פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
"הקפצה" לעבודה
כוננות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
התפטרותי הייתה חוקית, אולם עברו תשעה ימים ועדיין לא קיבלתי משכורת, תחילה הם טענו כי עלי לחתום על מסמך סיום עבודה, ולאחר מכן כשחתמתי, הם טענו כי לא תופקד המשכורת לחשבוני כפי שהיה נהוג וכי עלי להגיע לקחת צ'ק, כעת לאחר שהגעתי לאסוף את הצ'יק הם מסרבים לתת לי אותו בטוענה שעלי לחתום תחילה על מסמכים לפיהם אני מתחייבת לא לתבוע את החברה ולחתום על מסמכים נוספים שמכסים אותם משפטית, לפי התלוש שניתן לי (לאחר מאמצים רבים) ניכר כי לא שולמו לי שעות נוספות.
אולם אין ביכולתי הכלכלית להמתין עד למשפט הוגן בכדי לקבל את שכרי.
האם מותר להם מבחינה חוקית להחזיק במשכורת, האם עלי לוותר על השעות הנוספות, מאחר ומדובר בחברה גדולה וחזקה?
הלנת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב זמן
תודה
חישוב זמן- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובד שגנב מהחברה
בהסכם עם תחילת עבודתו ניתן לו רכב ונאמר לו במפורש כי הרכב הוא להסעה הביתה וחזרה לעבודה (מקום העבודה 20 דק' ממגוריו).
היו פעמים בהם ביקש הנהג את הרכב לצרכיו האישיים ועליהם הוא שילם דרך המשכורת.
בחודש האחרון גיליתי חריגה משמעותית בדלק (2500 ש"ח), כאשר בדקתי זאת באמצעות תוכנה שיש לי מחברת איתורן גיליתי כי הוא ביצע נסיעות חריגות ברחבי הארץ וזאת ללא ידיעתי.
עם הפרת אמון חמורה זו אני שואלת מה מגיע לו מבחינת החוק?
האם אני יכולה להחתים אותו על מסמך הסכם בכדי לאלהגיע לתביעה?
האם אני יכולה לדרוש את התשלום על הדלק?
בנוסף הוא ביצע 3 תאונות וקיבל דו"ח משטרתי איך אני יכולה לפתור זאת מבלי שאצא בנזק גדול?
האם אני יכולה למנוע ממנו את המשכורת האחרונה?
אודה על תשובה מהירה
בברכה
חנית
עובד שגנב- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימי לב לנקודה חשובה
קנס איחור
פני לפורום דיני צרכנות..
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בעקבות קיצוץ במשכורת
תודה רבה
מאיר חברון 0525438887
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה למטפלת
תודה
פרשה לפנסיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
פיצויי פיטורים - דיני עבודה
הערה לסיום: ממליצה לך בחום לבדוק שבע פעמים לפני משיכת כספי הפיצויים מהקרן/ביטוח. בחלק מהתוכניות המשיכה בלתי אפשרית, אבל גם אם אתה רשאי למשוך את הכספים, הרי שאתה פוגע (מקטין מאוד) את גובה הפנסיה (קצבת הזקנה) שלך לעתיד, ולכן כדי לחשוב על ההשלכות של משיכת הכספים בשלב זה. אם אתה זקוק לכסף מיידי, שווה לבדוק את תוכניות ההלוואה של הקרן/ביטוח.
בכל אופן - שיהיה בהצלחה!
פיצויים
אני עובדת כשנתיים במקום עבודה. אם אני עוברת לגור במקום רחוק יותר ואני עוזבת את העבודה, האם אני זכאית לפיצויים וכיצד מחשבים את זה?
בנוסף, האם אני יכולה לחתום אבטלה כאשר אני סטודנטית לתואר שני- מה שאומר שאני לומדת רק יום וחצי בשבוע?
תודה,
ליאת.
מעבר דירה והזכות ליצויים- דיני עבודה
לעניין הזכות לפיצויים השאלההיא לאן את עוברת, אם מדובר בישוב חקלאי או למקום שנכנס לרשימת עיירות הפיתוח אז כן, לכל מקום אחר לא אלא אם מדובר במעבר בשל נישואים למקום מגורי הבעל עובר לנישואים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
האם מותר למעסיק לסרב לעובד לצאת לחופשת לידה?
חופשת לידה לאב- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
שאלה לגבי מס בריאות השתחררתי לפני פחות משנה משירות
1 מה זה?
2 האם באמת הם צריכים להוריד לי מס בריאות למרות שאני משוחררת פחות משנה?
תודה.
מס בריאות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פני לפורום ביטוח לאומי
עבודה בשבת ליהודים
אני וחברה שלי שנינו עובדים ביום שבת - אני בפצריה והיא בחנות בגדים (יש לנו יום מנוחה אחר ושנינו מקבלים יותר כסף ביום שבת).
האם זה חוקי להעסיק יהודים בשבת בשני העסקים הללו או שמותר להעסיק רק לא-יהודים?
האם גם חברה שלי או אני מסתכנים בכך שאנחנו עובדים בשבת ויכולים גם לקבל קנס אם אחד מהעסקים האלה אסור לפתוח בשבת?
תודה רבה!
עבודה בשבת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
עובד שפוטר
עבודה בהודעה המוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
פיצוי פיטוריםץ
עכשיו 10 שנים אחרי אני מעונין לעזוב את הגנן האם מגיעים לי פיצויי פיטורים?
תשובה
ממתי שעות מנוחה שבועי
מה המשמעות לעובד שעבת ביום שישי בקיץ בין 12 ל-19 ובשבת בין 7 בבוקר ל-15 אחה"צ. וביום א החל לעבוד ב-7 בבוקר. על אלו מבין שעות העבודה יקבל את התוספת של 150%?
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14 במופיע בחוזה העסקה אישי
סעיף 14- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן להוסיף סכום פיצוי עוגמת נפש בתביעת עבודה?
אני מתכוון לתבוע את המעסיק לשעבר על הלנת שכר
בנוסף נגרם לי הרבה עוגמת נפש בגלל כל הריצות והטלפונים שעשיתי
והיחס המזלזל מצידו.
רציתי לדעת האם בתביעה על הלנת שכר
אני רשאי לתבוע בנוסף סכום כספי על עוגמת הנפש?
או שעדיף רק לכתוב שאני תובע מהמעסיק פיצוי על עוגמת הנפש
ולתת לשופט להלחליט על גובה הפיצוי
בנוסף יש לי הקלטות טלפוניות עם נציגי החברה שבה הם מודים שהם חייבים לי כסף אבל הם לא מעוניינים לשלם.
האם להגיש את זה במזכירות בית המשפט ?
תודה רבה
עגמת נפש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעוניינת להתפטר
1. האם דיני העבודה חלים גם עלי בשל היותי שוטרת
2. מהם זכויותי
3. האם אני יכולה להתפטר בטענה של הרעת תנאים
בתודה מראש
תוספת - למעוניינת להתפטר
שוטרת- דיני עבודה
תשובה
הרעת תנאים (קיצוץ 3 שעות ביום
1. האם מישהו יכול לומר לי מהו החישוב לצורך קבלת פיצויים לשיטתו של מנהל החברה,
2. האם הצעתו הוגנת או שעלי לחשב נתונים נוספים.
3. האם במצב הדברים לא כדאי לי להתפטר בטענה של הרעת תנאים
אודה לכם מראש על הסיוע
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
הודעה מוקדמת
המקרה הוא כדלהלן:
הוצעה לי עבודה במקום מסויים כמנהח"ש (חלק מצוות של שניים).
הגעתי לראיון ורואיינתי ע"י מנהח"ש הבכירה והמנכ"לית שנכחו בחדר באותו זמן ונאמר לי שנמצאתי מתאים ואוכל להתחיל לעבוד מיד.
אך עם זאת נאמר לי שאצטרך לעבור עוד ראיון אצל רואה החשבון של החברה לאחר כשבוע (שבוע ניסיון).
את הראיון אצל רואה החשבון עברתי בהצלחה ונמצאתי "יותר מראוי" לעבודה. יש לציין שהוחתמתי על חוזה אישי שהסעיף שהכי הפריע לי אומר כך : "מוסכם, כי ניתנת לעובד ולחברה האפשרות להפסיק את עבודת העובד בחברה, בכל עת מיום תחילת העבודה, וזאת בהודעה מוקדמת בכתב לצד השני של פחות 30 יום מראש."
מאז התחילה מסכת התנכלות עליי מצד מנהח"ש הבכירה בגיבוי של המנכ"לית שבמקרה הן גם חברות טובות.
לא פעם ולא פעמיים גודפתי וקוללתי לאזני רבים (מה שמעלה בי שאלה לגבי תביעה על הוצאת דיבה) וזאת בזמן שאני מתנהג בצורה הכי בוגרת שיש ולא "עניתי במטבע שבו שילמו לי".
היום שבו "נשברתי" היה 4 ימים לקראת סיום חודש העבודה , כאשר הגיעו מים עד נפש, הלכתי למנכ"לית והודעתי לה על התפטרותי , ושיש לה חודש ימים עד שאני לא אהיה שם יותר , יתרה מזאת, אפילו הצעתי לה לחפוף את האדם שיבוא אחרי. (כל זאת כאשר אני עובד שם רק כחודש בלבד!)
המנכל"ית מצדה אמרה שהיא לא מוכנה שאשאר ,ביקשה ממני את המפתחות לדלת החברה , חטפה ממני מחברת אישית שלי שבה היה חומר של הנהלת חשבונות מלימודיי הקודמים שהבאתי כעזרה וקרעה אותה לגזרים לתדהמתי, ו"ליוותה" אותי כאילו הייתי פושע אל מחוץ לכותלי החברה.
כל זה היה ביום חמישי וביום ראשון שלחתי לה מכתב התפטרות בכתב.
כעת: השאלה שעולה היא, האם אני זכאי לתשלום על ההודעה המוקדמת כפי שהודעתי למנכ"לית (כפי שכתוב בחוזה) וזאת גם לאחר שהיא שלחה לי מכתב שהיא מוותרת על שרותיי, כאשר אני התכוננתי נפשית להישאר במקום מאוס זה כחודש נוסף...( ההתחייבות שלי להודעה מוקדמת).
אודה לכם על העזרה ותגובתכם המהירה.....
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
אתה יכול לצרף לתביעה גם פיצוי בגין נזקים שנגרמו לך, למשל לשלם לך את עלות הקורס שהחומר שנלנד בו היה במחברת שנקרעה במזיד (מן הסתם לא תקבל את מלוא עלות הקורס, אך יתכם שתקבל חלק מהכסף).
תוספת יוקר וקיצוץ דמי הבראה חוזה אישי במגזר ציבורי
במסגרת עסקת החבילה במשק קיצצו לכל העובדים הדרוגיים 50% מדמי ההבראה השנתיים והם אמורים לקבל תוספת שכר חד פעמית של 36% .
לעובדי החוזה במקום עבודתי שמהווים מיעוט (3 עובדים בחוזה לעומת כ-50 עובדים קבועים) קיצצו 50% מדמי ההבראה אולם נאמר לנו כי לא
נקבל את התוספת של 36% כי היא ניתנת לעובדי הדרוגים בלבד. האם זה נכון לקצץ לנו בדמי ההבראה ולא לשלם לנו את התוספת שמקבלים
כלל העובדים, ובכלל כיצד אמורים עובדי חוזה לקבל פיצוי בגין שחיקת
השכר אם אנו לא כלולים בהסכם של המגזר לתוספות שכר בגין שחיקה?
קיצוץ דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
אי תשלום בגין חופשה
יש שתי שאלות: אודה מאוד אם אענה
1.אני עובדת כבר שנה ושמונה האם אני זכאית לחופשה בתשלום? אם כן כמה ימים?
2.כיצד או לחלופין אצל מי ניתן לבדוק את תלוש השכר שלי על מנת לראות שהכל מתנהל שם כדין?
תודה מראש...
תשלום בגין חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר חופשת לידה- התייעצות
אני עובדת בחברה גדולה שמצבה הכלכלי הולך ומדרדר, השמועה אומרת כי עד סוף יולי הולכים לפטר 30 אחוזים ויש עוד גל בספמבר ונובמבר.
התפקיד שלי הוא מנהלת תיקי לקוחות שוק חו"ל, כלומר, יש לי מדינות שאני האחראית הבלעדית עליהן לייצוא המוצרים של החברה.
חודש לפני חופשת הלידה, החליפו לי ראש צוות, אני ילדתי במרץ, חזרתי לעבודה ב-08/07 וכעת הוא מסרב להחזיר לי את השווקים, ובמקביל הוא טוען כי אין לו עבודה אחרת בשבילי, בשיחה פרטית ו"חברית" הוא אמר שהמצב ממש לא טוב, הוא לא יודע להבטיח את מקומי בסוף תקופת החסינות ווידא איתי מתי מסתיימת תקופת החסינות וניתן יהיה לפטר אותי.
מה שמצאתי ברשת זה שהוא חייב להחזיר אותי לעבודה, וחייב לשמור לי על התנאים הסוציאלים, על שני הדברים הוא מקפיד, אבל לא מצאתי בשום מקום שהוא חייב להחזיר אותי לשווקים שלי או לעבודה מקבילה. אני רוצה להתעמת איתו ולומר לו שהוא עובר על החוק אבל אני לא בטוחה בכך. אני יודעת בוודאות שהוא הולך לפטר אותי לאחר התקופה ואני יודעת שיהיה לו קל יותר במידה ואני מקבלת את רוע הגזירה, אחרי הכול הוא יכול להוכיח שבמשך חודשים בעצם לא עשיתי כלום ולא הייתי יעילה לחברה, למעשה הוא החזיר אותי למראית עין.
מה ניתן לעשות?
אודה מראש על התשובה
תוספת לשאלה
שאלה ל מ ו מ ח ה!!!!!!
מישהו מכיר פסק דין בנושא זה?
להדגיש- לא מדובר בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה. אין רלוונטיות לכך כי המעסיק שילם לי 200 ש"ח בחודש על כך.
אודה על תשובה מלומדת...
מה הבעיה בדיוק אם קיבלת כסף על כך ?
יש לבדוק את הנוסח המדויק של חוזה העבודה
אי קבלת מכתב התפטרות על ידי המעסיק
ברצוני לדעת מהו הדין במקרה בו אישה הגישה מכתב התפטרות, אך המעסיק סירב לקבלו וביקש ממנה להמשיך בעבודתה. האישה נעתרה לכך והמשיכה בעבודתה כחודש נוסף ולאחר מכן בעקבות סכסוך שנתגלע ביניהם הודיע לה המעסיק כי הוא "מפעיל" את מכתב ההתפטרות שלה ( מן הסתם על מנת שלא לפטר אותה ובכך לשלם לה פיצויים). האם יכול לעשות כן? האם אין בהמשך עבודתה במקום, משום הסכמה מכללא ל"ביטול" מכתב ההתפטרות? אשמח לאסמכתאות רלוונטיות אם ישנן. תודה
אי קבלת מכתב התפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




