פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורין והוצאת שם רע – איך מגישים תביעה ולאן?
לפני 5 חודשים פוטרתי מחברת הייטק מסוימת אחרי 11.5 חודשי עבודה ללא שימוע, ללא פיצויי פיטורין וללא דמי הבראה. הטענה שלהם לפיטורין הייתה כי אין להם פרויקטים חדשים והם נאלצים לצמצם. קיבלתי התחייבות בכתב ממנכ"ל החברה כי ייתנו המלצות לכל שיידרש וגם קיבלתי מכתב המלצה ממנהל הפרויקט תחתיו עבדתי. אציין כי לאחר הפיטורין החברה גם ניסתה להלין את דמי ביטוח מנהלים ולא העבירה לי טופס 161. בנושא הזה לא ויתרתי והזהרתי אותם שאתבע אותם ורק אז שולמו לי דמי ביטוח מנהלים. התחלתי לחפש עבודה וגיליתי שכאשר אני נותנת בתור ממליץ את מנהל הפרויקט, אזי אחרי ששומעים את ההמלצות שלו לא רוצים לדבר איתי יותר. כשזה קרה פעם ראשונה, יצרתי איתו קשר ושאלתי מה היה והוא אמר שנתן המלצות מעולות ואז חשבתי שטעיתי. אך לצערי, אחרי שעברתי תהליך קבלה ארוך ומייגע לאחת החברות הממשלתיות, שוב נידרשתי לתת ממליצים ושוב בתום לב נתתי את השם שלו ושוב ואחרי זה נאמר לי מפורשות כי ניתנו המלצות לא טובות עלי ולא קיבלתי את המשרה.
אני מעוניינת לתבוע את החברה ואת מנהל הפרויקט באופן אישי על הוצאת שם רע ונזיקים שנגרמו לי בגין זה. מה התהליך - לאן פונים ומה דורשים - תביעת דיבהפיצויים?
תודה רבה.
תשובה
שעות נוספות
תודה מראש אולגה
חישוב שעות נוספות
ביום עבודה - לאחר 8:36 שעות עבודה
בחודש - אם עבדת יותר מ - 186 שעות עבודה.
צרות כספיות – עזרה!
אני מנהל כ"א שכיר בחברת השמה המונה עובד אחר - רק אני - חב' קטנה
פנו אלינו מנציבות שוויון הזדמנויות לגבי משרה שפורסמה בעבר - מודעת דרושים מפלה - בו לכאורה ציינו גילאים .
אינני זוכר את הפרסום , האתר תעסוקה בו אנו מפרסמים לא מוצא את המשרה
אולם יש ציטוט מדויק של אופי התפקיד כך שאני מניח שהיה פרסום כזה אך הוא הורד במהרה ברגע שראיתי שפורסם בטעות גיל
שאלותי - מה העונש לחברה שמפרסמת מודעת דרושים מפלה עפ"י גיל ו/או מין ?
האם מנהל הכ"א השכיר נענש באופן אישי ? - קנס ו/או רישום פלילי?
מה הקנס הממוצע במקרים כאלו?
אני חרד לגורלי , מפרסם עשרות מודעות דרושים
לא מפלות במשך שנים ופעם ראשונה שאני " נופל " ומקבל פניה כזו מרשות ממשלתית
אנא - חוות דעתך והמלצתך
האם באופן וודאי הנציבות תוביל אותנו למשפט ?
המשך - בעל החברה מעוניין שנפגש עם הנציבות , הוא לא רואה צורך לערב בשלב זה עו"ד
אני , לעומת זאת , בחרדה גדולה - מעולם לא נפגשתי עם עו"ד ולא הייתי בבית משפט
משיטוט באינטרנט הבנתי שזה עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים
כמובן אני אחראי עפ"י חוק לכך אך אין לי כסף רב , רק חסכונות לדירה
האם כאחראי אני אשלם את כל הקנס או חלקו ?
אני מפרסם באתר תעסוקה אינטרנטי ומעדכן כל יום ולעיתים מס' פעמים ביום , האמת היא שבאמת ! אני לא זוכר את לשון המודעה שאכן מנוסחת רע מאד
( כותרת : מזכיר/ה אבל התוכן - מזכירה , אשה מנוסה , ציון גילאים ... )
הנוהל שלי כל יום לעדכן / לשנות את המודעות ואם היתה מודעה כזאת סביר להניח שהורדתי אותה , שהיא היתה לזמן קצר בלבד אך איני יכול להוכיח
כמו כן , ימים ספורים לפני תאריך המודעה המחשב שלי קרס ורכשנו מחשב חדש - היו ימים לחוצים בהם
גזרתי והדבקתי משרות מכל מיני מקורות ויכול להיות שהיתה טעות סופר
לפי התאריך אני לא יכול לשייך את המודעה למשרה כלשהי אבל לאחרונה דוקא שלחתי מועמדת בת 49 לראיון ללקוח שלנו , כך שבאמת איני מפלה עובדים/ת
לאור המידע הנ"ל - מה אתה מציע לי ? איך להגיב מול הנציבות - הם נתנו לנו שבועיים לתגובה
אגב, סליחה על אריכות הדברים - אני מאד מאד מודאג ממצבי
ביטלתי חופשה בארץ כי אני מתחיל לחסוך לקנס ומאד מפוחד
בעל החברה מסר לי שאין טעם בשלב זה להעזר בעו"ד
וננסה לדבר עם הנציבות
האם להגיד את כל מה שכתבתי לעיל - זאת האמת
תודה שוב מראש
עזרה משפטית- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחייבות לעבודה
בחוזה היה כתוב שעלות ההכשרה שעברתי הייתה בגובה 500 שקלים וארכה 12 שעות אבל בפועל היא ארכה כ7 שעות ובשעה- שעתיים האחרונות אף עבדתי לבד באופן עצמאי לחלוטין. בנוסף ההכשרה גם לא הייתה פרטנית (היו עוד 2 אנשים) והיו בה הפסקות מרובות (מי שהכשירה אותנו עבדה וענתה לטלפונים במהלך ההכשרה).
ברצוני לציין שלא קבלתי תשלום עבור 7 שעות ההכשרה ונאמר לי שרק כשאשלים שלושה חודשים בעבודה אקבל את השכר על שעות אלה.
היות וטרם קבלתי שכר על ההכשרה וגם אקבל עליה תשלום השכר יהיה רק 147 ש"ח (השכר הוא שכר מינימום), האם זה הגיוני לקנוס אותי ב500 שקל?? האם אני צריכה לשלם לחברה על כך שאני עובדת בה?? הרי לאחר הכשרה קצרצרה כבר התחלתי לעבוד עבור החברה.
ברצוני לציין שאינני מתכוונת לעזוב כרגע את החברה אבל היות והשכר מאוד נמוך אני בהחלט פתוחה להצעות אחרות...
ראש יהודי
הלנת פיצויי פיטורין
האם העובד זכאי להלנת פיצויי פיטורין?, מה עליו לעשות למיצוי זכויותיו?.
טופס 161
פיטורים
מכיוון שהם ידעו כי אני אמורה לעבור ניתוח ב7.6 הם אישרו כי ימי המחלה לא יהיו חלק מהודעה מוקדמת ואקבל עליהם תשלום ימי מחלה.
ב6.7 הסתיימה חופשת המחלה ואז בעצם החל "חלף הודעה מוקדמת"
שאלותי:
1. האם בזמן חלף הודעה יש יחסי עובד מעביד?
2. מה משלמים בחלף? המשכורת שלי היתה מורכבת מבסיס+ ש"נ קבוע+ נסיעות.האם אקבל מלא?
3. לא קיבלתי "מכתב פיטורים" אלא מכתב שבו נירשם "סיום עבודה" ללא סיבת הסיום או זמני העבודה שעבדתי. האם ע"ס מסמך זה אוכל לתבוע אבטלה?
4כל 3 חודשים קיבלתי בונוס עבור מכירות.האם הפיצויים יכללו מרכיב זה?
פיטורים
חופשת לידה
חופשת לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף ביותר
חזרתי לעבודה לאחר שלקחתי חופשה בת שבועיים כולל שישי שבת ז"א נעדרתי מ 10 ימי עבודה.
שאלתי היא כמה מגיע לי ימי חופש בשנה והאם יכולים לחסיר לי ממשכורתי הבאה?
ימי חופשה- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה ביתר…….
הבטחה בע"פ- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה
האם הוא יכול לפדות את דמי המחלה בכסף בעד כל השנים האלה שהוא לא לקח חופשת מחלה -או אפילו רק בעד התקופה האחרונה לאחר החלפת השם???
פדיון חופשת מחלה- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה דחופה בבקשה.
מה קורה אם אני מעוניינת לפרוש אחרי חודש? חודשיים וכו' במידה וחותמת על סעיף כזה?
מה החוק אומר?
אני אמורה לחתום על החוזה בימים הקרובים.
אשמח לתשובה בהקדם
תקופה עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בפעם השנייה במן הריון
המשך פטורים בזמן הריון
פיטורים בהריון- דיני עבודה
תשלום עבור שעות נוספות
1. מה הדין לגבי שעות נוספות? ומעבר לכמה שעות עבודה מגיע לי תשלום עבור שעות נוספות?
2. האם זה חוקי לשלם שעות נוספות על בסיס חודשי ולא על בסיס יומי?
3. האם זה משנה שבחוזה עבודה רשום שעלי לעבוד בימי שישי?
תשלום שעות נוספות- דיני עבודה
שעות נוספות על בסיס חודשי ניתן לשלם רק אם יש לכך הסכמה בכתב ווגם אם התשלום משולם כשעות נוספות גלובאליות ללא קשר לכמות השעות בפועל והוא מתגמל בגינם.
המעסיק יוכל לטעון כי את לא עובדת בהתאם לחוזה והוא רשאי לנות לך את השעות בהם את לא עובדת מהשר אך אין קשר בין זה לבין השעות הנוספות. ( אגב - בחישוב שבועי גם מעל 43 שעות שבועיות יש לשלם שעות נוספות)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צריכה יעוץ
תשלום פיצוים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה ימים אפשר לחתום בספט'? כמה באוק'?
1. ספט'
2. אוקובר
ברור לי שעל יום חג לא משלמים.
האם גם ערבי החג נחשבים כיום שלא משלמים עליהם?
האם גם חול המועד נחשבים כיום שלא משלמים עליהם?
תודה,
מיכל
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לצורך טיפול בתינוק ומעבר עיר מגורים
התפטרות לשם גידול הילד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בגין ימי חג
כמו כן הסיבה שלא עבדתי יום לפני או יום אחרי החג, היא בגלל שלא היה עבודה. האם זה משנה?
תוספת קטנה
תשלום בגין ימי חג- דיני עבודה
חישוב פיצויים
ולמי אני צריכה לפנות כדיי שיוכל לחשב לי במדוייק כמה פיצויים מגיעים לי האם אני צריכה עורך דין שמתמצא בדיני עבודה או רואה חשבון?
חישוב פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים לאחר 11 חודשים
ברצוני לדעת האם אני זכאי (מלבד לפיצויי פיטורין שנכנס לחוק), גם לדמי הבראה שנתית?
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה – חייבת מענה
אי קבלה בשל שמירת שבת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי משכר עבור נזק לרכב ליסינג
אני עובדת כמנהלת לקוחות (תפקיד משלב עבודת שטח) כחלק מתנאי ההעסקה אני מחזיקה ברכב ליסינג (חברה). כאשר קיבלתי את הרכב לא חתמתי על נוהל שמתייחס לניכוי מהשכר בגין נזקים שיגרמו לרכב עקב תאונה. לפני כשנה פגעתי ברכב בנסיעה לאחור בטעות, עכשיו נאמר לו שינוכה משכרי השתתפות עצמית של החברה 200$.
האם זה חוקי? לא קיבלתי התראה/אזהרה מה גם שאני בכמעט 3 שנים שאני עובדת בחברה , לא הייתי מעורבת בתאונה שהיתה באשמתי.
אשמח לקבל את תגובתכם. משום שיש לי הרגשה שבשל המיתון היד קלה על ההדק בחיובים וניכויים למינהם משכר העובדים.
תודה,
ניכוי משכר- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לשם טיפול בילד
אחרי חודש וחצי עבודה וקשיים בריאותיים של בני אני רוצה לעזוב
הסוגייה - כיום זה שמונה וחצי חודשים מאז הלידה - וידוע לי שאני זכאית עד תשעה חודשים.
העניין שצריך להודיע חודש מראש, האם אחרתי את המועד ובגלל שאני בשמונה חודשים ושבועיים זה מאוחר?
תפטרות לשם טיפול בילד- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך להתפטרות וחתימה בלשכה...
פיצויי פיטורין מתחת לשנה
מצאתי לינק שאומר שאם המטפלת עבדה פחות משנה היא אינה זכאית לפיצויי פיטורין. מדוע אם כן אתה אומר שאם אנו מוסיפים את המילה "כחוק" והיא מפוטרת לאחר חצי שנה אנו צריכים לשלם לה פיצויים פיטורין?
האם אם אשמיט את המילה כחוק לא אצטרך לשלם?
האם הסיבה שאצטרך לשלם גם אם תפוטר אחרי חודשיים זה מכיוון שאנו קוצבים את ההסכם לשנה?
אני שמחה לשלם מה שמגיע אבל נניח מפטרים אותי מהעבודה לאחר חצי שנה ואצטרך להעזיב אותה - האם אצטרך לשלם לה פיצויים? לפי מה שאני מבינה התשובה היא לא.
אם תכתבו "כחוק", היא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים אם היא תפוטר אחרי שנה או 11 חודש, או תתפטר בנסביות שעל פי החוק מזכות בפיצויי פיטורים.
לדמי הבראה היא תהיה זכאית אחרי שנה בעבודה.
אם מדובר בחוזה לתקופה קצובה שתימשך פחות משנה, היא לא תהיה זכאי לפיצויי פיטורים ולא לדמי הבראה. כל זאטת על פי החוק. אתם יכולים להסכים למה שתרצו.
הבנת הנקרא!
להיפך. קראי שוב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצילו – הסתבכתי שלא באשמתי – דחוף
פנו אלינו מנציבות שוויון הזדמנויות לגבי משרה שפורסמה בעבר - מודעת דרושים מפלה - בו לכאורה ציינו גילאים .
אינני זוכר את הפרסום , האתר תעסוקה בו אנו מפרסמים לא מוצא את המשרה
אולם יש ציטוט מדויק של אופי התפקיד כך שאני מניח שהיה פרסום כזה אך הוא הורד במהרה ברגע שראיתי שפורסם בטעות גיל
שאלותי - מה העונש לחברה שמפרסמת מודעת דרושים מפלה עפ"י גיל ו/או מין ?
האם מנהל הכ"א השכיר נענש באופן אישי ? - קנס ו/או רישום פלילי?
מה הקנס הממוצע במקרים כאלו?
אני חרד לגורלי , מפרסם עשרות מודעות דרושים
לא מפלות במשך שנים ופעם ראשונה שאני " נופל " ומקבל פניה כזו מרשות ממשלתית
אנא - חוות דעתך והמלצתך
האם באופן וודאי הנציבות תוביל אותנו למשפט ?
המשך - בעל החברה מעוניין שנפגש עם הנציבות , הוא לא רואה צורך לערב בשלב זה עו"ד
אני , לעומת זאת , בחרדה גדולה - מעולם לא נפגשתי עם עו"ד ולא הייתי בבית משפט
משיטוט באינטרנט הבנתי שזה עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים
כמובן אני אחראי עפ"י חוק לכך אך אין לי כסף רב , רק חסכונות לדירה
האם כאחראי אני אשלם את כל הקנס או חלקו ?
אני מפרסם באתר תעסוקה אינטרנטי ומעדכן כל יום ולעיתים מס' פעמים ביום , האמת היא שבאמת ! אני לא זוכר את לשון המודעה שאכן מנוסחת רע מאד
( כותרת : מזכיר/ה אבל התוכן - מזכירה , אשה מנוסה , ציון גילאים ... )
הנוהל שלי כל יום לעדכן / לשנות את המודעות ואם היתה מודעה כזאת סביר להניח שהורדתי אותה , שהיא היתה לזמן קצר בלבד אך איני יכול להוכיח
כמו כן , ימים ספורים לפני תאריך המודעה המחשב שלי קרס ורכשנו מחשב חדש - היו ימים לחוצים בהם
גזרתי והדבקתי משרות מכל מיני מקורות ויכול להיות שהיתה טעות סופר
לפי התאריך אני לא יכול לשייך את המודעה למשרה כלשהי אבל לאחרונה דוקא שלחתי מועמדת בת 49 לראיון ללקוח שלנו , כך שבאמת איני מפלה עובדים/ת
לאור המידע הנ"ל - מה אתה מציע לי ? איך להגיב מול הנציבות - הם נתנו לנו שבועיים לתגובה
אגב, סליחה על אריכות הדברים - אני מאד מאד מודאג ממצבי
ביטלתי חופשה בארץ כי אני מתחיל לחסוך לקנס ומאד מפוחד
בעל החברה מסר לי שאין טעם בשלב זה להעזר בעו"ד
וננסה לדבר עם הנציבות
האם להגיד את כל מה שכתבתי לעיל - זאת האמת
תודה שוב מראש
זו שאלה בדיני עונשין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת הוראת חוק "שוויון הזדמנויות בעבודה"
עליך להפנות שאלתך לפורום דיני עבודה.
על קצה המזלג - ייתכן והפרסום מהווה עבירה על חוק "שוויון הזדמנויות
בעבודה", הסמכות לדון בתביעה בגין הפרת הוראות חוק זה מסורה לבית-הדין
לעבודה כסמכות ייחודית, העונש בגין פרסום מודעת דרושים בניגוד להוראת
חוק זה, הינה קנס ובנוסף ביה"ד רשאי - לפסוק פיצויים אף אם לא נגרם נזק
של ממון.
ייתכן והעבודה שהסרתם המודעה מיידית יהיה בה די ולא יבקשו להפעיל נגדכם הלכים משפטיים, גם אם לא זה יעמוד לזכותכם.
בהצלחה.
שרונה קופפר, עו"ד
קנס מינהלי
קח/י נשימה עמוקה. לא קרה עדיין כלום. לכשתגיע פנייה מן הנציבות, ניתן יהיה להתמודד איתה מבלי לאבד עשתונות - יש לכך דרכים מקובלות.
חקירה והטלת קנס
אין סיבה אמיתית להתייחס לסיטואציה הזו בהתרגשות כה רבה. לכשתגיע הודעה ממשרד התמ"ת - יש דרכים מגוונות להתמודד איתה.
אפליה - חקירה והטלת קנס
אין סיבה אמיתית להתייחס לסיטואציה הזו בהתרגשות כה רבה. לכשתגיע הודעה ממשרד התמ"ת - יש דרכים מגוונות להתמודד איתה.
שאלה
הפחתה בשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





