פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורין בהריון

MF 02/07/09
שלום,
היני עובדת כמחליפה לחופשת לידה לתקופה של 6 וחצי חודשים וחתמתי על חוזה העסקה של תקופה זו. במהלך התקופה נכנסתי להריון וב1.9 אני מסיימת את תקופת העסקתי. שאלתי היא-האם יכולים לפטר אותי? תחילת העסקה ב15.2.09

אשמח לעזרה

תודה

פיטורים בהריון

עו"ד אורנה שמריהו 02/07/09
לא ניתן לפטר אותך ללא אישור הממונה על חוק עבודת נשים.

הפליות ויחסי אנוש קשים מצד מנהל ישיר

שרון נועה 02/07/09
במשך 3 שנים אני עוברת התעללות מצד המנהל הישיר שלי, הדבר בא לידי ביטוי בצעקות , בהשפלות מול יתר חברי הצוות, בחוסר פרגון מקצועי, כיום אני בהריון והמצב רק מחמיר, מה עליי לעשות? לשאלתכם מדוע לא עזבתי את מקום העבודה, למרות שחיפשתי לא הנבתי פירות ונאלצתי להישאר. האם אני יכולה לתבוע אותו תביעה אישית?

אין חוק היום

הפיתרון 02/07/09
תשלמי למישהו שיחכה למנוול יום אחד בלילה, תאמיני לי יותר הוא לא יטריד אותך.

תביעה אישית כנגד המעסיק

עו"ד לילך אקרמן 02/07/09
ראשית באם מדובר בהשפלה לעיני אנשים יש לך עילה לתביעה כנגדו בשל פגיעה בשמך הטוב ו/או לשון הרע. מעבר לכך אתץ יכולה לפעול בדרך של הרעת תנאים והתפטרות בדין מפוטר בשל סביבת עבודה שלא ניתן לצות ממך לעבודה בה. מכיון שאת בהריון חשבי היטב לפני כל צעד ע"מ שלא תפגעי בזכויותייך. הייתי ממליצה לפנות ליעוץ.

חופשת לידה

שרון נועה 02/07/09
האם השמועות נכונות ואכן חופשת הלידה עברה ל - 4 חודשים?

חופשת לידה-0 דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/09
הלוואי אבל עדיין לא...

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

שי 02/07/09
שלוםאני עובד בחברת שמירה שנתיים ועכשיו יש הוראה חדשה שכל עובד חייב לצאת לקורס של 6 ימים בתנאי פנימייה. על הקורס משלמים כל יום 8 שעות לפי שכר מינימום. כל עובד צריך לחתום על התחייבות לשנה ואם הוא מפסיק באמצע יש קנס של 4500 שקל.כמה שאלות בבקשה1. זה נחשב להרעת תנאים?2. מותר להם לשלם על הקורס לפי מינימום ולא לפי השכר הרגיל?3. מותר להם לשלם רק על 8 שעות במיוחד שזה בתנאי פנימייה?4. זה חוקי לתת קנס כל כך גבוה?תודה לכם

מישהו יכול לענות?

שי 05/07/09

פורום מעולה

מיה 01/07/09
פורום כל כך יעיל ומהיר לא מצאתי מזמן ישר כוח ותודה על הפורום המעולה.

תודה!

עו"ד רענן קריב מנהל 02/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאום מס-עבודה נוספת

fainale 01/07/09
שלום רב אני גרושה פלוס ילדה הנני מקבלת מזונות השכר שלי עומד על 7000 ש"ח בורט רוצה להתחיל לעבוד בעבודה נוספת כי700 שח השאלתי איך זה ישפיע על הכנסות אצתרך לשלם דמי ביטוח ו מס הכנסה ואיך אפשר לקבל פטור מכייון שאני מפרנסת היחידה וקשה ליבכבוד רב ותודה מראש

זו שאלה לפורום מיסים. פני אליו.

עו"ד רענן קריב מנהל 02/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת דמי הבראה למגזר הציבורי

אפרת 01/07/09
אני עובדת בגוף שמתוקצב על ידי הממשלה אך אינו גוף ציבורי (מכון היצוא). האם זה חוקי להוריד לנו את דמי ההבראה?

הפחתת דמי הבראה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
על הפי החוק שהתקבל לפני זמן קצר, יש מספר סוגי מעסיקים בסקטור הציבורי שעליהם חלה ההפחתה. מדובר בגופים מתוקצבים ונתמכים, שתקציב המדינה מממן חלק מתקציבם.
את יכולה לשאול במקום עבודתך על מה הם מסתמכים בבואם להחיל עליכם את החוק. ייתכן שהוא אכן חל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבוס לא מצהיר עליי

אבי 01/07/09
שלום,
אני עובד בקיוסק והבוס לא מוכן להצהיר עליי. (אני לא מקבל תלוש משכורת). מה אני יכול לעשות בנידון? האם ניתן לעשות לי משהו מכיוון שאני כביכול מעלים מס?

עובד לא מוצהר

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
המעסיק נמצא בסיכון הרבה יותר גדול ממך. אתה עלול להיות מחוייב במס הכנסה ובביטוח לאומי, הוא עלול להסתבך בהעלמת מס ובפלילים.
הוא עובר על החוק בכך אינו נותן לך תלוש שכר, ויתכן שבעוד נושאים.
אתה יכול להגיש נגדו תביעה לבית הדין לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מאזן ימי חופשה שלילי במקרה של פיטורין

אבי 01/07/09
פוטרתי לפני שנה וחצי כאשר לזכותי היה מאזן שלילי של ימי חופשה (בערך 8 ימים) - המעביד ניכה מהמשכורת האחרונה כמה שיכל  (בערך 5) ועדיין "נשארתי חייב למעביד", כעת אחרי שנה המעביד מבקש שאחזיר לו את היתרה, האם הוא לא ויתר על זכותו ברגע שהוא פיטר אותי? או שאני חייב לשלם לו?

אין לצבור יתרת חופשה "שלילית"

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אסור למעסיק להכניס עובד ליתרת חופשה "שלילית". אסור היה לו לנכות את ימי החופשה ה"שליליים" ואין לך כל חוב כלפיו.
אם הוא רוצה להעמיד את העניין במבחן, שיגיש תביעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים בגלל מעבר מגורים רחוק ממקום עבודה

חנית 01/07/09
שלום רב.
עברתי לפני חצי שנה מקום מגורים הרחוק מ60 ק"מ ממקום העבודה מסיבת נישואין,והמשכתי לעבוד.
האם כיום אני התפטר ממקום העבודה שלי אני יהיה זכאית לפיצוים בגלל שאני גרה רחוק ממקום העבודה?
אם כן,אז לאיזה תקופה זה יהיה תקף?
כמו כן האם המעסיק יכול במקום לשלם פיצוים לתת לי לעבוד בתפקיד אחר בחברה שקרוב למקום המגורים וכך ישלול את הפיצוים ממני?

תודה מראש,חנית.

התפטרות עקב מעבר מגורים

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אם המעבר הוא עקב מעבר דירה כתוצאה מהנישואים, את זכאית לפיצויי פיטורים בתנאי שתתגוררי 6 חודשים במקום החד, ואת הפיצויים תקבלי לאחר 6 חודשים. עליך לשנות את כתובתך בתעודת הזהות.
אם המעסיק יציע לך עבודה במקום קרוב יותר למקום מגורייך החדש, הוא לא יהיה חייב לשלם לך פיצויי פיטורים אם תתפטרי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

זהבית 01/07/09
אחותי המנוחה הורישה לי צוואה . בעלה שנפטר גם הוא היה עובד רשות מקומית 20 שנה שאלתי היא האם אני זכאית לזכויות הפנסניות שלו מתוקף הצוואה ?

אין קשר בין צוואה לפנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
חוק שירות המדינה גימלאות (במקרה של פנסיה תקציבית) ותקון קרן הפנסיה (במקרה של פנסיה צוברת) קובעים מי זכאי לפנסית שאירים, ולא צוואת המנוח. לא החוק הנ"ל, ואני לא מכיר תקנון קרן פנסיה המכירים באח או אחות כשאיר הזכאי לפנסית שאירים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה מוקדמת (ת.עבודה)%נכות מביטוח לאומי

םימון 01/07/09
שלום רב !אני בן-49 עובד מדינה עם ותק 17 שנים.לאחר ועדה ראפואית שקבע לי 84% נכות.עם אפשרות לרכוש שנות ותק נוספות,אני מגיע ל50.2% פנסיה.במגביל תבעתי ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה והביטוח הכיר בה.מה קורה שבמידה ויקבל % נכות גבוהים כמו שקיבלתי שנה שעברה-60% זמני .האים אקבל גם 50% פנסיה וגם 60% נכות?

לא או זה או זה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אם אתה שאול על פנסית נכות וגם פנסיה מוקדמת - אז לא.
אם אתה שואל על פנסיה מוקדמת משירות המדינה וגם קיצבה מביטוח לאומי - שאל בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה 2009

אסף ב 01/07/09
אני מועסק בגוף ציבורי בחוזה אישי מיוחד ומשלם דמי טיפול אירגוני להסתדרות. מקזזים לי 50 אחוז מדמי ההבראה ולא מענקים לי את המענק של 36 האחוז. האם זה חוקי?

אי אפשר לענות

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
צריך לדעת באיזה גוף אתה עובד, לאיזה הסכם קבוצי אתה כפוף, מכוח מה יש לך גם חוזה אישי.
בכל מקרה, אם את משלם דמי טיפול, אולי תשאל את ועד העובדים?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה-סעיף חוקי

מיכל 01/07/09
החתימו אותי בהסכם עבודה שבתום תקופת עזיבת העבודה בכל נסיבה, אסור לי לעבוד ברחוב בו נמצא העסק במשך 3 חודשים מהפסקת העבודה בכל עסק אחר שהוא. האם זה סעיף שתופס בחוק?

הגבלת עיסוק

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
משך הזמן נראה סביר. ההגבלה רחבה מדי, ולא נראה שתחזיק. אם לא התקבלה מורה מיוחדת עבור הנכונות להגבלת עיסוק, ספק אם הסעיף יעמוד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

רון 01/07/09
שלום רב, הודיעו לי בעבודתי שהחל מ31.8 העסק נסגר ולכן אני אהיה מפוטר בתאריך זה. אני עובד שעתי והקצו לי מספר שעות מוגבל לחודשים יולי ואוגוסט. שאלתי היא- באיזה חודש כדאי לי לעבוד יותר שעות כדי שחישוב דמי האבטלה שלי יצא גבוה יותר? האם ימי העבודה של חודש אוגוסט יכנסו לחישוב של ביטוח לאומי לצורך חישוב דמי האבטלה? באתר של ביטוח לאומי כתוב" לשכת התעסוקה מסתכלת על 75 הימים האחרונים שלפני הראשון לחודש בו התחילה תקופת האבטלה שלך. כלומר אם הפכתם מובטלים בשמיני לאפריל, יספרו בלשכה 75 ימים אחורה מהראשון לאפריל עד ה- 15 לינואר. את השכר שקיבלתם בימים אלו יחלקו ב- 75 ויקבלו את השכר היומי הממוצע שלכם" לא כל כך הבנתי כיצד להתייחס לזה בהתחשב בעובדה שאהיה מובטלת החל מהראשון לספטמבר. תודה

דמי אבטלה - לפורום בטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בשמש

מיה 01/07/09
ברצוני לדעת האם קיימת הגבלה לעבודה בשמש בטמפרטורה מסויימת.

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
כמובן שחובה על המעסיק לספק אמצעי הגנה: כובע, קרם הגנה, שתיה, הפסקות בצל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת מטפלת בביתה

יואב 01/07/09
שלום רב,
אני מעוניין ביעוץ בנוגע לחילוקי דעות שעלו עם המטפלת של בני.
מדובר במטפלת ששומרת על בני בן השנה וארבעה חודשים במהלך השנה האחרונה. העבודה מתבצעת בבית המטפלת כאשר בשעות הבוקר רק בני נמצא איתה ואחה"צ (רק בחלק מימי השבוע) היא שומרת גם על בני וגם על ילדיה. במהלך התקופה היו מקרים לא מעטים שבהם לא שלחנו אליה את בנינו בשל מחלות של ילדיה.
לפני כחצי שנה היא בישרה לנו שהיא בהריון, אבל התעקשה שלא תהיה בעיה עם הטיפול בילד, בשל העובדה שתאריך סיום העסקתה היה צפוי להיות רק כחודשיים לאחר הלידה החלטנו להשאיר אצלה את הילד ורק בספטמבר להכניסו לפעוטון כמתוכנן מראש.
כעת היא טוענת שבשל העובדה שהיא מטפלת רק בבננו ולא בילדים נוספים הרי שהיא הייתה שכירה שלנו בכל התקופה, ולכן היא רשאית לדרוש מאיתנו חופשות, פיצויים, ביטוח לאומי וכדומה.

האם יש בסיס לדרישה זו? מה עלינו לעשות בנושא?

מטפלת בביתה - לא מקרה חד וחלק

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
יש פנים לכאן ולכאן. ייתכן שייקבע שהיא הייתה שכירה, אם כי בדרך כלל ברירת המחדל היא שמטפלת בביתה אינה עובדת אלא נותנת שירותים עצמאית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שכר אודה לעזרתכם

עידן 01/07/09
לפני כחצי שנה בוצעה הורדת שכר רוחבית בפירמה שבה אני עובד בגובה של כ-10%. לעובדים ניתנה אפשרות לחזור בהם תוך 3 חודשים מהסכמתם להורדת השכר שתועדה על ידי חתימה על המסמך. במידה ועובד חזר בו- יקבל פיצויים ויתפטר.
האם ישנה אפשרות חוקית לחזור בי למרות שהדד ליין להודעה על אי הסכמה עבר כבר לפני כמה חודשים? הסיבה היא שפשוט אין ביכולתי להמשיך לעבוד בשכר החדש ואני נכנס לחובות שלא צפיתי לפני כמה חודשים... תודה!

לא בכפייה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
ככלל עליך להודיע מיידית על התנגדותך להרעה בתנאי השכר. לפי אורך, הרציב המעסיק פרק זמן של שלושה חודשים בהם הסכים לסיום עבוה בתנאי פיטוירם של מי שיתנגד להפחתה.
יחסיכם יצאו מהתחום של חוק ופרשנותו ונכנסו לתחום ההסכמות החוזיות. אם המעסיק יסכים לקבל הודעת התנגדות כעת ולאפשר לך לקבל את הפיצויים אם תתפטר - מה טוב. לא תוכל לכפות זאת עליו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

גלית 01/07/09
שלום!
אני בהריון, שבוע 34, ב-5 למאי קיבלתי אישור מהרופא שלי לצאת לשמירת הריון, טרם הגשתי את התביעה לביטוח לאומי. כשנשאלתי בעבודתי האם לפדות לי ימי מחלה בחודש מאי ביקשתי שלא מאחר ואני עומדת לתבוע אותם מביטוח לאומי. היו לי 15 ימי מחלה לרשותי. המעסיקים שלי בכל זאת ועל אף בקשתי פדו לי את ימי המחלה האלה ומשום מה עוד 5 ימים שלא היו לי בכלל, מה ששם אותי במינוס של 5 ימי מחלה כשאשוב לעבודה במקום פלוס של 15. שאלתי היא- מה זה אומר שאני במינוס ימי מחלה אם לא ארצה לחזור לעבודה- האם זה שם אותי בחוב מסויים כלפיי החברה? האם זה ישפיע על הפיצויים שאקבל? ביקשתי שישנו לי את התלוש מאחר וזו היתה טעות שלהם (אני מעולם לא שלחתי להם בכלל אישורי מחלה!) והם סירבו. האם אני יכולה לחייב אותם לתקן את הטעות? תודה מראש

ימי מחלה בחובה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אסור להכניס עובד ליתרת חובה, לא בחופשה ולא במחלה.
אגב, המעסיק נהג נכון, כי גימלת שמירת הריון מקבלים רק אחרי 30 ימי היעדרות.
אין לך חוב כלפי המעסיק כי אסור היה לו לחיייב אותך ביתר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך לשאלה ששאלתי מלחוצה רצח לגבי ההודעה המוקדמת

לחוצה רצח 01/07/09
ההודעה המוקדמת היתה ביום חמישי האחרון, ויום שישי נכוותי משמן רותח ואש בדרגה 2 אני מטופלת יום יום בקופח הודעתי לו שאני בחופשת מחלה עקב כוויה. האם הוא מסוגל לפטר אותי, החוקים שלו הם:הוא לא מכיר בחופשת מחלה, הוא לא משלם נסיעות מלא. המזכירה שלו משתפת פעולה איתו על חשבון עובדים שפוחדים מפטורין בגלל זה אנחנו לו מתלוננים על זכויות עובד. אשמח על תשובתך, פורום חזק,תמשיכו כך.

חופשת מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אם את בחופשת מחלה, אין לפטר אותך עד שתמצי את כל חופשת המחלה הצבורה שלך.
האם כוונתך שהוא אינו משלם דמי מחלה? אם כן - יש לך עילת תביעה נגדו.
אם דמי הנסיעות אינם תואמים את הקבוע בצו ההרבחה בעניין החזר הוצאות נסיעה - גם בעניין זה יש נגדו עילת תביעה.
אין רלונטיות למזכירה. המעסיק הוא האחראי והחייב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שהחל לעבוד אחרי גיל פרישה -זכויות וחובות

חגית 01/07/09
אני אמורה לקלוט בחברתינו עובד בגיל 77 האים עפ"י חוק הוא זכאי להפרשות פנסיוניות או רק הפרשה לפיצויים. העובד מקבל קצבת פנסיה ממקום קודם. והאם יש דגשים נוספים שעלי לשים לב עבורו.

עובד שגילו לאחר גיל הפרישה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
למעט הפרשה לקרן פנסיה דינו כעובד רגיל. אין צורך להפריש לו לקרן פנסיה.
הוא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בכל מקרה, גם אם יתפטר, ולכן הפקדה לקופת פיצויים היא רעיון טוב מבחינתך (לא זכות סוציאלית שלו).

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים למטפלת

יפית 01/07/09
טיפלתי בתינוק במשך שנה וחודש, קיבלתי יום חופש בכל חודש הודיעי לי על הפסקת עבודתי בתחילת חודש מאי 09, למרות שמלכתחילה סוכם שאטפל בילד עד סוף אוגוסט 09, אומנם בחגים וערבי חג המעסיקה לא הורידה לי עבור ימים אלה מהמשכורת כי בעצמה היתה בבית ולקחה את הילד אליה. ברצוני לדעת האם אני זכאית לפיצויים, הבראה .
תודה

פיצויים למטפלת

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
כתבת שהשלמת למעלה משנה בעבודה. בנסיבות אלה את זכאית לפיצויי פיטורים ולדמי הבראה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבקש את עזרתכם בבקשה

הדס 01/07/09
ילדתי ב3.3.09 בת מקסימה יצאתי לחופשת לידה ואז
כשהייתי צריכה לחזור לעבודה.
מהעבודה אף אחד לא דיבר איתי לגביי חזרה לעבודה התקשרתי וביקשתי להאריך עד 25.7.09 אני עובדת שם רק שנה ולמיטב ידעתי לא מגיעה לי הארכה
אבל הם אישרו לי להאריך
ועכשיו קיבלתי הודעה שהם לא רוצים להחזיר כי אין עבודה.
האם בכל זאת מחובתם להחזיר אותי.?

חובת החזרה לעבודה אחרי לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
על פי החוק ופרשנתו, יש להחזירך לעבודה בפועל למשך 60 יום, במהלכם אסור לפטרך. אחרי תום 60 הימים דינך כדין כל עובד אחר. המעסיק יכול לנסות לבקש היתר ממשרד התמ"ת לפיטורייך בתקופת 60 הימים, להראות שהפיטורים אינם קשורים ללידה.
מאד קשה לקבל היתר כזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין לאחר הפחתת שכר

א 01/07/09
לפני חודשיים הורידו לי את השכר ב 20%, אז חשבתי שבזה זה יסתכם והמשכתי לעבוד.
אתמול הודיעו (בגלל המצב הקשה של החברה) על הפחתה נוספת של 50%, אותם לא אוכל לספוג על כן אני מעדיף שיפטרו אותי.
השאלה - לפי איזה שכר יחושבו פיצויי הפיטורין, כי לפי המצב הקיים אעבוד 3 חודשים אחרונים בשכר המופחת ב 20% מהשכר שהיתי בו כבר יותר משנה...
בתודה על עזרתכם,
א

חיושב פיצויי לאחר הפחתת שכר

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
האם ההפחתה הייתה זמנית או קבועה? אם הפחתת השכר הייתה זמנית, יש לחשב על פי השכר המלא ערב ההפחתה. אם ההפחתה הייתה קבוע ומוסכמ - השכר החדש הוא השכר לחיושב.
אלא אם מדובר בהקטנת היקף המשרה, ואז יש לחשב לכל תקופה על פי שיעור המשרה שלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העדרות עקב חתונה

ריטה 01/07/09
לכמה ימי העדרות בתשלום עקב נישואיו זכאי עובד המועסק במגזר הפרטי

היעדרות לצורך חתונה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/07/09
אם לא קבוע אחרת בחוזה אישי או בהסכם קיבוצי החל על העובד, אין לעובד זכאות ספציפית להיעדר לצורך חתונה. הוא יכול לקחת חופשה על חשבון יתרת החופשה שלו ויהיה זכאי לדמי חופשה.
מזל טוב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן