פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חסיון בדיקה רפואית (סקר) שנעשה מטעם המעביד

שמעון שריג 03/08/09
1. האם מעביד רשאי לחייב עובד לעבור מבדק רפואי (ע"ח המעביד) כתנאי להעסקה (בעבודה משרדית) ולחייב את העובד לחתום על הסרת החסיון הרפואי מהבדיקות?
2. האם מכון הבדיקה רשאי/חייב להעביר את תוצאות הבדיקה ל"רשויות המוסמכות" ע"פ הענין?

תלוי בנסיבות

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
תלוי באופי העבודה והתפקיד. יכולים להיות תפקידים בהם ענייני ונכון לחייב בבדיקות כאלה, יכולים להיו תפקידם בהם מוצדק יהיה להעביר את התוצאות לרשויות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה למטפלת

ליאת 03/08/09
בהמשך לשאלתי מאתמול,מהם התנאים לקיום יחסי עובד-מעביד?
וכמה ימי מחלה המטפלת צברה ב-7 חודשים? ושוב אזכיר כי הטיפול בילד נעשה אצל המטפלת בבית.

היא לא עובדת

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
והיא לא צברה ימי מחלה.
את לא המעבידה שלה והיא לא העובדת שלך.
אם את רוצה דיסרטציה על הסממנים לקיומם של יחסי עובד מעביד, את מוזמנת לפנות לייעוץ משפטי. את יכולה לפנות דרך האפיק של ייעוץ אישי" שבפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצעת חוק זכות לפיצוי התפטרות

ג'ני 03/08/09
שלום רב!
הייתי רוצה לדעת האם יש התקדמות כלשהי לגבי הצעת חוק זכות לפיצויי התפטרות?

תודה

אין ולא תהיה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אולי לא שמעת, אבל הכנסת שהעבירה את הצעת החוק בקריאה ראשונה התפזרה, ונבחרה כנסת חדשה.לא שמעתי שהחילו רציפות על הצעת החוק (לא שסיכוייה לעבור בכנסת הקודמת היו ריאליים...). כיום אין הצעת חוק כזו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בדיני חוזים אישיים

שאול 03/08/09
אני מועסק בחוזה אישי שמתחדש כל שנה במקום עבודה ציבורי שרב העובדים בו בהסכם הקיבוצי. התחלתי את עבודתי בנובמבר 2003 .
יחד אתי התחילו לעבוד עוד שני עובדים בחוזה אישי ולפני כשנתיים הם עברו לעבוד לפי ההסכם הקיבוצי (קיבלו קביעות) ואילו אני עדיין עובד בחוזה אישי. כמה שנים אני צריך לעבוד בחוזה אישי עד שאכנס להסכם הקיבוצי כמו מרבית העובדים והאם אין כאן הפלייה כאשר מכניסים לקביעות עובדים מסויימים עם אותו ותק ואותי לא. אני עובד נאמן ,אין כלפי כל תלונות ויש לי המלצות חיוביות מהממונה הישיר עלי. האם לא מגיע לי על פי חוקי העבודה במצב שתארתי לעיל לקבל כבר קביעות?

העסקה בחוזה אישי

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
העסקתך בחוזה אישי מוסדרת בהסכם הקיבוצי של מקום העבודה. שם גם נאמר את מי מותר להעסיק בחוזה אישי, וכמה עובדים כאלה מותר שיהיו.
ככל הנראה תנאי שכרך גבוהים יותר לעומת אלה של עובדי ההסכם הקיבוצי.
פנה לועד העובדים לבדיקת הנושא. ייתכן שהעסקתך מנוגדת להסכם הקיבוצי. אם יתברר שצרי לחות עליך ההסכם הקיבוצי, הועד יסייע לך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לאחר התפטרות

יבגניה 03/08/09
שחם רב!
אני גננת בגן פרטי. לאחר 5שנות עבודה החלטתי להתפטר. הגשתי מכתב התפטרות שבו פירטתי זכויותי בעת סיום עבודה בין עובד למעסיק.
האם אני זכאית לפיצויים כלשהם ממעביד גם אם התפטרתי ולא פוטרתי?
תודה
אשמח לקבל תגובתכם.

תלוי בסיבה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
לא כתבת מדוע התפטרת. יש סיבות שעל פי החוק מקנות פיצויי פיטורים.
כעיקרון עבוד שהתפטר אינו זכאי לפיצויי פיטורים, אלא אם התפטר עקב אחת הסיבות המפורטות בחוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים שנתיים לפני פנסיה

גלית 03/08/09
האם מותר לפטר אדם שנתיים לפני פניסה.

תודה מראש

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקדמת חופשת הלידה עוד בהריון

סנדרין 03/08/09
לשאלתי האם אוכל להודיע על פיטורין ועדיין לקבל פיצויים נעניתי כי
במידה ונאלצתי להפסיק את עבודתי, אוכל להקדים את חופשת הלידה כך שתתחיל שבעה שבועות לפני התל"ם או לאחר מכן.
כשלאחר הלידה אוכל להתפטר לצורך טיפול בילד ולקבל פצויי פיטורים.
כל הנ"ל בהנחה שתקופת עבודתך בתום חופשת הלידה תהיה לפחות שנה. עדיין לא ברור לי האם הקדמת החופשה מותנית באישור המעסיק

חופשת לידה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
הקדמת חופשת הלידה אינה מותנית בהסכמת המעסיק.
והזכות להתפטר חצורך טיפול בילד היא עד תום 9 חודשים מיום הלידה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

עידן ויגמן 03/08/09
פוטרתי ב1.7 והתחלתי לחתום כחודש בלשכה וקיבלתי מכתב מהביטוח לאומי לאחר חודש שאני לא יקבל את תשלום החודש(שחתמתי בלשכה) בגלל תשלום ההודעה המוקדמת שקיבלתי מהמעביד..האם זה בסדר?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות נלוות בתקופת הכשרה

קרן 03/08/09
אבקש לדעת האם בתקופת הכשרה של שישה חודשים ניתן לקבוע כי התקופה אינה נחשבת לוותק? האם בתקופת הכשרה המעביד מחוייב במתן זכויות כגון ימי חופשה שנתית, דמי מחלה, הודעה מוקדמת וכו'? אדגיש כי החוזה הנחתם הוא רק לתקופת ההכשרה (כלומר ל- 6 חודשים) ולאחר מכן במידה והצדדים יהיו מרוצים  יחתם חוזה לתקופה בלתי קצובה.

זו תקופת עבודה רגילה לכל דבר ועניין, כולל הכל.

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מודעת דרושים לכאורה מפלה

ר 03/08/09
מה משמעות סעיף 21 ג בחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה לגבי חברה המונה עובד אחד בלבד שלכאורה פרסמה מודעת דרושים מפלה :
21. אי תחולה (תיקון: תשס"א3)
((ג) הוראות חוק זה, למעט סעיף 7 לא יחולו על אדם המעסיק פחות משישה עובדים; לענין מנין העובדים לפי סעיף קטן זה, יימנה גם עובד של קבלן כוח אדם המועסק אצל אותו אדם.
( החברות הלקוחות - מונות יותר מ 6 עובדים אך חברת ההשמה שפרסמה - מונה עובד אחד בלבד )

הכוונה ללקוחה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
ואדם המעסיק עובד אחד אינו חברת כוח אדם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת וותק משפחה

יוסי 03/08/09
עבדתי בחברת אבטחה ברצוני לדעת כיצד מחשבים את תוספות הוותק והמשפחה הנוקבות בלירות בצו הקיבוצי ?

יש צו חדש

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
יש צו הרחבה חדש המבטל את הצו הקדודם. ראה קישור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזק בהתפטרות ללא הודעה מוקדמת- שאלה לעו"ד קריב

אלוןל 03/08/09
בתשובותיך לשואלים השונים אתה אומר כי התפטרות ללא הודעה מוקדמת מקימה למעביד זכות לתביעה אם נגרם נזק.

סעיף 7 ב' לחוק הודעה מוקדמת אינו כולל יסוד של נזק ושאלתי היא האם יש פסק דין שמתנה נזק או שזכות התביעה של המעסיק היא קיימת גם אם לא נגרם לו נזק כתוצאה מאי הודעה מוקדמת להתפטרות.

לציין כי מעסיק שלי תובע אותי על התפטרות ללא הודעה מוקדמת ולכן העניין חשוב לי מאד.

בברכה, אלון

לא בדיוק

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
האפשרות לתבוע פיצוי על נזק אינה נובעת מהחוק. אם עובד גורם נזק למעסיק, והמעסיק יכול להוכיח את קיום הנזק, את אחריות העובד ואת גובה הנזק, הוא יכול לזכות בפיצוי מהעובד בלי קשר להוראות חוק הודעה מוקדמת.
יש להעיר שמדובר בעניין נדיר למדי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק חופשה

מימי 03/08/09
שלום רציתי לברר בבקשה האם אני צריכה לשלם ימי חופשה למטפל אשר מטפלת בביתה בילדים (כ- 12 ילדים), קיימות בנוסף 2 מטפלות נוספות,
הילד אינו נמצא בגן מתחילת ספטמבר ורק נכנס לגן בחודש יוני שנה נוכחית. האם הינן זכאיות לתנאים סוציאלים, למרותש בתחילת התשלומים הוסכם על תשלום מדי חודש וחודש אחרון אוגוסט נקבע לשלם לפי ימי עבודה.

לא שייך לכאן

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אין יחסי עובד מעביד בינך לבין המטפלות. מה שאת משלמת להן אינו נובע מחוקי העבודה. לא חופשה ולא שום תשלום אחר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בהעברת עובד מחברה לחברה

שלומית 03/08/09
אני עובדת בחברה מסויימת, והמעסיקים מוכרים את החברה שלנו לחברה אחרת. כתוצאה מכך מפטרים אותנו מהחברה הישנה ומעסיקים אותנו בחברה החדשה. כתוצאה מהפיטורים יש לי הפסד זכויות של וותק לדוגמא: אם אני ארצה לצאת לחל"ת אחרי לידה לא יהיה לי אפשרות. כי אין לי ותק זמן(אני עדיין לא בהריון). כמו כן בחברה החדשה ירצו שנעבוד שעות נוספות ללא תשלום (דבר שלא קיים היום)

האם יש מה לעשות בנידון???

תלוי

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אם את מקבלת את כ זכויותייך כמפוטרת, לרבות פיצויי פיטורים ופדיון חופשה, את מתחילה לעבוד אצל המעסיק החדש כעובדת חדשה לגמרי ללא וותק.
רצוי לבדוק אם יש אפשרות לעבור עם כל הוותק בלי לקבל את הזכויות הכספיות הנובעות מסיום העבודה אצל המעסיק הישן. אבל זה רק בהסכמת שני המעסיקים.
אין כזה דבר שעות נוספות ללא תשלום. חובה לשלם שעות נוספות לעובד שחוק שעות עבודה ומנוחה חל עליו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

רון 03/08/09
שלום

אני עובד 11 שנים באותו מקום עבודה, ע'פ הבנתי מהאתר של משרד המסחר והתעסוקה , ע"פ חוק חופשה שנתית כעובד שישה ימים בשבוע מגיע לי 28 ימי חופשה.
אך ע'פ מנהלת משאבי אנוש אני מקבל את המקסימום ע'פ הסכם קיבוצי שהוא 24 יום,
שאלתי, היש הבדל בין ההסכם הקיבוצי לתקנות המדינה? אם כן האם הסכם קיבוצי לא אמורים לשמור על זכויות העובד?

תודה מראש

יותר מכך

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
הסכם קיבוצי יכול להעניק יותר מהקבוע בחוק, לא פחות.
אבל שים לב ש-28 ימים שבחוק כולללים שבתות, ולכן ימי החופשה בפועל הם 24, ולכן מנהלת משאבי האנוש צודקת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

ניסים 03/08/09
שלום,
בחברה בא אני עובד היה נהוג לשלם הבראה לפי תעריף של 500 ש"ח ליום.
לאחרונה נקלעה החברה לקשיים ותעריף ימי ההבראה ירד ל 340 ש"ח
האם מדובר בהרעת תנאים המצדיקה התפטרות בגין פיטורין ?
תודה

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
מותר לשלם בהסכמה יותר מהמתחייב מהחוק או מצו ההרחבה. הזכמה זו היא חוזה העבדוה החדש והפרתו מהווה הרעה מוחשית התנאי העבודה על כל המשתמע מכך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לרגל העתקת מגורים לחול של בן הזוג

מוטי 03/08/09
על פי תקנות פיצויי פיטורים, "רואים התפטרותו של עובד לפי פסקה (3) לסעיף 8 לחוק כפיטורים, אם
התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו העובר למקום עבודה אחר
ולמקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות ארבעים קילומטרים ממקום מגוריו הקודם" (סעיף 12).שאלתי היא, האם בית המשפט נדרש לסוגייה מה הדין בעובד שמתפטר בנסיבות דומות אבל עקב מעבר למקום מגורים אחר בחו"ל ולא בישראל?  ואם כן, מה נפסק במקרה כזה? לכאורה הייתי מצפה שאם עובד נחשב למפוטר כשבן הזוג עובר למקום עבודה ולמקום מגורים אחר במרחק יותר מ-40 ק"מ בישראל, קל וחומר שאותו דין יחול גם במקרה של מעבר לחו"ל.  אבל האם יש פסיקה שתומכת בהנחה הזאת שלי?תודה

חו"ל לא - אלא במקרים מסויימים

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אם מדובר בשליחות מטעם המדינה או הסוכנות היהודית של בן הזוג, יהיה העובד זכאי לפיצויי פיטורים. אם מדובר בעבודה או לימודים - לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני כן מעוניין לעבוד בכל השבתות שבחודש

רון 03/08/09
וואווו באיזה מהירות יורדות ההודעות

שלום
מקום עבודתי הבהיר לנו שאין לעבוד יותר מ 3 שבתות ברציפות וזאת ע'פ חוק. האם יש דרך לפרש או משהו לעשות ע'מ שאוכל לעבוד בכל השבתות וכמובן את היום החופשי אקח ביום א'

תודה מראש רון

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
החוק נועד להגן על העובד, לעתים גם מפני עצמו.
מעסיקך נוהג נכון כשהוא מסרב לעבור על החוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביקשתי יפה וזה מה שקיבלתי

נרי 03/08/09
שלום לאחר שהגשתי מכתב מעו"ד על הרעות מהותיות,(הטרדה במעקב סלולארי 24 שעות,הפרשים בשכר, והפרשים לפנסיה, שלא שולמו) בעבודה, שאל אותי המעסיק אם אפשר להגיע להסדר, שאל, כמה אני רוצה,השבתי 13,000 ש"ח, שיחשוב, שהוא לא חייב ,ויראה מה דעתו, אולי אני שווה את זה,ניתק את השיחה, אחרי יומיים, לקח את הרכב(שהיה אצלי 8 שנים צמוד לחופשים, ולצרכים פרטיים),הפלאפון, (ללא מילה)שלח אותי ל10 ימי חופש לאלתר, אחרי החופש הודעתי על הפסקת עבודה, וביקשתי גמר חשבון, הבנתי שגייס במקומי עובד חדש, והעסק מרוחק, חצור הגלילית, ראשל"צ, אני בדרך לתביעת פיצויים, לדעתי הוא פיטר אותי ?, ואילץ אותי להתפטר, הייתי חייב לחפש עבודה אחרת, פשוט החזיק אותי ללא התיחסות כלל אפילו לא מילה, לאחר 30 יום התקשר הציע פיצויי חלקי.
אני לא מתכוון לוותר !
פשוט תלמדו, מהעניין, אין בינינו שום הסכם כתוב.
האם זו לא הפרה בוטה של יחסי מעביד לעובד

פיטורים והפרה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
נשמע כאילו שפוטרת ואתה זכאי לזכויותיך כמפוטר.
מומלץ לפנות לעורך דין כדי לגבש את התביעה כיאות.
אתה יכול לעשות שימוש באופציית הייעוץ האישי שבאתר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

מעיין 03/08/09
שלום רב,
התפטרתי לאחר שנה וחצי מעבודתי בהתראה של יום ללא מתן ימי התראה מוקדמת.
מהן ההשלכות החלות עליי נוכח כך?
האים זכותו של המעביד לקזז ממשכורתי האחרונה שעדיין לא שולמה לי
את ימי ההתראה המוקדמת שעלי היה לתת?
ואם לא אז מה כן אם בכלל?
האם הוא צריך לתת לי גם דמי הבראה (שמעולם לא קיבלתי עד כה)
האם עליו לתת לי דמי פיצויים? (עבדתי מעל שנה)
אודה על תשובתכם המהירה
מעיין

זכויות בהתפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
עובד מתפטר אינו זכאי לפיצויי פיטורים אלא אם התפטר עקב סיבות מסויימות המפורטות בחוק.
אתה זכאי לשכרך האחרון עד יום העבודה האחרון, אינך זכאי לדמי הודעה מוקדמת.
אתה זכאי לדמי הבראה, אין קשר להתפטרות.
אם גרמת נזק בהתפטרותך ללא מתן הודעה מוקדמת כחוק, המעסיק עשוי להגיש נגדך תביעה לפיצוי על הנזק שגרמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

גוו 03/08/09
בחברה שאני עובד הבוס החליט שלאור המצב הוא מוציא את כול העובדים ל3 ימי חופשה ללא תשלום זאות בנוסף לכול הקיצוצים שיש לנו שאין שעות נוספות וכו מה אני אמור לעשות

להתנגד

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
קודם כל, לא ברור מהם "כל הקיצוצים שיש לנו".
אתה רשאי להתנגד לחופשה ללא תשלום ולתבוע או דמי חופשה (מותר להוציא לחפשה בת שלושה ימים מהיום למחר) או שכר אם אין לך ימי חופשה. לגבי שעות נוספות - המעסיק רשאי לקבוע שאין לו צורך בעבודת שעות נוספות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבראה

שי 03/08/09
פוטרתי לאחר 11 חודשים ממקום העבודה. האם מגיע לי הבראה כי הרי
המהעסיק פיטר אותי כדי להימנע מתשלום זה . האם יש פסק דין בנושא?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
לגבי פיצויי פיטורים יש חוק. לגבי דמי הבראה אין הוראה כזו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שהודיע על הפסקת עבודה

רוני 03/08/09
שלום רב
עובד שלי ( כ 22 שנה) הודיע לי ביום ששי האחרון (31/07) כי הוא לא מופיע יותר לעבודה.האם הוא ויתר על מרבית זכויותיו,פיצויים וכד' ?.יש לציין כי את מרבית הפיצויים הוא כבר קיבל לפני מספפר שנים.

בברכה.

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
על פיצויי פיטורים הוא לא ויתר כי אם הוא התפטר הוא אינו זכאי לפיצויי פיטורים.
הוא אינו זכאי לדמי הודעה מוקדמת.
הוא עדיין זכאי לפדיון חופשה ולחלק היחסי של דמי ההבראה, וכמובן לשכר עד יום העבודה האחרון.
אם הוא גרם נזק בעזיבתו, ואתה יכול להוכיח את קיום הנזק, את אחריותו לו ואת גובהו, אתה יכול גם להגיש נגדו תביעה לפיצוי על הנזק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשמח לתשובה בהקדם

אשמח לתשובה בהקדם 03/08/09
שלום רב,
האם חוזה עבודה תופס רק לאחר החתימה בכתב על החוזה ?
אם עדיין לא חתמתי על החוזה, למרות שהחוזה הועבר במייל ודברים סוכמו, האם יכולה עדיין להתחרט ולהחליט שלא מעוניינת?

חוזה עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אם התחלת לעבודה והחוזה מקויים בפועל - הוא תקף ומהווה את חוזה העבודה בלי קשר לשאלת החתימה. אם הוא לא נחתם וגם לא התחיל להיות מקויים - אין לו תוקף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב מהעבודה

זיו 02/08/09
אני מקבל רכב מהמעסיק כחלק מתנאי העבודה. רכב קטן אשר אני נוסע בו בעיקר מהעבודה הביתה וכן בתוך העבודה לפגישות בשטח. אני משלם שווי רכב בסך 1700 ש"ח. הרכב עצמו לא חדש והוא שווה כ40,000 ש"ח. קיבלתי מכתב מהמעסיק שבו הוא מגביל אותי בסכום מסויים של ק"מ כאשר הוא חישב כמה אני נוסע בדרך כלל. האם זה חוקי? שכן אני משלם שווי רכב וזה אומר שהרכב משמש גם לנסיעות פרטיות..

רכב מהעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אם מדובר ברכב שהוא חלק מתנאי העבדוה ועד כה לא הייתה הגבלה כזו, מדובר בשינוי שבהעדר הסכמה הוא חד צדדי והוא מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה, שאתה זכאי להתנגד לה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן