בשכר יומי מקנה לפי החישוב
שלי רק 18 ימי הודעה מוקדמת ולא 30 כפי שרשמת.
השאלה מתי אלו אמורים להיות משולמים?
עבר כבר יותר מחודש מאז הודעת הפיטורין

במועד תשלום השכר הקבוע בגין אותה תקופה

שיר ורד 16/06/09

פצויים בגין לידה

רונית 15/06/09
שלום! אני עובדת מעל 10 שנים באותו מקום עבודה,ילדתי לפני 8 חודשים וכרגע ממשיכה את חופשת לידה . ברצוני להגיש את התפטרותי. האם עדיין אני זכאית לפצויים ?במידה וכן,כמה זמן אחרי הלידה נשמרת הזכאות לפצויים?והאם יש צורך במכתב פטורים רשמי או מספיקה הודעה בע"פ?

תגישי את מכתב ההתפטרות מיד

שיר ורד 16/06/09
התקופה המזכה היא עד 9 חודשים מתאריך הלידה.יש לתת הודעה של 30 יום מראש.
דילוג לתוכן