פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכאות לפיצויי פיטורין לאחר חצי שנת עבודה
אי אפשר
אם המעסיק לא הפריש במהלך 2008 ואילך לפנסיה, יש לך עילת תביעה טובה נגדו. המקור הוא צו הרחבה בעניין פנסיה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על טופס אי העסקה אצל מתחרים
אני עומד לקראת עזיבת החברה שבה אני עובד למעלה משנה.
ידוע כי בכל מקרה של עזיבת עובד ישנו טופס עליו מתבקשים העובדים לחתום
בו הם מתחייבים שלא לעבוד אצל מתחרי החברה במשך שנה לאחר תקופת העזיבה.
ברצוני לדעת האם זה חוקי לחתום על טופס כזה ואם זה לא חוקי מה המשמעות של חתימה על טופס שכזה?
אנא בנוסף לתשובתכם אשמח אם תצרפו את לשון החוק לכאן או לכאן וגם את הסעיף הרלוונטי.
תודה מראש.
איסור תחרות
בנוסף יש לתת תמורה מיוחדת על התחיייבות כזו.
אחרת החתימה אינה מחייבת ובית הדין לא יאכוף אותה.
וודאי שאסור להתנות תשלומים בחתימה, אלא אם משולמות זכויות העולות על המתחייב מהחוק, שאז ניתן לראות בכך תמורה מיוחדת.
המקור לנ"ל הוא פסיקה.
לחוות דעת כתובה עם אסמכתאות - פנה לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מחלה פקטיבי
יותר פשוט
אם אכן תוכיח שהוא המציא אישור כוזב, תוכל בהחלט לראות בכך מעילה באמון המצדיקה פיטורים, אולי אפילו תוך שלילה חלקית של פיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוקיות אי תשלום שכר בחופשת הקיץ למורה בביה"ס פרטי
אין צוי הרחבה בענף ההוראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים וימיי חופשה
המעסיק שלי הודיעה לי על סיום עבודה של חודש בזמן שהחברה שבה אני עובד המשיכה להעסיק אותי עד מואד סיום העבודה.
כמו כן נצברו לי כחודשיים ימיי חופש שלא ניצלתי.
המעסיק שלי מעוניין לשלם לי את ימיי החופש בפדיון חד פעמי בסיום העבודה בשעה שאני מעוניין להמשיך לקבלם כמשכורת יחד עם התנאים הנלווים (כמו ביטוח מנהלים ורכב צמוד). האם אני רשאי לדרוש זאת? במידה ועומדת לזכות המעסיק לשלם לי פדיון ימיי חופשה האם אני רשאי לדרוש שישלם לי את התנאים הסוציאלים בתקופה האמורה?
בתודה מראש
דוד
סיום עבודה
מותר לו לשלם בסיום העבדוה ללא תנאים נלוים. אתה זכאי לתנאים נלוים על תקופת עבודה ולא על פדיון חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
א. מה אני אמורה לעשות במצב זה?
ב. מחר יש לי יום עבודה, האם לבוא לעבוד?
תודה רבה על הפורום הזה, וגם על שאלות נוספות ששאלתי כאן ועזרתם לי מאד.
פיטורים
את יכולה להיאחז בכתוב, לבוא לעבודה ולטעון שכל עוד לא קיבלת הודעה בכתב על פיטורייך - לא פוטרת ואת ממשיכה לעבוד. יש להניח שמכתב הפיטורים לא יאחר לבוא.
היערכי להגשת תביעה. הכיני כל מסמך הנוגע לעבדוה, הכיני כבר תרשומת של גירסתך העובדתית על כל הטענות כלפייך.
רצוי מאד לפנות כבר לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם צריך להגיש למעסיק מכתב התרעה ליפני הגשת תביעה?
אני רוצה לתבוע את מקום העבודה שלי על כסף שהם לא שילמו לי
(דיברתי איתם עשרות פעמים וכלום לא עזר)
רציתי לדעת אם על פי חוק ליפני שאני מגיש תביעה,
אני חייב להתריע בכתב עך כך למעסיק?
ובמידה וכן האם אני חייב להגיע למקום העבודה פיזית ולתת לו את המכתב?
או שאפשר בדואר רגיל, בטלפון, או בדואר אלקטרוני?
תודה רבה
רצוי, אין חובה.
הדבר רצוי ומקובל. לעתים (רחוקות...) אף קורה שהעניין נפתר באמצעות המכתב.
דואר רשום יספיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה – התפטרות
אני מתפטרת מעבודתי לאחר שנה וחודש
רציתי לדעת מבחינת החוק האם מגיעים לי דמי הבראה (שוב מדגישה שאני מתפטרת) ועוד שאלה קטנה כמה זמן אני מחוייבת בהודעה מראש?
התפטרות
אם עבדת במשכורת חודשית את חייבת בהודעה מוקדמת של חודש. אם לפי שעות - 16 יום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסירת פרטים חסויים
לאחרונה חפשתי עבודה דרך מספר חברות השמה בתחומי {מכירות נדל"ן},כנראה שחברת ההשמה שלחה את קורות חיי לאחת מחברות הנדל"ן שחיפשו לאייש משרה פנויה.
מסתבר שאחת מחברות הנדל"ן שלחה את קורות חיי למנהל האישי שלי למרות שמצויין בקורות החיים שלי שהדיסקרטיות נחוצה כי אני עדיין עובד. סביר להניח שהמנהל שלי והאדם שהעביר את קורות החיים שלי מכירים. יש באפשרותי לנבור ולגלות מי האדם והחברה שרמסה את פרטיותי.
כנראה שכרגע אני חשוף לפיטורים.
האם אני יכול לתבוע ואם כן על איזה סכום?
ההכנסה שלי נטו היא 15.000 ש"ח.
לתשובתך אודה.
אמיר
נראה על פי התיאור שיש לך עילת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות גלובליות
לפני חודשיים גיליתי בתלוש משכורת כי הסכום הקבוע בסעיף "משכורת" צומצם ב 2500 ש"ח ובמקומו סכום זה נכנס לסעיף חדש "שעות נוספות גלובלי". לפי חישובי לא נפגעו ההפרשות בתלוש לביטוח מנהלים.
1. האם יש בפיצול זה סיכון בפגיעה בזכויותי ?
2. האם פיצול זה לא חייב בהודעה מוקדמת לעובד?
תודה
שעות נוספות גלובליות
1. לכאורה לא, אך רצוי לעגן זאת במסמך בכתב, שיקבע שכל הכללים החילים על שכר יחולו על רכיב השעות הנוספות הגלובליות.
2. לא. רק פיטורים וחופשה שמעל 7 ימים מחיייבים בהודעה מוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לעו"ד קריב בעניין אכיפת פס"ד בבי"ד לעבודה
תודה
פנה לפורום הוצאה לפועל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי חופשה
פדיון חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
לא לחתום
אם מנסים לייחס את הפיצויים לפי תפקידים - זה לא חוקי ואינך חייב להסכים לכך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם דרישת המעביד לעבור קופת חולים הינה חוקית?
בתודה מראש,
עינב.
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
כן ולא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החלפת אתר העבודה- עילה לתביעת פיצויי פיטורים?
אני עובד כמאבטח של חברת שמירה מסוימת מעל לשנה. מתחילת עבודתי ועד כה אני עובד באתר מסוים. כעת לאחר סכסוך פוטרתי מהאתר הנ"ל.כעת חברת השמירה מציעה לי עבודה באתר אחר. אין ברצוני לקבל את ההצעה,האם חברת השמירה, שהיא שילמה את משכורתי עד כה, מחויבת לשלם לי פיצויי פיטורים? או שמא העובדה כי היא מציעה לי עבודה באתר אחר פוטרת אותה מכך.
תודה רבה מראש.
ההעברה כשלעצמה - לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדה בשכר עבודה
אני עובדת 20 שנה בתור מזכירה במשרד בשבוע האחרון זימן אותי המעסיק לשיחה במשרדו ושם הודיע לי שהוא מבקש להפחית את שכרי ב- 20%. הבנתי מדבריו שהוא זקוק להסכמתי וחתימתי.
ישנן מספר שאלות שברצוני לברר: מקריאה בפורמים הבנתי שאם אני לא מסכימה לעניין אני זכאית להתפטר ולקבל את פיצוי הפיטורים.
1. במידה ואינני מסכימה להפחתה האם אני מקבלת מהמעסיק מכתב פיטורים?
2. אלו מכתבים עלי מהמעביד? אישור על שנות עבודה, המלצה????
3. האם עלי לעבוד בתקופת התראה מוקדמת? או אינני מחויבת מכיוון שמדובר בהרעת תנאי העבודה.
לתשובתך אודה,
אורית
הרעה מוחשית בתנאי העבודה
1. לא. את לא מפוטרת אלא מתפטרת.
2. אישור על תקופתה העבודה. אין חובה לתת המלצה.
3. כן. המעסיק קובע אם העובד עובד בתקופת ההודעה המוקדמת או לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיחות
גם על זה צריך לשאול עו"ד???
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספת (אודה לכם אם תעזרו לי )
שעות נוספות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי חופשה במקרה של פיטורים
התפטרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס עזיבה
ולכן אני מעוניינת לדעת אם אני בכלל יכולה לגשת אליהם בטענה כי אין הם זכאים לגבות ממני את הקנס ע"פ חוק .
את יכולה, אז מה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
אני מצאתי עבודה חדשה ואני כרגע עובדת בעבודה לפי תשלום שעתי. אין לי חוזה עם אותה חברה אבל אני עובדת שם כבר שלוש וחצי שנים. האם אני מחיובת בהודעה מוקדמת?
כן. יש חוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי החתמת כרטיס
אחת החברות בעבודה אמרה כי הדבר הנ"ל הינו חוקי היות והם מורדים את זה על חשבון 2 הפסקות של אותו חודש היות והם משלמים לנו על הפסקה בת חצי שעה שאותה בעצם הם לא חייבים לשלם .
ברצוני לדעת האם הדבר הנ"ל הוא נכון ?
ניכוי שכר
ועדיף פשוט להקפיד, לא לשכוח את הכרטיס ולהעביר אותו באופן סדיר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס בעבודה
חתמתי על החוזה מכיוון שהייתי בטוחה שאני הולכת לעבור הדרכה מגורם מוסמך אולם לאחר תחילת עבודתי ההדרכה שקיבלתי הועברה לי על ידי אחת הנציגות של המוקד אשר נמצאת בחברה רק 6 חודשים, ההדרכה שעברתי 3 שבועות .
שאלתי היא האם אני מחוייבת לשלם את הקנס הנ"ל למרות שההדרכה שקיבלתי לא הועברה על ידי מקור חיצוני מוסמך ?
ואם כן האם הסכום הנ"ל הוא סכום ריאלי ? הבנתי שיש אפשרות לגבות קנס של מקסימום 2000 ש"ח ובנוסף יש לחלק את הסכום לפי מספר החודשים שאני עובדת שהוא 3 חודשים?
חשוב לציין שהמשכורת שלי הינה 4000 ברוטו
"קנס עזיבה"
יפה שאת קובעת מסמרות מדוייקות (2000 ש"ח וכד'), אני הרבה פחות בטוח מהו קנס מידתי ונכון. אם יכיר בית הדין בזכות המעסיק לגבות קנס כאמור, זה היה על פי התרשמותו, אין קריטריונים מדוייקים.
לא ציינת שיש בדעתך להתפטר.
אם תעשי זאת, עשי זאת אחרי קבלת המשכורת, ואז יהיה על המעסיק לשכנע שהוא זכאי לגבות את הקנס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין של עובד
2. בגלל שינוי שם חברה לא הוסדרו ענייני קרן הפנסיה שלי ולא בוצעה העברת בעלות ומילוי טפסים רלוונטים על מנת להמשיך את הפוליסה יתכן והחברה בצעה הפקדת כספים אך בגלל שלא בוצעו הליכים אלו לא הופקד לי שום סכום בפוליסה
רקע:
אני עובד בחברה משנת 2005
בשנת 2008(1/5/08) נרכשה על ידי בעלים חיצוני
בשנת 2009(1/1/09) נרכשה על ידי בעלים חיצוני נוסף
עד היום לא הוחתמתי על מסמך השומר על זכויות עובד לאורך השנים
עקב תפקוד לקוי של הנהלת חשובנות נפגעו כספי הפיצויים שלי ולכן בעת קניית החברה בפעם השנייה קבלתי את הפיצויים וחתמתי על מסמך המעיד שאין לי שום טענות או תלונות נגד החברה עד לתאריך 1/1/09, אחרת לא הייתי מקבל את הפיצויים.
לא הוחתמתי בחוזה עבודה כלשהו והייתי משתכר בשכר גלובלי ללא כל התחשבות בשעות העבודה שלי(מה שהמעסיק קרא חוזה אמון) דרשתי מס' פעמים לחתום על חוזה אך טרם נעניתי.
במידה והפיטורין שלי נכנסו לתוקף ביולי האם אני זכאי למשכורת מלאה או חלק יחסי ממנה
הייתי שמח לקבל עצה בנושא או גורם שאוכל לפנות.
אציין כי גם בהיותי עובד בחברה הצוות הניהולי הבכיר לקוי וישנם ליקויים רבים שגורמים לקשיים והתנהלות מול העובדים בדרג נמוך יותר
מורכב מדי לפורום
רצוי לפנות ליעוץ. אתה יכול לעשות שימוש באופציית הייעוץ האישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




