פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תוספת משפחה
תוספת משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התפטרות
אני עובדת קרוב לשנתיים במשרד עורכי דין, כל התקופה יש לא מעט סכסוכים בין השותפים ואני תמיד ביניהם.
לפני חודש, היה לי ויכוח עם אחת העורכות דין במשרד ומאז היא מחפשת אותי מתנהגת לא יפה.. ומאוד לא נעים לי...
כשניגשתי לבוס שלי, הודעתי לו שלא נעים לי ואאלץ ללכת.. הוא הבין אותי, וטען שאין לון מה לעשות נגדה. היא כזאת קשה. ואם אחליט הוא יכבד הכל.
ולעניין: האם מגיעים לי פיצויים?
תודה!
קבלת פיצויי פיטורים
לענייניך, עובד לא אמור לעבוד במקום בו משפילים אותו, ועל כן, ממליצה לך טרם הפיטורים, לכתוב מכתב המתריע שבמידה וההתנהגות של אותה ממונה תמשיך, תאלצי להתפטר כדין פיטורים ולדרוש את כל המגיע לך עפ"י חוק.
ה ספקת עבודה +הסכם עבודה
אני בת 51 ופרשתי מעבודה לאחר 23 שנה בעקבות ראה ארגון חדש.
ברצוני לשאול 2 שאלות:
1. במהלך חודש ההודעה מוקדמת הייתי במחלה עקב העזיבה סבלתי מחרדות , דופק מהיר, ולאחר כשבועיים לקראת סוף הודעתי המוקדמת התברר שיש לי לחץ דם גבוה . מה שלא היה לי אף פעם כרגע אני במעקב לקביעת המשך טיפול. שאלתי היא האם אני יכולה לתבוע את המקרה כתאונת מקצוע?
2. נחתם הסכם בין השרות הציבורי בשנת 2008 שהתבצע בשלושה פעימות . כרגע ממומשת הפעימה השלישית שחל גם עלי שאלתי היא האם הפעימה השלישית שמשולמת ב2010 חלה גם עלי גם שסימתי 6.09 ועבדתי רק 6 חודשים.
תודה
הפסקת עבודה
2. כדי להשיב על השאלה יש לקרוא את ההסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
לא פשוט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול לעובד בגין הוצאה לפועל
נניח שמשכורתו 4,900 ש"ח נטו והוא חייב בגין קניות ומפרעה 850 ש"ח
כיצד אני מבצעת?
עיקול משכורת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
התפטרות
זמן סביר להודעת התפטרות האם סה"כ של 20 יום מספיקים
נוסח מכתב התפטרות במצב של הרעה מוחשית
עברו 15 ימים עד היום
תודה
חוקיות
אני עובדת בחברת אבטחה הייתי מעוניינת לדעת עד כמה זה חוקי לפטר כעבור 9 חודשים כאשר מדובר בדפוס שבה חברת שמירה זו פועלת כמובן כדיי שאותם עובדים לא יקבלו ותק וכל מה שכרוך בכך...?
תודה.
בעיקרון - חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרישה עקב מחלת סרטן
אני בת חמישים וחליתי בסרטן השד.
במידה וארצה לפרוש ולצאת לפנסיה מוקדמת או רפואית האם זה ניתן?
אם כן כיצד עלי לפעול ולמי לפנות?
מהי הכדאיות בפרישה מוקדמת או ביציאה לפנסיה רפואית והאם זה ניתן בגילי?
תודה מראש
פרישה לפנסית נכות
אם אין לך קרן פנסיה והשאלה נוגעת לביטוח לאומי - פני לפורום ביטוח לאומי.
אם מדובר באובדן כושר עבודה וקבל גימלה מפוליסת ביטוח חיים - פני לפורום נזיקין וביטוח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקה בעבודה
אני עובדת עם נוער בסיכון (דרך עמותה) ויום העבודה שלי נמשך בין 9.5 ל-10 שעות. בגלל אופי העבודה אני לא מקבלת הפסקה ורציתי לדעת האם זה חוקי והאם כשעובדים דרך עמותות העניינים מתנהלים אחרת?
תודה
הבשורה הטובה היא
הבשורה הפחות טובה היא שההפסקה על חשבון זמנך...
עמותה נחשבת מעסיק רגיל מבחינת דיני העבודה...
דמי מחלה
אני עובדת בימים ב,ד ו-ה ורציתי לדעת כיצד מחשבים ימי מחלה בתקופה שנמשכת מיום ה עד יום ה (כולל).
תודה
תלוי
ככלל, ימי המנוחה לא נחשבים אולם ישנם 2 שיטות חישוב שונות.
נזכיר כי, קבלת ימי המחלה מותנה בצבירה המושפעת מהוותק
תשלום בגין ימי מחלה
האם עליי להשלים חוסרים מכיסי הפרטי
בתחילת עבודתי הוחתמתי על חוזה שבוא צוין שבמקרה של חוסרים בקופה עלי להשלים זאת מכספיי.
כיום כמעט כל חודש יורד לי כ200 ש"ח מהמשכורת...
בתלוש מצויין - חוסרים..
האם הדבר חוקי??
האם עליי לממן חוסרים בקופה בקביעות?
זה לא חוקי ו-זה לע עובד.
בהצלחה.
ריבוי מנכל"ים כהרעת תנאי עבודה
מזה כ-5 שנים אני מנהלת כספים בקבוצה של 4 חברות בתחום יבוא ושיווק.כשהתקבלתי לעבודה נאמר לי שאחד המנכ"לים הוא מנהל הכספים שאני כפופה לו.למרות זאת אני מדווחת באופן שוטף לפי דרישה לכל אחד משאר 5 המנכ"לים בקבוצה מה מצבו הפיננסי וכו'.לפני שנתיים נפתחה חברה חמישית ולה מנכ"ל נוסף שאני עובדת מולו. השנה יש ברצונם להוסיף חברה נוספת עם מנכ"ל נוסף שאצטרך לעבוד מולו ולדווח לו. בנוסף אשת אחד המנכלים שהיתה "רדומה" עד כה החלה גם היא "למנכל" .בקיצור סובבים אותי 8 מנכל"ים דורשניים ודורסניים ואני מרגישה שאני מתמוטטת מעומס. האם זה נחשב הרעת תנאי עבודה?תוספת החברות? ריבוי המנכלים? האם זה סביר שאדם אחד יתמודד עם כל כך הרבה מנכל,ים??
לתשובתכם אודה
אורה
יותר מדי עבוד- דיני עבודה
הסדרת קרן פנסיה
אני עובד כמעט כשנתיים והמעביד טרם הסדיר את נושא הפנסיה למרות בקשותיי, מה הדין אם אני מתפטר והוא מחליט לשלם לי רטרו את הסכום שהיה אמור לשלם לקרן פנסיה אך רק את הצד שלו.
בעיקרון אם הייתה לי קרן פנסיה כל חודש היה אמור לרדת לי מהמשכורת אחוז מסויים לטובת הקרן, ומאחר והמעביד לא הסדיר את הקרן הכסף הזה לא נצבר לטובתי...
האם על מחדלו הוא אמור לשלם לי גם את הסכום הזה מכיסו???
תודה רבה
אביתר
תשלום רטרואקטיבי של פנסיה- דיני עבודה
הודעה מוקדמת עפ"י חוזה העסקה
כפי שאני מחוייבת על-פי החוזה שביננו, אך הם לא הסכימו להמשיך והעסיק אותי את תקופת ההודעה המוקדמת,בטענה שהם לא סומכים עליי.יש לציין שקיבלתי מכתב ממעבידי שבו כתוב שהוא מוותר על זכותו להשתמש בשירותיי במסגרת 30 הימים נוספים שהם הם תקופת ההודעה המוקדמת.
השאלה שעולה כאן היא האם אני זכאית לתשלום שכר ממעבידי על תקופת ההודעה המוקדמת כפי שהודעתי לו אף על פי שהוא וויתר על שרותיי בתקופה זו?`
יש לציין שעבדתי שם רק כחודש וחצי. התפטרתי בגלל יחס גרוע שלווה בקללות מצד האחראית עליי. שהתקבלתי לעבודה נאמר לי שאני בשבוע נסיון ומיד אחריו יש לי ראיון עם רואה החשבון שלהם, וכך היה. אין איזכור כלל לתקופת נסיון בחוזה שבינינו
הודעה מוקדמת מוסכמת- דיני עבודה
לאחר לידה
רציתי לדעת בעניין ביטוח מנהלים.
אני סגרתי בחוזה עבודה, במקום שאני עובדת כבר שנתיים פלוס,
שאת ביטוח המנהלים, המעביד משלם לי על שני חלקיו,
גם שלי וגם שלהם.
השאלה מה קורה בעת חופשת הלידה, הם ממשיכים לשלם לי את שני החלקים או שרק את החלק שלהם ואני את שלי?
על פי הסכמתכם, גם בתקופה זו המעסיק צריך לשלם את שני החלקים
התפטרות עקב בעיות בריאותיות
התפטרות עקב מצב רפואי- דיני עבודה
משרה מלאה לגלובאלים
לא. משרה מלאה היא 186 שעות בחודש
חישוב תשלום פיצויים
פוטרתי לאחרונה ממקום עבודתי
במשך כשנה עבדתי במשרה מלאה ולאחר מכן במשרה חלקית
על פי מה מחושב תשלום הפיצויים שלי? על פי המשכורת האחרונה או על פי חישוב כולל של כל המשכורות
תודה
חישוב פיצויי פיטורים- דיני עבודה
חישוב תשלום פיצויים
פוטרתי לאחרונה ממקום עבודתי
במשך כשנה עבדתי במשרה מלאה ולאחר מכן במשרה חלקית
על פי מה מחושב תשלום הפיצויים שלי? על פי המשכורת האחרונה או על פי חישוב כולל של כל המשכורות
תודה
ראי תשובה למעלה
מה לעשות אם לא משלמים כחוק?
לא משלמים לי שבתות, שעות נוספות ומשמרות לילה- מה עושים?
עובד פרילנס
בקיץ החברה מקיימת השתלמות מרוחקת ממקום מגורי. ההשתלמות איננה בתשלום. החברה אומרת כי מי שלא יגיע, לא יוכל להדריך בשנה הבאה (נוכחות חובה). החברה אומרת, כי כתוב בחוזה שהם יכולים לקרוא לנו בשנה ל2 ימי השתלמות שנתיים (לא משנה אם הדרכתי טיול אחד בשנה או הדרכתי 20 טיולים).
א. האם הם נהגו כשורה?
ב. האם אני זכאי לקבל החזרי נסיעות על יום שכזה?
תשלום החזרי נסיעות לפרילנסר- דיני עבודה
התפטרות
חתמתי על חוזה עבודה למשך שנה וחצי עם חברת כוח אדם שבמסגרתו חתמתי על סעיף אשר אומר שכל חודש אשר אני לא אשלים מהשנה וחצי לה התחייבתי אני אחוייב לשלם עליו 800 שקל לפי מה שהבנתי סעיף זה כלל לא תקני כי כבר אין דבר כזה התחייבות בעבודה
אשמח אם תעזרו לי
תשובה
עובד שהגיע לגיל פרישה
לא לפטר ולשלם פצויים
ב. אם אין הפסקת עבודה של 3 חודשים לפחות, נוצר רצף לעניין פצויי פיטורים ולכאורה העובד יוכל לתבוע פצויים פעם נוספת.
עדיף לפטר עם הגעה לגיל הפנסיה, ואז לחכות 3 חודשים ולאחר שלושה חודשים להעסיק מחדש.
התפטרות
התפטרות
כנראה שלא מגיעים לך פצויי פיטורים, אך יש לבדוק התיחסות לכך בהסכם עבודה.
אם הפרישו עבורך לקרן פנסיה במסגרת הסכם קיבוצי, אז כנראה של המעביד לשחרראת כספי הפצויים, אך צריך לבדוק את ההסכם.




