פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום עבור ימי תאונת עבודה (מתחת ל12 יום)

DDRR 05/08/09
ערב טוב,

האם תשלום לעובד בגין העדרות עקב תאונת עבודה (מתחת ל-12 יום) הינה בתעריף מלא החל מהיום הראשון (בניגוד לימי מחלה)?

באיזה חוק זה נאמר?

תודה

לא, אלה דמי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
אם המעסיק משלם. לגבי ביטוח לאומי שאל בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאי עבודה

אלעד 05/08/09
אני שוטר שמתגורר בדרום הארץ ובעל משפחה עם ילדים.אני משרת באחת התחנות בדרום מזה כ 8 שנים.לאחרונה בניגוד לרצוני נאמר לי שאני מתאים להדרכה בצפון הארץ, ושאני אמור להתחיל לעבוד שם מרחק של שלוש שעות מביתי.האם בשל סירובי המשטרה יכולה לפטר אותי?

שוטר אינו עובד

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
ולכן מתן תשובה אינו פשוט, שכן התשובה לקוחה מתוך פקודם המשפטרה ולא מדיני העבודה.
לפי דיני העבודה התשובה חיובית. מותר לפטר עובד המסרב לעבור למקום מרוחק מביתו, כמובן עם כל הזכויות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב מעביד

העובד המסור 05/08/09
האם ברכב של מפעל מותר להתקין יחידה המראה כל הזמן היכן נמצא הרכב
הסיבות לשאלתי הן:
1.היחדה משדרת הקרנה ופוגעת בבריאות הנהג
2.היחידה מותקנת ללא ידיעת , אישור והסכמת הנהג

מתקני מעקב

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
אם מדובר ברכב של המפעל המשמש לעבודה, עצם התקנת מתקן איתור ומעקב מותרת. אם מדובר ברכב שניתן כחלק מתנאי העבדוה שעה שלא נעשה בו שימוש לצרכי העבדוה, הדבר נתון בספק.
בעניין קרינה רצוי לבצע בדיקה מקצועית, ואם אכן יש סיכון אפשר לפנות למשרד התמ"ת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

ללה 05/08/09
הנני נמצאת בחופשת לידה. האם אקבל פיצויים במידה ואטפתר ומתי צריך להודיע על ההתפטרות במידה ואהיה בחופשה ללא תשלום?

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
אם תתפטרי לצורך טיפול בילד עד 9 חודשים מיום הלידה תהיי זכאית לפיצויי פיטורים. עלייך להודיע כחודש לפני החזרה צפויה לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

ליז אזולאי 05/08/09
אני עובדת בחברה פרטית 7 שנים. הבוס שלי החליט להוריד לי ימי מחלה מתחילת השנה ועד היום מכיוון ששולמו 100% הוא רוצה לנכות לי את ההפרש 25%. נותרו 27 ימי מחלה. האם הוא רשאי? כך החליט פתאום הבן שלו לאחר שיש לי הסכמים עם אביו בע"פ, אך האב לא זוכר. מה עושים?

ימי מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
באם סוכם אפילו בע"פ כי תקבלי 100% בגין יום מחלה זה אפשי- אך נטל ההוכחה הוא עליך!!! אם את יכולה להוכיח ע"י עובדים אחרים ועובדים קודמים וכו' אז זה מצוין. בכל מקרה, אסור לו לנות את זה מימי המחלה שלך, אם הוא שילם ביתר הוא צריך לנכות מהשכר ( ואז תולי לדרוש החזרים וכו') לא מימי המחלה שאת זכאית להם בפועל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בלילה

אבי 05/08/09
שלום
האם עבודה בלילה צריכה להיות עם שכר גבוה יותר מהשכר היומי של אותה משרה שבה אני עובד ?

תודה

עבודה בלילה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לא. החוק רק קובע כי השעות הנוספות יחושבו לאחר פחות שעות עבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם סודיות

מירב 05/08/09
אני עובדת כבר 4 שנים, ולפתע החליט הבוס שלי להחתים את כולנו על הסכם סודיות חריף במיוחד. האם אני מחוייבת לחתום. האם זה בכלל חוקי????

הסם סודיות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
את לא חייבת לחתום והמעסיק יכול לפטר אותך הסכם סודיות באופן כללי הוא חוקי אך ביה"ד יבדור את מידתיותו וכן תנאים רבי ם נוספים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת כספים מקופת פנסיה אחת לשניה

פוטון 05/08/09
קופת הפנסיה קיבלה הוראה להעביר את הכספים לקופה אחרת, אך למרות שחלף משך הזמן המירבי המותר טרם הועברו הכספים. אני מעוניין לבקש מבית הדין צו עשה שיכפה על הקופה להעבי רהכספים לאלתר. על-פי הידוע לי, כדי שהצו יינתן בסופו של יום צריכה להיות מוגשת גם תביעה עיקרית בקרוב. הבעיה, שהתביעה העיקרית היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא על הפסד כספי שנגרם לי כתוצאה מן העיכוב. אבל יתכן והעיכוב יתברר דווקא לטובה אם הקופה הקיימת תעשה דווקא תשואות טובות יותר בתקופת העיכוב. מה ניתן לעשות?

צו עשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לא ברור למה להגיש שצי צביעות ניתן להגיש תביעה לצו עשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב צמוד

יוסי 05/08/09
רציתי לדעת מהן זכויותיי בקשר לרכב צמוד - האם בזמן חופשה אני יכול להישאר איתו על פי החוק? אין לי סיכום על כך בחוזה או על משהו אחר
תודה

רכב צמוד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
אם הדבר לא מעוגן בחוזה אז המעסיק יכול לדרוש את הרכב כאשר אתה בחופש, יש לבודק גם כיצד הרכב מוגדר בתלוש השכר והאם נגבה ממך כסף בגינו

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה לתקופה קצובה

קרן 05/08/09
האם סיום של חוזה לתקופה קצובה של 6 חודשים מזכה בפיצויי פיטורין?

חוזה לתקופה קצובה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה שלא בתפקידי אחרי חזרה מחופשת לידה

ורד גדנקן 05/08/09
חזרתי אחרי חופשת לידה כחודש עבדתי בתפקידי עכשיו הפרוייקט הסתיים
נותנים לי לעשות עבודות משרדיות של מיונים תיוקים חירורים וכד'
אני מוגדרת בחברה כמנהלת פרוייקטים בתחום של בדיקות תוכנה
האם זה חוקי האם אני יכולה לסרב
האם בעקבות סרובי הם יכולים לפטר אותי ?

העסקה שלא בתפקיד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לא. זה לא חוקי. הם חייבים להשיבך לאותה העבודה כמו לפני החופשת לידה אלא אם יש להם היתר ממשרד התמ"ת את רשאית לסרב ולפנות למשרד התמ"ת בתלונה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

מירב 05/08/09
אני עובדת מזה 3 שנים בחברה,בשיווק, מזה שנתיים האחרונות,הבוס שלי נותן תחושת קידום, ושיפור התנאים, מאז דבר לא קרה! אני עובדת לבד,וטוב לי עם זה. אני מספיקה לעשות הכל,ורק אני יודעת את תחום עיסוקי. לפתע הממונה שלי החליט לומר לי שהוא מביא מישהי מעלי, ושאני אלמד אותה כל ידע שלי. אני לא הסכמתי לכך, וביקשתי לדעת בכתב, אין תפקידי, ואת תפקידה, ואז אעשה את חושביי בחברה, אם להמשיך או לא, לפי דעתי הוא גורם לי להתפטר, במידה ואחליט לעשות זאת, האם אני זכאית לקבלת פיצויים?

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לאו דווקא מדובר בהרעת תנאים. השאלה היא מה יהיה תפקידך החדש ומה תפקידה האם תשבי באותו מקום? האם תמשיכי באותה עבודה וכו'. זכותו של המעסיק להחליט כי תחפפי מישהי אחרת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת פיצויים

טניה 05/08/09
עבדתי ברשת גדולה ופוטרתי לפני יותר מחודשיים,עד היום הרשת לא שילמה לי את החלק שלה בפיצויים{שאר הכסף אצל גורם חיצוני שמטפל בפנסיה} האם זה נכון שהחלק של הפיצויים מצד המעסיק היה אמור לעבור אליי מקסימום 15 יום לאחר הפיטורים?האם המעסיק יכול לתרץ את זה בזה שלא שלחתי מיסמכים וכו,,,?

הלנת פיצויים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
כן. המעסיק צריך לשלם תוך 15 יום אחרי 30 יום הפיצויים מולנים. לא ברור איזה מסמכים לא העברת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיבוך בחישוב דמי הבראה

גבר 05/08/09
שלום !
אז ככה
אני עובד בחנות פרטית משרה מלאה כל השבוע מ 0811 כלומר שנה ושמונה חודשים. ואני אמור לקבל בעשירי דמי הבראה. אה ועדיין לא קיבלתי דמי הבראה של שנה ראשונה

יש 2 אתרים להלן לחישוב דמי הבראה הכנסתי שמה תפרטים.
http://www.goleango.com/havraa.php

http://www.michale.co.il/Ta_CalcHavraa.Htm

באתר בקישור הראשון יצא לי 6 ימים הבראה שמגיע לי
באתר בקישור השני יצא לי 8.48 ימים

מהו נכון כמה ימים מגיעים לי ?

חישוב דמי הבראה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
חישוב פרטני לא ניתן ך ע"ג פורום. באופן כללי בעבור שנה ראשונה אתה זכאי ל5 ימים ובעבור שנה שנייה 6 ימים, עשה את החישוב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה אישי ותוספת יוקר

אורי 04/08/09
אני מועסק במקום עבודה ציבורי בחוזה אישי. בחוזה מצויין כי אני זכאי לתוספת יוקר כפי שהיא משולמת לכלל העובדים במשק. האם התוספת של 36% שניתנה לעובדי המגזר בו אני עובד אינה תוספת עבור שחיקת שכר לה אני זכאי על פי החוזה ואם לא אז באיזה אופן אקבל פיצוי עבור השחיקה בשכרי?

תוספת 36%- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לא. אין קשר בין הדברים. פי שנאמר לא אחת בפורום, מדובר בעוול שנעשה בנושא, יש לפנות לכנסת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזים אישיים מפלים

אורי 04/08/09
אני עובד בחוזה אישי במקום עבודה ציבורי בו מרבית העובדים כפופים להסכם הקיבוצי. אני מהנדס כימיה. לפני כ-4 שנים התקבלו למקום עבודתי שני מהנדסי בנין כאשר לי היה כבר ותק של שנה וחצי. הם התקבלו בחוזה אישי משופר בהרבה מזה שלי והשתכרו כפול ממה שאני השתכרתי למרות עשינו פחות או יותר אותה עבודה ועבדנו באותם השעות. האם יש כאן אפלייה ועילה לתביעה למרות שחלפו כבר 4 שנים
ולמרות ששני המהנדסים האלו כבר לא עובדים יותר כאן?

חוזה אישי- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
לאו דווקא. בגלל שמדובר בחוזה אישי אין כל בעיה עם זה יכול להיות שבאותה העת השוק היה אחר והיה צורך מיידי, יכול להיות שזו הסיבה שהם בר לא עובדים ואתה עדיין כן, איך אתה יודע בדיוק מה כלל החוזה שלהם וכו בשביל לטעון להפלייה אתה צריך להראות סיבה להפלייה ושאכן היתה אפליה אני לא רואה שכזו.'

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם בזמן שאתה בחופש ממשיכים להיצבר לך ימי חופש?

גבי 04/08/09
שלום לתומכים

הצטברו לי הרבה ימי חופשה (בערך 35 יום). כאשר מצרפים את ימי שישי ושבת יוצא שמגיע לי חופשה של 55 יום ואני מתכנן טיול ארוך.

בזמן הזה אני ממשיך כמובן לקבל משכורת. האם ימי החופשה שנצברים לי כל חודש (במקרה שלי 1.75 יום כל חודש) ממשיכים להצטבר גם בזמן שאני בחופש?

עקב בעיה בתאריך הטיסה חשבתי להאריך את הטיול בעוד 3 ימים ואם אכן זה ממשיך להצטבר גם שאני בחופש אז זה ממש מתאים.

תודה מראש על העזרה ויום טוב

צבירת ימי חופש- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
כן. ימי החופש לעניין הותק הם יום עבודה לכל דבר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכויים של ביטוח הלאומי

קינלי עדין 04/08/09
עבדתי כעוזרת בית 8,5 חושים ופוטרתי--רק היום לאחר הפיטורים המעסיק החליט לבקש ממני ניכוי רטרואקטיבי עבור כל תקופת עבודתי-למרות שבתחילת העבודה סוכם שהמעסיק יישלם גם את חלקי --האם מותר לו לעשות זאת?

ביטוח לאומי- ניכויים דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
אם הוא לא ניכ ממך מה שהיה צריך לנכות בוודאי שהוא יכול אם את יולהל הוכיח שסוכם שהוא לוקח הכל על עצמו זה סיפור אחר אך נטל ההוכחה הוא עלייך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

גלית 04/08/09
ברצוני להתפטר ממקום העבודה. כמה זמן מראש אני צריכה להודיע לממונים על כך. אני עובדת במקום הנ"ל 5 שנים.
בתודה מראש, גלית

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
חודש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיה חמורה

קרן 04/08/09
אני עובדת בגן ומקבלת משכורת חודשית אבל בפועל המעסיקה אומרת שבאוגוסט לא מגיעה לי משכורת היות ולא עבדתי חודש שלם. בתלוש המשכורת כתוב לי משכורת חודשית, מה החוק אומר בענין זה? אפשר לקבל הפניה למה החוק אומר בענין?

גננת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/09
קודם כל יש לבדוק האם את עובדת בגן שנמצא תחת הסדר קיבוצי כלשהו או תחת גן פרטי. אם מדובר בגן פרטי יש לבדוק את חוזה ההעסקה באופן כללי- לרוב מסוכם עם הגננות כי באוגוסט ינוצלו ימי החופש שלהם באם נותרו ו/או שמדובר בחל"ת ללא תשלום. אין קשר לכך שמדובר במשורת חודשית, אם אין לזכותך ימי חופש ואת לא עובדת בפועל ולא סוכם אחרת- למה שישלמו לך על כך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב

דנה 04/08/09
הגעתי עם המעסיק להסדר שאני אשלם בעבור נזק כספי. אני מפחדת שהוא יקח את הכסף ולאחר מכן הוא יתבע אותי ויגיד שלא לקח כלום ושיש לו תביעה כספית נוספת. אני מרוששת ואין לי כסף לקחת עו"ד. יש איזה שהוא נוסך שאני יכולה להוציא ולהחתים אותו?

נסי לחפש

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
את מבקשת עבודה מקצועית של עורך דין שנעשית בתשלום.
נסי לחפש באינטרנט דוגמאות של מסמכים חוזיים או פני לשי"ל שנותנים סיוע בחינם.
שמרי כל מסמך הנוגע לתשלום, בעיקר תלוש שכר, צ'ק או כל ראיה על כך שהוא גבה את הכסף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עצה נוספת

שיר ורד 04/08/09
את התשלום יש למסור למעסיק בצק לפקדותו/ פקודת העסק בלבד.
יש לשמור צילום של הצק לפני מסירתו למעסייק.

פיצויי פיטורים בעקבות מעבר לחו"ל בעקבות הבעל

אפרת 04/08/09
אשמח אם מישהו יוכל לייעץ לי.
אני מתחתנת ועוברת לחיות באנגליה בעקבות בעלי שנולד ומתגורר שם.
אני עוזבת את העבודה בעקבות כך.
האם אני זכאית לפיצויים?
אני עובדת שם כבר שנתיים וחצי ואני בין העובדים החשובים והמוערכי בחברה.

מזל טוב,ולא, אינך זכאית

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים עקב פשיטת רגל

vlad 04/08/09
אנסה להסביר.אני עבדתי ב חברה 3.2 שנים עד שפשטה רגל.ביטוח מנהלים(קרן פנסיה) עשו לי רק 7 חודשים אחרונים עבורם קיבלתי כסף מחברת ביתוח. תפסים לקחתי ביטוח לאומי מילאתי אותם ושלחתי למפרק.הוא חתם עליהם ו שלח  ביטוח לאומי  . משם קיבלתי כסף עבור חודשיים אחרונים ש מעסיק לא שילם עקב פשיתת רגל.בדברהם של ביטוח לאומי שאר הסכום שזה פיצוים של 3.2 שנים צריך לקבל ממפרק.הבעיה  היא  שמפר לא נותן מענה ל שום דבר.נזכור שחברה פשיטה רגל ב 2005.פקידות של מפרק לא נותנות שום מידה על תהליך משפטי.

פירוק המעסיק

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
קודם כל, חברה לא פושטת רגל אלא נכנסת לפירוק.
שנית, לא הצגת שום שאלה שנוגעת לנושאי הפורום הזה. התלוננת על המפרק ופקידותיו. פנה לכונס הנכסים הרשמי או לבית המשפט בו מתנהל תיק הפירוק והבא את תלונותיך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצוץ בדמי הבראה

שאול 04/08/09
אני עובד בחוזה אישי במקום עבודה ציבורי שמרבית העובדים בו כפופים להסכם הקיבוצי. קיצצו לי את דמי ההבראה ב-50% אבל לא שילמו לי תוספת של 36% כפי ששילמו למרבית העובדים. האם אין כאן אפלייה לרעה?

קשה לדעת

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
ככל הנראה תנאי עבודתך משופרים לעומת שאר העובדים. לכן קשה לדבר על אפליה.
גם אינך מצביע על סיבה פסולה לאפליה, שכן אתה אכן שונה משאר העובדים בכך שאתה מועסק בחוזה אישי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נא לשלוח תלונות לחברי הכנסת

שיר ורד 04/08/09
הנושא עלה כאן ע"י מספר שאלות.
הקיצוץ בדמי ההבראה הועבר בחקיקה ווהחל על כלל העובדים במגזר הציבורי כולל עובדים המועסקים באמצעות קבלני כח אדם, וזאת ללא קשר לתוספת שכר הניתנו או לא ניתנו לעובדים מסוימים או לקבוצות עובדים.
מומלץ לפנות לחברי כנסת הפעילים למען זכויות עובדים ו/או לכלי התקשורת כדי לזעוק על האפליה שיצרה הממשלה בסיועו של יושב ראש ההסתדרות.

אישה בשנת הנקה

מלכה 04/08/09
אישה הנמצאת בשנת הנקה, עד איזה חודש יכולה להתפטר ולקבל פיצויים?, ואם היא מתפטרת האם זכאית לדמי אבטלה ותוך כמה זמן מעזיבת העבודה? האם זכאית לדמי אבטלה רק אם פוטרה וקיבלה מכתב פיטורין? והאם הזכאות לדמי אבטלה הינם מידיים?

התפטרות יולדת

עו"ד רענן קריב מנהל 04/08/09
עובדת שילדה זכאית להתפטר לצורך טיפול בילד עד 9חודשים מיום הלידה.
על דמי אבטלה שאלי בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן