פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

התייעצות

שירלי 04/08/09
חבר שלי עובד בחברת הסעות ומקבל משכורת גלובלית,
האם לבעל הבית שלו מותר להוריד כסף או ימי חופשה מהמשכורת מכיון שאין עבודה בימי שישי?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
ואסור לשלם משכורת גלובלית אם יש פיקוח על שעות העבודה שלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה

שיר ורד 04/08/09
אם העובד מועסק במסגרת משרה של 6 ימים עבודה בשבוע , המעסיק רשאי להוציאו לחופשה בתשלום על חשבון חופשה צבורה בימי שישי, כל עוד יש לעובד יתרת חופש חיובית ובלבלד שיוציא את העובד לחופשה רציפה אחת של 7 ימים קלנדריים פעם בשנה.

תשלום פנסיה על פי חוק במצב של התפטרות

ליטל 04/08/09
שלום רב,
אני התקבלתי לעבודה חדשה לפני חודשיים ועדיין המעסיק לא עשה לי ביטוח פנסיה למרות שהחוק מחייב. הענין הוא שאני לא מרוצה ממקום העבודה הזה ואני מחפשת מקום אחר, השאלה היא האם אוכל לתבוע את הפנסיה המגיעה לי למרות שאולי אעבוד במקום הזה לא יותר מכמה חודשים ... האם שווה בכלל להתעסק עם זה והאם כדאי לי להזכיר לו שהוא צריך לעשות לי ביטוח פנסיה

קרן פנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
קודם כל, הזכאות להפרשות לפנסיה היא מתחילת העבודה רק אם יש לך כבר קרן פנסיה מקודם. אחרת יש תקופת המתנה שעוד לא הסתיימה לגבייך, ולפי תיאורך ככל הנראה גם לא תסתיים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה

ריטה 04/08/09
האם על פי חוק צבירת ימי מחלה מקסימלית הינה 90 יום בכל תקופת העבודה אצל אותו מעסיק או כל פעם ניתן לצבור מחדש ימי מחלה על למכסה מקסימלית של 90 יום (ז"א אם נצלתי מתוך התשעים 5 ימי מחלה אני אוכל שוב פעם לצבור ימים אלה עד מכסה של 90 יום )

צבירת ימי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
התקרה היא 90 יום. אי אפשר לצבור יותר ממנה. הצבירה היא ממעסיק אחד. הצבירה השוטפת מצטרפת למיכסה עד מקסימום של 90 יום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים

עדי 04/08/09
משכורתי מורכבת משכר בסיס + שעות נוספות גלובליות המשולמות מדי חדש גם אם לא עבדתי שעות נוספות + חלופת רכב המשולמת בכל חדש באופן קבוע. איזה מהסכומים הנ"ל נחשבים לצורך חישוב פיצויים

רק שכר הבסיס

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכ"ט עו"ד שכיר

חני 04/08/09
האם עו"ד שהוא שכיר בחברה והגיש בקשה לביצוע שטר בהוצל"פ זכאי לקבל את שכ"ט (א+ב) שנקבע בתיק? או ששכ"ט הולך לחברה?
העו"ד נרשם כמייצג בתיק כאשר הוא ב"כ החברה שהיא הנפרעת בשטר.

לא דיני עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
או פורום עורכי דין או פורום הוצאה לפועל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחפשת דרך לקבל פיצויים

קרנית 04/08/09
רציתי לשאול אני גרה בראשון לציון ו-5 דקות נסיעה מהבית שלי יש את מושב נטעים האם מעבר אליו והתפטרות עקב מעבר דירה מראשון לנטעים יזכה אותי בפיצויים לאחר חצי שנה, או שצריך מרחק מסוים. האם גם מושבים כגון ניר צבי, משמר השבעה, גינתון מזכים בפיצויים למרות שהם מאוד מאוד קרובים למקום מגוריי כרגע ולמעשה אני עדיין יכולה להמשיך לעבוד בעבודתי כי המרחק מהבית לעבודה לא השתנה.

מעבר למושב

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
החוק אינו מדבר על מרחק מסויים.
מעבר למושב מזכה בפיצויי פיטורים לאחר חצי שנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה

שיר ורד 04/08/09
לפי החוק המעבר לישוב חקלאי אכן מזכה בפצויי פיטורים לאחר חצי שנת מגורים ללא תלות במרחק.
אך אם העובד, לאחר שהתפטר ימשיך לעבוד במקצועו מחוץ למושב והמעסיק יסרב לשלם פצויים והעובד יתבע את המעסיק, יתכן שהמעסיק יצליח להשיג פסיקה של בית הדין, כי העובד ניסה לנצל את החוק שלא בתום לב להחלפת מקום עבודה שאיננה קשורה כלל למעבר לישוב חקלאי וישלול את הזכות לפצויים.
לכן, אם מטרת המעבר הינה רק לקבלת פצויים לצורך החלפת מקום עבודה יש לשקול שנית את כדאיות הצעד הזה. אך אם העובד תכנן בכל מקרה לעבור לגור בישוב חקלאי בסביבה והתכוון בכל מקרה להתפטר ממקום העבודה (גם אם יפסיד את הפצויים) אז בודאי שכדאי שינסה לנצל את זכותו לפי חוק

פיטורים וקנס

חגית 04/08/09
שלום.
בעלי עובד קצת יותר משבעה חודשים במענה הטלפוני של חברת פלאפון, על פי החוזה מי שעוזב את החברה לפני סיום 10 חודשי ההתחייבות צריך לשלם קנס, השבוע הבוסית שלו הודיעה לו שבגלל שהוא לא עמד ביעדיו(15 מכירות בשבוע)הם צריכים לפטר אותו עד סוף החודש, ושעליו לשלם את הקנס. בדקנו ואכן כתוב בחוזה שגם אם מפטרים אותו הוא צריך לשלם את הקנס, אבל זה עדיין נשמע לי לא מוסרי ולא הגיוני גם לפטר מישהו מעבודתו, וגם לקחת ממנו את המשכורת האחרונה כקנס על זה שהוא לא מסיים את התחיבותו לחברה, הרי זה לא בא מצידו! הם "מעזיבים" אותו!
אתם חושבים שיש משהו לעשות בנידון?
תודה רבה!

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
ק"נס עזיבה" המוטל גם על מפוטר הוא מאד חריג ולא מקובל. אם ינכו את הקנס תהיה לו עילת תביעה נגדם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמה

שיר ורד 04/08/09
בפסיקה נקבע ש"קנס" בגין הדרכה צריך להיות מתואם ליתרת תקופת ההתחיבות, ולכן גם אם עליו לשלם את הקנס יש לדרוש הפחתה של הנקס בהתאמה.
בנוסף, באחד המקרים הבאים ניתן לטעון להתנהגות שלא בתום לב של המעסיק:
ירידה חד פעמית בתפוקה (כלומר בעבר עמד ביעדים).
אי עמידה של העובד ביעדים לאורך זמן, אך המעביד לא הזהיר את העובד שהמשך אי עמידה ביעדים תגרום לפיטוריו.
היעדים אינם ברי השגה (למשל עקב המשבר הכלכלי) וגם יתר העובדים לא מצליחים לעמוד ביעדים אלו.

כמו-כן, אם תפקידו העיקרי איננו מכירות (אלא למשל מתן שירות ללקוחות) והיעדים הם רק מטלה נוספת על תפקידו, נראה שמדובר בהתנהגות לא הולמת של המעסיק.

שעות נוספות

מיקי 04/08/09
הסכם עבודה עליו אני חתום מחייב אותי לעבוד שעות נוספות ,חגים ושבתות ללא תוספת שכר. (משכורת גלובאלית של 14000ש"ח).
בתחילה זה נשמע מאוד מפתה אך לצערי בחצישנה האחרונה אני עובד
מסביב לשעון כולל שבתות אני מתכנת מחשבים במקצועי (לא מנהל).
האם יש חוקיות הבהסכם או שעלי לדרוש בכל זאת שעות נוספות?
תודה,מיקי

פסול ובלתי חוקי.

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
זהו שכר כולל האסור במפורש על פי החוק. אתה זכאי לתשלום עבור השעות הנוספות שאתה עובד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמה

שיר ורד 04/08/09
תנהל רישום מדויק של שעות עבודתך (אם יש כרטיסי שעון שמור העתק שלהם). וודא גם שבתלוש המשכורת יש פרוט מדויק של שעות עבודתך (חובה חדשה על פי חוק).
רישום מספר השעות בתלוש מהווה הוכחה לנכנונותון ולפיו ניתן לקבוע את מספר השעות הנוספות שעבדת, אך ללא פרוט מדויק לא ניתן לדעת בגין אלו שעות יש לשלם 125% בגין אלו שעות יש לשלם 150% ובגין אלו שעות יש לשלם תוספת שבת.
במקרה של תביעה עשוי בית דין לקבוע שהשכר הגלובאלי אכן כולל שכר בגין מספר מסוים של שעות נוספות עד למסגרת המכסה המותרת על פי חוק (15 שעות נוספות בשבוע) , אך ברור שכל חריגה ממספר זה גם אסורה וגם מחייבת תשלום שעות נוספות.

מה עושים

גוו 04/08/09
הבוס שלי מכריח אותי לצאת להפסקה שעה ללא תשלום זה חוקי אני לא מעונין בהפסקה

חוקי, אם בעת ההפסקה מותר לך לצאת ממקום העבודה.

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
אחרת יש לשלם עבור זמן ההפסקה.
אין לך זכות לוותר על ההפסקה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היריון

יעל 04/08/09
בוקר טוב ושלום רב !
אני עובדת בחברה מסודרת למעלה מ-7 חודשים .
אני נמצאת בחודשים מתחילים של היריון.ובעבודה המנהלת הישירה שלי הבינה זאת בדרך עקיפה ולא ישירה.ומאז מזמנים אותי לשיחות על חוסר מקצועיות ומציינים בפניי כי אני נמצאת באזהרה וישקלו את המשך העסקתי בחברה.מתנהגים אליי בצורה לא יפה עונים לי בציניות מטורפת לא נעים לי כלל להגיע לעבודה.יתרה מכך כיוון שתחילת ההיריון מאוד קשה לי רופאת הנשים נותנת לי לעבור בדיקות מסוימות ויחד עם זאת מבקשת ממני לנוח בבית זה קורה בתדירות גבוהה בחודש האחרון.
האם הם יכולים לפטר אותי עקב חופשות מחלה חוזרות ונישנות במהלך ההיריון?האם יש דרך מסוימת או פניה כלשהי לגוף מסוים על ההתנהגות שלהם מאז גילוי ההיריון?אשמח לתשובתך אשמח אם תפרט לי ותעזור לי כמה שאפשר.

עבודה בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
קודם כל, אסור לפטר אותך בלא היתר. אם את יכולה להוכיח שכל האירועים התחילו כשהתגלה הריונך, את יכולה לתבוע פיצוי על אפליה. את גם יכולה להתלונן באגף האכיפה של משרד התמ"ת על התנכלות

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום פרמית ביטוח מנהלים.

רון 04/08/09
הנני שכיר, מבוטח בפוליסת ביטוח מנהלים. מזה כ 10 חודשים, מעסיקי ממשיך לנכות את חלקי, לתגמולים, אך לא מעבירם לחברת הביטוח, מיותר לציין שאף את חלקו איננו מעביר. אודה לעצתכם.

תלונה ותביעה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
הגש תלונה לאגף האכיפה במשרד התמ"ת והגש תביעה לבית הדין לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה על פיצויים

yamit 04/08/09
אני חברה בוועד בית ולפני כחודש פיטרנו את המנקה (שעבדה בשכר ללא תלוש וללא דיווח לביטוח לאומי). חישבנו כמה מגיע לה על פי חוק (2700 ₪) ולאחר הסדר איתה ירדנו ל- 2000 ₪. שאלתי היא כיצד אני מבטיחה שבעוד כמה חודשים היא לא תבוא ותדרוש את כל הסכום. אנחנו כמובן נחתים אותה על חוזה שהיא קיבלה מאיתנו את הכסף, אך האם חוזה כזה כתוב כדי לגבות אותנו כחברי וועד אם בעתיד היא תירצה לדרוש את מלוא הפיצויים?

לא מספק

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
יש לערוך מסמך בכתב שיענה על דירשת סעיף 29 לחוק פיצויי פיטורים ולציין זאת במפורש במסמך החתום. ראי הקישור המצורף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני בהריון..תשובה דחוףףףףף

ענבל דולב 04/08/09
שלום אני בחודש 9 להריוני,בגלל מצב בריאותי אני כרגע בבית .אני עובדת בחנות שהיא חלק מרשת,אני עובדת שם כמעט 3 שנים,כל חודש אני מקבלת חצי אחוז מפדיון החנות. השאלה שלי היא האם החודש הנ"ל אני זכאית לקבל את החצי אחוז?(יש לציין שעבדתי בתחילת החודש 35 שעות)...תודה ענבל

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לתשלום שכר

לאשילמולה 04/08/09
בוקר טוב
האם בהגשת תביעה לתשלום שכר בבית הדין, פרט לפירוט השתלשלות העניינים במקום המוקצה לכך בטופס יש לצרף את כל הראיות שלי? תצהיר? לא מצאתי תקנה רלוונטית או חוק שמורה על כך...
תודה

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
אבל רצוי מאד להביא תיאור ומסמכים עיקריים, כי אז יש סיכוי שבית הדין יביא לסיום התיק כבר בדיון הראשון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת

לילך 04/08/09
שלום. אני עובדת במשרד ממשלתי מזה כשנתיים וחתומה על חוזה שאומר שאם אתפטר לפני הזמן אאלץ לשאת בקנס של עשרות אלפי שקלים בשל הכשרתי הארוכה. לאחרונה החלטנו אני ובעלי לעבור לעיר אחרת כ 150 ק"מ מרחק. בעיר זאת קיים גם כן סניף גדול של המשרד. האם יכול המשרד לא לאפשר לי לעבור ולאלץ אותי לשאת בקנס?

כן.

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
המפתח הוא "החלטנו אני ובעלי". היוזמה בידך ולכן זו התפטרות. המשרד אינו חייב להציב אותך במקום אחר עקב החלטתך לעבור דירה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זאת למרות שאני מעוניינת להמשיך בעבודתי במשרד החדש?

לילך 06/08/09

חלת חלד והריון

שירן 04/08/09
שלום רב, אני נמצאת כיום בחלת לאחר חלד. בני בן 9 חודשים. לפני 3 חודשים רציתי לחזור לעבודה אולם המעסיק אמר שאין תפקיד עבורי. לכן, חתמנו על הסכם סיום העסקה במסגרתו אקבל תשלום עבור 60 יום + 30 יום הודעה מוקדת מבלי לעבוד בפועל ולאחר מכן יסתיימו יחסי עובד מעביד בינינו. כעת גיליתי כי אני בהריון. האם אבוד לי לחזור לעבודה שם? האם אוכל לתבוע תפקיש או שכר?

תודה
שירן

שני דברים

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
א. יש להחזיר את העובדת ל-60 הימים לעבודה בפועל, ואחר כך דינה כדין עובדת רגילה.
ב. אסור לפטר עובדת בהריון ללא היתר. אפשר להניח שכשהמעסיק יציג את התיאור שהבאת בשאלה בפני הממונה במשרד התמ"ת, ייתכן שיקבל היתר. אבל לא בטוח.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה

דודו 04/08/09
אני מעוניין לתבוע את המעסיק האם אני חייב לשלוח לו מכתב התראה טרם התביעה ?

רצוי ומקובל. אין חובה חוקית.

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי בגין בציעה בעזמן העבודה

יעל 04/08/09
אני עובדת כמלצרית ולפני כמה ימים החלקתי בזמן העבודה ופתחתי את הראש. רציתי לדעת האם ניתן לתבוע במקרה כזה? והאם אני יכולה להמשיך לעבוד אם אני מתכננת לתבוע? וכמו כן למי יש לפנות במקרה כזה?
תודה

פורום נזיקין.

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
וכן, את יכולה להמשיך לעבוד גם אם את תובעת את המעסיק. יותר מכך, אסור לו לפטר אותך רק כי תבעת אותו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פני גם לפורום ביטוח לאומי, מדובר בתאונת עבודה

שיר ורד 04/08/09

הפרשה לקרן השתלמות עד לתקרת המס

אביעד 04/08/09
שלום,
אני נמצא בשלבי קליטה במקום עבודה חדש ונמסר לי חוזה העסקה שמבקשים שאחתום. בחוזה ההעסקה תחת קטגוריה של קרן השתלמות כתוב לי כך :

" ממשכורת העובד ינוכה לקרן ההשתלמות, בהתאם לתקרות המותרות כפטורות ממס על פי דיני המס, סכום בשיעור 2.5% והחברה תפריש, בהתאם לתקרות המותרות כפטורות ממס על פי דיני המס, 7.5% ממשכורת העובד כאמור לעיל החל ממועד תחילת העסקתו. "

להלן השאלות :
1.האם הניכוי/ההפרשות לקרן ההשתלמות חייבות להיות עד לתקרה המותרת כפטורה ממס או שזה לשיקולו של המעביד? ז"א למה שהמעביד לא יפקיד מעבר לתקרה, מה זה משנה לו?

2. קראתי באינטרנט ש התקרה נקבעת לפי השכר המקסימלי, אשר מעבר לו, לא זוכה החוסך בהטבות מס. כיום תקרת השכר לשכירים הינה 15,712 ש"ח לחודש ואילו השכר שהוצע לי גדול יותר מהתקרה הזו. מה זה אומר שההפרשות לקרן תהיינה לי מ 15,712 ולא משכר הבסיס שלי ? האם זה נתון לבחירתו של המעביד ? ןמה יקרה כשתקרת המס תרד ל 10,000 ש"ח ? אני רק מפסיד כסף בגלל זה.

3. במקום העבודה הקודם לא היה לי את ההגבלה הזו לתקרת המס. מה זה אומר ואיך זה משפיע על הכספים שהופקדו עד כה? במיוחד כשמדובר באותה קרן השתלמות.

סליחה על הבלבול, אבל לא ברור לי מדוע המעביד הקודם הפריש בלא להתחשב בתקרה ואילו המעביד החדש כן מתעקש על זה. אפשרי להילחם על זה?

עניין של הסכמה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
מאחר ואין חובה בחוק להפריש כספים לקרן השתלמות, גובה ההפרשות הוא עניין הנתון לחלוטין להסכמת הצדדים. זה מה שמציע המעסיק הנוכחי, זכותך להסכים או לא להסכים.הוא יכול,למשל, להציע הפרשה של 5% מעביד וו-2% עובד.
לגבי המשמעות בהיבט המיסויי מומלץ לשאול גם בפורום מיסים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמה

שיר ורד 04/08/09
כאמור זו זכותו של המעסיק לקבוע את גובה התקרה להפרשות.
כלכלית זה גם נכון, כי אם תבקש שההפרשה לקרן השתלמות תהיה על כל השכר, המעביד יקטין את שכרך בהתאם,כך שהעלות הכוללת שלו לא תגדל, וכספיך "יתקעו" בקרן ההשתלמות ל 6 שנים ללא כל הטבת מס.
אבל, תבקש מהמעסיק להוסיף בהסכם סעיף, שבמידה ותקרת ההפרשות לקרן השתלמות תוקטן בעתיד, חלק המעסיק שיופחת מההעברה ל'קרן ההשתלמות יתווסף לשכר ברוטו אך לא ישא תנאים סוציאליים.

פוטרתי מהעבודה

עומר בן הרוש 04/08/09
פוטרתי מהעבודה לאחרר 11 חודש ולא שילם לי התראה מוקדמת ואת הימי חופש שמגיעים לי ומה אני צריך לעשות?ומגיע לי גם פיצויים אחרי 11 חודש?

כן, מגיע

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
אלא אם עבדת על פי חוזה לתקופה קצובה שהסתייים במועד, אתה זכאי לפיצויי פיטורים. אתה זכאי גם להודעה מוקדמת ולפדיון חופשה.
דרוש ואחר כך הגש תביעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול ימי חופשה בעת התפטרות

יעל 03/08/09
התפטרתי ונתתי הודעה מראש. האם אני רשאית שחלק מהימים אצא מרצוני לחופשה שהטברה לי (בה"כ כ-6 ימים) ?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושים עם מספר ימי עבודה שגוי

יעל 03/08/09
אני עומדת לסיים את עבודתי שאני עובדת בה שנה ולהפתיתי מעיון בתלושי השכר שלי אני רואה שלמרות שאני עובדת במשרה מלאה 5 ימים בשבוע הרי שכל חודש רשומים לי בתלוש רק 21 יום.
1) האם לא אמור להיות 22 יום?
2) באיזה צורות זה יכול להשפיע עליי?
3) האם ביטוח לאומי בכל מקרה מחשב 25 ימים בחודש לצורך תקופת אכשרה?

תודה

ימי עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
1. ברור שיש לציין בתלוש השכר את מספר ימי העבודה האמיתי והנכון. יש לבדוק כל תלוש עם לוח שנה כדי לראות אם אכן נוכו ימי עבודה שלא כדין. נכון שבדרך כללל מספר ימי העבודה החודשיים בשבוע עבדוה של 5 ימים הוא 22 יום, אבל העניין מצריך בדיקה עובדתית.
2. את מקבלת שכר יותר נמוך, והתנאים הסוציאליים משולמים לפי בסיס יותר נמוך.
3. לא יודע. שאלי בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אנסה להסביר

ולדימיר 03/08/09
אנסה להסביר.אני עבדתי ב חברה 3.2 שנים עד שפשתה רגל.ביטוח מנהלים(קרן פנסיה) עשו לי רק 7 חודשים אחרונים עבורם קיבלתי כסף מחברת ביתוח. תפסים לקחתי ביטוח לאומי מילאתי אותם ושלחתי למפרק.הוא חתם עליהם ו שלח  ביטוח לאומי  . משם קיבלתי כסף עבור חודשיים אחרונים ש מעסיק לא שילם עקב פשיתת רגל.בדברהם של ביטוח לאומי שאר הסכום שזה פיצוים של 3.2 שנים צריך לקבל ממפרק.הבעיה  היא  שמפר לא נותן מענה ל שום דבר.נזכור שחברה פשתה רגל ב 2005. זאת חברה "אנוש אבטחה"פקידות של מפרק לא נותנות שום מידה על תהליך משפטי.

התשובה שקיבלת מהביטוח הלאומי לא נראית סבירה

שיר ורד 04/08/09
או שאתה לא מלאת נכון את הטפסים או שהמפרק לא מילא נכון את הזכויות המגיעות לך או שלא צורף פרוט של סכום הפצויים שקיבלת מחברת הביטוח. פנה למפר קו/או לביטוח הלאומי לקבלת העתק של הטפסים שנמסרו לביטוח הלאומי ופנה עימם לעורך דין שיבדוק מה לא בסדר ויציע לך מה לעשות הלאה. שים לב, שתביעות על פי פרק זה יש להגיש לבית משפט לפרוקים ולא לבית הדין לעבודה.

פיצויים לעצמאי

מירי 03/08/09
אבי עבד כקבלן בחברה גדולה כ20 שנה. כל שנתיים בערך הוא חתם על חוזה העסקה. עכשיו החברה החליטה שהיא לא מוכנה להמשיך לשלם את הסכום ששולם עד כה ואמרה שהיא מוכנה לחתום על חוזה חדש רק אם יקצץ 50% משכרו. כמובן שאבי לא הסכים והם מחפשים מישהו אחר במקומו. האם יש מקום לתביעה? האם הם צריכים לשלם לו פיצויים למרות שלכאורה איננו עובד מן המניין?

אם עצמאי - לא

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09
אם אביך היה נותן שירותים עצמאי, הוא אינו זכאי לזכות כלשהיא מהזכויות המוקנות לעובד על פי חוקי העבודה, ואת השאלה שיש להפנות לפורום חוזים.
השאלה היא אם הוא אכן היה נותן שירותים עצמאי, וכדי להשיב על שאלה זו יש לקבל את כל העובדות. מומלץ לפנות לייעוץ משטי. אפשר גם באמצעות הכלי של "ייעוץ אישי" שבאתר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

דני 03/08/09
היי
במידה ופוטרתי על מי חלה החובה לדאוג לפיצויים על המעביד או העובד??
תודה

רק המעביד. זו חובתו החוקית.

עו"ד רענן קריב מנהל 03/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן